Werk & Studie alle pijlers

ik wordt wel....

13-06-2012 12:46 116 berichten
Alle reacties Link kopieren
een postbode ofzo

of ik ga achter een kassa zitten......

Misschien ga ik wel mylene parties organiseren???

(lees ben gedoe op werk meer dan zat! Onzekerheid, mensen die weg gaan / ontslagen worden)

Wat is jouw ideale baan? Wat zou jij doen, als je helemaal opnieuw kon / mocht beginnen??
Life is a fairytale told by an idiot
Ik wordT ?
ja, docent nederlands, schrijfster of sectretaresse lijkt me inderdaad niet zo'n goed plan als ik jou was...

(ivm spelfout in titel)
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
Of ga iets langer naar school....
Oef, enorme spelfout!
als ik de tijd terug kon draaien was ik misschien toch die opleiding tot archivaris gaan doen.

Klinkt suf, saai en stoffig, maar ik ben dol op oude boeken en naslagwerken.

Dat, of anders miljonairsvrouw
Oopsie idd enorme spelfout!

Sorry! niet echt goed nagelezen!
Life is a fairytale told by an idiot
Ik zou wel radio DJ willen zijn.

Muziek en praten: beiden favoriet!
of een beroep dat spannend lijkt, zoals stewardess.
... Of de nieuwe Fleur Wallenburg. Nieuwslezen dus.
word
Ik doe nu precies wat ik wil. Omdat al het andere wat ik voorheen deed niet bij mij paste. En als ik het toekomstige beroep van Star erbij kan doen (miljonairsvrouw), dan komen daar nog zielige beestjes bij: een soort van opvang voor allerlei verwaarloosde, mishandelde of in de steek gelaten dieren.

Star, waarom niet nu nog omscholen? Zit toch geen tijd aan vast?
Bioloog. Werken in een dierentuin of juist één of ander ver land. Lekker op mn gemak bezig zijn zonder deadlines of bakken aan administratie...
quote:Starshine schreef op 13 juni 2012 @ 12:56:

of een beroep dat spannend lijkt, zoals stewardess.Spannend?? Daar lijkt me juist geen bal aan! Beetje serveerster spelen in een veels te krappe ruimte..

of bedoel je spannend dat je dan met de piloot aan de haal kan gaan

Maar goed, smaken verschillen gelukkig
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
Ik zou willen dat ik van mijn hobby mijn beroep kan maken.

Schilderen, een mooie galerie beginnen.
quote:VlammendeTroela schreef op 13 juni 2012 @ 13:00:

[...]

Spannend?? Daar lijkt me juist geen bal aan! Beetje serveerster spelen in een veels te krappe ruimte..

of bedoel je spannend dat je dan met de piloot aan de haal kan gaan

Maar goed, smaken verschillen gelukkig Vroeger (toen alles beter was ) was stewardess echt wel een spannend beroep. Je kwam in allerlei landen waar je familie of vrienden nog nooit waren geweest en mocht daar nog een tijdje blijven ook. Er werd tegen de stewardessen opgekeken. In die begintijd had ik ook wel stewardess willen zijn..
Ik ben heel blij met mijn baan, heb nooit geen zin om te gaan werken, dus ik wil het niet eens veranderen.

Maar als ik dan toch moet kiezen....

Actrice (maar dan wel op het niveau en met de mogelijkheden van Julia Roberts)Chirurg (lijkt me geweldig om te doen - iets met donors. Uitnemen en weer planten)Astronaut (en dan ook echt de ruimte ingeschoten worden voor een verblijf van een aantal maanden)Straaljagerpiloot (bij voorkeur F/A-18, maar die vliegen we niet in NL)DJ (maar dan wel op het niveau van Tiësto)Verder kan ik werkelijk niets bedenken wat me erg leuk lijkt.
Sportmanager! En dan het liefst bij een grote wielerploeg en dan de hele wereld afreizen. Dromen is leuk, haha, maar de eerste stap is gezet, bezig met de opleiding sportmanagement.

Ook zou ik graag rechercheur, miljonairsvrouw, plastisch chirurg, wetenschapper en wereldberoemd actrice willen zijn/worden.
Als ik helemaal opnieuw mocht beginnen? Hetzelfde als wat ik nu doe, maar dan beter.
Ik doe nu, voor nu, precies wat ik wil.

als ik dat niet zou doen, zou ik als de wiedeweerga een baan of een opleiding zoeken om te verwezenlijken.

Je hebt controle en invloed over je eigen leven toch?
quote:maryni83 schreef op 13 juni 2012 @ 13:06:

Vroeger (toen alles beter was ) was stewardess echt wel een spannend beroep. Je kwam in allerlei landen waar je familie of vrienden nog nooit waren geweest en mocht daar nog een tijdje blijven ook. Er werd tegen de stewardessen opgekeken. In die begintijd had ik ook wel stewardess willen zijn..Dikgedrukt is nog steeds zo.
quote:molly74 schreef op 13 juni 2012 @ 12:59:

Ik doe nu precies wat ik wil. Omdat al het andere wat ik voorheen deed niet bij mij paste. En als ik het toekomstige beroep van Star erbij kan doen (miljonairsvrouw), dan komen daar nog zielige beestjes bij: een soort van opvang voor allerlei verwaarloosde, mishandelde of in de steek gelaten dieren.

Star, waarom niet nu nog omscholen? Zit toch geen tijd aan vast?

Vraag me altijd af waarom vrouwen dit zo graag willen

Zo zaligmakend lijkt me dit ook niet hoor.

Ik heb niets te klagen over het leven wat ik nu leid maar als ik het over kon doen dan had ik graag een studie medicijnen willen doen en als arts gaan werken in ontwikkelingslanden.
Welke van de twee bedoel je Emmeline? Dat met dieren? Dat is voor mij zaligmakend, omdat ik dan op een nog betere manier iets aan dierenleed kan doen. Ik wil geen dierenarts worden o.i.d., maar puur opvang. Met genoeg geld om zo'n arts te betalen.

Dus net zo zaligmakend wellicht als ontwikkelingswerk voor jou zou zijn.
Doktersassistente , het liefst een paardenpension.
quote:NouEvenNiet schreef op 13 juni 2012 @ 13:08:

Als ik helemaal opnieuw mocht beginnen? Hetzelfde als wat ik nu doe, maar dan beter.Check!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven