Het EK voetbal topic
donderdag 7 juni 2012 om 12:41
Morgen gaat het beginnen!
Een topic over voetbal Ik heb er zin in, jullie ook?!
vri 8-jun 18:00 Polen - Griekenland 1-1
vri 8-jun 20:45 Rusland - Tsjechië 4-1
zat 9-jun 18:00 Nederland - Denemarken 0-1
zat 9-jun 20:45 Duitsland - Portugal 1-0
zon 10-jun 18:00 Spanje - Italië 1-1
zon 10-jun 20:45 Ierland - Kroatië 1-3
ma 11-jun 18:00 Frankrijk - Engeland 1-1
ma 11-jun 20:45 Oekraïne - Zweden 2-1
din 12-jun 18:00 Griekenland - Tsjechië 1-2
din 12-jun 20:45 Polen - Rusland 1-1
woe 13-jun 18:00 Denemarken - Portugal 2-3
woe 13-jun 20:45 Nederland - Duitsland 1-2
don 14-jun 18:00 Italië - Kroatië 1-1
don 14-jun 20:45 Spanje - Ierland 4-0
vri 15-jun 18:00 Oekraïne - Frankrijk 0-2
vri 15-jun 20:45 Zweden - Engeland 2-3
zat 16-jun 20:45 Griekenland - Rusland 1-0
zat 16-jun 20:45 Tsjechië - Polen 1-0
zon 17-jun 20:45 Portugal - Nederland 2-1
zon 17-jun 20:45 Denemarken - Duitsland 1-3
ma 18-jun 20:45 Kroatië - Spanje 0-1
ma 18-jun 20:45 Italië - Ierland 2-0
din 19-jun 20:45 Zweden - Frankrijk 2-0
din 19-jun 20:45 Engeland - Oekraïne 1-0
do 21-jun 20:45 Tsjechië - Portugal 0-1
vr 22-jun 20:45 Duitsland - Griekenland 4-2
za 23-jun 20:45 Spanje - Frankrijk 2-0
zo 24-jun 20:45 Engeland - Italie 0-0
wo 27-jun 20:45 Portugal - Spanje
do 28-jun 20:45 Duitsland - Italie
zo 1-jul 20:45 FINALE
De onderlinge standen in de poules:
Poule A:
Tsjechië IIIII I
Griekenland IIII
Rusland IIII
Polen II
Poule B:
Duitsland IIIII IIII
Portugal IIIII I
Denemarken III
Nederland
Poule C:
Spanje IIIII II
Italie IIIII
Kroatie IIII
Ierland
Poule D:
Engeland IIIII II
Frankrijk IIII
Oekraine III
Zweden III
Wie wordt Europees Kampioen? Hoe gaat Nederland het doen? Wie wordt de sterspeler? Wie zakt er door het ijs? Gaan we winnen tegen de Duitsers? Waar gaan jullie kijken? En nog veel meer in het EK 2012 topic
Een topic over voetbal Ik heb er zin in, jullie ook?!
vri 8-jun 18:00 Polen - Griekenland 1-1
vri 8-jun 20:45 Rusland - Tsjechië 4-1
zat 9-jun 18:00 Nederland - Denemarken 0-1
zat 9-jun 20:45 Duitsland - Portugal 1-0
zon 10-jun 18:00 Spanje - Italië 1-1
zon 10-jun 20:45 Ierland - Kroatië 1-3
ma 11-jun 18:00 Frankrijk - Engeland 1-1
ma 11-jun 20:45 Oekraïne - Zweden 2-1
din 12-jun 18:00 Griekenland - Tsjechië 1-2
din 12-jun 20:45 Polen - Rusland 1-1
woe 13-jun 18:00 Denemarken - Portugal 2-3
woe 13-jun 20:45 Nederland - Duitsland 1-2
don 14-jun 18:00 Italië - Kroatië 1-1
don 14-jun 20:45 Spanje - Ierland 4-0
vri 15-jun 18:00 Oekraïne - Frankrijk 0-2
vri 15-jun 20:45 Zweden - Engeland 2-3
zat 16-jun 20:45 Griekenland - Rusland 1-0
zat 16-jun 20:45 Tsjechië - Polen 1-0
zon 17-jun 20:45 Portugal - Nederland 2-1
zon 17-jun 20:45 Denemarken - Duitsland 1-3
ma 18-jun 20:45 Kroatië - Spanje 0-1
ma 18-jun 20:45 Italië - Ierland 2-0
din 19-jun 20:45 Zweden - Frankrijk 2-0
din 19-jun 20:45 Engeland - Oekraïne 1-0
do 21-jun 20:45 Tsjechië - Portugal 0-1
vr 22-jun 20:45 Duitsland - Griekenland 4-2
za 23-jun 20:45 Spanje - Frankrijk 2-0
zo 24-jun 20:45 Engeland - Italie 0-0
wo 27-jun 20:45 Portugal - Spanje
do 28-jun 20:45 Duitsland - Italie
zo 1-jul 20:45 FINALE
De onderlinge standen in de poules:
Poule A:
Tsjechië IIIII I
Griekenland IIII
Rusland IIII
Polen II
Poule B:
Duitsland IIIII IIII
Portugal IIIII I
Denemarken III
Nederland
Poule C:
Spanje IIIII II
Italie IIIII
Kroatie IIII
Ierland
Poule D:
Engeland IIIII II
Frankrijk IIII
Oekraine III
Zweden III
Wie wordt Europees Kampioen? Hoe gaat Nederland het doen? Wie wordt de sterspeler? Wie zakt er door het ijs? Gaan we winnen tegen de Duitsers? Waar gaan jullie kijken? En nog veel meer in het EK 2012 topic
donderdag 14 juni 2012 om 01:11
quote:cappi schreef op 14 juni 2012 @ 00:23:
Makkelijk dat nu te zeggen over Van Marwijk maar is volgens mij toch een van de succesvolste coaches geweest, vind wel dat hij eerder (al in wedstrijd tegen Denemarken) van Bommel uit het team had moeten laten en van der Vaart & Klaas Jan Huntelaar (zoals in 2e helft tegen Duitsland) erin had moeten zetten, maakte toch wel enigszins verschil. Maar ze komen niet over als dat ze met wil en flair een wedstrijd willen winnen maar ja makkelijk praten voor de buis zittend, als het niet loopt dan loopt het niet, denk dat het winnen van een EK na het WK toch wel het summum is voor een prof voetballer dus de wil zal er wel zijn maar het kwam er niet uit en vechtlust zag ik niet.
Ik denk niet dat NL het verschil gaat maken tegen Portugal en alsnog doorgaat. Jammer maar het zij zo.Ik zeg eerlijk, en ik ben ècht Oranje fan, dat dit Oranje niet verdient om door te gaan naar de volgende ronde.
Makkelijk dat nu te zeggen over Van Marwijk maar is volgens mij toch een van de succesvolste coaches geweest, vind wel dat hij eerder (al in wedstrijd tegen Denemarken) van Bommel uit het team had moeten laten en van der Vaart & Klaas Jan Huntelaar (zoals in 2e helft tegen Duitsland) erin had moeten zetten, maakte toch wel enigszins verschil. Maar ze komen niet over als dat ze met wil en flair een wedstrijd willen winnen maar ja makkelijk praten voor de buis zittend, als het niet loopt dan loopt het niet, denk dat het winnen van een EK na het WK toch wel het summum is voor een prof voetballer dus de wil zal er wel zijn maar het kwam er niet uit en vechtlust zag ik niet.
Ik denk niet dat NL het verschil gaat maken tegen Portugal en alsnog doorgaat. Jammer maar het zij zo.Ik zeg eerlijk, en ik ben ècht Oranje fan, dat dit Oranje niet verdient om door te gaan naar de volgende ronde.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
donderdag 14 juni 2012 om 08:34
Naar mijn mening was BvM succesvol omdat hij kon beschikken over een aantal uitzonderlijk getalenteerde voetballers.
Met wat geluk (met name tegen Brazilië) en vechtlust heeft die groep de finale van het WK gehaald.
BvM heeft ontstellend lang die lijn voortgezet, terwijl al tijdens de EK kwalificatie bleek dat die formule was uitgewerkt.
En tijdens de oefenwedstrijden werd glashelder dat er snel iets moest gebeuren. 16 miljoen bondscoaches wisten het in dit geval beter dan BvM. Je kan kennelijk beter de opstelling laten bepalen door een Telegraaf enquete dan door de bondscoach.
Per saldo ben je dan nog beter af zonder coach, dan met BvM.
Hij heeft niet de capaciteiten om het beste uit een team als Oranje te halen.
Met wat geluk (met name tegen Brazilië) en vechtlust heeft die groep de finale van het WK gehaald.
BvM heeft ontstellend lang die lijn voortgezet, terwijl al tijdens de EK kwalificatie bleek dat die formule was uitgewerkt.
En tijdens de oefenwedstrijden werd glashelder dat er snel iets moest gebeuren. 16 miljoen bondscoaches wisten het in dit geval beter dan BvM. Je kan kennelijk beter de opstelling laten bepalen door een Telegraaf enquete dan door de bondscoach.
Per saldo ben je dan nog beter af zonder coach, dan met BvM.
Hij heeft niet de capaciteiten om het beste uit een team als Oranje te halen.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
donderdag 14 juni 2012 om 09:03
Ik weet ook intussen niet of ik nog wel prijs stel op een voldoende overwinning van Oranje op Portugal. Als Duitsland inderdaad zijn sportieve plicht doet en Denemarken verslaat, komen we dan toch nog in de volgende ronde.
Daar wacht Rusland op ons. Eerlijk gezegd moet ik er niet aan denken wat die met Oranje gaan doen.
Hoeveel afgang zou er nog nodig zijn voordat de KNVB ingrijpt en BvM de laan uitstuurt ?
Daar wacht Rusland op ons. Eerlijk gezegd moet ik er niet aan denken wat die met Oranje gaan doen.
Hoeveel afgang zou er nog nodig zijn voordat de KNVB ingrijpt en BvM de laan uitstuurt ?
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
donderdag 14 juni 2012 om 09:06
Nou, tijdens dit toernooi krijgt ie toch de zak niet, dus wat mij betreft gaat Oranje lekker naar huis. Als je met zulke wereldvoetballers zo kan lopen aankloten, dan verdien je het niet in het EK te staan.
Robben en Sneijder waren gister trouwens ook verdomd kritisch, met name Sneijder liet duidelijk merken dat hij het ook de coach aanrekent. Wat zullen die jongens er ook de pest in hebben, zeg.
Robben en Sneijder waren gister trouwens ook verdomd kritisch, met name Sneijder liet duidelijk merken dat hij het ook de coach aanrekent. Wat zullen die jongens er ook de pest in hebben, zeg.
Am Yisrael Chai!
donderdag 14 juni 2012 om 09:48
donderdag 14 juni 2012 om 09:49
donderdag 14 juni 2012 om 09:57
*Komt hier ook even binnenvallen want de fashionista's zijn niet van die voetbalfans *
Het was bar slecht gisteren. Ik vond dat Heitinga ook een paar fikse fouten heeft gemaakt, hij liet Gomez gewoon lopen, had alleen oog voor de bal! Verder speelde Gomez het slim op Mathijsen en Heitinga, Hele slimme en goede spits. Helaas
En eens dat BvM er nu maar eens klaar mee moet zijn. Deze opstelling werkt gewoon niet, blijkt wel weer. Ik was voordat de wedstrijd begon al ontzet dat hij wéér met deze opstelling ging spelen.
Het was bar slecht gisteren. Ik vond dat Heitinga ook een paar fikse fouten heeft gemaakt, hij liet Gomez gewoon lopen, had alleen oog voor de bal! Verder speelde Gomez het slim op Mathijsen en Heitinga, Hele slimme en goede spits. Helaas
En eens dat BvM er nu maar eens klaar mee moet zijn. Deze opstelling werkt gewoon niet, blijkt wel weer. Ik was voordat de wedstrijd begon al ontzet dat hij wéér met deze opstelling ging spelen.
donderdag 14 juni 2012 om 10:16
Wat een sof gisteravond Ik ben ook enorm fan, maar op deze manier verdienen ze het niet eens. Twee jaar geleden zag je gewoon een glinstering in die ogen, bij het volkslied. Echte spirit, overtuiging. Dit EK staat er een dof groepje mannen met het hoofd naar beneden, al voordat de wedstrijd is begonnen.
Geen idee hoe dat kan, maar Sneijders blik in dit interview met Jack van Gelder http://nos.nl/ek2012/vide ... al-aan-uitschakeling.html (de betreffende blik te zien op 2.05) zegt veel. Het team is naar Bertje geweest met hun twijfels over de opstelling, Bertje doet er niks mee met als gevolg een onzeker team.
Tot zover mijn analyse. Ik ga de oranje nagellak verwijderen, een oranje wasje draaien en boodschappen doen
Geen idee hoe dat kan, maar Sneijders blik in dit interview met Jack van Gelder http://nos.nl/ek2012/vide ... al-aan-uitschakeling.html (de betreffende blik te zien op 2.05) zegt veel. Het team is naar Bertje geweest met hun twijfels over de opstelling, Bertje doet er niks mee met als gevolg een onzeker team.
Tot zover mijn analyse. Ik ga de oranje nagellak verwijderen, een oranje wasje draaien en boodschappen doen
donderdag 14 juni 2012 om 11:25
Ik moet ook nog zien dat Nederland zondag inderdaad kan winnen van Portugal. Was bij de 2 - 0 stand gisteren zelfs even bang dat we het toernooi uit zouden vliegen met nul doelpunten, zo tam en futloos als het ging... bah, bah, bah. Het enige voordeel is dat iedereen nu echt goed op zijn plaats gezet is, figuurlijk bedoel ik dan. Ze zijn er nu wel van doordrongen dat ze geen topteam meer zijn waarbij alles maar vanzelf lijkt te gaan en die hun varkentjes wel even wassen zonder al te veel moeite. Nu de hoogmoed eruit is, zóu het kunnen dat er zondag weer wat meer met hart en ziel gespeeld wordt.
Ik vind al dat gereken onzin, als je twee wedstrijden verliest op deze manier moet je gewoon naar huis, maar als ik het dan toch doe: het enige lichtpuntje is dat Duitsland niet achterover kan leunen, zij moeten minimaal gelijkspelen om helemaal zeker te zijn van de volgende ronde. En ik neem aan dat de laatste groepswedstrijden gelijktijdig gespeeld worden?
xYella.
Ik vind al dat gereken onzin, als je twee wedstrijden verliest op deze manier moet je gewoon naar huis, maar als ik het dan toch doe: het enige lichtpuntje is dat Duitsland niet achterover kan leunen, zij moeten minimaal gelijkspelen om helemaal zeker te zijn van de volgende ronde. En ik neem aan dat de laatste groepswedstrijden gelijktijdig gespeeld worden?
xYella.
donderdag 14 juni 2012 om 13:08
donderdag 14 juni 2012 om 13:50
Het is best mogelijk dat het Nederlands elftal nou het echt moet winnen en weer met beide benen op de grond staat, nou opeens wel de drive terug kan vinden. Ik neem aan dat BvM nou niet anders meer kan dan de opstelling omgooien/tactiek aanpassen.
Ik denk nog steeds dat ze indien ze de poule doorkomen ook nog ver in het toernooi komen. Echter zullen dan wel wat jongens op moeten staan.
Ik begrijp al helemaal niet waarom het Nederlands elftal niet van Rusland zou kunnen winnen. Ik vond ze alleen de eerste wedstrijd sterk, maar daar stond tegenover dat Tsjechié niet goed gestart is.
vergeet ook niet dat Polen en/of Tsjechië ook nog steeds poulewinnaar kunnen worden.
Ik denk nog steeds dat ze indien ze de poule doorkomen ook nog ver in het toernooi komen. Echter zullen dan wel wat jongens op moeten staan.
Ik begrijp al helemaal niet waarom het Nederlands elftal niet van Rusland zou kunnen winnen. Ik vond ze alleen de eerste wedstrijd sterk, maar daar stond tegenover dat Tsjechié niet goed gestart is.
vergeet ook niet dat Polen en/of Tsjechië ook nog steeds poulewinnaar kunnen worden.
donderdag 14 juni 2012 om 15:28
Oranje verdient het om naar huis te gaan. Op de radio waren de mensen nog erg optimistisch ( arrogant vond ik dat ), veel mensen horen zeggen dat ze portugal wel even gaan pakken. Even vergeten dat je Portugal echt niet zomaar pakt. Het is een lastige ploeg, die ook graag door wil natuurlijk. Duitsland kan Denemarken ook laten winnen, dan hebben ze beide 6 punten. Maar ja dan moet Portugal niet winnen.
Oranje gaat naar huis zondag. Het is arrogant om te denken van niet.
Oranje gaat naar huis zondag. Het is arrogant om te denken van niet.
donderdag 14 juni 2012 om 15:59
quote:rogue_1987 schreef op 14 juni 2012 @ 15:28:
Oranje verdient het om naar huis te gaan. Op de radio waren de mensen nog erg optimistisch ( arrogant vond ik dat ), veel mensen horen zeggen dat ze portugal wel even gaan pakken. Even vergeten dat je Portugal echt niet zomaar pakt. Het is een lastige ploeg, die ook graag door wil natuurlijk. Duitsland kan Denemarken ook laten winnen, dan hebben ze beide 6 punten. Maar ja dan moet Portugal niet winnen.
Oranje gaat naar huis zondag. Het is arrogant om te denken van niet.Ik vind het niet minder arrogant om te zeggen 'oranje gaat naar huis'.
Oranje gaat naar huis zondag. Het is arrogant om te denken van niet.Ik vind het niet minder arrogant om te zeggen 'oranje gaat naar huis'.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
donderdag 14 juni 2012 om 16:22
Wel balen zeg!
Hopelijk winnen we met minimaal 2-0 van Portugal en winnen de Duitsers van Denemarken
Mijn voorspellingen voor de kwartfinales waren
Rusland en Tsjechie. Maar heb nu liever Polen ipv Tjsechie
Duitsland en Nederland.
Mocht t geen Nederland zijn dan liever Denemarken op plek 2
Spanje en Italie
Kroatie 3e plek.
Frankrijk en Engeland
Ik gun het Oekraine ook. Ze spelen goed
En ja ook Zweden met mijn favoriete psv'er Toivonen
Hopelijk winnen we met minimaal 2-0 van Portugal en winnen de Duitsers van Denemarken
Mijn voorspellingen voor de kwartfinales waren
Rusland en Tsjechie. Maar heb nu liever Polen ipv Tjsechie
Duitsland en Nederland.
Mocht t geen Nederland zijn dan liever Denemarken op plek 2
Spanje en Italie
Kroatie 3e plek.
Frankrijk en Engeland
Ik gun het Oekraine ook. Ze spelen goed
En ja ook Zweden met mijn favoriete psv'er Toivonen