Amandelmeel

10-06-2012 10:27 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gister een (super lekkere) taart gebakken. Voor dat recept was amandelmeel nodig, dus dat heb ik gehaald. Nu was het 2 zakjes (100 g per stuk) voor de prijs van 1, dus had ik er 2 meegenomen. Ik had echter maar 50 gram amandelmeel nodig. Dus ik heb nu nog over en wil het nog wel gebruiken.

Ik heb al een beetje lopen googlen naar recepten, maar ik zou niet weten of die wat zijn. Heeft iemand van jullie een lekker recept met amandelmeel?
Heerlijke muffins, pannenkoeken, quinoa ontbijtje of smoothies , google maar even!
Amandelspijs kan je dr ook van maken volgens mij, verhoudingen moet je even googlen.
Ik heb het volgende recept gemaakt en in plaats van hazelnootmeel amandelmeel gebruikt. Het was heel lekker

blondies
Semper ubi sub ubi
En in plaats van slagroom at ik er creme fraiche bij. Dat had ik namelijk nog in de koelkast.
Semper ubi sub ubi
macarons
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:rosanna08 schreef op 10 juni 2012 @ 10:49:

macarons En dan zou ik rooie maken, de blauwe en groene mislukken vaak .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Idreamofgenie schreef op 10 juni 2012 @ 10:46:

Ik heb het volgende recept gemaakt en in plaats van hazelnootmeel amandelmeel gebruikt. Het was heel lekker

blondies

Die klinken wel heel lekker!

Amandelspijs is ook een goed idee!

De rest ook bedankt voor de tips!

Ik ben eigenlijk gewoon niet zo bekend met dit meel. Kun je het ook gewoon in recepten (voor cake ofzo) gebruiken in plaats van (een deel) bloem?

En hoe beinvloedt het de smaak
Dit zijn leuke sites:

amandelmeel

recepten

Ipv kokosmeel in bovenstaande link kun je ook amandelmeel gebruiken.

Deze bijvoorbeeld is erg lekker:brownies Ipv palmsuiker kun je ook gewone suiker gebruiken.

Amandelmeel bindt wat minder goed omdat het geen gluten zoals gewoon meel bevat. Ik zou wel specifieke recepten zoeken.

Je kunt het ook door de yoghurt roeren. Lekker met bijvoorbeeld frambozen en bosbessen en kaneel!
Ik zocht een tijdje terug amandelmeel voor een recept en kon het nergens vinden... waar heb jij het gekocht blobs?

Oh zie nu dat het amandelpoeder moest zijn, maar is dat niet hetzelfde als amandelmeel?

Heb hier in ieder geval een recept voor citroen-amandelkoek mocht je belangstelling hebben
Marsepein!!!
Deze kun je ook maken als je geen kokosmelk hebt:

chocoladecake

Volgens mij is amandelmeel en poeder hetzelfde. Ik maak altijd zelf amandelmeel door rauwe amandelen te malen in de keukenmachine/ koffiemolen. Je kunt ze kopen bij de natuurwinkel.
Ja amandelmeel is hetzelfde als amandelpoeder (ik heb het ook gegoogled ). Maar het is verkrijgbaar bij natuurwinkels schijnt. Ik heb het bij De Tuinen gehaald.

Die chocoladecaken klinken goed boselfje! En de meeste van die ingredienten heb ik ook wel in huis. Misschien volgende week die brownies met kokosmelk maar eens proberen :-D

Ik ben wel benieuwd naar de citroen-amandelkoek zenga!
Citroen-amandelkoek

(6 personen)

Ingrediënten:

- 250 gram fijne suiker

- 4 eieren

- 200 gram amandelpoeder

- de schil van 1 citroen

- het sap van 2 citroenen

- zout

Bereiding:

1. Verwarm de oven voor op 180 graden.

2. Splits de eieren. Mix de suiker met 4 eierdooiers in een kom. Voeg het amandelpoeder, de citroenschil (in zeer kleine stukje gesneden) en het citroensap toe.

3. Klop de eiwitten stijf met 1 mespuntje zout en schep ze daarna voorzichtig door het eierdooiermengsel.

4. Schep alles in een beboterde springvorm en bak de koek 40 minuten in de oven.

Als je m maakt laat je dan even weten of ie lekker was? Ben er zelf dus niet aan toegekomen vanwege het ontbreken van het amandelpoeder

De Tuinen ben ik toen niet geweest, bedankt voor de tip!
Ik ga vanavond dit recept maken, daar gaat ook amandelmeel in. Geen idee waar ik dat kon kopen dus vandaar dat ik door de zoekmachine hier terecht kan. Op naar de Tuinen dus straks!
quote:rosanna08 schreef op 10 juni 2012 @ 10:49:

macarons

Precies! Dat was dus mijn eerste idee. Daar heb ik in eerste instantie amandelmeel voor in huis gehaald.

Voordat je het onder de knie hebt, ben je vast wel door je voorraadje heen.....
Bij onze Turkse supermarkt verkopen ze veel goedkopere amandelmeel en het is precies hetzelfde.
quote:Britannia schreef op 22 juni 2012 @ 08:58:

Bij onze Turkse supermarkt verkopen ze veel goedkopere amandelmeel en het is precies hetzelfde.Dat is een goede tip! Bij De Tuinen was het gister helaas uitverkocht...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven