mijn moeder

10-06-2012 16:29 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al twee jaar geen relatie gehad en zit dus op een zondag vaak thuis als ik niet hoef te werken.

De helft van mijn vriendinnen heeft een relatie en doet dus elke zondag iets leuks met de vriend.

Ik vind het stom om te vertellen tegen mijn moeder dat ik niks met mijn vriendinnen kan doen op een zondag omdat hun iets leuks doen met een vriend en omdat ik die niet heb.

Heel vaak begint mijn moeder er over dat ze wil dat ik een vriend krijg zodat ze later niet bang hoeft te zijn dat ik alleen ben.

Ik weet dat ze hier echt over piekert en dat vind ik vervelend.

Zelf zoek ik niet echt een relatie, vind het moeilijk om er één te krijgen en kom ook niemand tegen.

Herkent iemand dit? Dat één van je ouders zo graag wil dat je een relatie hebt? Ik ben overig pas begin 20...
Het lijkt me heel vermoeiend. Kun je niet vertellen dat het piekeren druk op je legt?
Dat piekeren is ouders eigen denk ik. Toen ik single was, was het niet goed en nu ik een vriend heb piekeren ze daar weer over. Vriend werkt vaak in weekend en mijn vader zegt dan jeetje en wat doe je dan het hele weekend is dat niet vreselijk eenzaam je zit daar maar te kijken alleen in je flat...zucht.

Ik zou er niet meer op in gaan TO, want jouw moeder blijft het doen dat piekeren over haar dochter. Staat waarschijnlijk in de Dr. Spock of zo als iets wat een ouder behoort te doen
Man o man je bent 20 zeg dat maar tegen je moeder.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Waarom maakt ze zich druk over je?

Ik heb een zoon van 22,die gaat behalve om te werken nooit uit ofzo.

Maak ik me geen zorgen over hoor,waarom?

Jongste is 20 en dik anderhalf jaar verkering,altijd op pad,maak ik me ook geen zorgen over.

Ik vind dat iedereen zijn eigen tempo en keuzes moet maken.

Ik laat me ook niet dwingen tot iets waar ik niet aan toe ben.
Zelf geen ervaring maar een vriendin van me had dit wel. Werd er in elk restaurant over een willekeurige ober gezegd of dat niets voor haar was..

Vind je het zelf ook moeilijk dat je single bent/op zondag 'alleen' bent?
Mijn moeder heeft er ook een handje van. Ik ben dan bijna 30 en heb 2 kinderen en ik snap haar ook wel, alleen vermaak ik me prima zonder vent!
je bent pas 20 dus je moeder is raar bezig!
Gewoon eens een zwerver of junk meenemen en haar wijsmaken, dat hij je nieuwe vriend is, .......is ze zo genezen!
Ja helaas, zo zijn moeders. De mijne heeft zich zo ongeveer tot haar dood zorgen gemaakt. (ze is 92 geworden)

Het enige wat er op zit is ergens anders over beginnen als ze erweer iets over zegt.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Mijn moeder zei twee jaar geleden eens tegen me (na een hoop ongelukkige dates): "Maar Bladora, het is ook helemaal niet erg om alleen te blijven hoor. Ik heb een vriendin en die heeft ook geen partner maar wel een ontzettend leuk leven! Je vult je leven dan anders in maar daar haal je ook veel voldoening uit en betekent echt niet dat je je alleen zal voelen"

Alsof ze me alvast wilde voorbereiden op een leven lang alleen....ook wel een aparte gedachte van m'n mams....
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
quote:-Bladora- schreef op 10 juni 2012 @ 17:23:

Mijn moeder zei twee jaar geleden eens tegen me (na een hoop ongelukkige dates): "Maar Bladora, het is ook helemaal niet erg om alleen te blijven hoor. Ik heb een vriendin en die heeft ook geen partner maar wel een ontzettend leuk leven! Je vult je leven dan anders in maar daar haal je ook veel voldoening uit en betekent echt niet dat je je alleen zal voelen"

Alsof ze me alvast wilde voorbereiden op een leven lang alleen....ook wel een aparte gedachte van m'n mams....

Tja het is maar hoe je het opvat denk ik.

Ik zie het als dat je moeder alleen wil zeggen dat je niet perse een man nodig hebt om gelukkig te worden omdat dat ook prima zonder kan.
quote:mama_lein schreef op 10 juni 2012 @ 16:48:

Mijn moeder heeft er ook een handje van. Ik ben dan bijna 30 en heb 2 kinderen en ik snap haar ook wel, alleen vermaak ik me prima zonder vent!

Herkenbaar,ik ben 37 heb 2 kinderen en ben al een paar jaar alleen.

Mijn moeder zou niets liever willen dan dat ik nu eindelijk eens een leuke man tegenkom na alle andere ellende.

Maar goed ik heb geen behoefte aan een relatie dus daar kan ze heel erg lang op wachten.
Wat mij opvalt in je post is dat je dus thuiszit op zondag omdat je geen vriend hebt. En de helft van de vriendinnen heeft een vriend dus die doen dan samen leuke dingen. Huh? Kun je alleen met een vriend het huis uit om leuke dingen te doen dan?
Hoe weet je moeder dat je op zondag alleen bent? Gewoon niet meer bellen op zondag, dan.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

O, en mijn ouders wilden absoluut niet dat ik een relatie zou krijgen, moest eerst studeren. Een vriend zou maar afleiden, en stel je voor dat ik sex zou hebben
Mijn moeder zei een keer dat ik best met een vrouw thuis mocht komen, dat ik echt niet perse een man als partner hoefde te hebben.

Eerst vond ik dat heel raar dat ze dat zei maar eigenlijk wil ze gewoon dat ik mijn leven leid hoe ik het hebben wil en dat het niet uitmaakt als ik maar gelukkig ben.
Ahw ergens ook wel lief want ze bedoelt het vast alleen maar goed. En als je het zelf niet erg vind, who cares!

Zeg gewoon tegen haar dat je pas 20 bent!

En dan nog trouwens, sommige mensen vinden het prima om single te zijn, ongeacht leeftijd.
Haha ik krijg weleens opmerkingen van haar.. heb ook nooit een jongen meegenomen naar huis, maar dat is omdat mijn familie nogal kritisch is. Stellen nogal hoge eisen vind ik, zijn niet snel tevreden. Ik wil een man alleen daaraan onderwerpen als het ook de moeite waard is.
Zou je zelf op zondag ook liever leuke dingen doen met een vriend? Pikt je moeder dat gevoel op en wenst ze je dat graag toe?
Misschien wil ze dat je op jezelf gaat wonen. Of woon je al op jezelf?
Gewoon niet op dergelijke opmerkingen ingaan, maar in plaats daarvan telkens zelf een ongepast bemoeizuchtige opmerking over haar leven maken. Dan komt de boodschap vanzelf over.
Gaat u nog reageren, itttsme?
Herkenbaar, ik ben pas 21 en mijn moeder is pas gerustgesteld als ik thuis kom met een (in haar ogen goede) vriend.

Ik weet dat ze zich zorgen maakt, dat ze wil dat ik het goed heb later, maar het legt een behoorlijke druk op me.

Ik zeg ook vaak: 'Mam, ik ben pas 21!' Maar dan zegt ze: 'Nou, een goede leeftijd en het begint al op te schieten'

Vermoeiend, want ik voel me nog jong. Natuurlijk wil ik graag een vriend, maar dan alleen als het goed voelt.

Soms denk ik zelfs een vriend te willen om van het gezeur af te zijn. En de wetenschap dat mn moeder er dan niet meer over piekert.

Ik heb weleens gezegd, 'Mam je zit er meer mee dan ik zelf hoor' maar dat ontkent ze dan weer. Pfff.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven