Ik schrik van mijn eigen gedachten.

13-06-2012 10:09 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een leuk leven, leuke man, lieve familie, huisdieren, vrienden, een fijn huis in een leuke stad.

Als jullie loepen, zien jullie dat ik al lange tijd bezig ben met een onderneming die niet zo florisant draait.

Ontslag van een medewerker is akkoord dus er is iets meer financiële lucht om het zo te zeggen. Toch is het niet genoeg, dit geld moet ik gebruiken om de bank te betalen.

Dat betekent dat ik voorlopig weer geen salaris uit de zaak kan halen, mijn man betaalt alles voor mij, terwijl ik zelf zes dagen in de week aan het werk ben.

Ik word er zo moedeloos van. Ik zie geen toekomst meer. Natuurlijk zal de bank ooit afbetaald zijn, maar wanneer? Iedere seizoen dat ik doorga zijn er weer risico's.

Stoppen is een optie, maar er komt zoveel bij kijken. Dat ik een hele dikke schuld ga overhouden. Iedere maand dat ik zo doorga is het een maand minder schuld.

Ik word alleen af en toe zo verdrietig van de situatie. Dan denk ik dat iedereen beter af is als ik er niet meer ben, dat ik dus dood moet.Mijn man zijn financiele vrijheid, mijn familie geen zorgen meer over mij en geld en mijn vriendinnen zijn het ook wel beu dat ik om de haverklap afspraken afzeg omdat ik geen geld heb.

Die gedachten probeer ik dan snel te verdringen, want ik heb buiten dit financiële gebeuren gewoon een heel leuk leven.

Nu snap ik best dat er niet veel mensen zijn die in een gelijke positie zitten, maar ik kan me best voorstellen dat geldzorgen voor psychische problemen zorgen. Herkent iemand dit? Hoe zorg je ervoor dat deze gedachten weggaan?
Och wat zwaar allemaal, zoveel en zo hard moeten werken en er staat weinig tot niets tegenover.

Dat was Niet waar je van droomde toen je ondernemer wilde worden.

Ikzelf heb heel veel positieve ervaring met het ondernemersklankbord. Dit zijn vrijwiligers die bij jou en je bedrijf langs komen en je dan helpen de boel weeroverzichtelijk en op poten te krijgen. Die vrijwilligers zijn over het algemeen zeer succevolle zakenmensen die inmiddels met pensioen zijn maar hun kennis niet verloren willen zien gaan.

Een soort van bedrijfdokter zeg maar. Alleen moet je niets en mag je na zijn "oordeel" zelf bepalen of je er wat mee doet.

Google er maar eens op, geen geitenwollensokken gedoe, geen zachte heelmeesters, maar echte mensen, die met veel ervaring en inzet willen helpen meedenken.

Ik ben ze eeuwig dankbaar voor de geboden hulp!

Hoop op betere tijden voor je, houd vol, het is zwaar maar het einde komt in zicht!
Hoi Faillietofniet, heb n.a.v. het andere topic van vandaag (waarin je reageerde) jouw geschiedenis hier gelezen en wil je even hart onder de riem steken. Petje af voor je inzet en je houding.

En wat jammer om te lezen dat je nog steeds zo aan het worstelen bent.

Ik zou in elk geval het aanbod van Funnymiss met beide handen aangrijpen. Je bent niet zo goed in het aanvaarden van hulp of wel...?

Eerder schreef je al dat er nog ruimte was om omzet te verhogen en wie weet heeft Funnymiss wel goede ideeën.

Was je ook nog een online winkel begonnen of ben je daar door alle druk nog niet aan toegekomen? Als die webwinkel er is, kost het je dan extra veel tijd/energie of kan dat dan redelijk goed 'meelopen' in je gewone winkel? (zit de bottleneck heb meer in het opzetten of in het runnen van een webwinkel?).
Ik snap jou volkomen en ik vind geldzorgen een legitieme reden om eens flink in de put te zitten. Helemaal in jouw geval, je werkt zoveel en je houdt er geen cent aan over (niet in je hand in ieder geval). Sterkte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven