Lijf & Lijn alle pijlers

Het geheim van slanke mensen

07-06-2012 18:52 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het boek 'Het geheim van de slanke mensen' besteld. Iemand al uitgelezen en er wat aan gehad? Nieuwtjes of allemaal oud nieuws?
http://www.overgangstergi ... slanke-mensen-bespreking/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik hoor hele slanke mensen wel eens zeggen: "Ik eet alles wat ik wil!" en dan dan altijd: misschien wil je wel veel minder dan ik.

Van een dunne vriendin van mij weet ik dat ze heel weinig eet en altijd hetzelfde. In het weekend met bezoek snoept ze af en toe wat, maar alles is heel gecontroleerd.
Ik ben nu dikker dan ik wil zijn door minder beweging overdag. Minder lopen, fietsen, meer thuis zijn 's avonds. Ik heb gelukkig corrigerende hempjes en vanwege stress wordt mijn gezicht dunner; zie ik er heel wat slanker uit.
quote:fantastissima schreef op 07 juni 2012 @ 19:39:

Ieder pondje gaat (bij slanke mensen dus niet) door t mondje. Maar er zijn ook zeldzame exemplaren die wel eten als een bouwvakker en die niet aankomen. Hoe zit dat dan? Oprechte vraag!
quote:Yvonne77 schreef op 07 juni 2012 @ 19:46:

[...]

Maar er zijn ook zeldzame exemplaren die wel eten als een bouwvakker en die niet aankomen. Hoe zit dat dan? Oprechte vraag!

Meld

Ik moet er tegen eten om niet teveel af te vallen, altijd al gehad. Toen ik een kind kreeg en een tijdje daar zo druk mee was en mezelf wat vergat, was er zomaar 5 kilo af.
Hallo?!
Ik verkoop mijn geheim om slank te blijven voor ¤19,95 per persoon. Aanmelden via de gmail.
@Doortje: vertel ons het geheim, please, please, please!!!

(hoeven we het boek niet aan te schaffen)
quote:amand1969 schreef op 07 juni 2012 @ 19:49:

Ik verkoop mijn geheim om slank te blijven voor ¤19,95 per persoon. Aanmelden via de gmail.Neuken is gratis.
Neuken is gratis, maar het kost altijd iets.
quote:amand1969 schreef op 07 juni 2012 @ 19:53:

Neuken is gratis, maar het kost altijd iets.Voor die paar calorieën die ik dan verbrand ga ik liever even een rondje fietsen, maar toch bedankt voor het aanbod.
Ik geloof echt heilig in eten wat je maar wilt en je daar dan niet schuldig over voelen. Zodra ik mezelf schuldig ga voelen of bewust wordt van wat ik eet, wordt ik dik. Iemand deze ervaring ook?

Ik heb alleen de theorie/reden erachter nog niet gevonden. Misschien dat je je hersen signalen geeft dat je op je eten let en dus dat er sprake is van schaarste en dat je dan dus meer vet opslaat ofzo? Of omdat schuldgevoel gewoon dik maakt omdat het stress is ofzo?

Ik weet alleen de oplossing nog niet.... Want eerst maakte ik me dus niet druk om eten en was ik dus ook niet dik. Toen ging ik me bezighouden met eten (weet de reden al niet meer) en toen werd ik dikker. Maar nu dat ik dikker ben, ben ik dus constant met eten bezig. Ik kan nu ook echt uitkijken naar het dinner. En dat uitschakelen is nogal moeilijk.
quote:Yvonne77 schreef op 07 juni 2012 @ 19:49:

@Doortje: vertel ons het geheim, please, please, please!!!

(hoeven we het boek niet aan te schaffen)

Snelle verbranding. Een uur na de lunch kan ik zo een hongerklop krijgen.

Maar wat ik zei, met een kind was er zo 5 kilo af, dus dat kun je ook nog proberen. Wel iets duurder dan het boek denk ik
Hallo?!
quote:ster89 schreef op 07 juni 2012 @ 19:21:

Toevallig heb ik het voorwoord gelezen in het inkijkexemplaar op de officieële website.

Het idee er achter is dat je als 'dik' persoon die wil lijnen continu bezig bent met iets wel of niet mógen nemen (want aan de lijn) en daar obsessief en chaggerijnig van wordt terwijl veel 'slanke' mensen vanzelfsprekend 'nee' zeggen om dat ze simpelweg geen trek hebben. Dat je je bij alles af moet vragen 'ik lust dit - wil ik het eten?' ipv 'ik lust dit - ik MOET het eten' of 'ik lust dit - ik MAG het NIET eten'.

Hahaha, dit is het dus precies! Ja het klinkt kwakzalverig, maar volgens mij zit er wel een kern van waarheid in. Maar geven zij wel een oplossing dan? Want dit kan je toch niet uitschakelen?

Edit: okee, de laatste zin is dus hun oplossing? Tsja, dat werkt voor mij dan niet. Ik moet helemaal niets eten van mezelf alleen omdat ik het lust. Het verschil tussen vroeger (dun) en nu (dikker) is dat ik vroeger niet taalde naar eten of er zelfs tegenop zag en dat het echt zo'n moment was waarop ik iets moest eten gewoon om in leven te blijven. Nu vind ik eten lekker en kijk ik ernaar uit en kan ik de hele dag wel denken wat ik 's avonds ga eten en omdat ik er zo naar uitkijk worden de porties ook groter en tegelijkertijd moet ik mezelf dan ook nee verkopen om niet te veel en te vet te eten.
quote:_Doortje_ schreef op 07 juni 2012 @ 19:58:

[...]

Snelle verbranding. Een uur na de lunch kan ik zo een hongerklop krijgen.

Maar wat ik zei, met een kind was er zo 5 kilo af, dus dat kun je ook nog proberen. Wel iets duurder dan het boek denk ik Herkenbaar, ik zeg ook wel eens gekscherend dat mijn kinderen het beste dieet zijn voor mij :-) Verder vliegen de kilo's er hier af als ik veel stress heb. Maar goed, moet wel zeggen dat ik me op die slankste momenten vaak niet het lekkerst voel.
Alle diëten gaan in feite om gezonde keuzes maken Madille. Als koolhydraatjunk beseffen dat een goede roerbakbaaltijd of salade net zo lekker kan zijn als de MacDonalds bijvoorbeeld, of je porties minderen... Etc.

Toen ik de intro las van dat boek herkende ik mezelf er wel in. Ik moést altijd eten, eten eten. Een terrasje was niet compleet zonder (veel) wijn en een bittergarnituur. Kwamen er mensen op bezoek at ik veel te veel hapjes (want 'gezellig'), bij het uiteten wilde ik patat want thuis geen friteuse. Voor mijn vriend maakte ik luxe ontbijtjes want dat was romantisch en gezellig.. Ik associeerde eten met een soort van 'ik moét' terwijl ik het 9/10 keer niet eens echt proefde of lekker vond, het ging meer om het algehele plaatje.

Nu ben ik al een poosje een stuk lichter dan ik was (overigens niet met dit dieet) en besef heel goed dat je met een gezond voedingspatroon veel energieker bent, dat gezond koken juist heel leuk is en dat veel niet per definitie lekker is.
-
quote:elastiekje_ schreef op 07 juni 2012 @ 19:26:

Zal ik jullie allemaal het geheim van aankomen geven?
het is hier binnen beter dan buiten
Volgens mij is het geheim dat je er niet mee bezig moet zijn ('ik heb zin in een ijsje maar daar zitten weer zoveel calorieen in en dan val ik noooooit die halve kilo af etc) en tegelijkertijd wat kennis van voedsel moet hebben.

Eten wanneer je honger hebt en dan een goede keuze maken. En dus niet de maaltijd maar uitstellen tot je omvalt van de honger en jezelf dan vol vreten met ongezonde en calorierijke troep.
Mijn geheim: een te snelle schildklier. Al raad ik het je niet aan hoor
Maar vroegah at ik alleen maar ongezonde calorievolle troep (ontbijt met chips, elke dag spek, gezond eten vond ik vies) en kwam ik niet aan. Nu eet ik veel gezonder (brood, veel salade en groente) en nu kom ik aan. Dus ik weet het niet hoor. Misschien was alleen veel van die troep eten wel beter dan een beetje van die troep eten naast het gewone eten.
@madille:

Hoe lang is dat geleden? Was je toen 18, nu 30?

Nu misschien minder beweging?

Intussen aan de (andere) pil?
Tot mijn 23e kwam ik niet aan. Ik heb nooit gesport. Ik had eerst de pil, toen wat anders en nu weer terug naar diezelfde pil, dus niet echt iets nieuws. Ik wordt trouwens niet echt ergens dik, alleen bij mijn buik. Vandaar dat mensen wel eens vragen of ik zwanger ben. Erg leuk als een collega op het werk zegt dat ze nu haar zwangerschap toch niet verborgen kon houden omdat ze zó'n buik heeft (uhh, ik zie hem niet).
Tja je moet gewoon eten wat je wil en normale porties eten. Dus als je zin hebt in chocolade gewoon een stukje en niet meteen de hele reep. Luisteren naar je lichaam. En op sommige dagen heb je meer honger dan op andere dagen. En voornamelijk gezond eten natuurlijk, je voelt je gewoon meer verzadigd als je dingen eet met groenten, fruit en vezels en je voelt je lichaam ook beter aan als je gezond eet.
Ken het boek niet. Hoef het geheim ook niet te weten overigens. Ik vreet als een bouwvakker met een enorme lintworm en ik moet moeite doen boven de 60 kilo te blijven. Volgens mij is de clou gewoon dat je eet wat verbrandt. En niet meer dan dat.
Mijn 'geheim' is nooit stilzitten. Zelfs als ik rustig op de bank zit wiebelt er altijd wel een voet, been of arm. Kan er niks aan doen (mn vriend word dr gek van)! Daarnaast veel sporten, staan en lopen en ik kan eten wat/hoeveel ik maar wil. Weeg al bijna 10 jaar 't zelfde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven