Mode & Beauty alle pijlers

Acne & Make-up.. crisis.

04-06-2012 16:03 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi iedereen, met acne of zonder.

Zojuist kwam ik dit filmpje tegen: http://www.telegraaf.nl/v ... istenkop_tot_model__.html

Het gaat over een meisje van 19 dat model is maar heel erge acne heeft, ze doet haar make-up af voor de camera en brengt daarna make-up aan zoals ze het altijd gewend is. Of je nou acne hebt of niet, of gewoon geïnteresseerd bent in make-up: het is een fascinerend filmpje. De voor en na is ongelooflijk. Nu heb ik zelf al 10 jaar lang acne en heb ik echt alles geprobeerd wat er maar te proberen valt (op de zware medicijnen na).

Nu ik dit filmpje zie denk ik: misschien kan ik mijn acne ook wat beter leren camoufleren, want de hoop op genezing heb ik al lang geleden opgegeven. Maar zij brengt dus letterlijk 5 (!) lagen foundation aan, 2 vloeibaar en 3 poeder. Daarvoor nog een dagcreme en een primer. Pff of ik daar nou elke ochtend zin in heb weet ik niet...

Maar in ieder geval: wie heeft acne of een moeilijke huid en wat voor make-up kunnen jullie me aanraden? Ik zoek dus een goede roodheid-camouflerende primer, een zeer (!) dekkende foundation, poeder om het af te maken zodat het blijft zitten. Alle tips zijn welkom. Heb al tientallen make-ups uitgeprobeerd waaronder dure zoals Lancome, maar heb nog altijd niet dé producten gevonden, niets blijft bij mij zitten. Ook de foundation van 50 euro niet. Moet er wel bij zeggen: heb een kurkdroge huid, geen vette.

Bedankt!
Heb je de Diana al geprobeerd? Misschien helpt dat wel heel erg tegen je acne.
Bb cream, maar niet die van garnier.

http://www.bbcreamshop.eu/

Geen aandelen, maar lees uitleg enzo eens.

Ik heb ook al jaaaaaaren last van acne. En hoe meer ik smmer, hoe erger t wordt. Dus ik laat het maar gewoon zoals t is...
Ik heb een onrustige huid die heel erg littekent. Van het kleinste puistje houd ik nog heel lang een rood vlekje, dus mijn huis is alles behalve egaal.

Wat voor mij echt suuuupergoed werkt is een groene concealer. De groene kleur maskeert de roodheid. Foundation erover (gebruik Clinique, dekt mooi en maakt m'n huid niet nog onrustiger) en klaar is kees!

Voorheen probeerde ik ook met concealer, dikkere laag foundation, poeder etc. Maar sinds ik die groene concealer heb is daarna gewoon een laagje foundation voldoende. Er is niet niks meer te zien natuurlijk, maar dat hoeft voor mij ook niet. Zo lang het maar niet echt opvalt, en de aandacht uit gaat naar mn ogen, mond, haar etc ipv die rode vlekken, haha.
quote:_lupine_ schreef op 04 juni 2012 @ 16:09:

Heb je de Diana al geprobeerd? Misschien helpt dat wel heel erg tegen je acne.Jep, als ik zeg alles bedoel ik ook alles ;) Slik de diane nu al 7 jaar lang, ben pas 22. Dat heeft het zo'n .. wat zal ik zeggen.. 10 a 20 procent verbeterd, maar het is heel hardnekkig. Dan maar camoufleren dacht ik dus.
quote:buaya schreef op 04 juni 2012 @ 16:12:

Wat voor mij echt suuuupergoed werkt is een groene concealer. De groene kleur maskeert de roodheid..Die zoek ik dus! Maar welke gebruik je dan? Clinique heeft er 1 (want ik meen dat je het met Clinque over je gewone foundation had). De meeste zijn erg duur maar dat heb ik er wel voor over. Maar omdat peperdure foundation ook niet werkt bij me, was ik een beetje huiverig om een groene te kopen voor veel geld.
Ik ken iemand die, op recept van de dokter, één of ander medicijn gekregen heeft. Hiervan werd het eerst een paar maanden héél erg, medicijn was erg agressief, maar nu is haar huid super mooi en heeft ze nauwelijks nog last van puistjes!
Ik ken iemand die, op recept van de dokter, één of ander medicijn gekregen heeft. Hiervan werd het eerst een paar maanden héél erg, medicijn was erg agressief, maar nu is haar huid super mooi en heeft ze nauwelijks nog last van puistjes!
Excuses voor het gebrek aan make up in mijn reactie maar heb je silkpores geprobeerd? Je zei alles geprobeerd te hebben maar het lijkt zo'n dubieus product, ik dacht ik vraag het toch .

Bij mij hielp het geweldig tot mijn stomme verbazing, had verwacht een kat in de zak gekocht te hebben.
quote:carpediem90 schreef op 04 juni 2012 @ 16:13:

[...]

Jep, als ik zeg alles bedoel ik ook alles ;) Slik de diane nu al 7 jaar lang, ben pas 22. Dat heeft het zo'n .. wat zal ik zeggen.. 10 a 20 procent verbeterd, maar het is heel hardnekkig. Dan maar camoufleren dacht ik dus.ook roacutane?
quote:carpediem90 schreef op 04 juni 2012 @ 16:16:

[...]

Die zoek ik dus! Maar welke gebruik je dan? Clinique heeft er 1 (want ik meen dat je het met Clinque over je gewone foundation had). De meeste zijn erg duur maar dat heb ik er wel voor over. Maar omdat peperdure foundation ook niet werkt bij me, was ik een beetje huiverig om een groene te kopen voor veel geld.Ik heb deze gekocht, op de website van "beautyguru" Mascha, haha:

http://www.bybg.nl/groene-concealer.html Flinke pot voor weinig geld en wat mij betreft werkt 'ie dus prima!

Maar ik heb ze ook wel eens zien liggen in drogisterijen. Wel mini-potjes dan, of bv. in een palletje met nog andere kleuren concealer erin.
Ik ben ook een extreme variant, wat betreft acné en voor mij is er maar 1 oplossing; Roacutane.. (maar dat medicijn vind ik voor nu nog te heftig)

Maar! Ik heb wel een ontzettend fijne make up die supergoed camoufleert, waardoor maar weinig mensen weten hoe erg het nu nog is. De make up gebruik ik op aanraden van de dermatoloog en er zijn nu meerdere mensen in mijn omgeving heel erg over te spreken :-) (En nee, ik heb helaas ook geen aandelen )

La Roche Posay, Toleriane teint.

Voor een lichte/normale huid nr. 11

Voor een normale huid, tot iets een tintje nr.13

(meestal draag ik een combi van nr. 11 en nr. 13)

Je kan deze alleen bij (sommige) apotheken krijgen, maar ik bestel het via internet; goedkoper en makkelijker.

Het is trouwens rond de 15 euro, dus niet eens echt duur.

Google maar even..

Succes verzekerd
*O, en ik heb trouwens echt ALLE foundations al geprobeerd.. Niets was te duur, als het maar zou werken..
quote:spectral schreef op 04 juni 2012 @ 16:23:

[...]

ook roacutane?

Dat is dus ook waar onzinvol het over heeft. Zoals in mn OP staat heb ik 'alles geprobeerd behalve roaccutane'. Heb me erin verdiept en mijn moeder zou graag hebben dat ik het ga gebruiken, maar zo'n ongelooflijk paardenmiddel wil ik niet. Van depressie tot psychoses kun je eraan over houden. Een goede vriend van me heeft het een half jaar lang geslikt. Hij heeft nu een babyhuidje waar ik stikjaloers op ben, maar hij kon een half jaar lang helemaal niets. Hij kon niet meer sporten want hij was doodop, had ontzettend veel bijwerkingen, voelde zich down etc etc. Voor vrouwen kan dit nog erger zijn. Dus ik probeer maar te denken dat ik pas 22 ben, en dat het nog over kan gaan...

Daarnaast moet ik zeggen dat ik tevreden ben met de reinigingsproducten die ik nu gebruik (heb pro-activ gebruikt, dermalogica a 100 euro per fles en noem maar op) en gebruik nu alles van Lush, bevalt goed. Dus het gaat nu echt even om het camoufleren ervan. Maar bedankt voor alle adviezen, ook die van gezichtsreinigers en alles zijn welkom
is oud filmpje...

maar zo komt ze nooit van de acne af en kan ze blijven sausen.
misschien eens naar huidtherapie.
Lycogel kan je misschien proberen, is speciaal ontwikkelt voor na cosmetische behandelingen.

http://www.lycogel.com/
You know how I know? Because I reeaally think so!
Zie nu trouwens pas het filmpje en zij lijkt, wat betreft huid, echt op mij, haha (*zucht)

Ik heb het alleen niet in mijn nek.

Zij heeft het over de MAC- make up en dat is dus de enige die ik niet geprobeerd, maar waar ik ook erg goede verhalen over gehoord heb.

'Mijn' la roche posay doet trouwens wel hetzelfde, als zij met al die lagen, dus ik voel niet de behoefte om de overstap naar MAC te maken.. (tenzij ik een keer in de buurt ben bij een verkooppunt van MAC, maar dat merk verkopen ze hier in de buurt niet).

Nog een tip; als je camoufleert, wel altijd een bronzer en of blush gebruikt en aanbrengen op je wangen etc.. (anders zijn alle delen van je gezicht precies dezelfde teint, niet zo mooi..)

Ik gebruik Egypt sun van Carmen Cosmetics (bestel ik ook online).. 35 euri's, maar zweer erbij!

Deze blush/bronzer, past zich aan, aan jouw eigen tint..
quote:carpediem90 schreef op 04 juni 2012 @ 16:33:

[...]

Dat is dus ook waar onzinvol het over heeft. Zoals in mn OP staat heb ik 'alles geprobeerd behalve roaccutane'. Heb me erin verdiept en mijn moeder zou graag hebben dat ik het ga gebruiken, maar zo'n ongelooflijk paardenmiddel wil ik niet. Van depressie tot psychoses kun je eraan over houden. Een goede vriend van me heeft het een half jaar lang geslikt. Hij heeft nu een babyhuidje waar ik stikjaloers op ben, maar hij kon een half jaar lang helemaal niets. Hij kon niet meer sporten want hij was doodop, had ontzettend veel bijwerkingen, voelde zich down etc etc. Voor vrouwen kan dit nog erger zijn. Dus ik probeer maar te denken dat ik pas 22 ben, en dat het nog over kan gaan...

Daarnaast moet ik zeggen dat ik tevreden ben met de reinigingsproducten die ik nu gebruik (heb pro-activ gebruikt, dermalogica a 100 euro per fles en noem maar op) en gebruik nu alles van Lush, bevalt goed. Dus het gaat nu echt even om het camoufleren ervan. Maar bedankt voor alle adviezen, ook die van gezichtsreinigers en alles zijn welkom

Ik ben van nature al wat melancholisch, daarom wil ik dus niet aan de ROA.. Ben het camoufleren/goed reinigen, inmiddels al lang gewend..

Slik trouwens ook nog de Diane (pil) en die doet ook wel veel voor mij..
Ach Ksenija, tegen sommige acne helpt echt niets. Ik kom er nooit van me lang-zal-me-leven meer af. Ik kan werkelijk niet zeggen dat het van make-up erger wordt, durf zelfs te zeggen van niet wat sommige producten betreft, zoals minerale poeder.
quote:mrsstanleywalker schreef op 04 juni 2012 @ 16:37:

Lycogel kan je misschien proberen, is speciaal ontwikkelt voor na cosmetische behandelingen.

http://www.lycogel.com/Ook al geprobeerd ;) flesje kost 65 euro, werkte inderdaad goed want heel dekkend, maar vind ik wel erg veel geld, ik ben namelijk student. Als ik ook nog een primer en poeder nodig heb kost me dat 100 en euro's per jaar en die ben ik ook al kwijt aan mijn reinigers en crème. Het liefst zou ik een wat goedkopere variant vinden, maar Lycogel heb ik inderdaad nog om op terug te vallen als ik niets anders vind.
Probeer nu maar die la Roche Posay! Je zult me dankbaar zijn
quote:annabel85 schreef op 04 juni 2012 @ 16:27:

De make up gebruik ik op aanraden van de dermatoloog en er zijn nu meerdere mensen in mijn omgeving heel erg over te spreken :-) (En nee, ik heb helaas ook geen aandelen )

La Roche Posay, Toleriane teint.

Heel erg bedankt, 15 euro klinkt fantastisch. Bij welke apotheek kan je hem kopen of bij welke site bestel je hem? Ik probeer hem toch altijd het liefst even uit, dus zou dan het liefst naar de apo gaan.
Jammer dat het bij jou niet hielp. Ik had in die tijd dikke puisten en verschrikkelijke ontstekingen, die verdwenen als sneeuw voor de zon. Gun iedereen dat gevoel (en nee, geen aandelen ).

Succes met de tips, hoop dat erbij zitten die het gewenste effect voor je zullen hebben .
Ik gebruik geen primer en ook geen dure reinigers en crèmes meer. Het is voornamelijk geldklopperij ben ik achtergekomen. De minerale poeder van Une is heel fijn en niet heel erg prijzig. Dekt ontzettend goed met een fijne kabuki kwast, je hebt echt geen primer nodig dan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven