haarkleur te warm
zaterdag 9 juni 2012 om 10:27
Ik hoop dat iemand een goede tip heeft. Mijn middenbruin geverfd haar heeft een warme gloed waar ik niet van af kom. Ik heb een askleur van Herbatint geprobeerd en ook ben ik naar een kapperswinkel gegaan waar ik een asbruin meekreeg van Majirel. Maar bij beiden zitten er toch teveel roodpigmenten in.
Kappers hebben het nog nooit voor elkaar gekregen mijn haar te verven zonder de rood/oranje gloed dus dat probeer ik liever niet meer. Van nature is mijn haar nu zo'n 80% grijs.
Iemand een goede tip?
Kappers hebben het nog nooit voor elkaar gekregen mijn haar te verven zonder de rood/oranje gloed dus dat probeer ik liever niet meer. Van nature is mijn haar nu zo'n 80% grijs.
Iemand een goede tip?
zaterdag 9 juni 2012 om 13:14
Wil eigenlijk niet veel donkerder gaan om die gloed weg te krijgen. En bovendien, ik verf meestal alleen mijn uitgroei (80% wit 20% koel bruin) en zelfs dan komen de warme kleuren tevoorschijn terwijl ik een astint gebruikt heb. Niemand een tip voor een echt koele kleur bruin? En met veel wassen was je toch juist de as weg en blijft het rode over? Dacht ik....
maandag 11 juni 2012 om 18:31
Anti-roosshampoo (shampoo tegen schilfertjes) is de meest efficiënte en gekende oplossing om een kleuring die mislukt is snel te verwijderen. Er bestaan verschillende soorten en merken anti-roosshampoo en sommige merken zijn efficiënter in het verwijderen van haarverf en kleurshampoo dan anderen. Vraag naar staaltjes bij de apotheker en in de parfumerie en test zelf uit welke shampoo tegen schilfertjes bij jou de meeste kleur verwijdert (dit zie je onder andere aan de kleur van het badwater na het uitspoelen en uiteraard ook aan de kleur van je haar nadien in de spiegel). Head & Shoulders en Pantène Pro-V tegen schilfertjes hebben hun efficiëntie op het vlak van het verwijderen van haarverf en kleurshampoo al bewezen. Hoe meer je de kleuring wil vervagen, hoe vaker je het haar moet wassen. Dagelijks wassen is toegestaan, maar houd er wel rekening mee dat je haar door het gebruik van een anti-roosshampoo droger en stugger wordt.
maandag 11 juni 2012 om 18:33
maandag 11 juni 2012 om 20:13