Ik maak mij zorgen
donderdag 14 juni 2012 om 20:51
Ik maak mij een beetje zorgen.
Mijn spaarrekening is nou niet echt goed gevuld met 2000 euro en ik ben van plan om over een paar jaar uit huis te gaan.
Ik gok dat ik dan rond de 4000 euro heb op mijn spaarrekening.
Misschien heb ik dan een relatie en ga ik samen wonen.
Maar misschien ben ik ook wel alleen en wil ik een eigen huisje.
Over 3 jaar ben ik klaar met mijn opleiding en kan ik gaan werken.
Het probleem is dat je nu nergens meer een vast contract krijgt, misschien voor een jaar of twee maar langer ook niet.
Dat betekent dus dat ik geen hypotheek kan krijgen toch?
En wat als ik die niet kan krijgen?
Hoe moet ik dan in godsnaam een huis betalen en inrichten en leven?
Betekent dat nu dat ik gewoon niet meer op vakantie mag nu? Geen leuke dingen meer kan doen? Omdat ik moet sparen voor later?
Ik maak mij echt zorgen dat het er allemaal niet zo roze uit gaat zien en dat ik in een huurhuisje moet wonen
Mijn spaarrekening is nou niet echt goed gevuld met 2000 euro en ik ben van plan om over een paar jaar uit huis te gaan.
Ik gok dat ik dan rond de 4000 euro heb op mijn spaarrekening.
Misschien heb ik dan een relatie en ga ik samen wonen.
Maar misschien ben ik ook wel alleen en wil ik een eigen huisje.
Over 3 jaar ben ik klaar met mijn opleiding en kan ik gaan werken.
Het probleem is dat je nu nergens meer een vast contract krijgt, misschien voor een jaar of twee maar langer ook niet.
Dat betekent dus dat ik geen hypotheek kan krijgen toch?
En wat als ik die niet kan krijgen?
Hoe moet ik dan in godsnaam een huis betalen en inrichten en leven?
Betekent dat nu dat ik gewoon niet meer op vakantie mag nu? Geen leuke dingen meer kan doen? Omdat ik moet sparen voor later?
Ik maak mij echt zorgen dat het er allemaal niet zo roze uit gaat zien en dat ik in een huurhuisje moet wonen

donderdag 14 juni 2012 om 20:57
Sjeez... welkom in de ECHTE wereld! De meeste mensen gaan vanuit het ouderlijk huis eerst huren. Daarbij kun je van 4000,- euro echt wel een huis inrichten. En vaste contracten worden echt nog wel gegeven hoor. Met jouw kijk op de wereld kan het niet kwaad om eens zelfstandig te worden, misschien leer je dan nog wat..
donderdag 14 juni 2012 om 20:59
Meid je bent wel erg pessimistisch.
Tuurlijk bestaan er nog vaste contracten, maar ergens moet je beginnen. Ervaring op doen, je draai vinden op de arbeidsmarkt.
En je HOEFT niet gelijk te kopen!
Mijn dochter studeert ook, is op een kamer in een studentenhuis begonnen en heeft nu een echt heeeele leuke eigen verdieping in een huis. Heeft twee medebewoners op de andere verdiepingen maar zit zo vrij als een vogeltje, ingericht met goedkoop maar leuk spul. Supergezellig.
Straks heeft ze ook diploma's in haar pocket en zal het financieel alleen maar beter worden.
Mischien niet gelijk een koophuis, ook niet gelijk de nieuwste meubels maar dat is de charme van op eigen benen komen te staan!
Tuurlijk bestaan er nog vaste contracten, maar ergens moet je beginnen. Ervaring op doen, je draai vinden op de arbeidsmarkt.
En je HOEFT niet gelijk te kopen!
Mijn dochter studeert ook, is op een kamer in een studentenhuis begonnen en heeft nu een echt heeeele leuke eigen verdieping in een huis. Heeft twee medebewoners op de andere verdiepingen maar zit zo vrij als een vogeltje, ingericht met goedkoop maar leuk spul. Supergezellig.
Straks heeft ze ook diploma's in haar pocket en zal het financieel alleen maar beter worden.
Mischien niet gelijk een koophuis, ook niet gelijk de nieuwste meubels maar dat is de charme van op eigen benen komen te staan!
donderdag 14 juni 2012 om 20:59
quote:Cici25 schreef op 14 juni 2012 @ 20:57:De meeste mensen gaan vanuit het ouderlijk huis eerst huren.Onderhuur in een achterbuurt, dat waren nog eens tijden. Ik had het niet willen missen Serieus: moet er niet aan denken dat ik direct uit het ouderlijk huis in een huisje-boompje-beestje-huis was terechtgekomen.

donderdag 14 juni 2012 om 21:00
donderdag 14 juni 2012 om 21:01

donderdag 14 juni 2012 om 21:10
donderdag 14 juni 2012 om 21:12
Bloem, van de ruim 750 berichten welke je gepost hebt, was er niet een op een ander topic dan die van jezelf.
Volgensmij ben je een beetje teveel met jezelf bezig.
Absoluut niet nodig om nu al te gaan stressen als het nog lang niet van toepassing is. Als je alleen gaat wonen is een huurhuis regelmatig een plus punt. Bij een koop woning zal je alle reparaties en verbeteringen zelf moeten bekostigen. Bij een huurhuis kan je als er iets is lekker naar de woningbouw bellen.
Mijn motto is; zolang ik niet veel zelf kan fixen, of een partner heb die dat kan, blijf ik lekker huren.
Volgensmij ben je een beetje teveel met jezelf bezig.
Absoluut niet nodig om nu al te gaan stressen als het nog lang niet van toepassing is. Als je alleen gaat wonen is een huurhuis regelmatig een plus punt. Bij een koop woning zal je alle reparaties en verbeteringen zelf moeten bekostigen. Bij een huurhuis kan je als er iets is lekker naar de woningbouw bellen.
Mijn motto is; zolang ik niet veel zelf kan fixen, of een partner heb die dat kan, blijf ik lekker huren.