Ik haat de was doen!!
zondag 3 juni 2012 om 14:00
Ik HAAT dus de was doen elke week. Ik vind het echt verschrikkelijk om iedere keer de was te sorteren op kleur, alle spul uit de zakken te halen, al die porties te wassen, ophangen en daarna ook nog eens opvouwen en opbergen. Ik ben er gewoon 2 dagen mee bezig!
Sorry, er zijn honderden ergere problemen in de wereld, maar ik moest mijn frustraties even kwijt. Heeft er iemand misschien tips voor mij om dit rotklus leuker te maken??? Alvast bedankt.
Sorry, er zijn honderden ergere problemen in de wereld, maar ik moest mijn frustraties even kwijt. Heeft er iemand misschien tips voor mij om dit rotklus leuker te maken??? Alvast bedankt.
zondag 3 juni 2012 om 14:15
quote:lady_viva schreef op 03 juni 2012 @ 14:11:
Hahaha, ik heb erg gelachen om sommige van jullie reacties. Bedankt voor de tips. Ik woon samen met mijn man. That's all. We zijn met z'n tweetjes. Hij heeft altijd kleingeld in zijn zakken zitten, de riem zit nog in zijn broek en zelfs zijn sokken zitten nog in de pijpen voor het wassen. Echt erg!!
Ik zal eens kijken of ik meedere wasmanden kan aanschaffen ivm de ruimte thuis enzo. En muziek opzetten is inderdaad een goeie. Thanks!man opvoeden. Serieus!
Hahaha, ik heb erg gelachen om sommige van jullie reacties. Bedankt voor de tips. Ik woon samen met mijn man. That's all. We zijn met z'n tweetjes. Hij heeft altijd kleingeld in zijn zakken zitten, de riem zit nog in zijn broek en zelfs zijn sokken zitten nog in de pijpen voor het wassen. Echt erg!!
Ik zal eens kijken of ik meedere wasmanden kan aanschaffen ivm de ruimte thuis enzo. En muziek opzetten is inderdaad een goeie. Thanks!man opvoeden. Serieus!
Later is nu
zondag 3 juni 2012 om 14:17
zondag 3 juni 2012 om 14:20
Een droger bespaart ook een hoop werk, bovendien komt bijna alles er redelijk ongekreukeld uit als je hem meteen leeghaalt als hij is afgeslagen. Sorteren is geen probleem, wat in de witte was moet gaat meteen in de machine, gekleurd gaat in de wasmand. Nu alleen nog even je geliefde opvoeden, ik heb in het verleden pennen meegewassen en aanstekers, een kammetje, een pakje sigaretten (da's ook feest), muntjes en die !#$%^&*(+=) papieren zakdoekjes
verba volant, scripta manent.
zondag 3 juni 2012 om 14:32
hahaha de laatste keer dat mijn man de was deed had hij twee mooie bloesjes van mij bij elkaar ingedaan, de een had allemaal gekleurde glittertjes en het andere was een mooie lichtgrijs bloesje met motief, toen het eruit kwam, was het ene bloesje glitterloos, het andere had ineens een bruin motief en alle andere was heeft maanden onder de glitter gezeten, sindsdien doe ik alleen nog maar de was:)
zondag 3 juni 2012 om 14:34
quote:lady_viva schreef op 03 juni 2012 @ 14:11:
Hij heeft altijd kleingeld in zijn zakken zitten, de riem zit nog in zijn broek en zelfs zijn sokken zitten nog in de pijpen voor het wassen. Echt erg!!
Dat zou ik echt niet accepteren. Daar zou ik desnoods ruzie over maken als het niet in goed overleg opgelost kan worden.
Hij heeft altijd kleingeld in zijn zakken zitten, de riem zit nog in zijn broek en zelfs zijn sokken zitten nog in de pijpen voor het wassen. Echt erg!!
Dat zou ik echt niet accepteren. Daar zou ik desnoods ruzie over maken als het niet in goed overleg opgelost kan worden.
zondag 3 juni 2012 om 14:37
Gewoon goed bijhouden. Gelijk sorteren als het de wasmand ingaat en zodra je een hoeveelheid was hebt om een wasje mee te draaien gelijk doen. Dan alles 15 minuten in de droger, eruit halen, goed uitkloppen en wat op hangers in de kast gaat gelijk op hangers te drogen hangen. Ik strijk nooit door die droogtrommeltruc. Zodra de was droog is gelijk bij het van de waslijn halen opvouwen en opruimen.
Vooral niet uitstellen. Wordt het alleen maar meer en nog erger om te moeten doen. Ik heb hier soms de indruk dat onze was aan het "jongen" slaat zodra het in de wasmand ligt. Maar goed, wij zijn dan ook met zijn achten. Ik was bijna dagelijks. Moet er niet aan denken dat ik daar een heel weekend mee bezig ben.
Vooral niet uitstellen. Wordt het alleen maar meer en nog erger om te moeten doen. Ik heb hier soms de indruk dat onze was aan het "jongen" slaat zodra het in de wasmand ligt. Maar goed, wij zijn dan ook met zijn achten. Ik was bijna dagelijks. Moet er niet aan denken dat ik daar een heel weekend mee bezig ben.
zondag 3 juni 2012 om 14:43
De was doen is 1 van mijn favo klusjes in het huishouden.
Heb net een nieuwe mesjien,en soms ga ik voor het glazen deurtje zitten met een kop thee en lekker naar het rond draaiende wasgoed kijken. Heel ontspannend,net als staren in een mooi vuur.
Per week draai ik toch wel een keer of 2. Het opvouwen vind ik stukken minder leuk.
Heb net een nieuwe mesjien,en soms ga ik voor het glazen deurtje zitten met een kop thee en lekker naar het rond draaiende wasgoed kijken. Heel ontspannend,net als staren in een mooi vuur.
Per week draai ik toch wel een keer of 2. Het opvouwen vind ik stukken minder leuk.
zondag 3 juni 2012 om 14:45
quote:zonnetje59 schreef op 03 juni 2012 @ 14:39:
[...]
Ik wil dat ding ! Krijg ik eindelijk een beetje normaal uitziende kledingkast. Waar kan je die kopen ?
Ik heb hem ooit bij de wehkamp besteld, maar daar zie ik hem niet meer.
Google zegt:http://www.flipenfold.nl/bestellen.html
[...]
Ik wil dat ding ! Krijg ik eindelijk een beetje normaal uitziende kledingkast. Waar kan je die kopen ?
Ik heb hem ooit bij de wehkamp besteld, maar daar zie ik hem niet meer.
Google zegt:http://www.flipenfold.nl/bestellen.html