Rauwe kip op

04-06-2012 19:28 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hadden vandaag kip uit braadzak. Mijn vriend heeft een gasoven en ik had nog de standen opgezocht op welke stand hij moest staan. En heb 'm er een uur ingehad.

Vriend was nog even in de keuken en zei dat ik maar alvast moest beginnen. Ik neem dus mijn eerste kippenbootje en begin te knabbelen. Vriend komt er even later bij zitten en begint ook aan z'n eerste pootje. Ik heb 'm al bijna op (eet gelukkig langzaam!), als vriend zegt dat ik moet stoppen want hij is nog halfrauw. Ik spuug gelijk alles wat nog in m'n mond zat op m'n bord.

Maar had 'm dus bijna op. Ik heb dus heel waarschijnlijk wat rauwe kip op.

En nu maak ik me dus erge zorgen of ik straks zal moeten overgeven. Ik ben nog niet panisch, maar dat zal wel komen als ik misselijk begin te worden. Zul je zien, is het alleen omdat ik me zo druk maak en komt het helemaal niet tot overgeven.

Pffff, wie weet of enkele hapjes halfrauwe kip al kunnen leiden tot overgeven?
Kan. Hoeft niet.

Heb je imodium in huis? Als je diarree krijgt, probeer dan veel te drinken.

Volgende keer beter kijken wat je in je mond stopt.
Euhmmm, je kijkt zelf nooit naar wat je in je mond stopt?

En verder... en ja, je kan gaan overgeven, maar hoeft niet.

Ik zou me dus pas zorgen gaan maken als je in een innige omhelzing met je wc pot ligt.

Je kan er namelijk toch niets aan veranderen...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
You'll live. Vrees ik.
Ik heb het een paar keer gehad met bbq's, nooit last van gehad. Het kan dus meevallen .
Maar je proefde dat zelf niet?? Rauwe kip na een uur lijkt me sterk trouwens tenzij de oven uitstond
Van wat overgeven ga je niet dood (gelukkig maar)!
quote:Suze02 schreef op 04 juni 2012 @ 19:31:

You'll live. Vrees ik.
wat kun jij je aanstellen zeg. kijk dan ook zelf uit je doppen als je daar zo panisch over bent.
Waarschijnlijk voel je je nu al misselijk worden puur omdat je je zo druk maakt.

Je kan er ziek van worden, maar het hoeft niet.
Als kip niet gaar is proef je dat toch??
Sterker nog, als je zo panisch bent, kun je beter helemaal geen vlees eten. Dat wemelt soiso al van de bacteriën, en die vermenigvuldigen zich per seconde. Daar kan een gezond mens gelukkig gewoon tegen, maar ja....
is toch niet erg om rauwe kip te eten? Alleen als er salmonella inzit ofzo is het erg, maar kleine kans...
Ik snap echt niet dat je dat niet proeft, jak
Ben je bang om ziek te worden van de kip of is het "overgeef vrees"?

Ik denk dat je je niet teveel zorgen hoeft te maken, misschien had jij een gaar stuk anders had je het toch wel geproefd?
Kip uit de oven wil wel eens een beetje roze er uit zien maar dan is het wel gaar. Als het echt niet gaar was geweest dan had je het vast gemerkt, dat smaakt en voelt heel anders in de mond dan gare kip.
Heb jij misschien emetofobie?
Er zaten kruiden op. Rode... Dus moeilijker te zien en te proeven. Ik zag het pas toen ik het overige vlees wat verder uit elkaar trok.

Ik denk dat ik na vandaag geen grote stukken kip meer eet. Wel kleine stukjes die ik zelf heel goed bak.
Dus wat heb je nu geleerd? Als je een kip braadt, eerst controleren of hij wel gaar is voor je aan tafel gaat.
Controleer je nooit voordat je begint te eten? Eerst even open snijden om te zien of het wel goed doorbakken is? Liever wat langer in de oven dus!!!!!
quote:leentje1984 schreef op 04 juni 2012 @ 19:51:

Heb jij misschien emetofobie?

Alsof het iemands hobby is om over te geven....

Niet dus!

Ik ben ook wel eens bang dat ik moet overgeven, heb er echt een hekel aan, maarja als het komt dan komt het.
Beetje overdreven hoor. Je gaat niet gelijk dood.
Kans op salmonella is veel kleiner dan de meesten denken. Iets van 1 op 1000 meen ik me te herinneren.

Dat heeft ermee te maken dat er geen zgn. kruisbesmetting plaats vindt zoals bijv. in een grote keuken.

Niks aan de hand, dus.
En het is puur de angst voor het overgeven.

Laatst dronk ik water uit een flesje en mijn vriend maakte me aan het lachen waardoor ik me verslikte en er een beetje water uitkwam. Toen was ik ook heel angstig dat ik moest overgeven.

Maar echt emetofobie? Nee, denk het niet.
volgens mij zit salmonella aan de buitenkant van het vlees en niet binnenin. Dus na een uur in de oven (mits die aanstond) is evt. salmonella echt wel dood.

Paniek om niets, lijkt me.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven