Mode & Beauty alle pijlers

Haar altijd slap..

15-06-2012 10:14 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen vol haar, en probeer er altijd volume /vorm in te krijgen, maar wat ik ook doe het werkt niet of blijft niet zitten, ik denk nu zelfs aan extensions.. Ik was mijn haar elke dag ( moet, anders echt baggervet) met Gliss kurr oil nutricion, en conditioner alleen in de punten, dan doe ik volume mousse van Nivea erin ( niet te veel) en fohn het rond met een fohnborstel, na een half uur hangt het weer als paarde haar naar beneden. Ook als ik mijn haar ondersteboven fohn,blijft het effect maar even. Hoe kan het bij een ander wel blijven zitten?
quote:zusenzoo schreef op 15 juni 2012 @ 10:36:

Styling poeder of droogshampoo zorgen voor goede volume, ik heb blond sluik haar, máar dan ziet het er echt vol uit!

Hair powder is inderdaad een mega goede uitvinding voor slap haar. Je doet het in je handpalmen, gaat op je kop hangen en woelt met je handen door je haar met name op de plekken waar het nodig is.

Ook Big shampoo van Lush verricht in die zin wonderen, er zit limoen en grof zeezout in, na het wassen ruikt het heerlijk en zit lekker stug. Alsof je uit de zee komt.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:beetjegek schreef op 15 juni 2012 @ 11:17:

@ Java het is inderdaad hormonaal, familie heeft ook allemaal van die vette koppen :-)

@ Maja mijn haar word helemaal niet blij van regen, dan krult het helemaal op en ziet het er helemaal niet uit..

Ik woon in Den Haag Mariahoeve trouwens.Ik gebruik juist de slag in mijn haar om volume te maken. Mijn kapsel is nu zo dat het mee gaat met mijn natuurlijke haar 'vormen'. Als je daar tegen in gaat lijkt het me erg lastig om je haar te doen.
niks aan te doen, maar accepteren.

Extensions zou ik nooit doen. Je eigen haar wordt zwakker en het is niet jouw haar en dus nep. Zou mij er belachelijk bij voelen. Ik zou niet wassen met een olie-shampoo, dat maakt het zwaarder.
laagen maken het piekeriger dus niet doen, hooguit een HEEL KLEIN laagje onderin.

Stylingproducten maken het zwaarder en hangerig.

Er gaat altijd een laagje om je haar zitten (en dus weer vet)

verder geen onzin van de kapper kopen, je structuur is niet te veranderen. Komt nu eenmaal van binnenuit.
Dit is super haarpoeder, Osis (van Schwarzkopf) via internet voor een tientje (Haarshop)

of anders gewoon bij de drogist, deze van Got2B, voor 6 euries.

quote:Ksenija schreef op 15 juni 2012 @ 11:54:

laagen maken het piekeriger dus niet doen, hooguit een HEEL KLEIN laagje onderin.

Stylingproducten maken het zwaarder en hangerig.

Er gaat altijd een laagje om je haar zitten (en dus weer vet)Wat een stierenlul zeg.
Als je je haar bot laat afknippen lijkt het inderdaad meer, ziet er ook chic uit, maar het moet maar net staan bij je gezichtsvorm.

Om je haar volumineuzer te laten lijken zou je een product kunnen gebruiken dat de haarschubben meer laat afstaan of/en de haarschacht doet zwellen.
it's a big club and you ain't in it
quote:beetjegek schreef op 15 juni 2012 @ 11:17:

@ Java het is inderdaad hormonaal, familie heeft ook allemaal van die vette koppen :-)

@ Maja mijn haar word helemaal niet blij van regen, dan krult het helemaal op en ziet het er helemaal niet uit..

Ik woon in Den Haag Mariahoeve trouwens.

Hey hooo.... maar krijg jij dan slag in je haar? Weet je zeker dat het steile haar dan eigenlijk geen gevolg is van je shampoo/styling routine?

Ken je de Curly Girl methode? Bij mij werkt het niet want mijn haar is altijd supersteil. Als je hele lichte slag hebt kun je het volgens mij ook proberen...
quote:Maja82 schreef op 15 juni 2012 @ 11:57:

[...]

Wat een stierenlul zeg.

Ga jij even in de regen lopen om af te koelen.

Zit je haar ook weer leuk voor het weekend.
quote:rionyriony schreef op 15 juni 2012 @ 11:57:

Als je je haar bot laat afknippen lijkt het inderdaad meer, ziet er ook chic uit, maar het moet maar net staan bij je gezichtsvorm.

Om je haar volumineuzer te laten lijken zou je een product kunnen gebruiken dat de haarschubben meer laat afstaan of/en de haarschacht doet zwellen.

Ikzelf zou mijn haar nooit minder vaak wassen dan twee keer per week, omdat er gisten gaan leven van de door talg samengeplakte huidschilfers en bedorven talg ruikt niet fris. Ook kunnen deze gisten irritatie en jeuk veroorzaken.dat is geen gist, hoor.
Haar 'bot' laten knippen, goede kapper dus.

Haar in gewenst model fohnen (ik WEET, het zakt er zo weer uit), maar vervolgens toupeer je je haar, terwijl je je hoofd op de op houdt.

Als je vervolgens weer rechtop gaat staan, ziet er het volimineus, maar pluizig uit. Dit verhelp je door alleen de bovenste laag haar (waar een buitenstaander tegenaan kijkt) glad te maken en daar spuit je nog een laagje haarlak (Elnett) op.

Mijn kapster toupeert mijn haar ook (is een hele bekende kapster), anders krijg je simpelweg geen blijvend volume.

Soms doe ik dit hele proces (van touperen) en kammen 2x, voor het gewenste resultaat.

Ik heb echt heeeeel dun haar, maar er zijn maar weinig mensen die het kunnen zien.

Je moet een beetje oefenen dus.

Verder gebruik ik al sinds lange tijd geen versteviger meer, maar wel goede producten van TIGI, S Factor (duur, maar bestel maar in belgie via internet, stuk goedkoper), omdat je haar nogal wat te verduren krijgt.

Ik heb zo'n beschermer van TIGI -ruikte naar aarbeien-, die ik er voor het fohnen in doe. Super spul, zou niet meer zonder willen.

O, en af en toe, doe ik gewoon een dagje helemaal niets..

Wassen, drogen en lekker laten hangen.

Maar ik ben zeer ijdel, dus zo zou ik dan weer echt de deur niet uitgaan.
quote:vaintje schreef op 15 juni 2012 @ 11:34:

[...]

Wat ook kan schelen is minder je hoofdhuid masseren bij het wassen, dat schijnt de talgproductie te stimuleren.

En kijk eens rond op het Raponsje forum, daar staan veel goeie tips. Misschien heb je wat aan dit topic.

Dank je. Ze hebben het daar allemaal over Kesham. Dat zou ik wel eens willen proberen.

Urtekram was iig rampzalig bij mij.
Ik heb ook vrij slap haar maar het is net vet, volgens mij gewoon "normaal".

Mijn haar wordt wat stugger en dus beter te stylen wanneer ik het laat blonderen (heb honingblond haar van mijzelf).

Verder gebruik ik wel eens Beachblonde van John Frieda (weet niet of dat nog te koop is, heb ooit een zooi ingeslagen waar ik nog steeds uit put). Dat maakt je haar ook wat stugger, zoals wanneer je op het strand bent dus.

Ik hoop dat het je qua zwangerschapshaar beter vergaat dan bij mij: Ik had voor mijn zwangerschap krullend haar, en tijdens mijn zwangerschap groeide het veel stijler. Veel haar verloren toen ik ophield met bv en nu heb ik ook nog allemaal plukjes op mijn hoofd van een cm of 4 (de rest is tot in mijn nek), die krullen natuurlijk weer wel.

Ik zie eruit alsof ik een uitgegroeide permanent heb met allemaal rare korte krullende plukjes ertussen....de meeste honden zien er beter uit...

Grijs haar is ook meestal stugger, dus als je ouder wordt dan zijn wij weer in het voordeel, wij krijgen geen caviahaar
Je zou ook een (andere) anticonceptiepil kunnen gebruiken, een die tegen talgproductie werkt en het in ieder geval niet stimuleert. De een doet dat meer dan de andere. Ik zou daar op googlen en uitproberen.
*Je toupeert met een kam dus die delen waar je volume wilt, behalve de haarlaag waar je tegenaan kijkt, als je je hoofd weer rechtop houdt en daar spuit je ook lak op.

Omdat de bovenste haarlaag (die waar je tegenaan kijkt, rechtop), dan vanzelf wat mee pluist, moet je die dus nog wat gladkammen en daar ook lak op doen, want die moet natuurlijk niet meer heen en weer schuiven..

Dit, ter verduidelijking, hoop dat je het kan, stelt niets voor.

Mensen vragen zelfs vaak aan mij, of ik zelf kapster ben, omdat mijn haar altijd zo goed zit (ze moesten is weten!!)
Echt, TO, probeer even die combi die ik hierboven geef, die Lush Big Shampoo (proefje halen mag) en dat haarpoeder. Geeft echt al verschil.
Lush Big shampoo doet z'n werk heel goed inderdaad, net als dat poeder!

(Ik heb alleen last van eczeem, en beide zorgen voor flinke ellende bij mij, dat poeder al binnen een uur na opbrengen door de kapster :( balen want het effect was perfect!)
quote:Ksenija schreef op 15 juni 2012 @ 11:59:

[...]

dat is geen gist, hoor.

Iedereen heeft die in zijn hoofdhuid.

Gisten

Gisten komen bij iedereen op de huid voor, dat is normaal. Maar bij mensen met roos zijn de gisten in veel grotere aantallen aanwezig. Deze gisten, waarvan verschillende varianten bestaan zoals Malassezia furfur, Malassezia globosa en Malassezia restricta, leven van het vetlaagje op de huid. Ze produceren enzymen die het vet uit de talg afbreken in verzadigde vetzuren en onverzadigde vetzuren. De gisten nemen de verzadigde vetzuren op, en de onverzadigde vetzuren blijven achter op de huid. Deze vetzuren irriteren de huid en veroorzaken een eczeem. Dit eczeem (seborroisch eczeem) zit in geval van roos op de hoofdhuid, maar seborroisch eczeem kan ook op andere plaatsen zitten zoals in het gezicht in de wenkbrauwen en naast de neus, achter de oren, of op de borst.

bron: o.a. http://www.huidziekten.nl/folders/neder ... fdroos.htm
Om zelf ook nog even te vertellen wat ik met mijn slappe, snel vet wordende haar doe:

- Ik laat het altijd in lange lagen knippen. (Bot geknipt, niet gesneden.) Ik heb halflang haar met slagen erin, en draag het altijd los.

- Fohnen doe ik nooit, want door dat gefrut is het meteen weer vet.

- Ook doe ik er ik zelden stylingproducten in.

- Door de dag heen zo min mogelijk aan mijn haar zitten, scheelt echt.

- Momenteel gebruik ik de shampoo en conditioner van Kruidvat Professional, dat zijn grote zwarte flessen voor 3 euro. Het is niet speciaal voor vet haar (wel voor glans en tegen droogheid), maar bevalt stukken beter dan alle duurdere shampoos die ik geprobeerd heb.

- Ik was mijn haar uitsluitend 's ochtends, want als ik het 's avonds was en vervolgens een nacht slaap, begin ik 's ochtends meteen al met vet haar.
@ Valerie eh ja sinds mijn eerste zwangerschap heb ik slag in mijn haar, maar dat ziet er ook niet uit,dus ik fohn het gewoon , maar zodra er regen op komt springt het weer terug dus.

Vriendin van me heeft kleine krulletjes en die doet het met de steiltang, zelfs die heeft meer volume dan mij. Curly girl ken ik niet, even googlen.

@ Annabel wauw dat word dan wel vroeg opstaan om dat elke dag te doen! Met hanghaar wil ik ook de deur niet uit.

@ Vlinder nou ik ben ook benieuwd na de zwangerschap haha, mijn haar is geblondeerd met lowlights erin, dus met blondspul van John Frieda gaat dat effect verloren ben ik bang.

@ Riony ik gebruik de Diane pil, die gaat dat effect zeker tegen, maar niet genoeg helaas.

@ VC ff langs lush gaan dan, lekker winkeltje is dat he?
@ Ksenija dat heb ik dus ook dat belachelijk voelen, maar ja ik wil ook graag eens haar op mijn hoofd. Vriend zou het ook niks vinden, die haat nep.
@ Java mijn haar is aan de voorkant in lange lagen geknipt, was het altijd s'ochtends , want dan douche ik nl ook. Als ik met nat haar ga slapen weet je helemaal niet wat je ziet. Fohnen doe ik omdat ik die slag niet wil, het zit gewoon niet dan. En dan heb ik helemaal een dikke kop nu ik zwanger ben. En de mousse, ja zonder hangt het helemaal zielig als een bosje sla naar beneden, en vet word het toch dus ik kan er in gooien wat ik wil. Even beginnen met Got2B straks, voor Lush moet ik naar het centrum en daar heeft dit zwangere lijf geen puf voor.
quote:annabel85 schreef op 15 juni 2012 @ 12:05:

*Je toupeert met een kam dus die delen waar je volume wilt, behalve de haarlaag waar je tegenaan kijkt, als je je hoofd weer rechtop houdt en daar spuit je ook lak op.

Omdat de bovenste haarlaag (die waar je tegenaan kijkt, rechtop), dan vanzelf wat mee pluist, moet je die dus nog wat gladkammen en daar ook lak op doen, want die moet natuurlijk niet meer heen en weer schuiven..

Dit, ter verduidelijking, hoop dat je het kan, stelt niets voor.

Mensen vragen zelfs vaak aan mij, of ik zelf kapster ben, omdat mijn haar altijd zo goed zit (ze moesten is weten!!)Dit doe ik ook om een supervolumecoupe te krijgen (kost bijna geen tijd TO!), gelukkig is het niet nodig dit dagelijks te doen, omdat ik al erg dik haar heb. Dus alleen naar een feestje oid. Ben alleen zo bang dat ik met al dat getoupeer mn haar kapot maak/ stuk trek. Kan iemand me geruststellen (of niet, dan doe ik het niet voor niets niet vaak )?
quote:_origami_ schreef op 15 juni 2012 @ 14:05:

[...]

Dit doe ik ook om een supervolumecoupe te krijgen (kost bijna geen tijd TO!), gelukkig is het niet nodig dit dagelijks te doen, omdat ik al erg dik haar heb. Dus alleen naar een feestje oid. Ben alleen zo bang dat ik met al dat getoupeer mn haar kapot maak/ stuk trek. Kan iemand me geruststellen (of niet, dan doe ik het niet voor niets niet vaak )?

Touperen is nooit goed voor je haar, sorry. Maar als je het een paar keer per jaar doet voor een feestje en je hebt zo'n dik haar, dan valt het toch reuze mee?!

Als ik heel dun, pluizig haar had (heb ik ook trouwens) zou ik het niet elke dag touperen voor volume, want dan ben ik straks kaal.

Lees hier trouwens voor het eerst over de CurlyGirl method (thanks for the tip!), ben eens gaan lezen en denk dat ik dat ga proberen. Ik heb helaas alleen net voor 100 euro haarproducten gekocht waarvan de 1 bomvol siliconen zit en den ander vol sulfaten Over een half jaar dan maar...

De Big shampoo van Lush is trouwens echt heel fijn! Ik heb wel nog conditioner nodig voor de punten, want mijn haar is ernstig beschadigd en de Big shampoo maakt je haar vrij stug, maar echt een geweldig product!
Ik heb ook slap en vooral ook heel dun haar.

Ik was m'n haar nu met Yes to tomatoes. Zonder siliconen, parabenen etc.

Ook gebruik ik cremespoeling van hetzelfde merk , omdat ik anders pluishaar heb.

Goede kapper doet ook wat, verwacht alleen geen wonderen. Een kapper kan het goed knippen, maar kan er geen haar bij toveren.

Wat bij mij werkt is op de kop föhnen met volumemousse. Daarna spuit ik haarlak in mijn handpalmen en ros daarmee een beetje over m'n haaraanzet. Geleerd van een kapster en het helpt wel een beetje.

Big shampoo van lush werkt voor het beacheffect. Ik krijg alleen dan wel een bos ondoorkambaar pluis. Dus wel volume, maar geen gezond glanzend haar. Het ruikt wel heel lekker.

Ik ga morgen maar eens van dat volumepoeder kopen. Een vriendin van me had het er ook al over dat dat goed werkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven