Gezondheid alle pijlers

Diabetesland

13-07-2011 20:17 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in Diabetesland waar al je medediabeten 100 jaar gaan worden. Waar je je 'gewoon' 'eventjes' aan je dieet gaat houden :puke: om te voorkomen dat je diabetische voeten of vingers gaat krijgen. Waar retinopathie, falende nieren of zenuwpijnen niet voorkomen en waar ongelimiteerd geklaagd en gezeurd mag worden. Jaja, óók over al die infernisten en dvk's die het –niet gehinderd door daadwerkelijke diabeteservaring- beter weten dan de aloude diabeet zelf.

Dat land waar genoeg ruimte is voor cynisme, sarcasme en flauwe grappen. Dat land waar meegeleefd wordt, waar ervaringsverhalen uitgebreid verteld mogen worden en waar altijd een luisterend oor of een welgemeende knuffel voorhanden is. Waar je gelijkgestemde zielen in het 'diabetesdwars' vindt.

Dus wil je steun en knuffels of wil je 'gewoon' 'even' je verhaal kwijt, doe het dan hier. Iedereen is welkom, want hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
We hebben vanavond die van 12 en 19 mei bekeken, en ze zijn erg leuk

Verder móet ik het gewoon even kwijt: ik heb gister en vandaag hele open gesprekken met mijn vader gehad over mijn moeder, en tot mijn enorme verbazing heeft hij alle begrip voor mijn mening over haar en is hij het zelfs op alle fronten met me eens. Mijn man heeft hem eindelijk -9 jaar later!!- kunnen vertellen wat de oorzaak van de breuk is geweest, en hij heeft mijn vader eindelijk duidelijk kunnen maken dat het niet aan hem maar aan háár lag. Dat hij mijn vader heel graag mocht en hem vreselijk gemist had, en dat bleek meer dan wederzijds

Mijn weekend was er echt eentje in de categorie

Ik ben er nog steeds een beetje beduusd van
Zo, en dan nu wat vrolijker nieuws:

nog 12 dagen en dan zien we mekaar

Ik ga vanaf nu elke dag aftellen hier, kep toch fekaansie

Setter

Wel fijn dat het bespreekbaar blijkt te zijn en het zal voor flinke opluchting gezorgd hebben bij jullie allemaal.
Ja inderdaad, nog 12 dagen, dat begint al op te schieten.

Ik ga vanavond voor het eerst weer sporten in bijna 2 maanden. Hoop dat ik er niet half dood bij neerval (en dat ik morgen nog kan lopen)....
Uhm, ik heb mijn agenda geloof ik weer eens helemaal niet op orde, dubbele afspraken enzo. Dus .... morgen sporten ipv vandaag.
Dan ga ik je nú alvast succes wensen in plaats van morgen

Het was inderdaad een enorme opluchting hier. Mijn vader bleek niet zo blind als gedacht en dat was nogal een verrassing. Dank je wel voor je

terug
nog 11 dagen
quote:setter schreef op 05 juni 2012 @ 10:14:

nog 11 dagen Nietus, nog 10!
Joehoe, nog maar 10.

Maar nou ff serieus : ik heb dus geen rode schoenen (maar hopelijk tegen de tijd dat onze meet is wel een beetje zalm/roze, telt dat ook? In ieder geval wel voor Setter toch?).

Enne Sri, stuur je nog een mailtje op welk station ik uit de trein moet stappen, anders weet ik helemaal zeker dat ik er niet bij ben.
Als het zulk but weer is op onze meet-dag, dan kom ik echt wel met mijn kekke rode leersjes!

Ted; gaan we samen treinen? Of ben je er nog niet uit of je wel/niet komt?

Ik moet mijn soep nog een keer gaan uitproberen.... anders sta ik bij Sri nogal voor l** als het niet lukt.

Had ik al gezegd dat mijn meesterstuk goedgekeurd is?!!! En dus ook klaar!!!! En dat ik vandaag voor het eerst in 2 jaar gewoon niets hoef te doen aan de studie?! (oke, ik heb wel vaker eens op woensdag niks gedaan, maar dan moest ik het later inhalen )

Ik hoef nu alleen maar alles uit te laten printen, in te binden en op te sturen. Dan wachten op de beoordeling (ik moet trouwens ook zelf een beoordeling invullen volgens het format wat de lezers ook gebruiken... raar hoor!)

Goed he? Ik ben zo ontzettend blij dat ik een voldoende heb, dat ik het gefikst heb en ik ben ook trots op het resultaat.

Heerlijk!
Oja het waren leersjes natuurlijk, geen schoenen. Maar rode leersjes heb ik ook niet (vloekt bij mijn roze nagellak en dat kan natuurlijk niet hè ).

Ik ben echt van plan om te komen Ris, dus dat samen treinen lijkt me een prima idee. Ik zag trouwens in de Spoordeelwinkel (echt waar, hoe komen ze erop hè) van NS dat je in de maanden juni en juli met 2 personen 1 dag kunt treinen voor maar ¤ 29,00 (dat is maar ¤14,50 pp). Zal ik dat kaartje maar bestellen dan, ik neem aan dat ik toch langs het station kom waar jij instapt en dan neem ik ons kaartje wel mee?

Wat goed van je dat je meesterstuk is goedgekeurd. Dat zal een opluchting zijn. En nou lekker eens een woesndag (legaal!) niets doen aan de studie. Heerlijk toch!
GEFELICITEERD Ris!!!

Jeetje meid, wat ontzettend goed van je
Ik heb alleen rode in-en-om-het-huis-sandalen van 8 euro van de Scapino. Je weet wel, van die dingen die je aantrekt als je thuis bent en niets meer hoeft. Van die lompe dingen waar je echt niet in gezien wilt worden.

Moet ik die krengen aan op mijn eigen rode lopert? Nee toch???

Goed plan van die kaartjes Teddeke, doe maar! Ik stap idd in de trein waar jij al inzit. Met mijn soeppan dan... of toch maar niet? hihihi. Moeten we nog wel even een tijd enzo afspreken. Ik heb er zin in!!!!

Oh, ik heb ook nog rode slippers; van zo'n degelijk merk... haha.
Dus, voor mij ook geen leuke zalm/roze schoenen, paste er weer eens niet in met mijn moeilijke voeten/orthopedische steunzolen of whatever. Ik wilde ook graag leuke schoenen aan naar de meet........
quote:Teddeke1 schreef op 08 juni 2012 @ 13:15:

Dus, voor mij ook geen leuke zalm/roze schoenen, paste er weer eens niet in met mijn moeilijke voeten/orthopedische steunzolen of whatever. Ik wilde ook graag leuke schoenen aan naar de meet........ Lieve schat, ik heb ook geen rode, laat staan roze schoenen. Ik heb zelfs nog geen zomerschoenen, kijk dus niet vreemd op als ik in m'n winterlaarzen recipieer. Al kom je op je toffeltjes, dan zijn we alleen maar hartstikke blij dat je komt!
Laat ik maar niet op toffeltjes komen, ziet ook zo raar uit in de trein denk ik..... En dan zal Ris ook wel niet naast me willen zitten, alhoewel: zou een mooi combi zijn, ik met charmante toffeltjes en Ris met een grote pan soep!
Zijn we in elk geval wel herkenbaar! Stiekeme meelezers duiken in de trein op zoek naar diabeet met toffels en diabeet met soeppan... haha!
quote:Teddeke1 schreef op 08 juni 2012 @ 13:15:

Dus, voor mij ook geen leuke zalm/roze schoenen, paste er weer eens niet in met mijn moeilijke voeten/orthopedische steunzolen of whatever. Ik wilde ook graag leuke schoenen aan naar de meet........ He gatsie is niet leuk niet. Rotvoeten!
Niet 9, niet 8, maar.....

nog 7 dagen
Dames, ik heb jullie allemaal nog even een mail gestuurd. Hij is hoofdzakelijk gericht aan Teddeke en Lief
Nog 6 dagen... spannend ;)
Nog 5 dagen!!!
Echtgenoot heeft al aangeboden extra te gaan poetsen, dan kan ik aan het werk blijven (ik houd niet zo goed huis, hij wel ). En geloof me, dan wordt het schooooonnn...

Oei, zin in!!
Zo... Ben net naar de diabetescarrousel geweest...

DVK:

- Kon mijn spuitbulten neit zo goed beoordelen vanwege teveel beenspieren.... Maar ziet er beter uit dan vorig jaar.

- Bloedsuikermeter gecontroleerd en werkt nog goed

- Los weefsel op mijn benen is waarschijnlijk geen vet maar het resultaat van vele jaren spuiten.

- Buik ziet er erg goed uit, geen spuitbulten

- Bloeddruk 135/77 (maar had net gefietst en was nog neit helemaal rustig), OK bevonden.

Dietist:

- Gewicht is perfect, proberen te stabiliseren, hoeft zeker niets meer af

- Vetpercentage kunnen ze daar neit meten - jammer, ben daar erg benieuwd naar

- Eigenlijk is de regel: niet meer dan 3 eitjes per week vanwege cholesterol... Als je bedenkt dat ik al 5 eieren in mijn gv brood heb en daar twee weken mee doe, ga ik daar ver overheen. Maar zolang mijn cholesterol goed is, en dat issie, valt er weinig tegenin te brengen.

Podoloog:

- Ik zit nog in SIMM 0, wat betekent dat achteruitgang verwaarloosbaar is.

- De blaren op mijn grote tenen zijn exceem, heeft niets met diabetes te maken. Is ook niets aan te doet, het komt en het gaat.

- Diabetes kan droge voeten veroorzaken (dát wist ik niet!). Lekker smeren.

- Zenuwen en bloedvoorziening onbeschadigd

- Ik kreeg een verwijzing mee voor als ik naar de pedicure wil. Dan wordt 't vergoed. Maar ik ben wel bang voor de pedicure dus denk er nog even over na.

Oogarts:

- Zeer tevreden. Heel klein dingetje in mijn linkeroog, maar kan zomaar volgend jaar weer verdwenen zijn. Ik heb dat al eens eerder gehad en dat ging ook weer weg, dus maak me er niet druk om.

Kortom, ik heb voldoende speling om eens helemaal onverstandig te doen zaterdag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven