Maar ik word misselijk van chocola...

05-06-2012 10:21 3014 berichten
Alle reacties Link kopieren
Poging om o.a. uitgesproken meningen en het filosoferen over achtergronden af te splitsen van fv's topic. Hier is het onderwerp breder dan seksueel geweld. Alle vormen van grensoverschrijdend, manipulatief gedrag en opvoedingsfouten kunnen uitgesproken, geanalyseerd en bediscussieerd worden.
quote:Cateautje schreef op 07 juni 2012 @ 16:38:

[...]

En dat is dus utopia en veroorzaakt mijn laveren en manouvreren.Maar, en dit is eigenlijk heel theoretisch geneuzel, ik vind dat de wereld idealen en utopia nodig heeft. Om zich aan op te trekken. Utopia dient zeker een doel, ook al wordt het niet behaald.
quote:kadanz schreef op 07 juni 2012 @ 16:36:

[...]

Uitlokken is dan ook niet het juiste woord. De verantwoordelijkheid ligt altijd, altijd, altijd, bij de verkrachter. Ik weet net hoe ik dit duidelijker kan stellen.

Lift niet in je eentje, loop niet in je eentje door een verlaten donkere straat, en ga niet slapen bij wildvreemde mannen want dan stel je je bloot aan een extra dosis potentieel gevaar. Doe je dat wel...zucht, dan zal ik er hoe dan ook voor je zijn om je 100% te steunen als het misgaat.

Tot hier dames.En dit is precies het punt Kadanz, dat zou niet nódig moeten zijn. Dat word bereikt door je zonen op te voeden met de gedachte dat iemand nooit, maar dan ook nooit, tegen zijn of haar wil in gedwongen mag worden tot seksuele handelingen. Dat er rotte appels tussen blijven zitten, dat klopt. Maar het is letterlijk van de zotte dat ik 's avonds niet alleen over straat zou kunnen, die shortcut door dat steegje niet zou kunnen nemen of tijdens een stortbui geen lift zou mogen aannemen. Alleen vanwege de overspannen verwachtingen van sommige 'heren'.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
quote:doeidoeidoei schreef op 07 juni 2012 @ 16:39:

[...]

Maar, en dit is eigenlijk heel theoretisch geneuzel, ik vind dat de wereld idealen en utopia nodig heeft. Om zich aan op te trekken. Utopia dient zeker een doel, ook al wordt het niet behaald.Ja, prachtig, maar het verandert niets aan de realiteit van nu.In mijn Utopia is het geweldig toeven voor iedereen, het geluksgevoel spuit er van af.Tja.
quote:Hasse88 schreef op 07 juni 2012 @ 16:41:

[...]

En dit is precies het punt Kadanz, dat zou niet nódig moeten zijn. Dat word bereikt door je zonen op te voeden met de gedachte dat iemand nooit, maar dan ook nooit, tegen zijn of haar wil in gedwongen mag worden tot seksuele handelingen. Dat er rotte appels tussen blijven zitten, dat klopt. Maar het is letterlijk van de zotte dat ik 's avonds niet alleen over straat zou kunnen, die shortcut door dat steegje niet zou kunnen nemen of tijdens een stortbui geen lift zou mogen aannemen. Alleen vanwege de overspannen verwachtingen van sommige 'heren'.

Precies. Dit vind ik eignelijk ook het kutterige.

Dat zelfs al ben je nooit letterlijk het slachtoffer geweest van een verkrachting, de gedachte zit in je hoofd. En het wordt je verteld dat het te verwachten is. In die zin, en misschien is dat voor sommige mannen wel wat te radicaal om aan te horen, hebben alle vrouwen met verkrachting te maken.
quote:Cateautje schreef op 07 juni 2012 @ 16:42:

[...]

Ja, prachtig, maar het verandert niets aan de realiteit van nu.In mijn Utopia is het geweldig toeven voor iedereen, het geluksgevoel spuit er van af.Tja.

Wat ik bedoel is dat er zonder ideaal helemaal niks is om naar te streven, dan haden we nu nog geïnstitutionaliseerde slavernij (mensenhandel bestaat welliswaar nog steeds). Zonder idealen hadden we nog geen stemrecht gehad.

Dat bedoel ik ermee, dat utopia een doel dient.
quote:kadanz schreef op 07 juni 2012 @ 16:36:

[...]

Lift niet in je eentje, loop niet in je eentje door een verlaten donkere straat, en ga niet slapen bij wildvreemde mannen want dan stel je je bloot aan een extra dosis potentieel gevaar. Doe je dat wel...zucht, dan zal ik er hoe dan ook voor je zijn om je 100% te steunen als het misgaat.

Tot hier dames.

En daarmee is de vrouw de secundaire sekse. Met minder bewegingsvrijheid dan de man. Omdat ze bang moet zijn in haar eentje over straat te gaan 's nachts.

Kortom, die houding van jou, doet helemaal niks goeds voor vrouwen, ook niet voor je hypothetische dochter, ook al denk je dat misschien wel.

[...]

En dit is precies het punt Kadanz, dat zou niet nódig moeten zijn. Dat word bereikt door je zonen op te voeden met de gedachte dat iemand nooit, maar dan ook nooit, tegen zijn of haar wil in gedwongen mag worden tot seksuele handelingen. Dat er rotte appels tussen blijven zitten, dat klopt. Maar het is letterlijk van de zotte dat ik 's avonds niet alleen over straat zou kunnen, die shortcut door dat steegje niet zou kunnen nemen of tijdens een stortbui geen lift zou mogen aannemen. Alleen vanwege de overspannen verwachtingen van sommige 'heren'.

Ik realiseer me dankzij dit topic dat dit juist is waar het misgaat waarschijnlijk.

Het verhaal dat vrouwen alleen moeten oppassen, dat ze niet alleen naar huis moeten gaan en dat ze op moeten passen in steegjes beschermt niet alleen vrouwen, het geeft mannen onbewust en impliciet mee dat die vrouwen er dan zelf misschien ook wel een beetje om vragen.

Al heel vroeg wordt er bij jonge mannen ingeprent dat je altijd met vrouwen mee moet fietsen naar huis 's avonds. Want anders is het hier gevaarlijk. Maar ik realiseer me dat er misschien wel een dubbele boodschap uitgaat van de les dat je als jongen altijd met meisjes mee moet fietsen.

De boodschap is dat vrouwen bescherming nodig hebben en dat een vrouw alleen gevaar loopt en niet zo slim bezig is.

Misschien zit ik er naast, hoor. Maar het valt me nu op en is een beetje een eyeopener voor me.

(Los van de goede bedoelingen van zoiets onschuldigs als de 'meefiets'-maatregel die waarschijnlijk ook gewoon nodig is).

[...]

En dit is precies het punt Kadanz, dat zou niet nódig moeten zijn. Dat word bereikt door je zonen op te voeden met de gedachte dat iemand nooit, maar dan ook nooit, tegen zijn of haar wil in gedwongen mag worden tot seksuele handelingen. Dat er rotte appels tussen blijven zitten, dat klopt. Maar het is letterlijk van de zotte dat ik 's avonds niet alleen over straat zou kunnen, die shortcut door dat steegje niet zou kunnen nemen of tijdens een stortbui geen lift zou mogen aannemen. Alleen vanwege de overspannen verwachtingen van sommige 'heren'.Het zijn niet je opgevoede zonen die ervoor zorgen dat je 's avonds niet alleen door dat steegje kan. Het zijn ook niet de overspannen verwachtingen die weliswaar voor enige ellende zorgen. Dat zijn toch echt die rotte appels, zieke geesten die er altijd zullen zijn.
quote:doeidoeidoei schreef op 07 juni 2012 @ 16:44:

[...]

Wat ik bedoel is dat er zonder ideaal helemaal niks is om naar te streven, dan haden we nu nog geïnstitutionaliseerde slavernij (mensenhandel bestaat welliswaar nog steeds). Zonder idealen hadden we nog geen stemrecht gehad.

Dat bedoel ik ermee, dat utopia een doel dient.Ik snap je wel. Hoe moet ik dit duidelijk maken. Dit is intrinsiek aan veel mannen, deel van hun natuur. Het is zo oud als de mensheid en dat utopia dient wel een doel, maar ik heb niet het vermoeden dat we ook maar een milimeter dichter bij dat doel zullen komen, hoe hard we ook schreeuwen, ook al worden er wetten over aangenomen. Hoe verander je in hemelsnaam DNA.
quote:kadanz schreef op 07 juni 2012 @ 16:09:

[...]

Op die fiets. Het duurde effe. Ik dacht even heel ergens anders aan.

Tsja, dubbele signalen afgeven. Als een man mij in de kroeg gratis drinken aanbiedt dan vraag ik me direct af wat hij van me wil. Waarom zou je van een vreemde drank aannemen?

Als een vrouw drank aan blijft nemen van een vreemde, dan is het niet zo gek dat die vreemde man beet denkt te hebben. Je geeft dan dus wel dubbele signalen af. Je weet wat die man wil, je gaat er in het begin in mee, maar als puntje bij paaltje komt dan kap je hem af.

Dat is je goed recht als vrouw. En die man heeft geen enkel recht om dan toch nog verder wat van je te verlangen. Maar je moet dit niet bij de verkeerde doen.

Nou ben ik toch echt een man maar dit vind ik echt gelul.

Ik ga weleens met een vrouw uit eten en ik bied meestal aan om de rekening te betalen (liever nog betaal ik als ze even naar het toilet is).

En dan mag ze dankjewel zeggen voor de maaltijd en de gezellige avond. Liefst met een glimlach. Maar verder is ze tot niets verplicht en verwacht ik ook niets van haar.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:Cateautje schreef op 07 juni 2012 @ 16:50:

[...]

Ik snap je wel. Hoe moet ik dit duidelijk maken. Dit is intrinsiek aan veel mannen, deel van hun natuur. Het is zo oud als de mensheid en dat utopia dient wel een doel, maar ik heb niet het vermoeden dat we ook maar een milimeter dichter bij dat doel zullen komen, hoe hard we ook schreeuwen, ook al worden er wetten over aangenomen. Hoe verander je in hemelsnaam DNA.Dan verschillen we daarin van opvatting. Ik denk dat er wel degelijk schot in zit. Langzaam, maar toch.
quote:doeidoeidoei schreef op 07 juni 2012 @ 16:47:

[...]

En daarmee is de vrouw de secundaire sekse. Met minder bewegingsvrijheid dan de man. Omdat ze bang moet zijn in haar eentje over straat te gaan 's nachts.

Kortom, die houding van jou, doet helemaal niks goeds voor vrouwen, ook niet voor je hypothetische dochter, ook al denk je dat misschien wel.Wat had je in gedachten dan? Zie mijn antwoord aan hasse. Met opvoeding gaat het je niet lukken om veilig over straat te lopen. Met opvoeding bereik je alleen maar dat een jongen die drankjes voor je heeft gekocht zonder verder gedoe gedag zegt als je verder niets van hem wilt, bijvoorbeeld. Mensen die je van je fiets afrukken, dat zijn geen normale mannen. Dat zijn beesten.
quote:kadanz schreef op 07 juni 2012 @ 16:48:

[...]

Het zijn niet je opgevoede zonen die ervoor zorgen dat je 's avonds niet alleen door dat steegje kan. Het zijn ook niet de overspannen verwachtingen die weliswaar voor enige ellende zorgen. Dat zijn toch echt die rotte appels, zieke geesten die er altijd zullen zijn.En dit is de gevaarlijkste misvatting. dat he alleen wat 'zieke geesten' zijn die zich ongewenst opdringen aan vrouwen.
quote:Donkeyshot schreef op 07 juni 2012 @ 16:50:

[...]

Ik ga weleens met een vrouw uit eten en ik bied meestal aan om de rekening te betalen (liever nog betaal ik als ze even naar het toilet is).

En dan mag ze dankjewel zeggen voor de maaltijd en de gezellige avond. Liefst met een glimlach. Maar verder is ze tot niets verplicht en verwacht ik ook niets van haar.Als je niets van haar verwacht snap ik het betalen van die rekening niet helemaal. Of bedoel je dat je weleens rekeningen betaalt, ongeacht of het een man of vrouw is. Zo doe ik het namelijk.
quote:Donkeyshot schreef op 07 juni 2012 @ 16:50:

[...]

En dan mag ze dankjewel zeggen voor de maaltijd en de gezellige avond. Liefst met een glimlach. Maar verder is ze tot niets verplicht en verwacht ik ook niets van haar.Het ging hier over een wildvreemde man Donkey.

[...]

Het zijn niet je opgevoede zonen die ervoor zorgen dat je 's avonds niet alleen door dat steegje kan. Het zijn ook niet de overspannen verwachtingen die weliswaar voor enige ellende zorgen. Dat zijn toch echt die rotte appels, zieke geesten die er altijd zullen zijn.Het zijn wel degelijk ook de overspannen verwachtingen en daar niet mee om kunnen gaan als ze niet terecht blijken.

[...]

Het zijn niet je opgevoede zonen die ervoor zorgen dat je 's avonds niet alleen door dat steegje kan. Het zijn ook niet de overspannen verwachtingen die weliswaar voor enige ellende zorgen. Dat zijn toch echt die rotte appels, zieke geesten die er altijd zullen zijn.

Lees even de post van Jukebox. Die heeft een waanzinnig goed punt.

En dat jij er nog steeds vanuit gaat dat aanranders en verkrachters die enge man met de regenjas is (immers zieke geesten, níet de buurman of die aardige, goed opgevoede gozerT in de kroeg) is dé misvatting van deze tijd.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
quote:hans66 schreef op 07 juni 2012 @ 15:13:

[...]

Ik wou dat er een film was waar dat het geval is. De film zou dan gemaakt en geschreven moeten worden door een vrouw. Dus een alternatieve-werkelijkheidfilm met de vraag: "Als de vrouw het nou voor het zeggen had? Wat nu, als de rollen van mannen en vrouwen worden omgekeerd, wat resulteert in een matriarchale maatschappij?"

Dat boek waar ik het gisteren over had, Dochters van Egalia, vind je dan wellicht interessant om te lezen. Het is gebaseerd op dat idee en humoristisch en op bepaalde punten briljant uitgewerkt. Het gaf me stof tot nadenken.

Ik ga weer verder bijlezen, ik loop ernstig achter .
quote:doeidoeidoei schreef op 07 juni 2012 @ 16:51:

[...]

Dan verschillen we daarin van opvatting. Ik denk dat er wel degelijk schot in zit. Langzaam, maar toch.Ik vier je optimisme.
quote:kadanz schreef op 07 juni 2012 @ 16:51:

[...]

Wat had je in gedachten dan? Zie mijn antwoord aan hasse. Met opvoeding gaat het je niet lukken om veilig over straat te lopen. Met opvoeding bereik je alleen maar dat een jongen die drankjes voor je heeft gekocht zonder verder gedoe gedag zegt als je verder niets van hem wilt, bijvoorbeeld. Mensen die je van je fiets afrukken, dat zijn geen normale mannen. Dat zijn beesten.Dat zijn getrouwde keurige mannen met gezinnen.
quote:kadanz schreef op 07 juni 2012 @ 16:51:

[...]

Wat had je in gedachten dan? Zie mijn antwoord aan hasse. Met opvoeding gaat het je niet lukken om veilig over straat te lopen. Met opvoeding bereik je alleen maar dat een jongen die drankjes voor je heeft gekocht zonder verder gedoe gedag zegt als je verder niets van hem wilt, bijvoorbeeld. Mensen die je van je fiets afrukken, dat zijn geen normale mannen. Dat zijn beesten.

Die mannen die je van de fiets rukken, die doen dat niet alleen met vrouwen met een kort rokkie hoor.

Ik stoor me aan je 'alleen maar' trouwens. Het zou al een enorme sprong voruit zijn als iedereen een drankje aan nemen niet voor 'willen neuken' aan zou zien.

Kortom, je grijpt een extremiteit (gekken die vrouwen van de fiets rukken) aan om het belang van iets anders te bagataliseren. Niet echt een goede techniek in een discussie. -1 dus.
quote:doeidoeidoei schreef op 07 juni 2012 @ 16:52:

[...]

En dit is de gevaarlijkste misvatting. dat he alleen wat 'zieke geesten' zijn die zich ongewenst opdringen aan vrouwen.

Ik durf dat stellig te beweren als we het hebben over 'alleen over straat lopen'. Geen enkele gezonde vent bespringt uit het niets een onbekende vrouw.

Als je het hebt over verkrachting binnen relaties en dergelijke, ja dan heb je wellicht gelijk. Maar daar ging het niet over.
quote:Cateautje schreef op 07 juni 2012 @ 16:53:

[...]

Ik vier je optimisme. Ben het eens met doeidoei hoor. Als ik bijvoorbeeld de standpunten en de opvoeding van mijn man en mijn neefjes vergelijk met die die mijn vaders generatie heeft gehad, zit daar toch een wereld van verschil in. (Overigens hebben mijn vader en mijn man dezelfde standpunten over vrouwen -en wel meer, ben stiekem met mijn vader getrouwd- en hoe je je dient te gedragen.
quote:jukebox schreef op 07 juni 2012 @ 16:48:

[...]

Ik realiseer me dankzij dit topic dat dit juist is waar het misgaat waarschijnlijk.

Het verhaal dat vrouwen alleen moeten oppassen, dat ze niet alleen naar huis moeten gaan en dat ze op moeten passen in steegjes beschermt niet alleen vrouwen, het geeft mannen onbewust en impliciet mee dat die vrouwen er dan zelf misschien ook wel een beetje om vragen.

Al heel vroeg wordt er bij jonge mannen ingeprent dat je altijd met vrouwen mee moet fietsen naar huis 's avonds. Want anders is het hier gevaarlijk. Maar ik realiseer me dat er misschien wel een dubbele boodschap uitgaat van de les dat je als jongen altijd met meisjes mee moet fietsen.

De boodschap is dat vrouwen bescherming nodig hebben en dat een vrouw alleen gevaar loopt en niet zo slim bezig is.

Misschien zit ik er naast, hoor. Maar het valt me nu op en is een beetje een eyeopener voor me.

(Los van de goede bedoelingen van zoiets onschuldigs als de 'meefiets'-maatregel die waarschijnlijk ook gewoon nodig is).

Dit lijkt veel op mijn bezwaren tegen de religieuze hoofddoek.

Met hoofddoek geeft een vrouw aan dat ze eerzaam is.

Conclusie: een vrouw zonder hoofddoek is een hoer.

Net als een vrouw die zonder bescherming de straat op gaat.

De mindset van mannen moet gereset worden. En dat begint bij opvoeding en bij onderwijs. Zal wel een kwestie van lange adem worden.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:Cateautje schreef op 07 juni 2012 @ 16:52:

[...]

Het zijn wel degelijk ook de overspannen verwachtingen en daar niet mee om kunnen gaan als ze niet terecht blijken.Ook dat. Ik zou niet graag de mannen in de wereld de kost willen geven die denken dat ze een soort van inherrent 'recht' hebben op de aandacht van vrouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven