Ik haat de was doen!!
zondag 3 juni 2012 om 14:00
Ik HAAT dus de was doen elke week. Ik vind het echt verschrikkelijk om iedere keer de was te sorteren op kleur, alle spul uit de zakken te halen, al die porties te wassen, ophangen en daarna ook nog eens opvouwen en opbergen. Ik ben er gewoon 2 dagen mee bezig!
Sorry, er zijn honderden ergere problemen in de wereld, maar ik moest mijn frustraties even kwijt. Heeft er iemand misschien tips voor mij om dit rotklus leuker te maken??? Alvast bedankt.
Sorry, er zijn honderden ergere problemen in de wereld, maar ik moest mijn frustraties even kwijt. Heeft er iemand misschien tips voor mij om dit rotklus leuker te maken??? Alvast bedankt.
zondag 3 juni 2012 om 14:04
Meerdere wasmanden kopen zodat je gelijk de was op kleur kunt sorteren. Als je de was in de mand doet alle zaken leeg halen, kleding alvast binnenstebuiten doen. Scheelt je echt veel werk. Verder je huisgenoten (als je die hebt) leren waar de was in moet. Wij zijn met zijn vijven en de kinderen (9 en 2 x 6) weten precies waar de was heen moet!
zondag 3 juni 2012 om 14:07
Woon je alleen?
Zo niet, zorg dat je huisgenoten hun zakken al legen (ik controleer écht niet en heb dus helaas wel eens papiertjes in de droger) 'voorsorteren' zoals hier al genoemd wordt, is ook een idee.
Ik heb er trouwens ook een hekel aan. Wij zijn met z'n 4en en sporten ook nog alle4 minimaal 3x per week. Gék word ik ervan! Gelukkig zijn handdoeken erg makkelijk in de was En gelukkig zijn de kinderen inmiddels zo oud dat ze zelf hun was kunnen vouwen en opruimen. Bovendien hebben ze van jongsafaan geleerd dat schone kleren, als ze niet in de kast liggen, bij papa en mama op de kamer in kratjes zitten en dat ze daar even moeten zoeken
Zo niet, zorg dat je huisgenoten hun zakken al legen (ik controleer écht niet en heb dus helaas wel eens papiertjes in de droger) 'voorsorteren' zoals hier al genoemd wordt, is ook een idee.
Ik heb er trouwens ook een hekel aan. Wij zijn met z'n 4en en sporten ook nog alle4 minimaal 3x per week. Gék word ik ervan! Gelukkig zijn handdoeken erg makkelijk in de was En gelukkig zijn de kinderen inmiddels zo oud dat ze zelf hun was kunnen vouwen en opruimen. Bovendien hebben ze van jongsafaan geleerd dat schone kleren, als ze niet in de kast liggen, bij papa en mama op de kamer in kratjes zitten en dat ze daar even moeten zoeken
Later is nu
zondag 3 juni 2012 om 14:11
Hahaha, ik heb erg gelachen om sommige van jullie reacties. Bedankt voor de tips. Ik woon samen met mijn man. That's all. We zijn met z'n tweetjes. Hij heeft altijd kleingeld in zijn zakken zitten, de riem zit nog in zijn broek en zelfs zijn sokken zitten nog in de pijpen voor het wassen. Echt erg!!
Ik zal eens kijken of ik meedere wasmanden kan aanschaffen ivm de ruimte thuis enzo. En muziek opzetten is inderdaad een goeie. Thanks!
Ik zal eens kijken of ik meedere wasmanden kan aanschaffen ivm de ruimte thuis enzo. En muziek opzetten is inderdaad een goeie. Thanks!
zondag 3 juni 2012 om 14:12
Denk dat t nooit n hobby wordt
Maar iets minder erg wordt het misschien als je
* verschillende wasmanden hebt, voor elke 'doelgroep' een
* zowel in t weekend als op een avond waarop je thuis bent ff n wasje erdoorheen draaien
* overige gezinsleden/huisgenoten inschakelen?
*was opvouwen voor de tv
* was van het rek halen zodra het droog is ipv pas als de volgende was zich aandient
succes!
* verschillende wasmanden hebt, voor elke 'doelgroep' een
* zowel in t weekend als op een avond waarop je thuis bent ff n wasje erdoorheen draaien
* overige gezinsleden/huisgenoten inschakelen?
*was opvouwen voor de tv
* was van het rek halen zodra het droog is ipv pas als de volgende was zich aandient
succes!
zondag 3 juni 2012 om 14:12
oh ik heb er ook zo'n hekel aan, ik controleer wel of er wat in de zakken zit, mijn man heeft er een handje van ook papieren zakdoekjes met verpakking en al in z'n broekzak te laten zitten, en als je die er niet uithaalt zitten al je kleren eronder...dat krijg je er bijna niet af....
verder gooi ik de gekleurde was gewoon bij elkaar in, tot 40 graden kan dat wel, witte en rode was doe ik wel apart.
verder gooi ik de gekleurde was gewoon bij elkaar in, tot 40 graden kan dat wel, witte en rode was doe ik wel apart.
zondag 3 juni 2012 om 14:13
zondag 3 juni 2012 om 14:14
Ik vind de was doen juist heerlijk: je stopt 't erin en het is schoon! Ophangen of in de droger en *klaar*! Opvouwen die ik altijd even voor de tv. Maar misschien scheelt het dat ik alleen woon en niet nog 3 andere mensen de was moet doen... Misschien is het het makkelijkst als je gaat denken van: "wat makkelijk op deze manier, m'n oma moest vroeger nog schrobben in de tobbe" ofzo
quote:Ivetje schreef op 03 juni 2012 @ 14:10:
NorahDubois : ik heb doordeweeks pas na 11 uur daltarief voor stroom. Dan staat dus de machine 's nachts aan en ligt de was er uren in. Heb dat liever niet, dus doordeweeks wassen gebeurt hier niet.
Ik heb er ook hekel aan hoor. En geen oplossing helaas :(Dus jij gooit de was altijd direct in de droger/over de lijn als de machine klaar is Bij mij gaat de machine vaak 's morgens aan, voordat ik naar het werk ga, en dan gaat het 's avonds in de droger. Helaas heb ik de wasmachine bij m'n slaapkamer en teveel was om alleen de weekenden te wassen, dus alleen met daltarief wassen gaat niet.
NorahDubois : ik heb doordeweeks pas na 11 uur daltarief voor stroom. Dan staat dus de machine 's nachts aan en ligt de was er uren in. Heb dat liever niet, dus doordeweeks wassen gebeurt hier niet.
Ik heb er ook hekel aan hoor. En geen oplossing helaas :(Dus jij gooit de was altijd direct in de droger/over de lijn als de machine klaar is Bij mij gaat de machine vaak 's morgens aan, voordat ik naar het werk ga, en dan gaat het 's avonds in de droger. Helaas heb ik de wasmachine bij m'n slaapkamer en teveel was om alleen de weekenden te wassen, dus alleen met daltarief wassen gaat niet.
Later is nu