Maar ik word misselijk van chocola...

05-06-2012 10:21 3014 berichten
Alle reacties Link kopieren
Poging om o.a. uitgesproken meningen en het filosoferen over achtergronden af te splitsen van fv's topic. Hier is het onderwerp breder dan seksueel geweld. Alle vormen van grensoverschrijdend, manipulatief gedrag en opvoedingsfouten kunnen uitgesproken, geanalyseerd en bediscussieerd worden.
quote:mrsstanleywalker schreef op 07 juni 2012 @ 14:04:

Dat is ook de reden waarom grote groepen in de club waar ik heb gewerkt, geweigerd werden. Groepsgedrag is een potentieel gevaar. Het is echt niet voor niets dat groepen met vrijgezellenfeestjes geweigerd worden in horecagelegeheden.Inderdaad. Dat is ook mijn ervaring in de horeca. De groep moet beschermd worden. Tegen elke prijs. Samen uit, samen thuis. Tegen elke prijs. Mensen die het 'feestje verpesten' zijn de pineut.

Ik heb veel geleerd over mensen in de horeca trouwens, omdat werelden daar door elkaar lopen, zowel 'prive' als 'publiek'. Dus de twee gezichten van mensen zie je allebei.
Ik heb heel veel geleerd over mensen door in de horeca te werken.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:jukebox schreef op 07 juni 2012 @ 13:41:

Nog over het blindelingse vertrouwen van vrienden die ik heb: ik heb een groot netwerk en het kan niet anders dan dat daar schurken onder zitten.

Omdat vrouwenhaat een breed gedragen iets is komt dat zeker voor onder de mensen in mijn netwerk en ook mijn vriendenkring. Naast vrouwenhaat geldt exact datzelfde voor zaken als xenofobie.

Een tijdje geleden was hier een topic over een meisje die een date had met een vriend van een vriendin van haar. Ze was gekoppeld. Maar die man bleek ronduit een creep.

Maar; ze moesten ook nog met zijn allen op vakantie. Omdat niemand uit die vriendenclub geloofde (zelfs met e-mails als bewijsmateriaal!!) dat die kerel een ronduit enge man was die haar zelfs bedreigde moest dat meisje haar vakantie uiteindelijk afzeggen. Want het was "Zo'n aardige kerel!"

O ja... dat topic kan ik me nog goed herinneren!

Ik vond het ook echt van de zotte dat ze gedwongen werd die vakantie af te zeggen. Ik vroeg me echt af wat dat voor een vriendin was die die engerd aan de vrouw (TO) koppelde. Had zij nou echt een bord voor haar kop? Of wat is het?
World of Warcraft: Legion
quote:eleonora schreef op 07 juni 2012 @ 13:56:

[...]

Omdat het slachtoffer, het woord zegt het al, het sláchtoffer is. Niet de dader.

Ook als je een rok aanhebt die je reet nauwelijks bedekt moet men van je afblijven. En gebeurt dat niet, word je dan verkracht, dan is de verkrachtte niet de dader maar het slachtoffer. Een waarschuwing om uit te kijken is dan voldoende, er hoeft niet gehamerd te worden op het geven van aanleiding van nee is en blijft nee, als het om seks gaat.

Het is stuitend dat er tóch altijd nog gekeken wordt naar wat een vrouw aanhad en waar ze was, hoe ze zich gedroeg en dergelijke als het vervolgens gaat om gedwongen seks waar zij niet van gediend was, wat ze weigerde door 'nee' te zeggen. Als er dan toch gemeenschap is dan is zij niet de dader maar slachtoffer en is degene die haar ondanks haar nee verkrachtte een hardlijvige chimpansee. Ook al was hij nog zo opgewonden en zo getriggerd door een korte rok of aandacht

Bedankt voor de twee uitgebreide posts. De discussie ontstond naar aanleiding van de vraag wat ik met mijn hypothetisch verkrachte dochter zou doen of wat ik mijn dochter zou meegeven in het leven.

Net als de 'buit eruit' stickers zal ik haar dus ook vertellen dat je sommige dingen kunt uitlokken en dat je sommige dingen kunt vermijden. Dat betekent niet dat ik de daders op wat voor manier dan ook vrijpleit. Echter het wordt wel vertaald naar blaming the victim.

Daar ben ik het niet mee eens.
quote:kadanz schreef op 07 juni 2012 @ 14:12:

[...]

Bedankt voor de twee uitgebreide posts. De discussie ontstond naar aanleiding van de vraag wat ik met mijn hypothetisch verkrachte dochter zou doen of wat ik mijn dochter zou meegeven in het leven.

Net als de 'buit eruit' stickers zal ik haar dus ook vertellen dat je sommige dingen kunt uitlokken en dat je sommige dingen kunt vermijden. Dat betekent niet dat ik de daders op wat voor manier dan ook vrijpleit. Echter het wordt wel vertaald naar blaming the victim.

Daar ben ik het niet mee eens. het simpele feit dat je het over uitlokken hebt, is al blaming the victim

I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:mrsstanleywalker schreef op 07 juni 2012 @ 14:06:

Of niet aan wil gaan omdat het zinloos is. Kies maar.Het is een uitgelezen kans om alles duidelijk op een rijtje te krijgen. Ze mag me alles vragen en ik zal overal antwoord op geven, zolang ik mijn privacy kan bewaren.
Het is blaming the victim. Mooier kunnen wij het ook niet maken.
Kadanz, ik leg het nog één keer zo duidelijk mogelijk uit.

Ja, er bestaan bijzonder leuke mannen. Ja, ik ken een flink aantal mannen die deugen. Nee, jij bent daar niet eentje van. Wat mij betreft word je met elke post die je doet een tikkie afstotelijker.
Ach.... Plaat, harsens.
Een man die mij zo probeert te overtuigen, daar moet ik ook niets van hebben. Iemand bij de keel grijpen om te bewijzen dat je geen wurger bent, gaat mij een tikkie te ver.
Je kunt verkrachting vermijden? O,......écht? Dat ze jou nog niet hebben ingehuurd, zeg. Bij de politie of zo. Of als voorlichter op scholen. Zou dát even schelen.

Nog meer mannen die denken dat verkrachters standaard vallen op aangeschoten meiden met korte rokken?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik krijg ook geen antwoord op de vraag wat ik verkeerd heb gedaan.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 juni 2012 @ 14:23:

Je kunt verkrachting vermijden? O,......écht? Dat ze jou nog niet hebben ingehuurd, zeg. Bij de politie of zo. Of als voorlichter op scholen. Zou dát even schelen.

Nog meer mannen die denken dat verkrachters standaard vallen op aangeschoten meiden met korte rokken?Ja, het is een taboe he, maar gelukkig zijn er nog onverschrokken mannen die het ons allemaal wel even willen uitleggen.
quote:kadanz schreef op 07 juni 2012 @ 14:12:

[...]

Daar ben ik het niet mee eens.

Er wordt vooral gezegd dat het schandalig is dat je je als vrouw niet vrij kunt bewegen in de wereld, in je eigen land, omdat je er rekening mee moet houden dat je dan verkracht wordt. En dat ís ook een schande.

Net als dat het een schande is dat je je autoradio mee naar binnen moet nemen omdat iemand zich het recht toe-eigent om die radio anders kwaadschiks mee te nemen.

En er wordt gepleit voor het aanpakken van dat gegeven. In dit geval dus het feit dat je als vrouw uit moet kijken in plaats van dat mannen leren hun poten thuis te houden, meer dan nu gebeurt.

We discussiëren alleen maar he, we hebben het er over hoe het is en hoe het beter zou kunnen. Niet alles zo persoonlijk maken, want als dat zo zou zijn was ik al tien keer met deze discussie gekapt, ik vind ook niet alles even fijn en leuk en prettig wat er gezegd wordt, over bijvoorbeeld andere vrouwen en moeders.
Als je het nu eens anders probeert met je denkbeeldige dochter. Vertel haar dat ze met alles bij jou terecht kan. Dat papa en mama er altijd voor haar zijn, no matter what. Dat als iemand iets heeft gedaan of wil dat ze een geheim bewaard, dat ze het wel tegen papa en mama mag zeggen en dat geheimpjes alleen maar goed zijn als het over iets leuks gaat zoals een verjaardagscadeautje. Dat niemand haar mag aanraken als ze dat niet wil en haar de ondergoedregel leren. Begin daar eens met haar veiligheid te waarborgen. In plaats met uitlokken en vermijden te prediken en andere misogyne kletspraat over rokjes en hoerententen.

Sunemom kan dit beter verwoorden dan ik. Lees haar posts maar eens hierover in dat andere topic.
quote:rosanna08 schreef op 07 juni 2012 @ 14:14:

[...]

het simpele feit dat je het over uitlokken hebt, is al blaming the victim

Eh ja.

Dat is waar.
Zo klaar als een klontje.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 juni 2012 @ 14:23:

Nog meer mannen die denken dat verkrachters standaard vallen op aangeschoten meiden met korte rokken?

Ha Bia.

Wat ben ik blij dat ik je zie. Had je al een paar dagen gemist.

Het is toch Godsgeklaagd dat je je na zoiets traumatisch af gaat zitten vragen of je het misschien hebt uitgelokt?

Als je niet geroepen hebt " verkracht me " , dan is dat niet zo. Klaar. En als je het geroepen hebt, is het niet eens een verkrachting.
quote:eleonora schreef op 07 juni 2012 @ 14:32:

[...]

Ha Bia.

Wat ben ik blij dat ik je zie. Had je al een paar dagen gemist.

Drukdrukdruk.

Ha, lekker wijf van me!
quote:kadanz schreef op 07 juni 2012 @ 13:46:

[...]

Het is een selectie sommering van dingen waar mannen in excelleren. Ik ben er niet van overtuigd dat de wereld er beter uit zou zien als vrouwen aan de macht waren. Ik weet bijna zeker dat het een stuk ingewikkelder wordt, valser, gemener, geniepiger. Kafka is er niks bij.

Misschien wel wat minder verkrachtingen.Wat een lachwekkende post. Tuurlijk hoor want de wereld zoals ie nu is, gedomineerd door mannen, is eerlijk, recht door zee en absoluut niet vals of hard.
Merkel is nota bene de stabielste leider in heel Europa op dit moment.
quote:kadanz schreef op 07 juni 2012 @ 13:46:

[...]

Het is een selectie sommering van dingen waar mannen in excelleren. Ik ben er niet van overtuigd dat de wereld er beter uit zou zien als vrouwen aan de macht waren. Ik weet bijna zeker dat het een stuk ingewikkelder wordt, valser, gemener, geniepiger. Kafka is er niks bij.

Misschien wel wat minder verkrachtingen.geniepiger? Eh........... dat er geen staatsgreep gebeurt door geweld maar dat we de president gaan verleiden? Dat we geen bommen gooien maar Zalando blokkeren?
Ach Yavanna, is een mooi voorbeeld van hoe hij vrouwen ziet: vals, gemeen en geniepig.

Maar als wij hetzelfde beweren van mannen als groep is het forum te klein.
Zalando blokkeren zou echt een misdaad zijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven