Maar ik word misselijk van chocola...

05-06-2012 10:21 3014 berichten
Alle reacties Link kopieren
Poging om o.a. uitgesproken meningen en het filosoferen over achtergronden af te splitsen van fv's topic. Hier is het onderwerp breder dan seksueel geweld. Alle vormen van grensoverschrijdend, manipulatief gedrag en opvoedingsfouten kunnen uitgesproken, geanalyseerd en bediscussieerd worden.
quote:Cateautje schreef op 07 juni 2012 @ 16:24:

[...]

Dat EVIL hoort niet tussen haakjes.Evil tussen haakjes omdat het de Engelse term is. Niet omdat ik het ironisch bedoel. Volgende keer zal ik zeggen 'het kwaad'. Zonder aanhalingstekens.
quote:kadanz schreef op 07 juni 2012 @ 16:23:

[...]

Weet je dat er een koninkrijks-taal is waarin dat ook zo gezien wordt? Het vuur heeft me gebrand i.p.v. ik heb mijn vingers gebrand aan vuur.

Ik ben het met je eens, ware het niet dat het vuur nooit uitgaat. 'Evil' blijft bestaan, daar doe je helaas niets aan.

Het maar gelaten accepteren vind ik geen oplossing.

Ik zal er altijd tegenin blijven gaan of het nou zoden aan de dijk legt of niet. Ik vertik het om het maar gelaten te accepteren dat omdat het nou eenmaal altijd zal blijven bestaan ik me er maar bij neer moet leggen.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:eleonora schreef op 07 juni 2012 @ 16:24:

Zinloos deze discussie volgens mij.

We hebben nu een gesprek met maar één man en het 'ja, nou ja, het ís nou eenmaal zo' viert al hoogtij.

Het heeft echt geen zin om dat te proberen eens aan de kaak te stellen en te veranderen. Het seksisme zit zó diep dat het niet eens meer duidelijk te maken is dat het niet deugt. Het is gewoon zo en klaar, uitgeluld.ik vind het voor mezelf wel weer eens een goede oefening om te zien van welke nonsense sommige mannen overtuigd zijn.
quote:eleonora schreef op 07 juni 2012 @ 16:24:

Zinloos deze discussie volgens mij.

We hebben nu een gesprek met maar één man en het 'ja, nou ja, het ís nou eenmaal zo' viert al hoogtij.

Het heeft echt geen zin om dat te proberen eens aan de kaak te stellen en te veranderen. Het seksisme zit zó diep dat het niet eens meer duidelijk te maken is dat het niet deugt. Het is gewoon zo en klaar, uitgeluld.

Dat is precies wat men beoogt.

Gewoon níet in meegaan.
quote:shahla schreef op 07 juni 2012 @ 16:24:

[...]

En waarom niet?

Je bent in de kroeg, je bent in gesprek en je krijgt wat drinken. Big deal. Dat veel kerels daar van alles van maken, is hun schuld. Niet die van de vrouwen die het aanpakken.Zeker. Maar wees dus op je hoede.
quote:kadanz schreef op 07 juni 2012 @ 16:24:

[...]

Van mij mag alles, ik zeg alleen: pas op!

-het is een vreemde man

-hij wil zeker weten wat van je

-je gaat er in mee dus hij denkt dat je interesse hebt

-je weet niet of dit de rotte appel is die niet tegen teleurstelling kan

Ik heb hele leuke ervaringen met one night stands hoor. Sommigen wat minder, maar dan was de seks gewoon niet zo goed.

Ook prima. Ik heb nog geen man getroffen die mijn 'ja' en 'nee' niet respecteerde, ook al was het 'maar' casual seks.

Andersom loopt hij ook risico, toch. Wie weet wat ik allemaal wel niet met hem zou kunnen doen (en mijn haarborstel).
quote:kadanz schreef op 07 juni 2012 @ 16:27:

[...]

Zeker. Maar wees dus op je hoede.Eindelijk eerlijk over mannen. Das een verrassing.
@ Kadanz:

Andersom is het vooral interessant om je af te vragen hoe het als man werkt.

- Ik zie het verband tussen een drankje aanbieden en een vrouw versieren echt niet (nee, serieus echt niet). Als ik gezellig met mensen in gesprek raak, dan deel ik wel eens een drankje uit. Ik heb zowel met mannen als vrouwen goede gesprekken, en daar komt dan wel eens een drankje uit voort. Ik heb niet het idee dat dat drankje mij ook maar iets verder bij die vrouw in kwestie brengt, als dat mijn intentie was.

- Ik wel eens bij vrouwen op de bank geslapen die ik nauwelijks kende. Of zelfs een bed gedeeld. Maar ook hierbij zag ik het verband niet tussen seks, of gewoon ergens moeten slapen.

Weet je wat het is? Ik ben van huis uit een verdomd slechte versierder. Ik snap er allemaal niets van. Maar soms ben ik daar blij om. Ik heb van mijn vader (of op 'straat') niet van die trucjes geleerd om een vrouw te versieren, zoals alcohol geven of een expres een bus missen.

Ik zie dat verband dus in alle oprechtheid niet.

Volgens mij begint de ellende op het moment dat mannen elkaar gaan vertellen hoe vrouwen te versieren. Dat halen ze ook uit van die onzinboeken.

En ook hebben mannen het onderling vaak over oppikken van signalen. Nu is dat waarschijnlijk mijn gebrek, maar ik herken die signalen simpelweg nooit. Maar misschien ook omdat ze er niet waren.

Als ik vriendelijk lach naar een vrouw, lacht die vrouw terug. Zo simpel werkt het soms.

In mijn jarenlange horeca-ervaring heb ik geleerd dat je als barman met iedereen en niemand loopt te flirten. Dat flirten doe je zowel met mensen die veel ouder zijn als met vrouw en man.

Het is de 'jeu' in het leven. Maar in praktijk zit er allemaal niets achter. Dat bedoel ik dus met dat ik ondertussen ook met 'niemand' flirt.

Sommige mensen (zowel man als vrouw overigens) zien achter elke boom een beer. Of achter elke lach een potentiële neuk.
quote:kadanz schreef op 07 juni 2012 @ 16:27:

[...]

Zeker. Maar wees dus op je hoede.Nee. Die man kan beter op zijn hoede zijn want ik laat me niet meer intimideren, in een hoek drukken e.d.
quote:Hasse88 schreef op 07 juni 2012 @ 16:24:

[...]

Tja Kadanz, je geeft blijk van een dubbele moraal. Vrouwen moeten oppassen en zich aanpassen (onder andere qua kleding) omdat je anders wel eens uitlokt dat een man aan je zit, maar een man die in bovenstaande (bijzonder hilarisch omschreven) voorbeelden terechtkomt lokt e.e.a. níet uit? BijzonderHet tweede voorbeeld van Bianca gaat al aardig richting wat heel ongelukkig door mij met uitlokken wordt bedoeld.
quote:jukebox schreef op 07 juni 2012 @ 16:29:

Sommige mensen (zowel man als vrouw overigens) zien achter elke boom een beer. Of achter elke lach een potentiële neuk.Precies.
quote:Cateautje schreef op 07 juni 2012 @ 16:29:

[...]

Eindelijk eerlijk over mannen. Das een verrassing.Nee, al heel wat pagina's lang Cateau, of heb je die epistels over mijn dochter niet gelezen?
quote:kadanz schreef op 07 juni 2012 @ 16:29:

[...]

Het tweede voorbeeld van Bianca gaat al aardig richting wat heel ongelukkig door mij met uitlokken wordt bedoeld.

Het hele punt is nu juist dat het niet uitlokken is.

Het is de man die ergens iets van denkt en het zich vervolgens probeert toe te eigenen. We moeten er met zijn allen naartoe dat we de verantwoordelijkheid bij de juiste persoon leggen. Namelijk, degene die zoiets doet.
quote:kadanz schreef op 07 juni 2012 @ 16:31:

[...]

Nee, al heel wat pagina's lang Cateau, of heb je die epistels over mijn dochter niet gelezen?Je hebt geen dochter, je hebt geen flauw vermoeden, dus dat neem ik met een korrel zout.
quote:

kadanz schreef op 07 juni 2012 @ 16:21:

[...]

Drank van een vreemde man? Die niet toevallig de hele kroeg een drankje aanbiedt, alleen jou? Dat accepteer je toch niet zomaar?

Doe toch normaal man!
You know how I know? Because I reeaally think so!
Korrel zout? Hele zoutmijn!
quote:mrsstanleywalker schreef op 07 juni 2012 @ 16:24:

quote:

kadanz schreef op 07 juni 2012 @ 16:16:

[...]

Dus... Wat kunnen we überhaupt zelf doen, behalve dan ophouden met bestaan?Ik zeg, met z'n allen in een raket naar Mars. Ik neem de M&M's wel mee voor onderweg.
quote:kadanz schreef op 07 juni 2012 @ 16:29:

[...]

Het tweede voorbeeld van Bianca gaat al aardig richting wat heel ongelukkig door mij met uitlokken wordt bedoeld.

Maar dan moet je toch toegeven dat je een dubbele moraal hebt?

Het zou zo moeten zijn dat als jou hypothetische dochter in haar blote gat over straat wil, dat dat moet kunnen. Als een man zijn best mag doen om er leuk uit te zien, dan moet een vrouw dat óók mogen. Een decolleté is géén uitnodiging voor seks, net als een broek op half zeven bij de sjonnies dat niet is.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
quote:kadanz schreef op 07 juni 2012 @ 16:24:

[...]

Van mij mag alles, ik zeg alleen: pas op!

-het is een vreemde man

-hij wil zeker weten wat van je

-je gaat er in mee dus hij denkt dat je interesse hebt

-je weet niet of dit de rotte appel is die niet tegen teleurstelling kan

En daar gaat het hele topic dus over; dat zint me dus niet.

Ik wil niet dat mijn dochter daar op hoeft te gaan letten omdat ze potentieel een prooi is voor mannen die zich niet kunnen beheersen en dat zij op moet letten of ze niet een verkeerde voor zich heeft als ze niks anders doet dan zich vermaken in een openbare gelegenheid bijvoorbeeld.

Jij, als man, zet je eigen sekse nu ook weg als potentiële tijdbommen (want pas op, hij wil zeker weten iets van je) en de vrouw is verantwoordelijk om uit te zoeken of de man van wie ze al dan niet een drankje aanneemt, er zo een is of niet.

In plaats van de rollen omkeren en mannen te leren dat als ze vrouwen iets te drinken aanbieden ze daarmee geen recht op seks kopen, want zo maak je hoeren van vrouwen. Hetzelfde geldt voor uit eten gaan of bijvoorbeeld dat gratis taxiritje waar ik het over had.
quote:

eleonora schreef op 07 juni 2012 @ 16:24:

"Zinloos deze discussie volgens mij.

Het heeft echt geen zin om dat te proberen eens aan de kaak te stellen en te veranderen. Het seksisme zit zó diep dat het niet eens meer duidelijk te maken is dat het niet deugt. Het is gewoon zo en klaar, uitgeluld."

Dus heeft gunstig wèl een punt. Klaar.
quote:mrsstanleywalker schreef op 07 juni 2012 @ 16:34:

Korrel zout? Hele zoutmijn!Het moment dat je na de geboorte dat kruimeltje in je handen krijgt en vanuit het diepst van je ziel de gedachte komt, voor jou sterf ik, is van een heel andere orde dan fantaseren. Me dunkt.
quote:shahla schreef op 07 juni 2012 @ 16:31:

[...]

Het hele punt is nu juist dat het niet uitlokken is.

Het is de man die ergens iets van denkt en het zich vervolgens probeert toe te eigenen. We moeten er met zijn allen naartoe dat we de verantwoordelijkheid bij de juiste persoon leggen. Namelijk, degene die zoiets doet.

Uitlokken is dan ook niet het juiste woord. De verantwoordelijkheid ligt altijd, altijd, altijd, bij de verkrachter. Ik weet net hoe ik dit duidelijker kan stellen.

Lift niet in je eentje, loop niet in je eentje door een verlaten donkere straat, en ga niet slapen bij wildvreemde mannen want dan stel je je bloot aan een extra dosis potentieel gevaar. Doe je dat wel...zucht, dan zal ik er hoe dan ook voor je zijn om je 100% te steunen als het misgaat.

Tot hier dames.
Misschien om het duidelijk te maken wat wel en geen uitnodiging tot seks is, moeten we gewoon met letterlijke uitnodigigingen komen.

Zo een van:

Wil je op mijn sekspartijtje komen? Het is vanavond, van middernacht tot 's ochtends. Je krijgt ook ontbijt, maar wordt niet thuisgebracht. Je hoeft ook geen zwemspullen mee te nemen (mag wel)

Groetjes en een knuffel,

Doei3x
quote:eleonora schreef op 07 juni 2012 @ 16:35:

[...]

En daar gaat het hele topic dus over; dat zint me dus niet.

Ik wil niet dat mijn dochter daar op hoeft te gaan letten omdat ze potentieel een prooi is voor mannen die zich niet kunnen beheersen en dat zij op moet letten of ze niet een verkeerde voor zich heeft als ze niks anders doet dan zich vermaken in een openbare gelegenheid bijvoorbeeld.

Jij, als man, zet je eigen sekse nu ook weg als potentiële tijdbommen (want pas op, hij wil zeker weten iets van je) en de vrouw is verantwoordelijk om uit te zoeken of de man van wie ze al dan niet een drankje aanneemt, er zo een is of niet.

In plaats van de rollen omkeren en mannen te leren dat als ze vrouwen iets te drinken aanbieden ze daarmee geen recht op seks kopen, want zo maak je hoeren van vrouwen. Hetzelfde geldt voor uit eten gaan of bijvoorbeeld dat gratis taxiritje waar ik het over had.En dat is dus utopia en veroorzaakt mijn laveren en manouvreren.
quote:eleonora schreef op 07 juni 2012 @ 16:35:

[...]

In plaats van de rollen omkeren en mannen te leren dat als ze vrouwen iets te drinken aanbieden ze daarmee geen recht op seks kopen, want zo maak je hoeren van vrouwen. Hetzelfde geldt voor uit eten gaan of bijvoorbeeld dat gratis taxiritje waar ik het over had.A-men!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven