Maar ik word misselijk van chocola...

05-06-2012 10:21 3014 berichten
Alle reacties Link kopieren
Poging om o.a. uitgesproken meningen en het filosoferen over achtergronden af te splitsen van fv's topic. Hier is het onderwerp breder dan seksueel geweld. Alle vormen van grensoverschrijdend, manipulatief gedrag en opvoedingsfouten kunnen uitgesproken, geanalyseerd en bediscussieerd worden.
quote:Cateautje schreef op 07 juni 2012 @ 15:02:

[...]

Verantwoordelijk voor ZIJN. Daarom breekt mijn klomp. Of wil je daar een discussie over?

Oh op die manier.

Laten we dat niet doen.

Ik hou gewoon niet zo van selectieve lijstjes. Ik kak ook een lijstje met vrouwengruwel opstellen.
quote:kadanz schreef op 07 juni 2012 @ 14:48:

[...]

eleonora, jij gaf meer dan eens aan dat je de redeneringen van gunstig goed kon volgen. Niet dat je dat een mannenhater maakt, maar kun je begrijpen dat ik als man dan denk: hmm....

Aah, daar zat het 'm in.

Ik ben ook meer dan eens tegen haar in gegaan, dat heb je dan ook kunnen zien.

Maar toch ben ik een mannenhater.

Kee.
Kadanz, tegenover de ervaring van DS, staat mijn ervaring met leidinggeven. Kan je tegen elkaar wegstrepen. Of is het nu wel opeens n=1 omdat ik een vagina heb?
You know how I know? Because I reeaally think so!
Open maar een topic over vrouwengruwel.
quote:kadanz schreef op 07 juni 2012 @ 15:04:

[...]

Oh op die manier.

Laten we dat niet doen.

Ik hou gewoon niet zo van selectieve lijstjes. Ik kak ook een lijstje met vrouwengruwel opstellen.Selectieve lijstjes? Man, die zaken bepalen het wereldbeeld.
quote:mrsstanleywalker schreef op 07 juni 2012 @ 15:05:

Kadanz, tegenover de ervaring van DS, staat mijn ervaring met leidinggeven. Kan je tegen elkaar wegstrepen. Of is het nu wel opeens n=1 omdat ik een vagina heb? bovendien is de ervaring van DS iets genuanceerder dan hoe Kadanz het bracht
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:doeidoeidoei schreef op 07 juni 2012 @ 15:02:

[...]

Ik ben wel boos ja. Over die kutopmerking van die kadanz. Hoe hij het in zijn kop haalt om de schuld bij een meisje te leggen en dan zijn vieze gehuichel over wat voor een geweldige man hij wel niet is. Om van te kotsen.

Ik heb geen moment gezegd hoe geweldig ik ben.

En de schuld heb ik nergens bij een meisje gelegd.

Kom met quotes of trek die beschuldiging in.
quote:kadanz schreef op 07 juni 2012 @ 15:01:

[...]

Jammer, je zou er veel van kunnen leren. En dat geldt in het algemeen.Ik heb in mij leven al genoeg geleerd. Dank je.
quote:rosanna08 schreef op 07 juni 2012 @ 14:56:

[...]

een redenering kunnen volgen staat gelijk aan het er mee eens zijn?

Ja.

Ik sluit me al de héle discussie blind aan bij Gunstig en Megimpi. Mijn mannenhaat is een feit.
quote:lucretiatox schreef op 07 juni 2012 @ 15:01:

[...]

Manmanman, wat zul jij het moeilijk hebben gehad, met je begrip en je tissues.

Maar goed, n= 1. Dat zegt dus helemaal niks.

Eleonora, vertrok jouw man ook met een achterbak vol tissues naar zijn werk?

It's a tough job but someone's gotta do it.

En ik had geen achterbak vol tissues want ik ging op de motor naar mijn werk.

En ik denk dat de dames niet helemaal ontevreden waren over mijn stijl van leidinggeven. Na een teamdag kreeg ik tot mijn verrassing een mooie bos bloemen van ze, met als motivatie dat ze me een toffe baas vonden.

(dat was reuze lief maar ik was ook die dag op de motor en dat is wat lastig meenemen. Die bos bloemen heb ik daarom weggegeven aan een mevrouw die we op straat tegenkwamen. Die zag er uit of ze wel een bloemetje kon gebruiken)
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:kadanz schreef op 07 juni 2012 @ 15:06:

[...]

Kom met quotes of trek die beschuldiging in.Ik trek helemaal niks in.
quote:kadanz schreef op 07 juni 2012 @ 15:04:

[...]

Ik hou gewoon niet zo van selectieve lijstjes. Ik kak ook een lijstje met vrouwengruwel opstellen.Doe is gek.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:doeidoeidoei schreef op 07 juni 2012 @ 14:56:

[...]

Straks, ik ben nu nog even te druk met uit het patriarchaat te ontworstelen ;)

ik denk dat dit de titel van mijn boek wordt

De Ontworsteling
quote:kadanz schreef op 07 juni 2012 @ 15:06:

[...]

Kom met quotes of trek die beschuldiging in.Dat is wat je constant doet.
quote:kadanz schreef op 07 juni 2012 @ 13:49:

[...]

Dan moet je toch bij je ouders zijn?

Mijn moeder is stomend het huis van mijn tante binnengelopen nadat ik haar vertelde dat haar vriend mij aan had geraakt (als in geslagen).

Ze is meteen verhaal gaan halen.

Waarom jouw ouders dat niet hebben gedaan ligt of aan je ouders of aan je zusje. hier heb je je quote
Gunstig!
quote:Donkeyshot schreef op 07 juni 2012 @ 14:57:

[...]

Zou best kunnen hoor, dat het aan mij lag. Ik heb ook leiding gegeven aan groepen mannen en aan gemengde groepen. En dat vond ik gemakkelijker.

Bij een team van alleen vrouwen moet je naar mijn ervaring veel alerter zijn of er "iets broeit". En dan meteen uitzoeken en ingrijpen. Nog iets dat ik geleerd heb in die tijd: zorg dat je tissues bij de hand hebt. Voor als er opeens tranen te voorschijn komen.

Meermalen meegemaakt en de eerste keer werd ik er door verrast en wist niet goed hoe te reageren. Je kan ze als manager toch moeilijk een knuffel gaan geven op zo'n moment. Niets zeggen en een tissue aanbieden blijkt dan voldoende te zijn.

Ik heb die vrouwenteams een jaar of vier geleid en het ging eigenlijk prima, toen we een beetje aan elkaar gewend waren.

Laten we zeggen dat het andere managementvaardigheden vraagt en dat ik daar aan heb moeten wennen. Verder niet vervelend hoor, ik zou niet graag werken in een bedrijf zonder vrouwen.

Als ik mag kiezen werk ik het liefst met gemengde teams.

Ik ook.

Maar ik heb als jonge vrouw naast mijn opleiding in een fabriek gewerkt met 120 mannen en 5 meisjes.

Dat was ontzettend leuk. Ik was niet de baas, ik was werknemer maar vond het een van mijn gezelligste en leukste werkervaringen.
quote:mrsstanleywalker schreef op 07 juni 2012 @ 15:05:

Kadanz, tegenover de ervaring van DS, staat mijn ervaring met leidinggeven. Kan je tegen elkaar wegstrepen. Of is het nu wel opeens n=1 omdat ik een vagina heb?

Ach, ik heb nu een vrouw aan de top. Ze doet het tien keer beter dan alle mannen voor haar bij elkaar.

Maar ik heb ook vrouwen onderling meegemaakt. Dat ging er heftig aan toe!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 juni 2012 @ 15:08:

[...]

Doe is gek. Typisch Rotterdams.
quote:eleonora schreef op 07 juni 2012 @ 15:07:

[...]

Ja.

Ik sluit me al de héle discussie blind aan bij Gunstig en Megimpi. Mijn mannenhaat is een feit. ah

ok

quote:lucretiatox schreef op 07 juni 2012 @ 15:01:

[...]

Manmanman, wat zul jij het moeilijk hebben gehad, met je begrip en je tissues.

Maar goed, n= 1. Dat zegt dus helemaal niks.

Eleonora, vertrok jouw man ook met een achterbak vol tissues naar zijn werk?

Hahahaahaa!

Niet dat ik weet. Hij is gras aan het maaien, ik zal het zo eens vragen.
quote:Cateautje schreef op 07 juni 2012 @ 15:10:

[...]

Typisch Rotterdams.Ja, he?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:gunstig schreef op 07 juni 2012 @ 15:09:

[...]

ik denk dat dit de titel van mijn boek wordt

De Ontworsteling
quote:doeidoeidoei schreef op 07 juni 2012 @ 15:07:

[...]

Ik heb in mij leven al genoeg geleerd. Dank je.'You are never too old to learn' zeggen ze in Engeland.
quote:eleonora schreef op 07 juni 2012 @ 14:50:

Laten we de vrouwen eens een paar honderd jaar de kans geven. Wat vind je daar van? Mannen hebben vanaf het begin van de mensheid de scepter gezwaaid over alles en iedereen, laten we de vrouwen nu eens de kans geven.

En dan met een proeftijd van pakweg 1000 jaar he, voor er conclusies getrokken worden, mannen hadden tenslotte nog veel en veel meer tijd om de boel te regelen, te leiden en ook heel vaak te verprutsen.Ik wou dat er een film was waar dat het geval is. De film zou dan gemaakt en geschreven moeten worden door een vrouw. Dus een alternatieve-werkelijkheidfilm met de vraag: "Als de vrouw het nou voor het zeggen had? Wat nu, als de rollen van mannen en vrouwen worden omgekeerd, wat resulteert in een matriarchale maatschappij?"
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven