Vertrouwen

03-06-2012 18:29 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
best lastig om op internet een verhaal te plaatsen. Ik heb een hele goede vriendin waar ik alles meedeel.Echt alles. Ik zie haar als familie. Ze is zelf van Koerdische afkomst. Dus best emotioneel aangelegd. We hebben afgesproken alles wat we delen voor ons zelf houden. Ik heb dat ook plechtig beloofd aan haar. Dat is ruim 3 jaar goed gegaan. Tot een paar weken geleden. Ze vertelde me dan een vriendin (oud-collega) van haar op vakantie was geweest in Egypte, terwijl ze al een paar maanden ziek was al geweest. Dus ook ziek van haar werk. Dus die vriendin was zonder dat haar eigen baas het wist op vakantie geweest in Egypte. Mijn vriendin heeft dit aan mij verteld, terwijl ze dat eigenlijk niet had mogen vertellen. Ik met mijn stomme kop vroeg gisteren via sms hoe de vakantie was geweest in Egypte aan die oud-collega. Ik was het helemaal vergeten dat ik het er niet had mogen vragen. Dus zij vroeg om opheldering aan mijn beste vriendin en kwam daardoor in de problemen. Ze stond woedend op de voice mail dat ik haar vertrouwen had beschaamd en dat ze helemaal niemand meer kan vertrouwen. Dat had ze ook in een keiharde mail aan me doorgegeven. Ik geprobeerd te bellen, voice mail ingesproken mijn excuses aangeboden, talloze sms'jes verstuurd. Excuusmail verstuurd, aangegeven dat ik niet zonder haar kan, dat ze de belangrijkste persoon uit mijn leven is. Ook dat ik ook maar een mens ben en fouten kan maken. Ik had er totaal niet bij nagedacht toen ik haar vriendin smste, het ging niet expres. Ik heb gevraagd of we het uit kunnen praten, maar ze heeft daar geen behoefte aan en wil met rust gelaten worden. Ik ben er zo verdrietig van joh. Ik kan er echt helemaal niks aan doen. Dat ik een blunder van jewelste heb begaan,maar ik heb het verder aan niemand doorgeluld. Nu is ze mijn vertrouwen in mij kwijt. Komt nog bij dat haar nichtje vorige week is overleden. Nu is mijn vraag, wat kan ik het beste doen? Hoe zouden jullie reageren als jullie in de situatie van mijn vriendin zouden verkeren. Hoe kan je iemands vertrouwen terugwinnen. Ik zelf heb het gevoel dat ik haar ook moet mailen dat ik het heel erg vindt dat ik haar zoveel verdriet heb gedaan en haar woede en teleurstelling begrijp, maar aan de andere kant heeft ze het wel verteld over dat haar vriendin op vakantie was gegaan in Egypte terwijl die ziek was. Ik vind het ook niet eerlijk dat ik het niet persoonlijk aan haar kan uitleggen, maar meteen oordeelt dat ze voorlopig niet met me wil praten. Kan ik dat aan haar mailen? Mijn gevoelens uiten? Aangeven dat ze eigenlijk kan oordelen als ze persoonlijk mijn verhaal heeft aangehoord…. Ik heb er zoveel verdriet van, moet constant aan haar denken…Ik haat mezelf
Ja ik zou haar mailen, maar absoluut niet erbij zeggen dat ze het zelf heeft verteld over die vriendin. Dat is een belachelijke opmerking.

Dan zou ik haar daarna even met rust laten om af te koelen.

Ik ga ervan uit dat dit wel weer goed komt.
Laat haar toch even de tijd. Ze moet alles even in perspectief zien.

Jullie hebben een soort van relatie. In een relatie kan het voorkomen dat één van de twee een time - out nodig heeft om alles op een rijtje te zetten (meestal de vrouw, die hebben wat meer onderwerpen die ze op rijtjes willen zetten). Het laatste dat je dan moet doen, is aanklampen.

Als ze hierover tot in de eeuwigheid kwaad blijft, is het een drama - queen, en dan is het raar dat het nog zo lang heeft geduurd.
Sjonge, wat een drama... Hoe oud zijn jullie?

Tuurlijk kun je wel zonder haar, je hebt al een paar weken geen contact, en blijkbaar adem je gewoon door. Jezelf haten om zo'n foutje lijkt me ook geen sterk plan.

Je hebt je excuses aangeboden, hebt haar meerdere keren geprobeerd te bereiken, dus nu ligt het balletje even bij haar.

Als ze niet meer reageert, dan spijt het me, maar is het geen vriendschap te noemen...
Vervelende situatie, ik snap dat ze het niet leuk vind als iets in vertrouwen verteld wordt. Ik snap van jouw kant dat je er op dat moment niet stil bij hebt gestaan en dit een vervelende fout is geweest.

Ik denk dat je even niets moet doen, je hebt je excuses gemaakt en meer kan je op dit moment denk ik niet meer doen.

Ik hoop dat je ze later zelf contact opneemt met je zodat jullie het kunnen uitpraten.
Hoe bedoel je dat? Dus dat ik absoluut niet moet zeggen dat ze zelf heeft verteld aan die vriendin? Moet ik dat niet mailen? Of heb je kritiek op haar omdat ze zelf aan mij heeft verteld dat mijn oud-collega op vakantie was gegaan?
Ik zou haar een mail sturen en daarin uitleggen hoe jij je over de situatie voelt. In de mail zou ik ook aangeven dat je haar de tijd geeft om alles op een rijtje te zetten en geen contact opneemt totdat zij dat doet.

Rotsituatie! Succes ermee.
quote:man33 schreef op 03 juni 2012 @ 18:37:

Hoe bedoel je dat? Dus dat ik absoluut niet moet zeggen dat ze zelf heeft verteld aan die vriendin? Moet ik dat niet mailen? Of heb je kritiek op haar omdat ze zelf aan mij heeft verteld dat mijn oud-collega op vakantie was gegaan?

Huh ik snap je niet meer?

Ik begrijp dat jij haar wil mailen dat het ook een beetje haar eigen schuld is omdat zij jou tenslotte iets heeft verteld (nl over haar vriendin haar vakantie terwijl ze ziek was) wat eigenlijk tussen hen had moeten blijven. Dus dat het een beetje eigen risico is.

Klopt dat?

Want zo ja, dan zou ik dat dus NIET mailen.
Man33 toch.

Ik lees nog maar relatief kort wat meer mee op dit forum en post nog korter.

Het valt me pijnlijk op hoe onzeker en onnozel mannen aan het worden zijn. Het is niet persoonlijk, maar verdorie toch, als ze je niet meer wil, zal ze geen contact opnemen, anders wel.

Grow a nutsack and move on.

Als 33 je leeftijd is, zou je toch al beter moeten weten dan het drama van een discussie te vergroten.

Sorry, moest eruit, na de overdaad aan drama - posts van mannen die ik hier mocht lezen.
En verder niet te hard voor jezelf zijn. Het is klote, maar iedereen maakt fouten. Jij ook.

Ik denk dat ze wel weer terugkomt hoor.
quote:Primabella schreef op 03 juni 2012 @ 18:41:

[...]

Huh ik snap je niet meer?

Ik begrijp dat jij haar wil mailen dat het ook een beetje haar eigen schuld is omdat zij jou tenslotte iets heeft verteld (nl over haar vriendin haar vakantie terwijl ze ziek was) wat eigenlijk tussen hen had moeten blijven. Dus dat het een beetje eigen risico is.

Klopt dat?

Want zo ja, dan zou ik dat dus NIET mailen.

Nee, ik wil haar zeker geen verwijten maken. In mijn mail wil ik alleen mijn gevoelens uiten, dat ik er verdiet aan heb. Dat ik spjjt heb van mijn blunder. Hoe dat zo gekomen is. Vooral ook duidelijk maken dat ik niet niet bewust heb gedaan.

Ja, ik ben zelf erg onzeker ingesteld, doordat ik een aantal dingen in het verleden heb meegemaakt. Ook met haar samen. Ik heb bij haar een stukje veiligheid. Ik ben zelf in behandeling bij een psycholoog om aan mijn onzekerheid te werken. Dat is een langdurig proces.......

Dank voor de eerlijke reacties.
Ze is Koerdisch DUS best emotioneel aangelegd? Uhhh....?
quote:man33 schreef op 03 juni 2012 @ 19:46:

Ja, ik ben zelf erg onzeker ingesteld, doordat ik een aantal dingen in het verleden heb meegemaakt. Ook met haar samen. Ik heb bij haar een stukje veiligheid. Ik ben zelf in behandeling bij een psycholoog om aan mijn onzekerheid te werken. Dat is een langdurig proces.......

Goed van je. Vooral mee doorgaan.

Maar iedereen maakt blunders hoor. Toen ik net werkte heb ik per ongeluk eens een mail naar 'reply-all' gestuurd, in plaats van alleen 'reply'.

Ik kreeg een net zo woedende reactie als jij hier beschrijft. Pfoee wat zat ik daar mee zeg.. Maar ja, het was gebeurd, ik kon er niks meer aan doen. Behalve dan mijn excuses aanbieden.

Veel collega's zeiden dat ik er niet zo zwaar aan moest tillen. En ja, het is inderdaad allemaal overgewaaid.

Nu zijn jullie ook nog beste vrienden. Zij wil je vast ook niet kwijt hoor.
quote:ster89 schreef op 03 juni 2012 @ 20:06:

Ze is Koerdisch DUS best emotioneel aangelegd? Uhhh....?Ik ken meerdere mensen van Koerdisch/Turkse afkomst die zijn behoorlijk emotioneel ingesteld als het om relaties en familie gaat. Ik bedoel dat helemaal niet negatief. Sterker, ze zijn vaak heel erg gastvrij.
Maar alsnog generaliseer je, vreemde aanname.
Ja, ik heb het echt niet expres gedaan. Ik ben ook maar eens mens. Ik ga haar morgen inderdaad wel een mail sturen. Ik zal haar wel de ruimte geven om na te denken over de gehele situatie. Hoe moeilijk dat ook is, vanwege mijn onzekerheid en de angst om haar te verliezen.quote:Primabella schreef op 03 juni 2012 @ 20:16:

[...]

Goed van je. Vooral mee doorgaan.

Maar iedereen maakt blunders hoor. Toen ik net werkte heb ik per ongeluk eens een mail naar 'reply-all' gestuurd, in plaats van alleen 'reply'.

Ik kreeg een net zo woedende reactie als jij hier beschrijft. Pfoee wat zat ik daar mee zeg.. Maar ja, het was gebeurd, ik kon er niks meer aan doen. Behalve dan mijn excuses aanbieden.

Veel collega's zeiden dat ik er niet zo zwaar aan moest tillen. En ja, het is inderdaad allemaal overgewaaid.

Nu zijn jullie ook nog beste vrienden. Zij wil je vast ook niet kwijt hoor.
Ik geprobeerd te bellen, voice mail ingesproken mijn excuses aangeboden, talloze sms'jes verstuurd. Excuusmail verstuurd, aangegeven dat ik niet zonder haar kan, dat ze de belangrijkste persoon uit mijn leven is.

Ik zou niet weer gaan mailen morgen. Je hebt al veel gedaan en geprobeerd. Laat het even rusten. Concentreer je op andere vrienden/vriendinnen. Wel zo gezond om niet je hele hebben en houwen aan 1 vriendin op te hangen.
Is ook heel moeilijk als je veel om iemand geeft. Maar wel iets wat zij nu nodig heeft. Succes, ik zal voor je duimen.
Ik vind dat ze zich aansteld.

En niet zon beetje ook.

Ieder mens maak fouten.
Ik vind ook dat je vriendin er een te groot drama van maakt, hoe vervelend de situatie ook is voor haar. Als je dit nu vaker had gedaan kan ik me het voorstellen, maar iedereen maakt wel eens een slippertje. Dan ben je niet ineens onbetrouwbaar.
quote:alviraan schreef op 03 juni 2012 @ 18:43:

Man33 toch.

Ik lees nog maar relatief kort wat meer mee op dit forum en post nog korter.

Het valt me pijnlijk op hoe onzeker en onnozel mannen aan het worden zijn. Het is niet persoonlijk, maar verdorie toch, als ze je niet meer wil, zal ze geen contact opnemen, anders wel.

Grow a nutsack and move on.

Als 33 je leeftijd is, zou je toch al beter moeten weten dan het drama van een discussie te vergroten.

Sorry, moest eruit, na de overdaad aan drama - posts van mannen die ik hier mocht lezen.

Sluit ik me helemaal bij aan. Niet als aanval bedoeld naar man33, ik zou dan ook tegen je willen zeggen dat er wel meer speelt. Want zo'n overdreven reactie als die beste vriendin van je kan geen beste vriendin zijn. Neemt niet weg dat dit wel een emotionele tik is uiteraard. Ik snap je gevoelens in deze. Toch moet jeje dan afvragen in hoeverre je nog kan spreken van 'beste vriendin'. Want zo'n heetgebakerde overtrokken reactie is gewoon echt niet normaal.

Links laten liggen dat soort snollen.
Je hebt je excuses al uitputtend aangeboden over iets wat nou weer geen héél big deal is. Zij heeft iets doorverteld wat ze niet had mogen vertellen en jij hebt je verluld.

Als ze totaal niet bereid is om te kijken naar haar eigen aandeel, als ze niet ziet dat jij al door het stof bent gegaan ( waarvan je je af zou kunnen vragen of dat allemaal in verhouding staat ) , dan stelde dat aller-aller-aller-beste vrienden zijn nou ook weer niet zo vreselijk veel voor, van haar kant dan.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ze heeft de vriendschap via onderstaande mail beeindigd. Ik ben er kapot van...Ik weet ook niet hoe ik moet reageren.

Ik heb er lang over moeten nadenken maar ik wil toch op mijn gevoel afgaan. Ik heb destijds tegen jou gezegd, als ik iemand niet meer kan vertrouwen dan houdt het voor mij op. Dat gevoel heb ik nu met jou, ik kan je niet meer vertrouwen. Ik zal voortaan moeten letten op alles wat ik tegen jou zeg of doe, met het idee of ik je wel kan vertrouwen. Dit wil ik niet. Daarom heb ik besloten om onze vriendschap te beëindigen. Ik kan hier niet mee omgaan, het is allemaal al zo zwaar en dit erbij was de druppel voor mij. Ik heb ook besloten dat ik helemaal geen vrienden meer wil. Want helaas kan je tegenwoordig niemand meer vertrouwen, en dit doet veel pijn.

Ik wens jou en Martine het allerbeste.

P.s. ik hoop dat je mijn beslissing zal respecteren en ik begrijp dat jij dit niet kan begrijpen, maar ik ga nu echt voor mijzelf kiezen, ik wil niet met een gevoel lopen of ik mensen wel kan vertrouwen. En alles wat wij besproken hebben dat zal alleen mij bij blijven en verder niemand.
wat een dramaqueen, ze maakt het zichzelf veel te moeilijk
Weet je ik ben gewoon gevoelig ingesteld? Hoe moet je zoiets verwerken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven