Mode & Beauty alle pijlers

Mondverzorging

11-06-2012 11:42 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het leuk om te weten wat jullie doen aan mondverzorging!

Hoe vaak poetsen jullie je tanden?

Doen jullie aan flossen? Waarom wel/niet?

Kijken jullie uit met hoeveel zoetigheid je eet?

En wat is het resultaat, weleens gaatjes gehad? Andere problemen?

Ik zal even beginnen!

Ik ben 24 maar nog nooit een gaatje gehad.

Heb volgens mijn tandarts wel een slecht ontwikkeld glazuur. Daardoor zien sommige kiezen er een beetje korrelig uit, kaaskiezen worden dat genoemd.

Ik flos niet, heb van veel mensen gehoord dat dat een must is, maar ben daar niet zo van overtuigd. Als er mensen zijn die hier voorstander van zijn, hoor ik graag hun redenen.

Ik poets twee keer per dag. Eerst altijd met paradontax, nu wil ik wat wittere tanden en gebruik nu die beverly hills pasta. Tot nu toe heeft het wel resultaat.

Er is me afgeraden om mijn tanden te bleken, vanwege het slecht ontwikkelde glazuur. Dus tips voor wittere tanden zijn ook welkom..

Nu jullie
Bloedend tandvlees is een gevolg van ontstoken tandvlees dus daar moeten stokers dan ook tegen helpen lijkt me, beelicious. Ken je de literatuur zelf? Is dit een onderzoek, meerdere, een meta-analyse, is er concensus over?

Flossdraad is volgens mijn MH wel minder effectief dan tape (dikker), dat laaste gebruik ik dan ook.
Ik poets 2x per dag mijn tanden, daarbij gebruik ik ook braafjes mn tandenstoker, en dat helpt wel, volgens de mondhygieniste, is mijn tandvlees niet meer ontstoken.

Vorige week een gaatje laten vullen bij de tandarts, zonder verdoving nog wel, de tandarts vroeg niet of ik het wou en omdat ik niet eerder een gaatje had, wist ik niet dat een verdoving kon. God, ik wilde uit de stoel springen en het uitschreeuwen, deed zo een pijn. Maar goed, nu probeer ik extra op te letten met zoetigheid.

Ik kan ook niet flossen, vanwege mn spalkje boven en onder.
2x per dag poetsen, stokeren met GUM en spoelen met Oral-B spoelmiddel. 1x per 2 dagen flossen.

Veel tandproblemen gehad, maar nu ik het zo goed bijhoud: niet meer
quote:framb00sjes schreef op 11 juni 2012 @ 13:05:

Ik poets, foeifoei, alleen 's avonds mij tanden, met de tandpasta die ik dan in huis heb/in de aanbieding was.

Dus je gaat 's ochtends met ongepoetste tanden naar je werk/studie/etc.?

Hoe vaak poetsen jullie je tanden?

2x perdag 4 minuten per keer

Doen jullie aan flossen? Waarom wel/niet?

Nee omdat ik dat niet kan vanwege m'n spasticiteit

Kijken jullie uit met hoeveel zoetigheid je eet?

Nee

En wat is het resultaat, weleens gaatjes gehad? Andere problemen?

2 gaatjes tot nu toe. (28 jaar) verder een soort spierpijn in mijn kaken volgens de kaakchirurg. Dat was toen ik mijn verstandskiezen moest laten trekken. Ik had toen voor het eerst in mijn leven kiespijn. op mijn 26ste

Poets altijd elektrisch en gebruik ook altijd mondwater. en bij de tandarts ben ik binnen 5 minuten klaar :D
quote:Anna37 schreef op 11 juni 2012 @ 12:39:

Wat betreft natuurlijke tips...

Natuurlijk betekent niet altijd beter of minder agressief. Ik heb tips gelezen van met zout en/of citroensap poetsen, maar dat is natuurlijk echt killing voor je glazuur. Ik gebruik dan liever een geteste whitener met fluor en dan een stuk minder vaak dan door de producent aangegeven.

als je teruggetrokken tandvlees wil dan vooral met citroensap aan de gang gaan.

echt mensen, niet doen!
Elektrisch poetsen en dan een zachte borstel gebruiken.

Ga een keer bij een mondhygieniste langs voor een advies om te poetsen. Die kan je echt uitleg geven over flossen en welke dikte je nodig hebt. Het scheelt.
quote:undereternalstars schreef op 11 juni 2012 @ 13:01:

Ik kan trouwens niet stokeren, omdat mijn tanden nogal dicht op elkaar staan. Heb nog geen stokers gevonden die dun genoeg zijn om er tussen te passen. Nog meer mensen hier die dat hebben?Heb ik ook! Ik gebruik Jordan extra thin stokers. Dat zijn de enige waarbij ik bijna alle tanden kan stoken. Hoe gedisciplineerder ik het gebruik hoe beter het gaat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven