Goede dag, slechte dag deel 5

19-08-2011 22:37 2340 berichten
Aan mij de tweemalige eer om dit topic te openen (dat choco naast me zit doet daar zeker geen afbreuk aan)

Hier kan je schrijven over alles wat je bezig houdt en/of meemaakt.

Van de momenten en de momenten tot aan de momenten.

Iedereen is welkom wel is het fijn als je eerst even inleest en jezelf kort voorstelt.

Tot nu toe zijn de vaste schrijfsters:

Mama Chat, Tante Mika, onze IBI (volgens Choco), sportieve Sanne, Mellow Yellow en natuurlijk loco Choco.

Daarnaast hebben we enkele trouwe binnenvallers

voor de meelezers en schrijfsters

Totaal aantal stemmen: 28

Ik lees stiekem mee (43%)
Ik neem steeds liefde aan (11%)
Chooc en IBI zijn gestoord (7%)
Run forummer run (7%)
Hoeveel delen krijgen we nog? (4%)
Ik zou graag mee willen schrijven (18%)
Jullie zijn grappig Geen stemmen
Ik hou van koekjes en chocola (4%)
Ik hou van koekjes met chocola Geen stemmen
Ik hou van chocola in koekjes (7%)
Alle reacties Link kopieren
hiet gaat het ietsjes beter, nog moe. En over het algemeen is mijn stemming heel somber.

Wat ik wel merk is dat de ochtenden super moeilijk zijn, het opstarten met het idee dat mijn oom er niet meer is enz. En dan toch doorgaan is het moeilijkste..en dan 's middags is het iets minder heftig. En 's avonds kijken we vaak detectives of series en dan vergeet ik het grotendeels. En dan in bed is het weer heftig..

@Leergierig,

Balen van je werk. Betekend dit nu dat je op zoek moet naar nieuw werk?

En ach, ik ben somber maar zie het voor nederland nog somberder in.
Mijn bovenste lijstje is klaar behalve dat mailtje beantwoorden. Onderste lijstje alleen papier en plastic weggebracht.

Kun je overdag nog even slapen Straw? Omdat dat je meestal wel lukte...
Meestal kon ik overdag inderdaad slapen, maar ik weet niet of het de adrenaline is of iets anders, maar ik slaap 's nachts tussen 1 en 2 in, en ben meestal rond een uur of 9 weer wakker, maar slaap overdag absoluut niet.

Dus 's nachts en 's ochtends zijn alle emoties dubbel zo sterk als normaal..
@strawberry, als het goed is, word ik overgenomen door nieuw bedrijf. Is allemaal nog onduidelijk.

Wat rot van dat slapen hè. Dat heeft zo'n invloed op je leven. Ja 's nachts is alles dubbel zo erg. Sterkte ermee.

Ben vandaag naar kringloop geweest en leuk blousje, shirt en tas gekocht. Alles bij elkaar koopje. Sinds paar weken koop ik kleding bij kringloop en bevalt prima!
@Leergierig,

dat is wel fijn zeg, dat je mogelijk toch enige zekerheid hebt.

Verder kringloop winkeltjes zijn leuk, vaak kan je leuke dingen vinden tegen goede prijzen, hoewel we daar zelf vaak meubeltjes zoeken..

Verder oranje ligt eruit. En als ik eerlijk mag zijn vind ik het niet zo erg, ben niet in de stemming voor al dat oranje feesgebeuren...

En tja, dat slaapgebeuren is niet fijn, zo is het nu richting 12 uur 's nachts en heb ik absoluut geen slaap.Gelukkig begin ik morgen niet al te vroeg...

Verder baal ik enorm, ik had een hele goede foto van mijn oom, maa rkan hem niet meer vinden.
Ik heb laatst een jas tweedehands gekocht voor 15 euro. Superleuke jas!

Ik vind het ook niet zo heel erg van Oranje....

Vandaag kan ik merken dat ik gisteren iets teveel gedaan heb en te laat naar bed ben gegaan. Voel me ondanks voldoende slaap niet uitgerust. Zal vandaag mezelf dwingen een beetje rustig aan te doen. Moet vanavond wel weg maar de rest van de tijd zal ik mijn energie sparen
hoi...allemaal

iedereen al lekker aan het slapen?? Ik lig hier klaarwakker op bed met de laptop

Ach, leuke dingetjes zijn er altijd wel. Vandaag laatste dagje school van de week gehad. Nu heb ik weekend tot dinsdag dan heb ik een aardig volle les. En de woensdag weer vrij..en de donderdag les en de vrijdag mogelijk vrij..

een rare week, vol met verslagen die ingeleverd moeten worden.

hier gaat het wel wat beter, maar vandaag toch een inzinkingsmomentje toen ik de oude auto van mijn oom zag, waarin hij altijd de radio van zijn tijd opzetten en mee neuriende...en ik kan me de liedjes nog herinneren en die momenten zijn best zwaar, maar ik merk dat ik die momenten ook een zekere trots voel op het feit dat het mijn oom was en ook tegelijk een tevreden gevoel...heel vaag en ook wel eng

Verder hier niet veel, behalve dat ik aardig wat aan school moet doen, maar 2 verslagen bijna af heb. Allen nog speling controleren maar mijn concentratie is veels te zwak en ik lees een zin tot de helft en merk opeens dat ik 10 zinnen verder ben gegaan

En ik ging de schoenen bestellen, maar mijn maat is uitverkocht .. Dus nu bewaar ik het geld lekker voor de vakantie en eind van de maand wat schulden ermee betalen die ik bij mijn ma heb...
Jammer van de schoenen.

Ik ben gisteravond naar terras geweest met wat bekenden. Was leuk, alleen sliep ik wel laat daarna. Thuis nog even gaan computeren wat ik misschien niet had moeten doen. Is altijd zo verleidelijk... Toen gedouched en toen helaas nog lang wakker gelegen.

Vandaag wederom een poging om rustig aan te doen. Wel ff naar de stad voor boodschappen e.d.
quote:Moonlight82 schreef op 15 juni 2012 @ 12:15:

Jammer van de schoenen.

Ik ben gisteravond naar terras geweest met wat bekenden. Was leuk, alleen sliep ik wel laat daarna. Thuis nog even gaan computeren wat ik misschien niet had moeten doen. Is altijd zo verleidelijk... Toen gedouched en toen helaas nog lang wakker gelegen.

Vandaag wederom een poging om rustig aan te doen. Wel ff naar de stad voor boodschappen e.d.

Heb gehoord dat laat computeren slecht is voor slapen. Het licht activeert je lichaam weer. Kan zijn dat het daar mee te maken heeft.

@strawberry, zonde van de schoenen.
Ja ik heb dat vaker gehoord. En daarnaast, het feit dat ik dan weer omschakel naar alle 'forumissues' terwijl ik daar de hele avond niet mee bezig ben geweest. Denk dat daarvan mijn hoofd ook weer actief wordt.

Ben trouwens zoooo moe vandaag. Zou morgen vroeg op moeten maar gelukkig kreeg ik net bericht dat het later wordt. Maar ik ga er maar op tijd in.
ach, dat van de schoenen is niet zo erg. Bewaar het geld voor mijn vakantie met dat geld kan ik daar 2 paar schoenen kopen, omdat ik tijdens de opruiming aankom..en het is daar vaak 2 halen 1 betalen :D

Verder dat van het licht kan invloe dhebben, daarom zet ik altijd de herlderheid zo laag mogelijk.

maar vandaag 45 minuten gezwommen daarna geluched, naar de bieb gegaan de nieuwe sting in centrum wezen bekijken. En daarna ben ik thuis gekomen en dutje gaan doen. En uiteindelijk heb ik van 4 tot half 5 geslapen. Toen ma geholpen met boodschappen en van 5 toto 7 geslapen...
Wat goed zeg, zo lang zwemmen! En lekker aan het bijslapen dus.

Ik wil volgende week streng gaan zijn: vaak naar de sportschool en vaak zwemmen. En dan bij voorkeur s ochtends, niet de computer aan maar hop, sporten.

Ik ben best dik geworden de laatste tijd... En nou is het geen ramp maar er hoeft iig niet nog méér bij. Wil eigenlijk binnenkort wel weer mijn oude kleding passen

Ik heb de helderheid ook laag staan. Kan echt niet tegen computers met fel licht... verschrikkelijk.

Ik wens iedereen een goed weekend.
@moon

dat wat jij zegt over dik worden heb ik ook. Ik merk dat mijn kleding wat krapper zit. Dus 2x per week zwemmen...en meestal ongeveer 30-45 minuten..afhankelijk van mijn nachtrust en tijd. En merk dat ik er wel wat op vooruit ga...ook kwa conditie, maar voel me minder dik..

op zich kan ik wel tegen het felle licht maar 's avonds niet.
Ja... en eigenlijk vind ik zwemmen heel lekker maar ik ben al zoooo lang niet geweest....

Moet gewoon s ochtend meteen gaan en niet uitstellen.
quote:Moonlight82 schreef op 15 juni 2012 @ 22:46:

Ja... en eigenlijk vind ik zwemmen heel lekker maar ik ben al zoooo lang niet geweest....

Moet gewoon s ochtend meteen gaan en niet uitstellen.

Of gewoon op het moment dat je zin hebt en gemotiveerd bent, minimaal een abonement halen voor een aantal keer, dan ga je vanzelf wel..

tenminste zo werkt het bij mij
Even een voor Moon. Je bent een lieverd

Ik laat het ff op me inwerken en reageer dan later wat uitgebreider mop. Ik ga richting bed na een lange dag.. Tot snel
lieve meisjes
Dank je Chooc. En Ans.

Chooc ik zat laatst al te denken dat het me leuk/gezellig lijkt om weer eens bij je langs te gaan. Als je tijd en zin hebt. Heeft geen haast maar dan weet je dat dat me leuk lijkt
dames!

Lijkt me heel gezellig moon! Misschien als de zon wat meer schijnt en dan ergens wat drinken en weer eten bij mij thuis? Totdat ik meer weet over hoe nu verder gister te horen gekregen dat ik diabeet ben en dat verklaart mijn klachten van de laatste weken en wat daar bij komt kijken en, laat ik dat voorop stellen, tot ik weer wat energie heb plan ik niks. Ik sleep mezelf vooruit en ben echt op. Ik hoop ook dat de huisarts zal zeggen dat ik minder of niet moet werken momenteel want ik ga kapot zo En dat willen we niet

Dus lijkt me heel gezellig Moon! Leuk idee!
Goedenmiddag...

Zo, druk hier.

@Choc, wel fijn dat je nu weet waar de klachten vandaan komen,maar wel balen van de diabetis...nu moet je waarschijnlijk afblijven van allerlei lekkers.

Hier weer wakker en druk bezig. Vandaag moet ik echt ff mijn kamer opruimen en wat stofzuigen in huis...is al een paar weekjes niet gedaan en overal komen we stofdeeltjes tegen..

En daarna ook wat schoolwerk doen, heb aardig wat te doen deze week.

Gisterennach verveelde ik me zo erg, dat ik een heel verslag op spelling en grammatica heb nagelezen dus ik heb 1 van de 3 verslagen af...

En net ook wat leuke foto's teruggevonden van heeel vroeger...toen mijn oom jong was en ik met zijn dochters..dus die zet ik later nadat ik ze scan op facebook

Nu bed opmaken en daarna stofzuigen
Jeetje Choco, wat heftig, dat is niet niks!

Heel veel sterkte!
Ik ben naar de bieb gegaan en heb gelijk een boek gehaald over diabetes. Erg interessant maar ook confronterend. Ik heb een chronische ziekte. Bam. In my face.

Er is goed mee te leven maar er komt ook veel bij kijken.

Ik denk dat ik hier weer wat vaker ga meeschrijven
Chooc, snap het helemaal wat betreft het afspreken. Daarom zei ik het ook voorzichtig.

Maar ik zat laatst te denken... ik heb wat vriendschappen op een laag pitje gezet omdat ik niet helemaal mezelf kon zijn bij die mensen. Ik heb nu weer wat meer ruimte in mijn sociale leven... En toen dacht ik: Waarom spreek ik niet eens met Chooc af?

Nu staat het er misschien een beetje stom maar eerder had ik het idee dat het me aanvloog met alle 'vrienden' die ik tevreden wilde houden en nu heb ik meer ruimte voor waar ik zelf zin in heb.

Was met een vriend van me op stap vandaag. Kan altijd goed met hem praten maar waren heftige gesprekken vandaag. Met name dingen die hij vertelde. Over dingen die niet goed gaan. Nouja ik moet weer even tot mezelf komen en relaxen... en dan op tijd naar bed
Goh, lekker warrig. Wilde nog reageren op de diabetes. Goed dat je meteen een boek hebt gehaald maar ik kan me voorstellen dat het heftig is.

Hebben ze een idee hoe lang je het al hebt?

Ik hoop echt dat de behandeling straks goed aanslaat en dat je je dan een stuk beter voelt. Dat het dan misschien net ff minder erg is, omdat je hopelijk opknapt.

Wel leuk als je vaker komt schrijven.

Ik snap je helemaal Moon. Ik had ook gelemaal geen tijd voor nieuwe vrienden in mijn leven. Maar ik ben op het punt gekomen dat mijn vrienden niet meer mijn vrienden zijn als ik ze nodig heb. Dus ik ga niet meer veel moeite ervoor doen en focus me op leuke mensen

Ik ben ook een beetje warrig, sorry. Ik bedoel geloof ik iig hetzelfde.

Ja ik hoop dat het snel beter gaat. Tijdens mijn depressie had ik er ook last van maar dat wist de huisarts niet meer Dus kan zijn dat het al jaren speelt.

Ik ga even naar buurman. Heb er weer genoeg over nagedacht X

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven