Centraal Moderatortopic deel 3

28-04-2012 21:01 3450 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de linkerbovenkant van een topic, of aan de rechterbovenkant van een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Hier zijn onze algemene voorwaarden en de huisregels van het Viva forum terug te vinden.

Hier zijn de mededelingen van het Viva forum terug te vinden.

Hier kun je bugs die je op het forum tegenkomt melden.

Hier kun je de beleidsmededelingen terugvinden.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Het topic van Clubwear is verwijderd ivm spam, Hartelijk dank voor de meldingen!

Met vriendelijke groet,

JuniorModeratorViva
quote:lucretiatox schreef op 05 juni 2012 @ 09:48:

Beste Moderators,

Ik weet dat beleid hier niet ter discussie mag enz, maar toch. In mijn dagelijks leven zit ik veel in een mannenwereld, ik kom op het viva-forum omdat ik graag ook soms onder vrouwen wil zijn.

De lol vergaat me hier echter wel vaak. Ik vind dat in veel topics het handjevol mannen dat hier komt, dominant aanwezig is, en vaak inderdaad alleen maar om te domineren. Vaak spreekt uit de posts een impliciet of soms zelfs expliciet dedain voor vrouwen of dit vrouwenforum. Kortom: die eigen ruimte die ik zoek, is ook hier niet.

Veel gevoelige of gewoon persoonlijke kwesties worden daardoor moeilijker bespreekbaar. Is het een idee om op precies dit punt (seksisme) veel strenger te gaan modereren, vooral in de meer persoonlijke topics?Mods zouden jullie willen reageren op deze post?
quote:lucretiatox schreef op 05 juni 2012 @ 09:48:

Beste Moderators,

Ik weet dat beleid hier niet ter discussie mag enz, maar toch. In mijn dagelijks leven zit ik veel in een mannenwereld, ik kom op het viva-forum omdat ik graag ook soms onder vrouwen wil zijn.

De lol vergaat me hier echter wel vaak. Ik vind dat in veel topics het handjevol mannen dat hier komt, dominant aanwezig is, en vaak inderdaad alleen maar om te domineren. Vaak spreekt uit de posts een impliciet of soms zelfs expliciet dedain voor vrouwen of dit vrouwenforum. Kortom: die eigen ruimte die ik zoek, is ook hier niet.

Veel gevoelige of gewoon persoonlijke kwesties worden daardoor moeilijker bespreekbaar. Is het een idee om op precies dit punt (seksisme) veel strenger te gaan modereren, vooral in de meer persoonlijke topics?

Wij zullen dit idee meenemen in ons overleg, het is inderdaad iets waar goed op gelet moet worden! We gaan ermee aan de slag!

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum

Het spambericht van Whatsup123 in "een grap van Youp" is verwijderd. Dank voor de meldingen!

Met vriendelijke groet,

JuniorModeratorViva
quote:JuniorModeratorViva schreef op 05 juni 2012 @ 13:43:

[...]

Beste Ikbenik,

Heb je deze kwestie al eens via email aangekaart? Wij verzoeken je vriendelijk je vraag even via forum@viva.nl bij de moderators neer te leggen. Zij zullen hier dan zeker bij jou op terug komen en indien nodig actie ondernemen. Hier speculeren over forummers is niet netjes en in feite ook niet de bedoeling.

Met vriendelijke groet,

JuniorModeratorVivaIk noemde al -heel discreet- geen namen, haha! Maar ik heb het begrepen en heb mijn vraag per email inmiddels verzonden. Bedankt.
quote:ikbenik schreef op 05 juni 2012 @ 15:00:

[...]

Ik noemde al -heel discreet- geen namen, haha! Dat was mijn fout. Excuus.
gordijnnnn in "help mijn gezicht weer egaal !"

Dit topic is verplaatst naar Mode & Beauty.

Met vriendelijke groet,

JuniorModeratorViva
Hoeveel vierkante meter heeft een gezin nodig?

Verplaatst naar Thuis.

Met vriendelijke groet,

JuniorModeratorViva
rijles is een drama

Dit topic is verplaatst naar Overig.

Met vriendelijke groet,

JuniorModeratorViva
Verplaatst naar de etenpijler;

Verjaardag.. Help je met meedenken? :)

mvg,

Junior.
Het topic 'mail van lief, help' is verwijderd ivm het plaatsen van privacygevoelig materiaal.

Hallo,

ik heb niet lang geleden gereageerd op een topic van Dolores007, geen idee meer hoe het heet...

Het ging over het gebruiken van geweld als iemand haar kinderen had beledigd of iets aangedaan zou hebben...

Ik kan mijn reactie nergens meer terugvinden of het topic zelf..

Jullie enig idee??
Je kan toch onder je eigen loepje kijken?

Neem aan dat je dit topic niet bedoelt Kind zoend
Goed bezig Spijker. Maar over wélk seksleven héb jij het in godsnaam?

Ps ze wordt 15, maar maakt niet uit hoor.

quote:Anthonius schreef op 06 juni 2012 @ 13:52:

Hallo,

ik heb niet lang geleden gereageerd op een topic van Dolores007, geen idee meer hoe het heet...

Het ging over het gebruiken van geweld als iemand haar kinderen had beledigd of iets aangedaan zou hebben...

Ik kan mijn reactie nergens meer terugvinden of het topic zelf..

Jullie enig idee??

Graag zijn wij een email met een iets specifiekere beschrijving in onze inbox verschijnen. Dan kunnen wij even kijken om welk topic het gaat. Overigens, u kunt inderdaad ook eerst zélf kijken (via het loepje) wat het bericht heeft kunnen zijn.

Met vriendelijke groeten,

Moderator viva forum

quote:spijk-er schreef op 06 juni 2012 @ 13:32:

Mod, ik heb een beetje een probleem met het topic op de kinderenpijler waar een TO tot in de details het (prille) seksleven van haar 13-jarige dochter bespreekt. TO is hier geen onbekende, en ik en ik denk velen met mij, weten uit vroegere posts exact wie ze is en ook wie haar dochter is. De TO is door allerlei dingen op internet te gooien ook eerder al danig in de problemen gekomen.

Ik vind dat met dit topic de privacy van een jonge puber te grabbel wordt gegooid, juist ook omdat het zó gemakkelijk is te herleiden om wie het irl gaat. Ik heb hier moeite mee.

Mocht de TO dit topic willen sluiten dan zien we dat verzoek graag tegemoet. Bedankt voor de melding spijk-er.

Moderator viva forum

Is privacy alleen een overweging voor de TO zelf dan? Als TO de privacy van iemand anders schendt, worden topics toch ook verwijderd (zoals het topic waarin een hele e-mail in de OP was gezet)?
Ga in therapie!
Het topic: "spelletje -> water leren drinken" is verwijderd op verzoek van de TO.

Moderator viva forum

quote:spijk-er schreef op 06 juni 2012 @ 13:32:

Mod, ik heb een beetje een probleem met het topic op de kinderenpijler waar een TO tot in de details het (prille) seksleven van haar 13-jarige dochter bespreekt. TO is hier geen onbekende, en ik en ik denk velen met mij, weten uit vroegere posts exact wie ze is en ook wie haar dochter is. De TO is door allerlei dingen op internet te gooien ook eerder al danig in de problemen gekomen.

Ik vind dat met dit topic de privacy van een jonge puber te grabbel wordt gegooid, juist ook omdat het zó gemakkelijk is te herleiden om wie het irl gaat. Ik heb hier moeite mee.

Beetje overdreven dit bericht, ik lees echt geen details van een seksleven, en namen van TO en dochter weet ik ook niet meer zo uit de mouw te schudden, is tenslotte al een hele tijd geleden, dus denk dat het wel meevalt.

Eerlijk gezegd weet ik nu door dit bericht pas wie TO is.

(en dan nog weet ik niet haar echte naam meer)
quote:dubiootje schreef op 06 juni 2012 @ 14:50:

Is privacy alleen een overweging voor de TO zelf dan? Als TO de privacy van iemand anders schendt, worden topics toch ook verwijderd (zoals het topic waarin een hele e-mail in de OP was gezet)?

Wij zijn jullie erg dankbaar voor de meldingen en deze opmerking. We zullen het topic in de gaten houden.

Moderator viva forum

Serieus?
quote:mariamena schreef op 06 juni 2012 @ 14:55:

Serieus?Ik verbaas me serieus dat jij hier kennelijk zo verbaasd over bent. Het is toch al meerdere keren voorgekomen dat (al dan niet door toedoen van anderen) er grote problemen waren met je privacy en/of die van je familieleden? Waarom ben je dan zo verbaasd nu? Op geen enkele manier is dit een aanval overigens, ik doe oprecht mijn best het te begrijpen.
Mods, Ik heb jullie mail ontvangen. Deze wordt doorgestuurd naar het mailadres wat ik altijd gebruik. Ik kan echter niet meer inloggen in deze mailbox, en jullie mail dus niet beantwoorden via dat adres. Daarom maar even zo. Willen jullie mijn account verwijderen? Ik maak een ander aan.
quote:scheelschaapje schreef op 04 juni 2012 @ 18:24:

Hoi Mod, ik heb een topic geopend op Entertainment; Wie overleeft GTST niet? Daar had ik een poll bij gemaakt maar die staat er nu niet bij (waarschijnlijk vergeten vraag in te vullen). Bij bericht bewerken kan ik geen poll meer toevoegen, is er een manier waarop dit wel lukt?

Mods, doe mij een lolletje

Ik wil zo graag een polletje!

quote:scheelschaapje schreef op 06 juni 2012 @ 17:10:

[...]

Mods, doe mij een lolletje

Ik wil zo graag een polletje!

Helaas kunnen de Mods ook geen poll later meer toevoegen of verwijderen.

mvg,

Junior.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven