Mode & Beauty alle pijlers

Jurkje bruiloft

07-06-2012 11:28 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb binnenkort een bruiloft waarbij er niet echt kledingvoorschriften zijn, maar waarbij de bruid en bruidegom wel graag rode accenten zien. Nu zag ik dit jurkje, maar die is nogal uit mijn comfort-zone Sinds de 2 kids ben ik niet echt tevreden over mijn bovenlichaam zeg maar, en draag ik eigenlijk alleen zwart. Broeken en rokjes in alle kleuren, maar tops en jurkjes altijd 'safe'. Wat vinden jullie? Kan dit jurkje als je geen maatje 36 hebt? En hoe vinden jullie de combinatie met een dun rood lak riempje en rode lak pumps? Andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom.

Some people aim at nothing in life and hit it with amazing accuracy..
Oranje en roze combineren ook mooi met rood, trouwens. Ik vind het jurkje uit de OP ook niet zo geweldig, maar dat is vooral omdat ik het door de kleur, stof en snit meer een jurkje voor meer casual gelegenheden vind.
Am Yisrael Chai!
Nou ik ben wel benieuwd naar de stof van de jurk en als de rok ietsjes 'wijder' valt vind ik het dus wel een feestelijke jurk juist door die knetterrode pumps en riempje. Als de stof inderdaad eenvoudig is, is de jurk ook iets minder party zeg maar.

Oranje en roze combineren met rood... echt ik vind het afschuwelijk FV
DTEEZ!
Toch even in de groep gooien nu het onderwerp weer opkomt:

Vinden jullie dat je als gast een jurk kunt dragen die niet effen wit is maar waarvan de basiskleur wit is met een heel duidelijk patroon in een afwijkende kleur (niet subtiel ton-sur-ton dus)?

Even voor het idee: zoiets qua verhouding wit/kleur (maar dan een heel ander patroon)

quote:galadriel schreef op 07 juni 2012 @ 12:07:

U

[...]

Deze vind ik leuk, zie niet waar je hem vandaan hebt gehaald.

Kan je nog even adres geven alsjeblieft.Zalando: klik
quote:fashionvictim schreef op 07 juni 2012 @ 12:55:

[...]

Welke maat heb je dan wel? Ik heb toevallig pas ook zulk soort jurkjes staan passen, maar ben ook uit mijn maat 36 uitgedijd en ik vind zulke jurken er dan echt niet flatteus uitzien. En waar zit je vet? Ook erg belangrijk. Ben je over de hele linie dikker geworden, of zit je vet voornamelijk op buik, heupen en benen?

Dit jurkje is alleen mooi als je bovenlijf en onderlijf goed in proportie zijn en je nog wel een duidelijke smalle taille hebt.

Ik wou je sowieso nog als tip geven dat paars, zoals dat jurkje dat op de eerste pagina ook staat en waarschijnlijk flatteuzer is als je niet slank bent, een erg mooie combi is met rood. Onder die paarse jurk zou je ook prima rode pumps kunnen doen.

Ik ben voornamelijk breder geworden. Mijn schouders en heupen zijn breder dan voorheen en ik heb meer vet aan de voorkant van mijn buik. Zo'n buikje alsof ik net weer zwanger ben Maar wel een hele duidelijke taille dus.

En bedankt voor de tip van de paarse jurk, ondanks dat ik hem erg mooi vind zie ik mezelf er toch niet in lopen..
Pompadoer, van mij mag je.

toen ik ooit trouwde was ik in het wit.. en voor de rest niemand, tsss alsof dat mijn huwelijk heeft gered!
DTEEZ!
quote:fashionvictim schreef op 07 juni 2012 @ 12:57:

Oranje en roze combineren ook mooi met rood, trouwens. Van 1 jaar alleen maar zwarte tops en jurken naar oranje en roze met rood dat is een beetje een te grote stap denk ik
quote:Djoels schreef op 07 juni 2012 @ 12:57:

Ik denk juist dat als je iets meer heup hebt, dat het juist flatteert in de jurk van TO, omdat het iets wijder uitloopt.

Mijn ideale model dus. Ik hoop het, ik hoop het
quote:Pompadoer schreef op 07 juni 2012 @ 13:04:

Toch even in de groep gooien nu het onderwerp weer opkomt:

Vinden jullie dat je als gast een jurk kunt dragen die niet effen wit is maar waarvan de basiskleur wit is met een heel duidelijk patroon in een afwijkende kleur (niet subtiel ton-sur-ton dus)?

Hangt van het patroon af. Ik heb net eindelijk een jurk gescoord voor een bruiloft waar ik naar toe moet, en die heeft ook als basiskleur wit, maar het patroon is heel groot en uitgesproken in hele felle kleuren. Er zit meer kleur dan wit in, zeg maar, en als ik de jurk aan mensen omschrijf zeg ik "een groene jurk" ipv "een witte jurk", want zo oogt ie ook. De onderjurk is wel wit, want eigenlijk is het witte zijde waar een heel groot doorlopend gekleurd patroon op zit.

Nou ja, lekker onduidelijk omschreven, zal wel even een plaatje zoeken.
Am Yisrael Chai!
quote:NYC schreef op 07 juni 2012 @ 11:41:

Waarom hoor/lees ik toch altijd dat wit niet zou kunnen of mogen op een bruiloft? Ik vind het zelf een hele mooie kleur, die ook netheid en feestelijkheid uitstraalt dus ik zou het wel een leuk gezicht vinden als mijn gasten in het wit zouden komen op mijn bruiloft. Het gaat mij wel te ver om een kledingvoorschrift op de kaart te zetten, maar ik begrijp de aversie tegen de kleur niet.Hier was laatst een heel topic over!
quote:Djoels schreef op 07 juni 2012 @ 13:09:

Pompadoer, van mij mag je.

toen ik ooit trouwde was ik in het wit.. en voor de rest niemand, tsss alsof dat mijn huwelijk heeft gered!

Da's erg aardig van je!

Zijn er nog wat meer etiquetteus ingestelden die hier een mening over hebben?
quote:Djoels schreef op 07 juni 2012 @ 12:56:

Die King Louie(??) jurken vind ik echt helemaal niet sjiek ogen hier op mijn scherm..

Het jurkje uit de OP is er een van H&M voor 25 euro. Daar heb ik de King Louie jurken op uitgezocht, eerlijk gezegd. Vond het wel dezelfde mate van sjiekheid hebben. De stof van KL is over het algemeen mooier dan die van H&M en in de sale betaal je er niet veel meer voor dan voor een H&M jurk. Vandaar.
quote:Firene schreef op 07 juni 2012 @ 13:04:

[...]

Zalando: klikDank je wel.
quote:fashionvictim schreef op 07 juni 2012 @ 13:11:

[...]

Hangt van het patroon af. Ik heb net eindelijk een jurk gescoord voor een bruiloft waar ik naar toe moet, en die heeft ook als basiskleur wit, maar het patroon is heel groot en uitgesproken in hele felle kleuren. Er zit meer kleur dan wit in, zeg maar, en als ik de jurk aan mensen omschrijf zeg ik "een groene jurk" ipv "een witte jurk", want zo oogt ie ook. De onderjurk is wel wit, want eigenlijk is het witte zijde waar een heel groot doorlopend gekleurd patroon op zit.

Nou ja, lekker onduidelijk omschreven, zal wel even een plaatje zoeken.Fash, heb hierboven een plaatje toegevoegd van een afzichtelijk stofje maar ter indicatie van de verhouding wit/kleur. Ik denk trouwens dat ik er ook nog een gekleurd vestje bij zal dragen.
Die regel dat wit voor de bruid is, is volgens mij niet alleen maar etiquette. Veel bruiden dragen een kleur die net niet wit is, creme, ivoor, zoiets. Als iemand daar met kleding die wel echt wit is, naast gaat staan, kan de jurk een beetje vies lijken.
Spreuken 18:2
Qwertu, ik denk dat ik meer kijk naar het patroon van de jurk, die vind ik niet 'sjiek' ogen zeg maar, dat is heel persoonlijk..

Ik had ooit twee bruiloften in 1 maand.

ene bruiloft in een jurk van 350 euro.

ander bruiloft in een jurk van 40 euro.

Die van 40 euro was gewoon heel goed gelukt sjiek te lijken
DTEEZ!
Oh, haha, je had zelf ook al een plaatje gezocht. Nee, dat zou ik nog steeds omschrijven als "een witte jurk met een gekleurd motiefje" dus dat zou ik persoonlijk niet doen.

Mijn jurk is meer in deze trant:

waarbij alles wat op deze jurk geel, grijs en zwart is ook in felle kleuren is. (De jurk heeft ook een soort bloemenprint maar dan in verschillende tinten groen, petrol en turquoise, maar net als bij deze jurk is de onderjurk wel wit.)

Edit: beter plaatje gevonden, dit lijkt een beetje op de verhouding wit-kleur in mijn jurk:

Am Yisrael Chai!
quote:galadriel schreef op 07 juni 2012 @ 12:07:

U

[...]

Deze vind ik leuk, zie niet waar je hem vandaan hebt gehaald.

Kan je nog even adres geven alsjeblieft.Zalando; zoeken op rood.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

deze jurk heeft ook wit in de basis, maar ik zie het niet als stoorzender op een bruiloft.
DTEEZ!

Ook leuk met rood ( wit, en oranje )
quote:Djoels schreef op 07 juni 2012 @ 13:24:

[afbeelding]

deze jurk heeft ook wit in de basis, maar ik zie het niet als stoorzender op een bruiloft.ja, precies, dit bedoel ik ook. Dan kan een witte jurk met een patroon wel, vind ik. Omdat wat je bijblijft niet "die mooie witte jurk" maar "die mooie roze/paarse jurk met dat witte lijfje" is.
Am Yisrael Chai!
Wat een leuke jurk op dat plaatje, Fash. Ik zal mijn jurk nog eens uitgebreid bestuderen op de mate van witheid. Heb nog verschillende andere geschikte outfits maar vind deze zo leuk.

Mooie jurk!
http://store-nl.hugoboss. ... beu50224680,nl_NL,pd.html&cgid=531010#!i%3D11%26color%3D960_Open-Miscellaneous
Ook erg mooi, Bianca! Zou ik zelf ook niet als "een wit jurkje" omschrijven terwijl hij eigenlijk heel wit is. Gek is dat, eigenlijk.

Pompadoer,

Ik denk dus dat het aan het patroon ligt, en aan hoe sprekend de kleuren van het patroon zijn.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven