Werk & Studie alle pijlers

Opleiding volgen wanneer?

04-06-2012 10:55 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Binnenkort sta ik op straat maar ik mag van mijn huidige werkgever nog een opleiding gaan volgen. Dit is natuurlijk een super kans die ik met beide handen aangrijp! Alleen twijfel ik wanneer ik het moet gaan doen:

Optie 1: direct als ik werkloos ben (/word) maar dan in een stad die een redelijk eind reizen is.

Optie 2: twee weken nadat ik werkloos ben en dan in een stad in de buurt.

Deze opleiding duurt overigens maar 6 weken met iedere week een bijeenkomst (op een werkdag).

Het liefst zou ik zo min mogelijk willen reizen en voor optie twee kiezen, maar ergens in mijn achterhoofd speelt ook mee dat ik misschien in die periode wel een nieuwe baan vind (ik solliciteer al een tijdje en word regelmatig uitgenodigd; ook voor 2e gesprekken). Hoe gaan werkgevers ermee om als je een keer in de week een dag er niet bent omdat je een opleiding volgt (ik ga voor een fulltime baan)? Zou dat tijdens een sollicitatie een nadeel zijn? Overigens past deze opleiding super bij mijn vakgebied (en zou mijn evt. nieuwe WG ook iets moeten opleveren >> een werknemer met nog meer kennis en vaardigheden in haar vakgebied).

Bedankt voor jullie reacties!
Ik zou me over die toekomstige werkgever niet zo heel druk maken. Kan me niet voorstellen dat - in het gunstigste geval, als je heel snel een nieuwe baan vindt - maximaal zes werkdagen verlof voor een werkgerelateerde opleiding die ze niet hoeven te vergoeden, een dealbreaker zou zijn in de sollicitatieprocedure.
Wat eten we vanavond?
k zou voor de opleiding dicht bij kiezen. De kans dat je werkelijk een baan hebt en direct kan beginnen is in deze tijd niet zo heel groot. En mocht dat wel zo zijn is het misschien wel een pré dat je een opleiding volgt die zo past bij je werkgebied en die je nieuwe werkgeven geen cent kost. Succes met je sollicitaties.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven