hondenvoer

13-06-2012 15:42 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje omdat ik er wel benieuwd naar ben..

Wat voor voer geef jij je hond en waarom?
Welk voer geef jij je hond en waarom?
croc. Omdat ze daar niet van die gore stinkscheten van laat. En ze heeft nu 'goeie' poep. En t is in verhouding niet zo heel duur.
Mijn hondje krijgt brokken van het merk Champ.

Dat krijgt ze ook bij het pension waar ze regelmatig heen gaat voor dagopvang of in vakanties. Leek me wel makkelijk om dan hetzelfde voer te geven.

Prima kwaliteit, poep is minder en steviger dan bij Eucanuba wat ik eerst gaf.
quote:Ratteke schreef op 13 juni 2012 @ 15:46:

croc. Omdat ze daar niet van die gore stinkscheten van laat. En ze heeft nu 'goeie' poep. En t is in verhouding niet zo heel duur.Grappig, Croc gaf bij ons juist veel oprispingen en wat minder vaste ontlasting. Geen succes voor ons, maar ze vond Croc wel érg lekker!

Waarom? Omdat hij dat als pup bij de fokker ook al kreeg en hij er altijd goed op heeft gedraaid: glanzende vacht, goed op gewicht, heldere oogjes, nooit ziek.
wij geven een aantal dagen per week (4 meestal) kvv omdat ik toch het idee heb dat dit het beste is. Omdat rauwe voeding op vakantie lastig meenemen is geven we de rest vd week gewoon brokken. dan blijft ze hieraan gewend. Ze krijgt dan Prins procare.

we hebben qua brokken veel geprobeerd, toen we haar net kregen at ze alleen maar brokken. Maar ze kon niet tegen Hills, Royal Canin, Bozita, Taste of The Wild en nog een paar die ik vergeten ben. uiteindelijk doet ze het dus goed op een aantal dagen kvv en een aantal dagen prins/eukanuba. maar de eukanuba is hier moeilijk te krijgen.

vanwaar deze vraag? krijg je een hond en twijfel je wat je wil gaan voeren?

Konakorn large breed. Onze hond is een "kleine grote hond" in die zin dat hij net de 25 kg aantikt. Maar een kruising van twee rassen die gewrichtsproblemen kennen, en dit voer bevat toevoegingen die daar een gunstig effect op hebben.

Belangrijke redenen zijn ook dat hij het lekker voer vindt, de prijs meevalt en de dierenwinkel vlakbij het standaard in het assortiment heeft.
Hard voer van de appie.

Heb nu van buzzer een paar zakken duur merk en dat blieft mevrouw niet
Ik lees even mee aangezien ik misschien met hond en kat (en man) binnekort naar Europa terug verhuis.

Momenteel krijgt hond 2x per dag eten, blik gemengd met brokken en soms nog een snackje savonds laat van gekookte kipfilet gemengd met t vocht ervan en wat brokken.

T is geen makkelijke eter ondanks dat het een ex zwerver is van 6 jaar oud (vrouwtje, kort harig, gesteriliseerd die ik pas een maand in huis heb. (ik voerde haar wel al langer, maar nu hoort ze echt bij ons zeg maar)

Wat ze verder nog snaait uit vuilnisbakken weet ik helaas niet maar stink scheten heeft ze en poepen zie ik haar nooit. Ze doet het wel en ik weet wel waar maar als ik mee loop hoeft ze niet meer
Carrecroc lam en rijst geloof ik.

Op Royal Canin doet hij het niet zo goed.

Nadeel is wel dat hij meer poept.

Eukanuba is ook een goed merk.
OP aanraden van iemand op het forum laatst weer teruggegaan naar Prins. Het is een witte hond en hij kreeg verkleuringen bij bek en anus In Prins zitten geen kleurstoffen. Hij kreeg dit ook in het asiel, waar wij hem weghaalden en daar raadden ze het ook aan. Het is alleen een stuk duurder dan Pedigree, waar hij het qua darmen en ontlasting ook heel goed op deed
Later is nu
Pedigree.

Omdat dat lekker makkelijk in de supermarkt te koop is en omdat haar algehele gezondheid (ontlasting, vacht, energie etc) er goed onder blijft.
Vers voer, omdat het naar mijn mening het beste voer is voer honden.

Nadeel: het ziet er soms onsmakelijk uit.
Wat die je dan voor vers voer, Sunny? Ik gaf m'n vroegere hond wel pens, maar daarvan kon ze helemaal niet meer poepen
Later is nu
Lidl, lekker goedkoop en hij vindt het lekker. Overigens ook wel eens eigen merk van de Albert Heijn.
Mijn hond had echt last van Lidlvoer.
Later is nu
quote:dreamer schreef op 13 juni 2012 @ 16:02:

Wat die je dan voor vers voer, Sunny? Ik gaf m'n vroegere hond wel pens, maar daarvan kon ze helemaal niet meer poepen Paard, eend, lam, kip, rund, konijn etc. (gemalen orgaan/botten/spiervlees) en 1x per week pens. Niet meer poepen van pens? Dat is vreemd, want dat werkt dus laxerend.
Hier eerst Royal Canin , hond aldoor aan de schijt.

Daarna Biofood, andere hond aan de schijt

Nu Proplan.. beide honden doen het er goed op
quote:Flashy schreef op 13 juni 2012 @ 15:53:

Carrecroc lam en rijst geloof ik.

Op Royal Canin doet hij het niet zo goed.

Nadeel is wel dat hij meer poept.

Eukanuba is ook een goed merk.Hier ook carcocroc en wij grappen altijd dat hondlief een obsessief-compulsieve poepneiging heeft maar zou dus best aan het voer kunnen liggen.
quote:Sunny1 schreef op 13 juni 2012 @ 16:13:

[...]

Paard, eend, lam, kip, rund, konijn etc. (gemalen orgaan/botten/spiervlees) en 1x per week pens. Niet meer poepen van pens? Dat is vreemd, want dat werkt dus laxerend.Nou, ze kreeg er van die kleverige poep van, die aan d'r kont bleef zitten. Ja, niet fris nee. Is wel de reden dat m'n huidige hond dat nog nooit gehad heeft. Ik vond het stinken ook, trouwens.
Later is nu
Onze hond krijgt de restje van ons eten. Afhankelijk van wat er over is; aardappels, vlees, groente, pasta, saus, sla etc.

Aangevuld met droge brok. Grote zakken van de boerenbond. Ons beest weegt 50 kg. We kopen dus groot in, en goedkoop. Brokken zijn voor onze Xantos een aanvulling voor als hij honger heeft. Of als wij al het avondeten op hebben.

Vaak doen we water in de pan waar het vlees in heeft gezeten. Dan koken we dat zodat het vet en vleesjus los laat en gaat dat over de brokken.

Ook brood, dental sticks, pens, varkensoor en kauwbotten. Als beloning krijgt hij trouwens frolic rondjes. Die vindt hij super lekker.

Hond doet het prima. Hij haart nu wel heel erg, maar dat komt ook door het weer.
Is gewone witte gekookte rijst met wat vlees slecht voor een hond?

En hoe kan ik haar meer brokken laten eten ipv blikvoer?

Heb al langer een kat en die eet alleen maar RC brokken met een klein beetje vis als snackje voor het lekkere per dag. Daar doet ze t prima op. Hond is echter wat lastiger want brokken vindt ze niet zo lekker. Is het nodig dat ze die eet ivm voedingsstoffen of is alleen blikvoer ook ok? En hoeveel geef ik haar dan? Ze weegt nu 13 kilo, ziet er eindelijk goed uit qua vacht, ogen etc, maar wil voorkomen dat ze teveel uit vuilnisbakken snaait. Tips, iemand???
quote:xantos schreef op 13 juni 2012 @ 16:25:

Onze hond krijgt de restje van ons eten. Afhankelijk van wat er over is; aardappels, vlees, groente, pasta, saus, sla etc.

Aangevuld met droge brok. Grote zakken van de boerenbond. Ons beest weegt 50 kg. We kopen dus groot in, en goedkoop. Brokken zijn voor onze Xantos een aanvulling voor als hij honger heeft. Of als wij al het avondeten op hebben.

Vaak doen we water in de pan waar het vlees in heeft gezeten. Dan koken we dat zodat het vet en vleesjus los laat en gaat dat over de brokken.

Ook brood, dental sticks, pens, varkensoor en kauwbotten. Als beloning krijgt hij trouwens frolic rondjes. Die vindt hij super lekker.

Hond doet het prima. Hij haart nu wel heel erg, maar dat komt ook door het weer.Mensenvoer is slecht voor een hond. Mijn hond krijgt altijd wel het laatste stukje vlees maar ik eet zoutarm, anders zou hij het niet krijgen. Honden die mensenvoedsel eten zijn eerder geneigd iets van de straat op te eten, dat kan van alles zijn, van een afgekloven kippenbot tot gebakken spons als er ergens een dierenhater in de buurt rondloopt, gebakken spons is dodelijk. Uien zijn ook heel slecht voor een hond, net als paprika, avocado (dodelijk), chocolade (ook dodelijk). Gewoon hondenvoer, nat en droog gemengd, na het eten een Dentastick en na het laatste plasrondje een paar kauwstrips, 's ochtends brokken.
verba volant, scripta manent.
Cavom, omdat ze daar minder door schrokken. Als pup aten onze honden hun eigen ontlasting soms op (of dat van andere honden JAK!), ook dit is over nu ze Cavom hebben. Als ik ze even op ander voer zet begint het hele riedeltje weer van voren af aan...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven