Erfenis perikelen

woensdag 13 juni 2012 om 18:11
Nee, dat klopt niet. Ik zou zeker niet zuiver aanvaarden maar benificiair aanvaarden of aanvaarden onder boedelbeschrijving (is zelfde).
Overigens is 3 maanden voor een afhandeling van een erfenis helemaal niet gek. Bij ingewikkelde erfenissen duurt het soms jaren voor dat de boel is afgehandeld.
Maar neef zal toch echt wel enig beeld hebben van wat er te erven is?
Overigens is 3 maanden voor een afhandeling van een erfenis helemaal niet gek. Bij ingewikkelde erfenissen duurt het soms jaren voor dat de boel is afgehandeld.
Maar neef zal toch echt wel enig beeld hebben van wat er te erven is?
woensdag 13 juni 2012 om 18:11

woensdag 13 juni 2012 om 18:16
Ik ga ervan uit dat dit niet klopt. Simpelweg omdat dit je neef een oneerlijk voordeel zou geven als extest, omdat hij wel inzicht heeft.
Hij zou je dan theoretisch alleen nog maar aan het twijfelen hoeven brengen, zodat jij afwijst en dan erft hij meer.
Dat is mijn gedachtegang, ik weet niet hoe dat juridisch ligt.
Hij zou je dan theoretisch alleen nog maar aan het twijfelen hoeven brengen, zodat jij afwijst en dan erft hij meer.
Dat is mijn gedachtegang, ik weet niet hoe dat juridisch ligt.

woensdag 13 juni 2012 om 18:18
quote:Celtic schreef op 13 juni 2012 @ 18:10:
Ja dat snap ik diaantje. Dat is mijn vraag niet. Mijn vraag is, of het correct is dat mijn neef zegt dat hij ons niets kan vertellen voordat we getekend hebben.Nee dat is niet correct. Hij heeft de wettelijke verplichting openheid van zaken te geven aan de overige erfgenamen. Niets tekenen dus. Zou ook aan hem vragen wie de notaris is.
Ja dat snap ik diaantje. Dat is mijn vraag niet. Mijn vraag is, of het correct is dat mijn neef zegt dat hij ons niets kan vertellen voordat we getekend hebben.Nee dat is niet correct. Hij heeft de wettelijke verplichting openheid van zaken te geven aan de overige erfgenamen. Niets tekenen dus. Zou ook aan hem vragen wie de notaris is.

woensdag 13 juni 2012 om 18:18
Tja. Ik denk niet dat er juridisch iets is dat hem tegenhoudt uitspraken te doen over de boedel.
Hoe is de relatie? Heb je enig idee wat zijn motieven zijn om niets te zeggen?
Zuiver aanvaarden zonder informatie houdt een risico in. Beneficiair aanvaarden is niet simpel en leidt tot een vrij complexe afhandeling, houd daar rekening mee.
Hoe is de relatie? Heb je enig idee wat zijn motieven zijn om niets te zeggen?
Zuiver aanvaarden zonder informatie houdt een risico in. Beneficiair aanvaarden is niet simpel en leidt tot een vrij complexe afhandeling, houd daar rekening mee.