Mode & Beauty alle pijlers

Leren tas

12-06-2012 13:18 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
Een label met "echt leer" wil helaas niet zeggen dat het door-en-door leer is. Het kan kunststof zijn met een heel dun laagje leer er op geplakt.
Yep, er zit een mooi laagje leer op kunststof. Echt leer wordt mooier in gebruik.
In echt leer kunnen ook barstjes komen hoor.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouchi, dan is het vaak al oud en uitgedroogd. Toch geen nieuwe tas?
Er is een manier om te controleren of een tas (of een paar schoenen) van echt leer is, tegenwoordig is het nauwelijks meer te zien. Je houdt er een aansteker bij, als het kunststof is, of splitleer over een kunststof laag is die tas meteen verknald, daarom moet je er in de winkel alleen maar mee dreigen. "Mag ik het even proberen met mijn aansteker?". Als de verkoper meteen nee zegt is het nep. Leer kan wel een vlammetje van twee seconden hebben.
verba volant, scripta manent.
quote:origineel schreef op 12 juni 2012 @ 13:30:

Nouchi, dan is het vaak al oud en uitgedroogd. Toch geen nieuwe tas?Wie weet hoe lang ie al in de winkel lag
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:nouschi schreef op 12 juni 2012 @ 13:31:

[...]

Wie weet hoe lang ie al in de winkel lag Dat bedacht ik me toen ik al had gepost
Maar het belangrijkste: wat rottig voor je, TO,

kun je niet terug naar de winkel? Zou ik wel doen!
Ik zou inderdaad teruggaan naar de winkel. Als je je geld niet terugkrijgt of geen andere tas, kun je proberen of je de tas met schoensmeer weer egaal van kleur krijgt.
Ik heb een leren tas die veel krasjes kan oplopen, het is geen glad leer, maar vrij ruw droog leer. Ik vet hem goed in, dan zijn alle vlekjes en krasjes weer weg en ik zie dan dat het leer is, doordat je het vet langzaam ziet intrekken. Smeer de plekjes in met ledercreme, als het dan nog niet wegtrekt, terug naar de winkel ermee.
Heb je een foto van de tas?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven