Geld & Recht alle pijlers

Leaseauto

26-05-2012 19:42 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man kan waarschijnlijk een leaseauto via zijn werk krijgen. We willen deze ook prive gebruiken. Heeft iemand enig idee hoeveel zoiets kost en wat de werkgever betaalt en wat mijn man betaalt? Ik heb er echt geen idee van. Moet je er dan ook jaarlijks belasting over betalen, zo ja, hoeveel? Ik twijfel over zelf een nieuwe auto kopen of een leaseauto. Ik weet het niet.

Ik kan niet snel reageren maar zodra het kan lees ik alles. Vast bedankt voor de tips/hulp.
Alles komt goed..........
rozenstruikje schreef op 26 mei 2012 @ 20:42:

[...]

Ik zit sowieso op de 25%

En iets uitstoten vind ik niet zo vrouwelijk :-P

Mwoh:

*kreetjes

*kindjes

*eh...
amand1969 schreef op 26 mei 2012 @ 20:44:

[...]

Mwoh:

*kreetjes

*kindjes

*eh...
Oh ja, dat kan ook nog :-d
Wij rijden een hybride auto v.d zaak. Aantal privékilometers zijn vrij, onderhoud, wegenbelasting, verzekering en benzine allemaal voor rekening van de zaak, onze kosten: alleen een bijtelling van 175 euro netto per maand.
"Boring conversation anyway"
Lariba schreef op 26 mei 2012 @ 19:57:

Ja. Behalve die 200 - 500 euro (zeg maar, hangt af van prijs auto, leasebedrag vanuit bedrijf etc.) heb je geen kosten meer.

Edit: Ook niet als je op vakantie 6000 km aflegt. Tenzij je daarmee over de vrije privé-kilometers heen gaat (bij ons 13.500 km).

Of wat ook kan. Privé kilometers allemaal binnen het lease contract maar benzine/diesel in het buitenland zelf betalen. Dan tikken die 6000 km toch nog wel aardig aan.

Ik zou er inder geval een uitzoeken die maar 14% bijtelling heeft. Voor elk wel wat wils in deze categorie en 14% van ongeveer 20.000 euro is wat anders dan 20/25% van 20.000
Die 14% gaat vanaf 1 juli bij de meeste auto's fors omhoog.

Je moet dus zorgen dat je de leaseauto voor 1 juli op je naam hebt staan dan kun je de komende jaren nog van de 14% regeling profiteren.
Dank allemaal. We gaan er eens goed naar kijken.
gizz schreef op 26 mei 2012 @ 20:18:

Ik zou eens kijken of een elektrische auto in het keuzepakket zit, dan zijn alle kosten echt een klap lager/

Zijn nog vrij duur, en je moet erg dichtbij je werk wonen....
Neem aan dat hij een bepaald bedrag van zijn werkgever krijgt, dit zou ik even navragen, dat ligt aan de werkgever.

Daarnaast ligt het aan de prijs van de auto en de bijtelling. Ik heb de afgelopen jaren een aantal leaseauto's gehad en nog nooit 1 met 25% bijtelling.

Even wat voorbeelden van de kosten die ik had, ik heb een budget van 800 euro, dus alles onder de 800 wordt door mijn werkgever betaald.

- Prius, leasebedrag 850, bijtelling 14% is 297 euro bruto

- Asx, leasebedrag 760, bijtelling 20% is 426 euro bruto

- Kia rio, leasebedrag 800, bijtelling 14% is 60 euro bruto

Mijn nieuwe wordt een megane, leasebedrag 630 euro , bijtelling 14% wordt 300 bruto verwacht ik ongeveer. Na 1 juli blijft dit ook gewoon 14%!

Dus kan veel schelen!

Verder ligt het eraan hoeveel km jullie verwachten te rijden ermee en misschien heeft zijn werkgevers wel iets van pool auto's of een auto met een sticker. Dat is ook weer goedkoper.

Ik heb trouwens een excelsheet van mijn werkgever gehad de berekent welke van de 2 goedkoper is (lease of prive), kan ik je wel delen als je wilt.
Ja, als je dat zou willen mailen. Zou fijn zijn. Doe maar naar ?...... Zodra het gelukt is haal ik dit mailadres weer weg. Dank je wel.
Ik heb je e-mail opgeslagen, dus je kan hem weghalen. Morgen heb ik tijd om hem te mailen!
Bij sommige auto's kom je op de 20% bijtelling.

Maak wat testritten met diverse auto's/merken.

Laat daarna offertes maken bij verschillende leasemaatschappijen.

3 leasemaatschappijen en alle auto's waarin jullie hebben gereden.

Zo hebben wij het gedaan.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:mimisc schreef op 31 mei 2012 @ 07:54:

Neem aan dat hij een bepaald bedrag van zijn werkgever krijgt, dit zou ik even navragen, dat ligt aan de werkgever.

Daarnaast ligt het aan de prijs van de auto en de bijtelling. Ik heb de afgelopen jaren een aantal leaseauto's gehad en nog nooit 1 met 25% bijtelling.

Even wat voorbeelden van de kosten die ik had, ik heb een budget van 800 euro, dus alles onder de 800 wordt door mijn werkgever betaald.

- Prius, leasebedrag 850, bijtelling 14% is 297 euro bruto

- Asx, leasebedrag 760, bijtelling 20% is 426 euro bruto

- Kia rio, leasebedrag 800, bijtelling 14% is 60 euro bruto

Mijn nieuwe wordt een megane, leasebedrag 630 euro , bijtelling 14% wordt 300 bruto verwacht ik ongeveer. Na 1 juli blijft dit ook gewoon 14%!

Dus kan veel schelen!

Verder ligt het eraan hoeveel km jullie verwachten te rijden ermee en misschien heeft zijn werkgevers wel iets van pool auto's of een auto met een sticker. Dat is ook weer goedkoper.

Precies.

Wij hebben er 1 van onze eigen BV. Gaat gewoon van de winst af.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:mimisc schreef op 03 juni 2012 @ 21:03:

Ik heb je e-mail opgeslagen, dus je kan hem weghalen. Morgen heb ik tijd om hem te mailen!Ok, dank je wel. Ik zie de mail vanzelf.
Mimisc, wil je het nog mailen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven