Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haha Ringel, wat een lekker hak op de tak verhaal over tv's, autorijden en mooie baby's.

Dapper hoor dat je al zelf naar je werk bent gegaan in de auto. Je pikt het toch aardig snel weer op. Ga je nog meer lessen nemen?

Ik zie ook af en toe van die al oudere kinderen lopen waarvan je je bijna niet voor kunt stellen dat je die als ouder nog mooi vindt. Je hoopt stiekem toch dat je eigen kind geen lelijk eendje wordt.

En ach, als het wel gebeurd zijn wij er als ouders toch blind voor.

Voor mij is Floor de allermooiste.

Vanmorgen hebben we voor het eerst echt buiten gespeeld. Het was voor het eerst sinds Floor kan lopen dat het lekker weer was, niet te nat en niet te koud. Ik lekker in het zonnetje op de tuinstoel en Floor lekker in de tuin spelen. Het was echt een groot succes. Binnen gaat ze toch na een tijdje vaak wat jengelen omdat ze alles ondertussen wel kent maar dit was allemaal nieuw natuurlijk.

Ondertussen giet het hier trouwens.

@zomertijd: Floor werd vanmorgen oude tijd om 8 uur wakker, lekker uitslapen voor mij dus. Daardoor was het nieuwe tijd al wel vrij laat maar door het drukke buitenspelen was Floor om 12 uur toch al flink moe dus na de boterham is ze naar bed gegaan.
Hier ook chocolademelk op stokje. Zat ook in kerstpakket en herinnerde me dat dat nog ergens in de kast stond ook houdbaar tot 19 maart 2008. (Zelfde kerstpakket pebbles?)

Ik heb het geprobeerd maar vind er niet zoveel aan. Ben een beetje verwend met al te lekkere cocolademelk uit zwitserland. Als we daar zijn kopen we altijd drie kilo tegelijk. De laatste keer gingen we met 5 kilo de grens over omdat mijn broer ook 2 pakken wilde.

Zomer tijd is hier nog niet helemaal opgepikt vooral niet door de ouders dan. Kyran en Myrddin lopen al weer op de nieuwe tijd. N-man en ik hebben slaaptekort...

Kleding Kyran zit op de grens van 86 naar 92. Vooral bovenkleding is toch wel 92. Maar dat ligt dus ook heel erg aan het merk. Broeken zijn altijd lastig. Met zijn dikke buikje en benen moet hij bijna al in 92 maar die zijn dus echt veel en veel te lang. Maar 74 is weer veel te krap.

@niniane. Wow, 6 uur. Vind ik wel heel vroeg hoor. Ga je er dan ook uit? We hebben gewoon als regel dat we in het weekend niet voor 8 uur in de woonkamer willen zitten. Ach, als het dan kwart voor acht is en hij wordt pieperig dan ga ik er wel uit. Maar ik vertik het echt om om half zeven op zondagochtend in de woonkamer te zitten. Hij krijgt dan een fles melk in bed en vermaakt zich nog maar een uur.

Vanochtend naar de geitenboerderij geweest. Daar kun je flesjes melk kopen om de jonge geitjes en lammetjes te geven. Superleuk is dat. Roan vond het wel wat spannend.

@babba, inderdaad deze week beginnen met nieuwe baan. Ook nog bij huidige baan werken. Wordt een drukke maand dus.

@ringel, na een jaar je tv al kapot. Dat is wel heel snel. Wordt hij gerepareerd of krijg je een nieuwe?

@ris, ik ben ook vaak degene die zich tijdens het eten met Roan bezig houdt. Zou dat dan toch wat vrouwelijks zijn? Moet wel zeggen dat lief en ik er op zich een hele evenwichtige verdeling op na houden. Allebei hebben we af en toe een periode dat we wat minder geduld hebben, en dan vangt de ander gewoon Roan op. Heel handig. Ook qua huishouden. Ik heb gewoon een Hennie! (huisman).

@niniaan. Kan me wel voorstellen dat je je wat druk maakt. Het is toch jouw kleintje. Maar mochten ze zich echt zorgen maken bij het ziekenhuis, dan was de afspraak wel vervroegd.

Vanmiddag moet ik eigenlijk even naar m'n werk. Maar heb er niet zoveel zin in. Dan moet ik op de fiets heen door dit pokkeweer. Misschien dat ik de boel wel telefonisch afhandel.
@mir, ik zag je reactie bij de fotootjes. Hahaha. Hij mocht niet naar binnen!! We waren zo verbaasd dat hij lag te pitten in de buggy "Dat doet hij normaal noooooit"!!!! Dat was die paaszondag, dat lief en ik enorme ruzie hadden en hij alleen met Roan was gaan wandelen.

Heb idd een tongpiercing. Ik vergeet het zelf eigenlijk altijd. Veel mensen weten het ook niet omdat ik er niet mee speel. Vind ik er zo raar uitzien, steeds met je tong buiten je mond hangen. Ik had laatst op mijn werk een collega die al een jaar bij ons werkt, en die het toen pas opviel . Grappig.
Hier tijdens het eten ook ik die zich met de kinders bezighoud. Maar ik moet erbij zegegn dat als ik Max van eten voorzie, het een stuk sneller gaat dan als manlief het eten geeft. Net of hij bij pappa mag klieren en al weet dat hij dat bij mamma niet hoeft te proberen.

Max zit inmiddels in maat 98/104. Het ligt een beetje aan het merk en hoe het valt. Hij heeft lange armen en benen en dat is niet altijd handig. Tessa heeft dat trouwens ook. Dan heb je dus een broek of shirt dat qua breedte goed zit, maar qua lengte veel te kort is en vice versa. Ach als ze maar kleertjes aanhebben toch.

Chocolade op stokjes heb ik even gemist bij het shoppen geloof ik. Het klinkt als het roberen waard. Weet iemand een winkel waar ze het verkopen?

Tv stuk na een jaar is balen zeg. Gelukkig heb je de bon nog. Hier is bonnen zoeken graven in de stapel tot je in de buurt komt qua datum en dan vind ik hem wel. Zo georedend als mijn huis is, zo chaotisch is de administratie alhier.

Zomertijd gaf hier geen probelemen. Ze zijn standaard te vroeg wakker, hihi. Omdat we geen vaste tijden hanteren voor de kleintjes, valt het niet zo op geloof ik. Waarschijnlijk merken we het morgen als de oudste weer naar school gaan.

O o Tessa-alarm gaat af, dag meiden...
Nog even snel een vraagje. Hoe houden jullie jullie kindjes in de kinderstoel? Max ging in de stoel staan, dus hebben we die voorzien van een tuigje. Maar inmiddels staat hij met tuigje en al in de stoel en is dus bijna omgevallen van de week. Wel het tuigje nog strakker gezet, maar dan zit hij echt niet meer lekker in de stoel. Iemand advies voor een klimgeit??
Manlief is nu even naar de Mac om eten voor ons te halen. En het was niet eens mijn idee, hij had er ineens zo'n zin in.

Floor krijgt een paar kipnuggets, patatjes en appelmoes. Morgen is het weer aardappels, groente en vlees.

@Fluffy: in de triptrap is het staan van Floor geen probleem maar als we een keer in een restaurant een kinderstoel met ruimere zitopening hebben dan kost het me ook heel veel moeite om haar op haar billen te houden. Met een tuigje of sjaal eromheen wordt ze boos. Behalve een andere kinderstoel weinig tips dus helaas.

@krokus: wat grappig dat je een tongpiercing hebt, was me nog niet opgevallen op de foto's. En ik vind mijn gaatjes in mijn oren al heel wat.

@niniane: wat grappig dat jullie chocoladestokjes van dezelde datum zijn. Jouw man werkt toch bij een accountantskantoor? Ik ook namelijk, misschien dat we hetzelfde kerstpakket hadden. Er zat ook een badjas en een broodrooster in volgens mij.
Ruzie met de man is uitgepraat. Was even lastig omdat ik niet in verwijten wil vervallen omdat ik die dan ook naar mijn hoofd geslingerd krijg en daar zit ik helemaal niet op te wachten als labielo van de bovenste plank.....

Verder ook besproken wat ik met de psych heb bepraat, wat mijn valkuilen zijn, waar ik aan ga werken dat soort dingen.

Wel lekker dat de lucht weer geklaard is.

En manlief dacht; zo nu ga ik eens ff strijken. Ik had vorige week een nieuw strijkplankhoes gekocht en die moest erop. Van de marktman moest ik 'm eerst neerleggen, dan even opstrijken en dan pas vastmaken. Dus manlief ging dat klusje even klaren. Wat doet die sufferd nou? Terwijl hij de hoes strak aan het trekken is, laat hij het strijkijzer even flink stomen. 3 vingers kei-verbrand! Eerst 2 uur zitten koelen, mijn vader gebeld (die kan brand bespreken) en uiteindelijk toch maar de huisartsenpost gebeld. Daar konden we gelukkig snel terecht (eerst ons eten naar binnen geschoven), receptje voor één of ander zalfje meegekregen, dat hebben we meteen opgehaald. Nu heeft hij 3 vingers in het verband zitten en staat hij alsnog te strijken haha.

Fluffy; wij hebben ook de triptrap en helaas.... Ella krijgt het voor elkaar om ook hier in te gaan staan. We hebben het onderste plankje al lager gezet, maar nu gaat ze op het dwarse steunbalkje staan. Ze kan alleen niet verder omdat je de zitting heel klein kunt maken dus ze kan er niet uit. Ze zet wel heel vaak haar voeten tegen de tafel om naar achteren te schuiven en dat is ook niet zo veilig... Geen tips hier dus!

En Ringel had haar chocostokjes bij de Jumbo gekocht. Wij halen ze bij een koffiezaakje (maar dat zit alleen bij ons), ik heb ze ook gezien bij een chocolatier. Ken je Simon Levelt? Mss hebben ze ze daar ook wel.

Niniane, welke chocolade kopen jullie in Italië? Dan weet ik dat vast voor als wij er zijn!

Zomertijd: Ella was vanmorgen om half 7 wakker. Daarna terug in bed en toen was het 8 uur. Heerlijk! Morgen mag ze ook weer terug naar bed omdat mijn moeder altijd in huis komt, maar dinsdag moet ze naar mijn vader en moet ik haar brengen, dus dan gaat ze er wel om half 7 uit.

Net inslapen was wat lastiger, maar is om half 8 toch gelukt.

Ze heeft trouwens vanmiddag van 1 tot kw.v. 4 geslapen. Heerlijk! Als ze dat nou eens vol zou houden.....

Ringel; gelukt met de tv? Is wel gruwelijk balen dat zo'n apparaat dan binnen een jaar kapot is! Hopelijk hebben ze het netjes afgehandeld!

Heb zelf vannacht echt ruk-geslapen, ben nu wel moe dus hopelijk gaat het vannacht beter.

Doei!
Daar was ik ook weer...heb een rustig avondje in mijn eentje, we eten normaal iedere maand bij vrienden om en om patat op zondagavond, maar wij hadden geen oppas dus manlief is weg en ik ben thuis. Ik heb er van genoten. Rapporten voor school afgemaakt, tienerclub voor morgen voorbereid. Verder de Lama's gekeken en carpaccio gegeten!!! Dat had ik in huis gehaald voor Pasen (gewoon van de super, houdbaar tot 2-4) maar dat ging toen niet op. Nu dus wel. En lekker veel borrels gedronken (ik weet niet meer wie het laatst vroeg, maar ik drink dus graag een drankje alleen soms ben ik de Bob...helaas). Ik had nog een flesje nep Blue Curacao staan met een dikke bodem erin en die is dus nu leeg Haha nog even genieten voordat we eventueel aan een 2e gaan denken! (Naschrift: hier bedoel ik dus 2e kindje hè, moge dat duidelijk zijn!!)

Hoorde trouwens van de week dat mijn vriendin een miskraam heeft gekregen...7 weken zwanger. Ze zijn bezig voor de 1e en ze zijn het enige stel van de 4 bevriende stellen zonder kinderen. 2 stellen met 1 kind (waaronder wij) en 1 stel met al 2 kinderen. Is wel rot voor hen, altijd onder de kinderen, ze zijn zelf bezig vanaf juni al en nu dus een miskraam...duim voor ze!

Ze hebben bovenstaand verhaal maar allemaal aan ons verteld omdat je toch een beetje de vraag krijgt: 'zouden ze geen kinderen willen, of zijn ze al bezig, of lukt het niet?'. Verder natuurlijk geheim maar jullie kennen ze toch niet, haha!

Zo, nu nog ff proberen te reageren. Ben niet echt helder 100% meer...hihi!

@Pebbs: Lekkere tijd voor jullie, om 9 uur pas wakker. Ging Floor er wel makkelijk in vanavond? Jasmijn was vanochtend ook pas half negen wakker, heerlijk, maar vanavond had ze wel moeite met inslapen. Heb haar maar gewoon laten huilen. Ik bracht haar om half acht maar om even over acht sliep ze pas. Tussendoor wel 1x naar haar toe geweest maar er was niets aan de hand, natuurlijk... Enne, lekker de Mac! Zit 'ie in de buurt??? Zodra het wat lekkerder weer wordt moeten we trouwens weer eens afspreken, vind je ook niet? En als je beeb er is kom ik natuurlijk een keertje richting jou! Vind het altijd zo gezellig met je!!!

@Niniane: Kyran is een stevigerd dus, zoals ik het nu lees. Gek, ik had uit je vorige postings begrepen dat je man ook bij een ziekenhuis werkte. Maar dus niet zo. Gebouwen daar ken ik wel, haha. We zijn laatst nog een echo wezen maken in het LUMC. Manlief met niersteen, middenin de nacht. We hadden je collega natuurlijk, omdat je met verlof bent. Was een jonge man met bril en beetje getinte huidskleur. Ken je hem toevallig???

@Krook: Leuke foto's op je Hyves zeg. Zag dat Roan ook lekker in de wagen slaapt. Leg je de wagen dan niet plat? Ik heb ook een Mutsy nl. en wij doen dat wel. Hij gaat wel steeds meer op jou lijken zeg, steeds blonder wordt 'ie ook.

@Fluffy: (weer andere naam, moet ff wennen, haha) Jasmijn gaat gelukkig nog niet staan in de kinderstoel, maar wel net als Ella afzetten met haar voeten tegen de tafel (of tegen ons, au) zodat ze achteruit schuift. Gelukkig kiept de stoel nog niet...heb alleen tuigje als tip. Wij binden Jasmijn vast in de stoel met een sjaal om haar middel, haha! Werkt op zich wel goed.

@Ris: Jasmijn heeft vanochtend niet geslapen en sliep daardoor vanmiddag ook lekker lang. Komt door die nieuwe tijd; in de ochtend laat wakker, geen ochtendslaap meer en 's middags lekker lang tukken. Heerlijk! Genieten, want het zal vast niet zo blijven...

Morgen weer werken. Alles staat weer klaar. 's Avonds de één na laatste keer club. Dan zomerstop. Vind het jammer, want het is heel leuk. Dinsdag ook weer werken, vergadering en 's avonds rapporten afmaken met duocollega. Drukke plannen dus morgen en dinsdag. Kom tussendoor wel ff spieken. Ga nu lekker naar bed, nieuwe Viva lezen en roes uitslapen, ha!

Fijne dagen allemaal! Woensdag weer lekker uitgebreid...
O ja. Ik heb trouwens al een week ofzo geleden nieuwe foto's op de groep gezet...steeds vergeten te melden. En vandaag op Hyves ook nieuwe van ons uitje naar de kinderboerderij in de sneeuw op 2e paasdag. Nu vertrek ik echt...
Hoi hoi,

Wederom een druk weekend anchter de boeg, onze belastingtoestanden is de deur uit, bij vrienden op visite geweest. Gelunched met oma, boodschappen, opruimen..kortom, gezellig!!!

Niniane, hahahaha, nog zo´n draak met eten dus. Mats vind eten ook te lekker en is dus ook ongeduldig, hij noemt de koelkast zelfs ´eten´, zogauw daar de deur van open gaat begint hij al te smakken. Kun je Kyran niet afleiden? Zet hem alvast in zijn stoel, geef hem een puzzel en een beker water ofzo. Bij Mats werkt dat goed, nu moet IK alleen nog een manier zien te vinden dat hij niet alles naar binnen propt. Iemand tips?

Mmmoi, hahahaha, zie je helemaal zitten met je coctail. Hmmmm, ik begin de roseetjes een beetje te missen. Maar het is voor een goed doel!

Fluffie, wij hebben ook een trip trap. Mats gaat wel staan maar kan er niet uit. Ook is de stoel zo gebouwd dat het haast onmogelijk is om hem om te laten vallen. Voor alle zekerheid laat ik Mats overigens niet in de stoel zitten als ik de kamer uit ga.

Nu 2 keer Mats wakker moeten maken, dus met zomertijd nog geen last gehad. We moetsen er vroeg uit, ook gisteren. Verder hebben wij ook geen vaste tijdstippen en kan er zo een uur verschil zitten in zijn bedtijden, dus denk ook niet dat we last gaan krijgen.
Voor Ian en Des had ik de TripTrap stoel. Maar die hebben het allebei gepresteerd om het ding om te laten kieperen. Vandaar dat ik nu een ouderwetse heb, waar je later een tafeltje soteltje van kunt maken. Maar daar klimt Max dus uit. Toch maar eens een TT stoel lenen en kijken of dat beter werkt. Kleine klimgeit. Levensgevaarlijk dat kind.

Jumbo en Simon in de buurt, dus ik ga zo maar eens op zoek naar chocolade op een stokje. Jummie. Ik heb nieuwe foto´s op mijn Hyves gezet. Zal eens proberen of ik nu wel op de groep kan komen, aangezien ik nu een neiwue pc heb. Als iemand even de link wil neerzetten, dan graag!!!

Dagdag (als je dat tegen Max zegt gaat hij met twee handen zwaaien en dada roepen met een hele grote glimlach)
Leren jullie trouwens grappige dingen aan jullie ukjes? Hierdoet Max lachen en zwaaien als je zegt: Smile and wave Max, smile and wave. Net als die pinguins in Madagascar. Hij kan een indiaan nadoen (dus een bromtoon en dan met zijn handje tegen zijn mond slaan). Mijn zwager probeert hem bier te laten roepen, maar dat lukt gelukkig nog niet. LOL Maar ik bedoel dus dingen die niet echt nodig zijn, alleen maar grappig.
@fluffy (mag ik je gewoon blindje blijven noemen?) die chocola op stokjes zijn wel in de aanbieding 9voordat je naar de chocoladeafdeling hobbelt en het nergens kan vinden en hevig teleurgesteld naar huis terug keert) ergens vooraan bij de kassa;s hebben we ze gevonden.

@kinderstoel, we hebben zo'n ding van de prenatal (en ide verkleinkussensn zijn ruk, nu al helemaal kapoetsie) met een tuigje wat aan de stoel vastzit, dametje begon er ook uit te klimmen en sinds we d'r helemaal in het tuigje hebben (eerst alleen om d'r middel) en stevig vast zetten dan is er weinig loos, ja dat ze dus idd zich van de tafel afzet en naar achteren schuift. En als ze dan ff niet lekker zit, jammer dan, moet ze er maar niet uit klimmen.

@mmmoi, en heb je, je roes uit kunnen slapen? hahahahaha...hier nog 1tje die uit d'r werk nog wel eens een wijntje of een baleys voor zichzelf wil inschenken. lekkkerrrrrr....

En had je foto's gezien! Leuk man. Die Nijntje badcape is wel mega schattig (maar knieperd al ik ben, dacht ik ook meteen, dat kun je toch zelf ook maken van 2 handdoeken)

Pffft nu ff ego hoor....:-)) vanochtend moest ik om 6.00 beginnen (zeer ongristelijk tijdstip) maar Lief was zo leif geweest om mijn wekker een uur naar voren te zetten, echter zich niet bedenkend dat mijn wekker al een uur naar voren stond, dus......stond ik aangekleed en wel om HALF VIER in de ochtend al beneden terwijl ik nog ruim een uur kon slapen!!!!! heb me weer uitgekleed en ben weer in bed gekropen, maar slapen HO maar. Waren die *piep* kinderen er ook nog eens niet uit te branden en waren er gisteren ook 2 weg gelopen (ook een slecht voorbeeld doet volgen) de lente komt er aan en ze krijgen allemaal de kolder in de kop. Kortom het was me het ochtendje wel! Meisje is nu nog bij de oppas, dus heb nog ff tijd voor mezelf das best raar dat je even alleen rekening met jezelf moet houden......

goed ga ff boodschappen doen....laters
Oh lekker ringel... om half 4 al kant en klaar zijn.... bleh!

Fluffy; mijn ouders hebben Ella geleerd naar haar kontje te grijpen bij het volgende versje: oogjes, neusje, mondje...... Ella heeft een kiepenkontje...... Ik moet er wel om lachen hoor!

En wat ze vanzelf heeft overgenomen is "huppatee". Ik roep dat te pas en te onpas en nu ze aan het proberen is welke letters en klanken ze bij elkaar kan zeggen, zegt ze dus sinds een paar dagen "huppatee" echt superschattig!

Mmmoi, lekkere borrels drinken... ik ben echt zwaaar jaloers! Van carpaccio houd ik niet, maar ik lust af en toe wel een lekkere borrel. 't Is alleen zo lang geleden (volgens mij weet ik nog wanneer......) dat ik bang ben áls ik weer een neut neem, ik ook gelijk gevloerd ben....

Ik houd vooral van cocktails; tic die we over hebben gehouden aan onze vakantie in Florida; daar kwamen ze uit hun werk en maakten dan een cocktailtje... mjammmmm!

Vandaag druk geweest op school om alles voor de inspecteur klaar te maken. Niet normaal hoor.... Directeur in opperste staat van paraatheid en omdat ik vandaag toch al gepland had om toetsen af te nemen ipv mijn 'normale' werkzaamheden, kreeg ik ook vanalles in mijn maag gesplitst.... ben er gewoon moe van (oh nee..... dat ben ik toch al).

Nog twee weken en dan moet ik weer 3 dagen gaan werken.... BLEGH!!!!

Ga lekker voor de tv hangen; heb vanmiddag pindarotsjes en een zak chips gekocht voor mijn tv-avondje. Man is naar zijn koor en ik heb het rijk alleen!
We hebben hier ook Boggie woogie maxie. Dan schud hij met zijn hoofd heen en weer. Daar is hij ooit mee begonnen en pappa riep Boogie woogie maxie en nu doet hij het dus op commando. En als je roept shake it baby. schud hij met zijn kont heen en weer.
als Mayte zichzelf in de spiegel ziet (en we hebben nogal wat speigels, ijdeltuiten die we zijn) vraag ik altijd of d'r haar goed zit, steevast dat ze dan met 1 maar liefst nog met 2 handen door d'r haar gaat, tot ze coupe wanhoop heeft gemaakt. Ze heeft nog niet heul veel haar, maar kon gisteren lekker wel 2 staartjes boven dat ondeugd koppie maken. en als ze voorop de fiets zit is het altijd blazen tegen het windscherm en dan gillen (maar kweet niet of dat leuk is, maar tis wel schattig)

ga zo naar bed want ben hondsmoe (krijg je ervan als je om half 4 al helemaal klaar staat)

trusten!
Arme Floor is ziek. Gisteravond werd ze al zielig huilend wakker, ze had alle macDonalds patatjes er weer uitgespuugd. We voelden ons meteen schuldig dat we haar patat hadden gegeven omdat we dachten dat het daardoor kwam.

Vanmorgen kwam ze nog wel aardig fit haar bed uit en begon vol enthousiasme aan haar melk en boterham. Halverwege het ontbijt kwam het er allemaal weer uit. Ik moest toen zelf gaan werken maar mijn moeder was er gelukkig dus Floor kon lekker thuis blijven.

Gedurende de dag is ze steeds zieker geworden en kon ze niks binnen houden. Ook kreeg ze flinke koorts. Op een gegeven moment lag ze alleen nog maar tegen mijn moeder aan en deed ze niks meer. Mijn moeder heeft haar toen maar een zetpil gegeven en daarna knapte ze weer wat op. Ook heeft ze toen wat ors gedronken wat binnen bleef.

Ik maak haar vanavond nog wakker voor een zetpilletje en een flesje ors en dan hoop ik dat het morgen wat beter gaat.

Morgen dus een ingelaste vrije dag.

@fluffy: chocola gevonden. Wat grappig dat Max al die "trucjes" kan. Indiaantje kan Floor ook en met haar vinger over haar onderlip en dan geluid maken. Als je "eej" zegt, zegt ze dat terug en ze doet het nu ook uit zichzelf als je binnenkomt.

Als je hoest dan doet ze dat na op een hele komische manier.

Verder zou ik het eigenlijk niet weten.

Linkje voor de groep (ook voor Mirjam): http://groups.msn.com/Viv...007/_whatsnew.msnw?&pps=k

@mmmoi: nu al zomerstop? Dat is snel zeg. De Mac zit hier niet echt in de buurt, kwartiertje rijden, maar manlief had er zo'n zin in dat hij dat er wel voor over had.

Lijkt me leuk ja om weer wat af te spreken als het wat lekkerder weer is. Binnen nu en 2 maanden is het voor mij ook niet zo'n probleem om zelf zo'n stuk te rijden. In april of mei wordt het vast wel een keer lekker weer, kunnen we misschien ook nog wel even naar het strand.

@annie: Mats is al net zo'n lekkerbek als Floor. Die loopt meteen achter me aan als ik naar de keuken loop in de hoop dat er iets te eten komt. "eten" was ook zo ongeveer haar eerste woordje.

@Ris: wat grappig dat Ella "huppatee" zegt. Dat is toch best een lastig woord.

Dat wordt voor het eerst sinds de geboorte van Ella dat je 3 dagen gaat werken toch? Dat zal best wennen zijn zeker omdat je toch al niet lekker in je vel zit op het werk.

Ik ben nu HNTM aan het kijken maar dat is toch wat minder glamarous als de amerikaanse variant. Ik vind er ook weinig mooie meisjes bij zitten.

Haha, ze zitten nu op "fluffy" te toosten. We hebben hier onze eigen Fluffy op het forum.

Volgens mij wilde ik nog wat zeggen maar ik weet niet niet meer.

O ja, ik heb een hele drukke baby in mijn buik. Ik ben nog maar 19 weken zwanger maar het stuiterd de hele dag in mijn buik. manlief heeft het ook al gevoeld.
Hoi meiden,

Pebbles, vervelend, Floor ziek. Hopelijk knapt ze snel weer op! En morgen blijf je bij haar i.p.v. te gaan werken? Fijn dat het zo kan! Hier is Hanna ein-de-lijk weer beter, na een week ziekzijn. Haar oogjes staan weer helder en ze is weer ondernemend (hoewel ze haar duimpje ook al snel weer heerlijk vindt, als ze net een uur of anderhalf wakker is, pakt ze die alweer..). En ze hoest nog een beetje. Grappig, zo'n drukke baby in je buik! Wilden jullie nou weten wat het is? Ja toch? Ik denk een knul.

Ringel, Mayte aan de ijdeltuiterij? Maar dan snapt ze dus ook al dat het zelf is, in de spiegel?! Dat is echt knap. Je kunt testen of ze al "ik-bewustzijn" heeft door met lippenstift een stip op haar voorhoofd te zetten en haar dan in de spiegel te laten kijken. Als ze over haar voorhoofd gaat wrijven, heeft ze dus al "ik-bewustzijn" (en dat zou vrij snel zijn). En wat een streek van je Lief met die wekker! Balen man..

Ris, zie je op tegen de drie dagen werken binnenkort? Wanneer deed je dat voor het laatst? Ik heb eigenlijk gemist dat jij alweer zo veel werkte, ik dacht dat je nog aan re-integreren was?

Annie, vindt Mats het stappen nog leuk? Ja zeker. Wie lopen er nu nog niet van ons groepje? Roan, Max, Kyran en Hanna?

Mmmoi, ik heb gisteravond al de foto's op je Hyves bekeken. Ze zijn leuk! Ik moet er ook maar eens heen met Hanna, eens kijken wat ze vindt van al die beesten.

FF, misschien kun je de kinderstoel zelf klemzetten zodat Max er niet mee aan de wandel kan/hem om kan laten kiepen? Dit lijkt me wel eng zo.

Verjaardag zoon was een beetje in het water gevallen door ziekzijn van man en mij maar hij was gelukkig wel erg blij met het beetje visite dat we toch hebben laten komen. En het meest blij was hij met de allergoedkoopste cadeautjes, zo lief.

Verder niet zoveel te melden. Heb lekker een stukje gefietst met Hanna (even naar Prénatal geweest voor een cadeautje voor een Engelse vriendin die een paar weken geleden is bevallen van een meisje; Ayla. Ze is geboren met 33 weken en weegt nu rond de 2 kilo. Echt ienie-minie dus). (hoewel ik vandaag met foto's bezig was op de computer en Hanna was op haar lichtst ook iets van 2650 gram, dus zo heel veel scheelt het niet).

Krokus, geen moeilijke gesprekken gehad op je werk?

Over fotomodellen-maten gesproken; Hanna heeft die wel. Lang (nou ja, gemiddeld) en dun (nu al..). Ze stond vandaag in bad en Mirjamman merkte op dat ze echt wel heel dun is nu (na het ziekzijn). Haar eetlust is ook nog niet echt je van het dus ze is zeker afgevallen/gelijkgebleven als we binnenkort naar de kinderarts teruggaan. Mijn moeder vindt dat we haar moeten "vetmesten"; steeds eten aanbieden en ze dacht dat er in mijn borstvoeding toch ook wel niet meer zoveel goeds kon zitten...(haha, jaren '70-moeder..ik heb het spul zelf ook nooit gehad).
Heeeeel weinig puf hier; werken, kind ophalen, eten, zelf douchen, meisje badderen (daarna nam papa het gelukkig over), tienerclub en toen ik thuis kwam, kwam net de buuf nog effe langs om wat te vragen dus ga nu lekker naar bed...morgen uitgebreider!!! Heb lekker wel gelezen, haha
Goedemorgen iedereen!

Hier een beetje een onrustige nacht; ik geloof dat Hanna twee keer wilde drinken (maar ja, ik was ook slaperig dus ik heb het juiste aantal keer niet goed in de gaten gehouden). Zo superhandig, die borstvoeding; ze voorziet zichzelf van een slokje en ik pit gewoon door.
Een rustige nacht hier gelukkig maar Floor is nog steeds erg ziek.

Ze heeft vanmorgen een halve boterham gegeten en wat gedronken maar verder hangt ze alleen maar tegen me aan.

Ondertussen heb ik haar maar weer in bed gelegd.
Vervelend van Floor! Heeft ze koorts?
Pebbles, gaat het weer wat beter met Floor? Knuffel der maar lekker veel.

Mirjam, pfff, zo hee, 's nachts nog voeden. Ideaal dat je dan idd geen flesje ofzo hoeft te maken. Wie geven er eigenlijk nog bv? Pebbles, Ris? Ik mis het nog steeds af en toe. Vond het heerlijk, Mats echt nog als een baby lekker tegen me aan. Ach ja, over een paar maanden krijg ik het er hopenlijk weer druk mee. Ook dan hoop ik lang door te blijven voeden.

Hahaha, Ringel, Mayte met staartjes, dat zal der superleuk staan. Ik maak bij Mats altijd een kuif, staat lekker ondeugend. Ik heb de Jip-gel van de hema, die ruikt heerlijk! Overigens zit zijn kuif maar een paar uur goed.

Ris, jij hebt dus ook de maandagavond voor jezelf. Ik ook, lief is dan aan het zingen. Ik kijk dan steevast naar programma's waar hij nooit van zijn leven naar zou kijken; Next Top Model en Project Catwalk, heerlijk! Ik ben op dinsdagavond weg dus dan heeft lief het rijk alleen.

Fluffie, als ik Mats aankleed tel ik altijd ter controle zijn vingers na, dat vind ie prachtig. Meestal telt hij ook nog even na. Verder zegt Mats op alles 'Ja', dat levert wel eens leuke situaties op met rare vragen. Hij kan de gebaren van een paar liedjes maken.

Erger is dat hij alles wat maar een beetje langwerpig is (duplo, brillenhoesjes, leperls enz) tegen zijn oor aan doet alsof het een telefoon is, met de afstandbediening richt hij naar de TV en een doekje wordt gebruikt om te poetsen, hoezo kopieergedrag???

Toedeloe
Nou vandaag weer naar het CB geweest vooe controle en de beruchte BMR en menigokokken prik....Brullen, maar gelukkig dat er geen extra mensen aan te pas hoefden komen om vast te houden. We hebben echt een super leuk mens als CB arts....vind het altijd een feestje om bij haar te komen, Mayte heeft er meer moeite mee, maar zoalng ze bij de duplo tafel mag spelen is alles best.

oke maten van meisje: ze is 80 1/2 cm lang en weegt 11.110 kilo net een centimeter langer dan gemiddeld en en ff iets zwaarder dan gemiddeld maar mooi in verhouding....

@mirjam, zal het eens proberen met die stip op d'r voorhoofd. Ik heb echter wel het idee dat ze zichzelf herkend, ook op foto's die als screensaver op onze coputer te zien zijn. Deze wisselen steeds en elke keer als ze zichzelf ziet dan wijst ze er naar. Fijn dat je zoons verjaardag niet helemaal in het water is gelopen en dat hij zijn cadeautjes leuk vond en Hanna weer beter....

@Pebbls, beterschap met je meisje...krijgt ze kiezen of is ze erg snotterig? Mayte had dat vorige week ook en is nu na het weekend gewoon weer lekker in d'r velletje. Zit je maar mooi mee met klein ziek meisje. Beterschap.

@Annie, die staartjes van Mayte zitten er hooguit een half uur in ,daarna plukt ze de klemmetjes eruit en staat ze met woei haar (haar wat rechtovereind staat) een beetje te ijdeltuiten. Geef je Mats dan nu opvolg melk? of krijgt hij helemaal geen melkvoedingen meer?

hoop dat meisje niet al te veel last van d'r prikjes gaat krijgen, hebben jullie koters die prikken nu al gehad, of alleen Jasmijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven