Centraal Moderatortopic deel 3

28-04-2012 21:01 3450 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de linkerbovenkant van een topic, of aan de rechterbovenkant van een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Hier zijn onze algemene voorwaarden en de huisregels van het Viva forum terug te vinden.

Hier zijn de mededelingen van het Viva forum terug te vinden.

Hier kun je bugs die je op het forum tegenkomt melden.

Hier kun je de beleidsmededelingen terugvinden.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:angel__ schreef op 04 juni 2012 @ 12:41:

Mattheo is weer terug. Nu onder kijktnaardetoekomst. Gespot in TTTOT-jes topic..

Beste Angel,

Ik ga kijken, dank voor de melding.

Met vriendelijke groet,

JuniorModeratorViva
quote:Dana schreef op 03 juni 2012 @ 16:06:

[...]

Als ik met mijn muis op zo'n topictitel ga 'hangen' zonder te klikken dan verschijnt onderaan mijn beeldscherm de volledige link naar het topic en kan ik dus in een oogopslag zien op welke pijler het staat. Maar ik weet niet of dat bij elke browser/computer zo werkt.

Tsss, dat kan hier dus ook. Nooit gezien!

Dankjewel dus!
quote:JuniorModeratorViva schreef op 04 juni 2012 @ 12:42:

[...]

Beste Angel,

Ik ga kijken, dank voor de melding.

Met vriendelijke groet,

JuniorModeratorVivaHij blijft bezig..
quote:angel__ schreef op 04 juni 2012 @ 13:19:

[...]

Hij blijft bezig..Nu niet meer
quote:JuniorModeratorViva schreef op 04 juni 2012 @ 13:51:

[...]

Nu niet meer Danku danku danku!
Hai mods en mini's,

Forum stalker math0 is wederom in t TTTOT kluphuis onder de nick lastiggenoeg.

Groetjes, acy
quote:missy_acy schreef op 04 juni 2012 @ 16:48:

Hai mods en mini's,

Forum stalker math0 is wederom in t TTTOT kluphuis onder de nick lastiggenoeg.

Groetjes, acy

Beste Missy_acy,

Bedankt voor je melding!

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva

Jeetje, dat schiet toch ook voor geen meter op?

Die idioot blijft maar terugkomen. Is daar nou geen structurele oplossing voor?
Hoi Mod, ik heb een topic geopend op Entertainment; Wie overleeft GTST niet? Daar had ik een poll bij gemaakt maar die staat er nu niet bij (waarschijnlijk vergeten vraag in te vullen). Bij bericht bewerken kan ik geen poll meer toevoegen, is er een manier waarop dit wel lukt?
wat is goedkoper in Duitsland?

Dit topic is verplaatst van Actueel naar Overig.

Met vriendelijke groet,

JuniorModeratorViva
quote:scheelschaapje schreef op 04 juni 2012 @ 18:24:

Hoi Mod, ik heb een topic geopend op Entertainment; Wie overleeft GTST niet? Daar had ik een poll bij gemaakt maar die staat er nu niet bij (waarschijnlijk vergeten vraag in te vullen). Bij bericht bewerken kan ik geen poll meer toevoegen, is er een manier waarop dit wel lukt?

Beste Scheelschaapje,

Ik kan je hier helaas niet bij helpen. Dus als je het niet erg vindt schuif ik de vraag even door naar een van de moderators.

Met vriendelijke groet,

JuniorModeratorViva
Mods, kan hier even gekeken worden?

overjarig?

TO is nogal de weg kwijt.
Beste mods, kan het offtopic gebeuren in het topic over seksueel geweld niet gewoon verwijderd worden? Misschien wel zo fijn voor wie morgen weer inlogt (en om te voorkomen dat er dan opnieuw op wordt gereageerd).
quote:frizzy schreef op 05 juni 2012 @ 01:14:

Beste mods, kan het offtopic gebeuren in het topic over seksueel geweld niet gewoon verwijderd worden? Misschien wel zo fijn voor wie morgen weer inlogt (en om te voorkomen dat er dan opnieuw op wordt gereageerd).

Beste Frizzy,

Ik weet niet of ik dat allemaal mag verwijderen. Het zijn pagina' s vol. Ik heb al een posting gedaan met een verzoek om online te blijven.

Ik zou het topic even offline kunnen halen en de Mods vragen wat ermee te doen. Die zijn alleen nu niet online.

mvg,

Junior.
quote:rosanna08 schreef op 05 juni 2012 @ 01:25:

ik zou even wachten tot degenen die nu schrijven offline gaan.

Ik heb de Mods al op de hoogte gesteld van het topic dus als het nu verder niet meer offtopic gaat laat ik het topic staan.

mvg,

Junior.
Het topic

Heb jij weleens met seksueel geweld te maken gehad?

wekt enige ergernis bij mij, en bij sommige andere forummers.

Laat ik voorop stellen dat ik begrip heb voor vrouwen die vervelende ervaringen met mannen en ze daarom niet meer vertrouwen. Ik heb er dan geen moeite mee als ze dat ook in het algemeenheid in het topic of elders op het forum schrijven. Het zou te gek zijn als ze dat ook al niet meer mogen schrijven.

Het is misschien geen goed idee dat mannelijke forummers zich met dat topic gaan bemoeien, en misschien is het beter dat ze voortaan wegblijven. Dus ik zeg nu tegen de andere mannen hier: Blijf alsjeblieft uit dat topic weg, anders wordt het topic vervuild. Ik laat me daar dus ook niet meer zien, en het zou goed zijn als Douwe en Kadanz zich daar ook niet meer laten zien.

Maar intussen (ook na het bericht van de moderator in dat topic en de verzoeken in dit topic, dus na 1:30) vinden de dames daar in het topic wel nodig om een sneer te geven, gericht naar ons toe en daarmee ook het recht ontzeggen ons te verdedigen. Dus heb ik besloten dat niet in dat topic te doen, maar hier. Ik blijf gewoon doorstaffen als er sneren worden uitgedeeld naar specifieke forummers en tegelijkertijd zij niet willen of mogen reageren.

Ik heb dus liever dat het topic open blijft, maar dan zonder mannen en zonder gerichte sneren, maar waar negatieve opmerkingen over mannen in het algemeen uiteraard wel mogen. De zaken moeten wel in context gezien worden.
World of Warcraft: Legion
Ik wil bovendien ook niet meer hebben dat het woord "autisme" te pas en te onpas aan mij gelinkt wordt. Als ik niet beledigd wil worden, is dat een heel normaal verzoek. Maar als het van mij komt hoeft er niet geroepen te worden: "Ja, maar Hans. Jij bent autistisch en jij ziet dingen verkeerd." Jaja, Daarmee hoeven beledigingen niet indirect gerechtvaardigd te worden. Dus, zodra het woord "autisme" valt in topics die zelf niet of autisme gaan, en ik begin daar zelf niet over, volgt er een staf. Het stoort! Ik beschouw mijn autisme vanaf nu als een privacy-kwestie en alleen in relevante topics mag dat worden benoemd, en door mijzelf als ik denk dat het relevant is in andere topics.
quote:Dana schreef op 03 juni 2012 @ 16:06:

[...]

Als ik met mijn muis op zo'n topictitel ga 'hangen' zonder te klikken dan verschijnt onderaan mijn beeldscherm de volledige link naar het topic en kan ik dus in een oogopslag zien op welke pijler het staat. Maar ik weet niet of dat bij elke browser/computer zo werkt.Dat is volgens mij standaardgedrag. In elk geval zie ik dat bij MS Internet Explorer, Firefox en Chrome. Dat de pijler zichtbaar is komt door het forumsysteem en hoe dat werkt. Bij andere fora zie ik wel de link, maar niet de naam van het subforum.
Goeiemorgen!

Vandaag is mathO voor de verandering terug onder de nick listening. In het TTTOT kluphuis.

Hij heeft zich op angel_ gefocust. Dat vind ik best eng gedrag.

Kan er iets aan gedaan worden?

Groetjes, acy
quote:missy_acy schreef op 05 juni 2012 @ 09:26:

Goeiemorgen!

Vandaag is mathO voor de verandering terug onder de nick listening. In het TTTOT kluphuis.

Hij heeft zich op angel_ gefocust. Dat vind ik best eng gedrag.

Kan er iets aan gedaan worden?

Groetjes, acy

Bedankt voor de melding!

Met vriendelijke groeten,

Moderator viva forum

Beste Moderators,

Ik weet dat beleid hier niet ter discussie mag enz, maar toch. In mijn dagelijks leven zit ik veel in een mannenwereld, ik kom op het viva-forum omdat ik graag ook soms onder vrouwen wil zijn.

De lol vergaat me hier echter wel vaak. Ik vind dat in veel topics het handjevol mannen dat hier komt, dominant aanwezig is, en vaak inderdaad alleen maar om te domineren. Vaak spreekt uit de posts een impliciet of soms zelfs expliciet dedain voor vrouwen of dit vrouwenforum. Kortom: die eigen ruimte die ik zoek, is ook hier niet.

Veel gevoelige of gewoon persoonlijke kwesties worden daardoor moeilijker bespreekbaar. Is het een idee om op precies dit punt (seksisme) veel strenger te gaan modereren, vooral in de meer persoonlijke topics?
Beste forummers,

Naar aanleiding van ons stricte(re) beleid op de pijler actueel zijn wij genoodzaakt dit topic (the westboro baptist church) te sluiten. Er is sprake van persoonlijke aanvallen, en er ontstaan heftige religie en politiek gerelateerde discussies.

Wij hopen jullie hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,

Moderator viva forum.

Open vraagje: ik schrijf op diverse topics, altijd leuk en gezellig. Alleen kom ik op één topic (revalideren hernia-topic onder de gezondheidspijler) steeds dezelfde naam tegen, die nogal vreemde postings doet. Het gaat om rare medische adviezen, m.n. gericht naar één persoon. We hebben een vrij constant groepje, maar staan altijd open voor nieuwe inbreng. Maar deze persoon negeert al onze verzoeken en vragen, en blijft steeds tussendoor (in een rare schrijfstijl) vaag advies geven.

Dat wekt irritatie en ruis op. (Ja; is al vele malen rechtstreeks aangegeven bij de persoon, maar dit wordt steeds genegeerd)

Duurt al wekenlang nu.

Mijn vraag: Is hier iets tegen te doen...?
quote:maylea schreef op 05 juni 2012 @ 11:38:

[...]

Volgens mij is dat [ nick weggehaald]

Ja, dat zei iemand al eens eerder. (Maar ik ken dus die ***** niet.)Is dat iemand die al vaker storende berichten stuurde...? Is die eerder verwijderd? Is dat een 'gevaarlijke-engerd' of meer categorie 'negeren-en-dan-gaat-ie-vanzelf-wel-weg'...?

Want op dit topic is het juist zo fijn schrijven. Open sfeer, lotgenoten, veel vertrouwen en best een lange schrijfgeschiedenis die je deelt met elkaar. En dan ben je dus de hele tijd in verwarring ineens door de rare opmerkingen.

In 1ste instantei ga je er nog serieus in mee ook; trap je erin.

Irritant!
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 05-06-2012 13:45
Reden: nick verwijderd
% gewijzigd
quote:ikbenik schreef op 05 juni 2012 @ 10:51:

Open vraagje: ik schrijf op diverse topics, altijd leuk en gezellig. Alleen kom ik op één topic (revalideren hernia-topic onder de gezondheidspijler) steeds dezelfde naam tegen, die nogal vreemde postings doet. Het gaat om rare medische adviezen, m.n. gericht naar één persoon. We hebben een vrij constant groepje, maar staan altijd open voor nieuwe inbreng. Maar deze persoon negeert al onze verzoeken en vragen, en blijft steeds tussendoor (in een rare schrijfstijl) vaag advies geven.

Dat wekt irritatie en ruis op. (Ja; is al vele malen rechtstreeks aangegeven bij de persoon, maar dit wordt steeds genegeerd)

Duurt al wekenlang nu.

Mijn vraag: Is hier iets tegen te doen...?

Beste Ikbenik,

Heb je deze kwestie al eens via email aangekaart? Wij verzoeken je vriendelijk je vraag even via forum@viva.nl bij de moderators neer te leggen. Zij zullen hier dan zeker bij jou op terug komen en indien nodig actie ondernemen. Hier speculeren over forummers is niet netjes en in feite ook niet de bedoeling.

Met vriendelijke groet,

JuniorModeratorViva

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven