Verwaarloosde hond

08-06-2012 22:47 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Via de dierenbescherming op facebook las ik gisteren onderstaande oproep. Moest echt huilen, zo vreselijk. Ik kan hier zo slecht tegen. Dit soort verhalen grijpen bij altijd bijzonder aan... het heeft me ook nog steeds niet losgelaten. Ik vraag me altijd af hoe iemand het zover heeft laten komen. Heeft hij/ zij een hekel aan dieren? Waarom heeft hij/ zij uberhaubt een huisdier, Is hij/ zij zelf psychisch in de war, geen geld voor de dierenarts? Waarom?

Link naar het verhaal, foto's zijn schokkend

Hier het verhaal:

Emmen - In de wijk Rietlanden is afgelopen zondag een ernstig verwaarloosde hond gevonden. De hond, een Cocker Spaniël, was uitgedroogd en ernstig vermagerd. Zowel de dierenpolitie als Dierenbescherming Drenthe is op zoek naar de eigenaar.

Het beest heeft over zijn hele lichaam grote klitten en waren zijn ogen dusdanig ontstoken dat deze waarschijnlijk niet meer te redden zijn.

De hond verblijft momenteel bij een dierenarts. Hij is inmiddels geschoren en zijn ogen zijn behandeld, maar het is helaas nog niet duidelijk of hij er ooit weer helemaal bovenop zal komen.

Het dier is na aantreffen opgevangen in een dierenartsenpraktijk, waar het is behandeld aan zijn verwondingen. Het dier was er slecht aan toe. Door infecties is een oog verwijderd; het andere oog moet mogelijk ook worden verwijderd. Verder kwamen na het verwijderen van veel haarklitten een aantal littekens te voorschijn op het lichaam.

Het hondje is een reu, leeftijd is moeilijk in te schatten. Het is mogelijk een kruising tussen en dwergpoedel en een dwergschnauzer. Het is voornamelijk zwart van kleur, met een witte bef en twee witte ‘sokjes’ aan de voorpoten. De schofthoogte is ongeveer 35 cm.
Here I am - now what are your other two wishes...
Ahhhhh, wat triest voor het beestje! En de eigenaar.....wat een schoft!
Ach wat sneu...maar een ding is een beetje vreemd/fout ze zeggen eerst cocker spaniël en later dat het een kruising is. Beetje verwarrend. Onmensen die zoiets flikken met een dier!
Ik ben in dit soort gevallen een struisvogel.

Wil het niet weten, lees het toch, word er misselijk van.

Geef elke maand geld aan de WSPA en Dierenbescherming.

Wil die krantjes liever ook niet teveel lezen met al die narigheid erin.

Het hoe wil ik niet weten, het waarom eigenlijk ook niet.

Mensen zijn gewoon ziek.

Wat ze onschuldige dieren aandoen, bah.

Ik doe mijn best zo goed mogelijk voor mijn eigen konijn te zorgen en wil de rest liever zo min mogelijk weten.

Maar soms lees ik die berichten toch en dan heb ik behoorlijk spijt.
Ik kan hier vanalles neerzetten over 'het baasje' van deze hond. Zal het maar niet doen, voor het geval er nog jongere meelezers zijn..

Dus vul maar in wat ik wil zeggen.. Grrr
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Och, arm beestje zeg. Die baas mogen ze wel ongeveer hetzelfde aan doen.

Wat ik alleen niet snap is dat ze zijn lijdensweg nog groter maken. Hoe kun je, als hond zijnde, überhaupt nog iemand vertrouwen als je dit is gebeurd (die littekens zitten er niet zomaar) en dan ook nog eens je beide ogen verliezen, waardoor je ook nog eens niets meer ziet aankomen.
Arm beestje.

Je zal als hond maar zo'n onmens treffen als baasje.
quote:stukje_cake schreef op 08 juni 2012 @ 23:04:

Och, arm beestje zeg. Die baas mogen ze wel ongeveer hetzelfde aan doen.

Wat ik alleen niet snap is dat ze zijn lijdensweg nog groter maken. Hoe kun je, als hond zijnde, überhaupt nog iemand vertrouwen als je dit is gebeurd (die littekens zitten er niet zomaar) en dan ook nog eens je beide ogen verliezen, waardoor je ook nog eens niets meer ziet aankomen.Mijn idee, maar hopenndat beestje goed opknapt en goed tehuis vind!
Och arme drommel, zou hem het liefst willen knuffelen, wat zijn er toch voor een ellendige mensen op de wereld, die dieren zo mishandelen.

Arme beestje.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Wat vreselijk, in een land als Nederland zou dit niet moeten kunnen, er is altijd een manier om voor je dier te (laten) zorgen. moest meteen aan dit filmpje denken:

Fiona

oh en de goede afloop na de operatie: http://youtu.be/iDK1_7fXsk0

Is wel enigszins zielig eerst maar het loopt naar omstandigheden goed met het hondje af. Gelukkig maar dat er mensen zijn die deze beestjes opvangen.
Die ogen

Ook ik kan hier neerzetten wat ik van het baasje vind maar dan ben ik heel lang bezig dus dat doe ik maar niet
Dagelijkse kost.

Maar laten we vooral de Dierenpolitie afschaffen.
Waarom heb ik op die link geklikt... dit had ik echt niet willen zien, vind het verschrikkelijk wat er met dat dier is gebeurd :/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven