Amandelmeel
zondag 10 juni 2012 om 10:27
Ik heb gister een (super lekkere) taart gebakken. Voor dat recept was amandelmeel nodig, dus dat heb ik gehaald. Nu was het 2 zakjes (100 g per stuk) voor de prijs van 1, dus had ik er 2 meegenomen. Ik had echter maar 50 gram amandelmeel nodig. Dus ik heb nu nog over en wil het nog wel gebruiken.
Ik heb al een beetje lopen googlen naar recepten, maar ik zou niet weten of die wat zijn. Heeft iemand van jullie een lekker recept met amandelmeel?
Ik heb al een beetje lopen googlen naar recepten, maar ik zou niet weten of die wat zijn. Heeft iemand van jullie een lekker recept met amandelmeel?
zondag 10 juni 2012 om 11:14
quote:Idreamofgenie schreef op 10 juni 2012 @ 10:46:
Ik heb het volgende recept gemaakt en in plaats van hazelnootmeel amandelmeel gebruikt. Het was heel lekker
blondies
Die klinken wel heel lekker!
Amandelspijs is ook een goed idee!
De rest ook bedankt voor de tips!
Ik ben eigenlijk gewoon niet zo bekend met dit meel. Kun je het ook gewoon in recepten (voor cake ofzo) gebruiken in plaats van (een deel) bloem?
En hoe beinvloedt het de smaak
Ik heb het volgende recept gemaakt en in plaats van hazelnootmeel amandelmeel gebruikt. Het was heel lekker
blondies
Die klinken wel heel lekker!
Amandelspijs is ook een goed idee!
De rest ook bedankt voor de tips!
Ik ben eigenlijk gewoon niet zo bekend met dit meel. Kun je het ook gewoon in recepten (voor cake ofzo) gebruiken in plaats van (een deel) bloem?
En hoe beinvloedt het de smaak
zondag 10 juni 2012 om 11:20
Dit zijn leuke sites:
amandelmeel
recepten
Ipv kokosmeel in bovenstaande link kun je ook amandelmeel gebruiken.
Deze bijvoorbeeld is erg lekker:brownies Ipv palmsuiker kun je ook gewone suiker gebruiken.
Amandelmeel bindt wat minder goed omdat het geen gluten zoals gewoon meel bevat. Ik zou wel specifieke recepten zoeken.
Je kunt het ook door de yoghurt roeren. Lekker met bijvoorbeeld frambozen en bosbessen en kaneel!
amandelmeel
recepten
Ipv kokosmeel in bovenstaande link kun je ook amandelmeel gebruiken.
Deze bijvoorbeeld is erg lekker:brownies Ipv palmsuiker kun je ook gewone suiker gebruiken.
Amandelmeel bindt wat minder goed omdat het geen gluten zoals gewoon meel bevat. Ik zou wel specifieke recepten zoeken.
Je kunt het ook door de yoghurt roeren. Lekker met bijvoorbeeld frambozen en bosbessen en kaneel!
zondag 10 juni 2012 om 11:21
zondag 10 juni 2012 om 12:04
Ja amandelmeel is hetzelfde als amandelpoeder (ik heb het ook gegoogled ). Maar het is verkrijgbaar bij natuurwinkels schijnt. Ik heb het bij De Tuinen gehaald.
Die chocoladecaken klinken goed boselfje! En de meeste van die ingredienten heb ik ook wel in huis. Misschien volgende week die brownies met kokosmelk maar eens proberen
Ik ben wel benieuwd naar de citroen-amandelkoek zenga!
Die chocoladecaken klinken goed boselfje! En de meeste van die ingredienten heb ik ook wel in huis. Misschien volgende week die brownies met kokosmelk maar eens proberen
Ik ben wel benieuwd naar de citroen-amandelkoek zenga!
zondag 10 juni 2012 om 13:39
Citroen-amandelkoek
(6 personen)
Ingrediënten:
- 250 gram fijne suiker
- 4 eieren
- 200 gram amandelpoeder
- de schil van 1 citroen
- het sap van 2 citroenen
- zout
Bereiding:
1. Verwarm de oven voor op 180 graden.
2. Splits de eieren. Mix de suiker met 4 eierdooiers in een kom. Voeg het amandelpoeder, de citroenschil (in zeer kleine stukje gesneden) en het citroensap toe.
3. Klop de eiwitten stijf met 1 mespuntje zout en schep ze daarna voorzichtig door het eierdooiermengsel.
4. Schep alles in een beboterde springvorm en bak de koek 40 minuten in de oven.
Als je m maakt laat je dan even weten of ie lekker was? Ben er zelf dus niet aan toegekomen vanwege het ontbreken van het amandelpoeder
De Tuinen ben ik toen niet geweest, bedankt voor de tip!
(6 personen)
Ingrediënten:
- 250 gram fijne suiker
- 4 eieren
- 200 gram amandelpoeder
- de schil van 1 citroen
- het sap van 2 citroenen
- zout
Bereiding:
1. Verwarm de oven voor op 180 graden.
2. Splits de eieren. Mix de suiker met 4 eierdooiers in een kom. Voeg het amandelpoeder, de citroenschil (in zeer kleine stukje gesneden) en het citroensap toe.
3. Klop de eiwitten stijf met 1 mespuntje zout en schep ze daarna voorzichtig door het eierdooiermengsel.
4. Schep alles in een beboterde springvorm en bak de koek 40 minuten in de oven.
Als je m maakt laat je dan even weten of ie lekker was? Ben er zelf dus niet aan toegekomen vanwege het ontbreken van het amandelpoeder
De Tuinen ben ik toen niet geweest, bedankt voor de tip!
vrijdag 22 juni 2012 om 08:57