Postcrossing deel 8

13-08-2011 19:32 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deze verslavende, zeer verslavende hobby.

Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.

Hoewel, bijna.

Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
@angel__, je brief is vandaag aangekomen hoor. En er is er ook al 1 onderweg naar jou toe;). Nog voor 18.00 uur op de bus gedaan dus ik hoop dat je die morgen al hebt. Anders word het waarschijnlijk zaterdag.

Nee, ik heb ook geen gelovig kaartjes, ben zelf ook niet gelovig dus komt ook niet in me op om dat te kopen. Ze vroeg ook verjaardagskaarten en kerstkaarten. Dus ik dacht laat ik dan maar een verjaardagskaart sturen, ze is over niet zo'n hele lange tijd jarig gelukkig.

Leuk, een hurray!! Die was best snel of niet?

@Droomz, wat onwijs lief van die meneer! Ook voor jou fijn om te horen. Ja, volgens mij viert ze wel verjaardagen want ze vroeg om verjaardags- en kerstkaarten. Ze is over niet al te lange tijd jarig dus ik heb een verjaardagskaart gestuurd hihi.

Jammer dat niet al je zegels even mooi waren.

@Anita1973, ooh jullie hebben ook een lieve postbode-mevrouw zeg! Wat leuk ook, wat ze voor je zoon doet. En een pakketje 's avonds brengen voor je dochter, top! Leuk dat je een enthousiaste hurray hebt! Verwacht je nog meer hurrays voor het weekend?

@Neferisis, gelukkig gaat het beter met je verkoudheid. Enne, bedankt:)! Erg leuk/lief! Oké drie postzegels lukt nog wel. Alleen Russische adressen worden een beetje lastig. Ik schrijf op de kaarten veel kleiner als normaal en toch heb ik regelmatig ruimte tekort bij het adres gedeelte... Bedankt voor je uitleg over de Hyves. Zijn jullie (nog) niet aan het Facebooken?

Beetje gekke vraag, maar die postzegels van PMK, zijn dat lik-zegels? Ik vind dat zo vies... Dus Angel__, daarom zijn mijn enveloppen dicht geplakt met plakband, ik lik ze niet hihi. Nu heb ik met zo'n plakstripje, dat is gemakkelijker.

Verder geen PC nieuws vandaag. Wel drie hele leuke brieven in de bus. Eerste is al beantwoord, die gaat naar Angel__. Vanavond nog 1 schrijven en morgen nog 1. Hopelijk morgen weer 2 brieven. Er is er eentje die het zo laat afweten met schrijven, jammer. Vooral omdat ik al best lang met haar schreef... En de 'nieuwe mensen' maar even afwachten.

Nu ben ik bijna een maand aan het PC, erg leuk!
Droomz, als je bij PMK erbij schrijft dat je aan PC doet krijg je vaak juist wel leukere zegels.

Waar hangt de rest vd oude garde van hier uit dan?!
quote:xJanna schreef op 14 juni 2012 @ 19:33:

Droomz, als je bij PMK erbij schrijft dat je aan PC doet krijg je vaak juist wel leukere zegels.

Waar hangt de rest vd oude garde van hier uit dan?!Dat heb ik er ook bij gezet
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'

Deze keer kom ik niet alleen zwaaien hoor

quote:angel__ schreef op 11 juni 2012 @ 22:19:

Sorry als ik jullie niet bijhoudt met op iedereen inhoudelijk te reageren. Jullie schrijven snel én veel. Moet ik nog een beetje aan wennen.

De laatste tijd is het inderdaad druk op dit topic, maar dat is niet altijd zo. Sinds er een aantal nieuwe enthousiaste nieuwe meeschrijvers zijn gaat het nogal hard, maar geloof het of niet, daarvoor waren er zelfs dagen dat er nauwelijks of niets geschreven werd. En je hoeft je niet verplicht te voelen om op alles te reageren hoor. Sterkte met je overspannenheid! Krijg je een beetje goede ondersteuning vanuit je werk/studie?

Janna, tja, de oude garde... Ik weet niet wie je allemaal mist, maar Jokejacket schrijft sinds januari of zo niet meer mee op dit topic. En Steph kom ik hier eigenlijk ook nog maar af en toe tegen.

Nicolientje, hoeveel brieven schrijf je ongeveer per maand naar een penvriendin? Omdat je zoveel brieven stuurt en ontvangt lijkt het net alsof je iedereen (of sommigen) minstens een keer per week een brief stuurt. Ik stuur zelf een keer per maand iets naar mijn penpals en zij naar mij, maar de post naar het buitenland doet er natuurlijk ook iets langer over.

Kaarten met religieuze afbeeldingen heb ik wel, omdat ik daarvan wel eens wat postcardbooks bij de Slegte heb gekocht. Een aantal met afbeeldingen van het Nieuwe Testament en een aantal met Joodse kunst. Ik heb er al regelmatig kaarten van kunnen versturen naar liefhebbers van dergelijke kaarten. Zij waren er ook heel blij mee, en daar gaat het om, vind ik.

Een wishlist heb ik ook. Maar om kleine dingetjes vraag ik niet, ik heb al genoeg spullen in mijn huis. Ik heb net als Neferisis wel een voorraadje met kleine spulletjes die ik kan meesturen als mensen erom vragen. Ook scheur ik altijd de postegels van enveloppen af om aan verzamelaars mee te sturen met een kaart.

Het zijn inderdaad likzegels, maar ik heb zelf bij een bestelling er wel eens zo'n sponsje bij gekregen. Die gebruik ik niet voor een kaartje, maar als ik er meerdere verstuur wel. Een gewoon keukensponsje of lapje vochtig maken werkt natuurlijk ook .

Anita, fijn dat die klus voor school er weerr op zit. Je hebt er volgens mij echt veel tijd, inzet en energie aan besteed. Chapeau! Inmiddels iets meer uitgerust en het is ook bijna weekend.

Droomz, leuk dat je complimenten krijgt over de postbezorging! Een aantal minder mooie zegels is wel handig voor de minder leuke profielen. Bij de postzegels voor Nederland en voor de Wereld krijg ik meestal wel leuke en verschillende zegels, maar voor Europa kreeg ik al een aantal keer (bij pakketjes van 50) heel veel dezelfde. Toen ik een keer 25x0,85 bestelde was het wel iets beter, maar nog steeds niet heel afwisselend. Bij Europa krijg ik ook meestal dezelfde waardes qua postzegels (2x0,75 en 1x 0,40), terwijl dat bij de andere soorten regelmatig wisselt. Het kan natuurlijk toeval zijn, maar dat viel me wel op.

Neferisis, fijn dat je weer op de been bent! Ja, deze tijd is inderdaad extra vermoeiend. Ik ga én op vakantie én thuis bijkomen, dat is het voordeel van een lange zomervakantie als je werkt in het onderwijs. Ik zal later even op de hyves schrijven over mijn vakantieplannen. Dan kunnen degenen die daarvan (Unesco)kaarten willen hebben dat ook aangeven. Sorry voor degenen die (nog) geen lid zijn van onze hyves, maar ik wil sommige dingen hier niet zomaar neerplempen i.v.m. privacy. (Mocht een van jullie wel Unescokaarten willen wil ik best een berichtje via Postcrossing sturen als ik je profiel weet.)

Ik heb deze week al heel wat kaarten mogen ontvangen, waarvan de meeste leuk waren en zelfs een paar echte bjoeties! O, en ik ben ook tevreden over mijn postbezorger hoor!

Ook weer een paar leuke hurrays, zoals die van een jongetje dat onder andere schreef: dit is de beste kaart die ik ooit ontvangen heb. Het is geen favoriet maar een superfavoriet. Zo schattig!

Zo, dit was het weer voor vandaag.
@stereogram, een brief per week klopt hoor. Vier (of drie want van 1 hoor ik al een tijd niets) vaste penvriendinnen nu en een paar nieuwe mensen erbij, 4. Even afwachten wat daarvan overblijft, heel veel haken mensen toch nog af na 1 of enkele brieven. En ze wonen allemaal in Nederland dus dat scheelt wel. Ja, ik stuur ook het liefste iets wat de ontvanger graag wil. Maar gelovig kaarten had ik niet en ook geen idee waar ik zoiets zou kunnen kopen. Hopelijk vind ze deze kaart ook leuk;). Oké, een voorraadje bijhouden is dus wel een goed idee, bedankt. En bedankt voor je tip! Ik koop altijd plak-zegels

Wat zijn Unesco kaarten ?

Wat een lieve hurray van dat jongentje!
Ik maak mijn ontvangen kaarten dus nooit favoriet. Ik heb ook in mijn profiel staan dat ik ook graag kaarten van mijn favorietenlijst wil ontvangen, dus daar doe ik geen kaarten die ik al heb.

Deze week 4 kaarten binnen gekregen: een kasteel uit belarus, een fotokaart met spreuk van Horatius uit Finland, een prachtige kustkaart uit Engeland en een prachtige kaart met een prachtig handschrift van een jong meisje uit Taiwan.

Ik stuur weg een nijntjekaart naar Polen op verzoek,( incl. een stukje nederlandse nijntjetekst), een koe naar Taiwan, Een kussend stelletje in regenkleding naar een leuk profiel uit China en roze petit fours naar Belarus. Rusland doet er hier al 21 dagen over...
Gaat goed met Rusland dan :-). Wordt lang wachten voor me, voordat ik weer wat mag versturen .

Wachten jullie totdat jullie je eigen kaart binnen hebben of niet?

Nicolientje: Ik ga morgen bij de brievenbus liggen. Vang ik hem meteen op..

Droomz: niet, ben vandaag ontslagen. Wegens meerdere redenen.Komt goed, druk aan de sollicitatie
Vandaag een kaartje uit Wit-Rusland, en jawel hoor, wederom eentje uit de flora en faunaserie: kwartet!

Voor morgen liggen twee ansichten klaar: op verzoek de meest lelijke kaart uit de voorraad (vage kunst) naar Canada en een ruimteview naar Taiwan.

Wat zouden jullie sturen als er om de lelijkste kaart uit jouw voorraad werd gevraagd?

@Droomz > mijn laatst ontvangen PMK zending bestond uit 80 % echt geweldige zegels, de rest slechts saaie Bea's of cijfers.

@Anita > supermom heeft de klus weer geklaard!

@Nicolientje > op Facebook zijn vast ook postcrossers actief, maar daar hoor ik voorlopig niet bij. Gaat me veel te veel tijd in zitten.

@Janna > 'de oude hap' heeft misschien andere interesses gekregen of minder tijd?

@Nicolientje > ik gebruik meestal het oude PTT sponsje. Je wilt echt niet weten waar die lijm van gemaakt is. :puke: Vegetariërs mogen zeker niet likken.

UNESCO kaarten zijn ansichten van locaties/objecten die door de UNESCO op de lijst van het Werelderfgoed zijn gezet. Er zijn heel veel postcrossers die deze kaarten verzamelen. Nederlandse UNESCO sites zijn o.a. de molens bij Kinderdijk, de Amsterdamse grachtengordel en de Waddenzee.

@Stereo > ik ben benieuwd waar de reis naar toe gaat. Zelf heb ik gisteren eindelijk de zomervakantie geboekt. Waar een paar dagen ziek zijn al niet goed voor is. Weer naar Frankrijk, heel verrassend. Al over vier weken, yeah!

@Bluebirds > kwam de Horatio kaart met een vertaling erbij?

@Angel > wat een naar nieuws, succes met het solliciteren!
quote:neferisis schreef op 15 juni 2012 @ 00:30:

Vandaag een kaartje uit Wit-Rusland, en jawel hoor, wederom eentje uit de flora en faunaserie: kwartet!

Wat zouden jullie sturen als er om de lelijkste kaart uit jouw voorraad werd gevraagd?

@Stereo > ik ben benieuwd waar de reis naar toe gaat. Zelf heb ik gisteren eindelijk de zomervakantie geboekt. Waar een paar dagen ziek zijn al niet goed voor is. Weer naar Frankrijk, heel verrassend. Al over vier weken, yeah!

Het staat er inmiddels, Neferisis! Fijn dat je ook weer een vakantie in het vooruitzicht hebt.

In Wit-Rusland hebben ze volgens mij 3 soorten kwartetten: flora en fauna (vooral fauna), al dan niet getekende gebouwen in Minsk en Cartoonachtige kaarten met beertjes en egeltjes. Vooral de eerste 2 soorten belanden regelmatig in mijn brievenbus.

De lelijkste kaart... Tja, ik heb wel een aantal kaarten die daarvoor in aanmerking komen. Bijvoorbeeld die gerimpelde naaktkat van Idrukker. Of bepaalde kunstkaarten. Verder weet ik zo even geen voorbeeld.

Angel, wat een naar bericht, dat je ontslagen bent. Knap dat je er toch nog tamelijk positief in staat. Zijn er voldoende vacatures in jouw vakgebied/beroep? Heel veel succes met solliciteren!

Bluebirds, 21 dagen voor Rusland is nog niet uitzonderlijk lang. Wie weet komt er binnenkort toch echt een hurray van in je mailbox.

Nicolientje, een verjaardagskaart vindt ze vast leuk als dat in haar wishlist staat! En natuurlijk heb je niet alle soort kaarten op voorraad; dat had ik in het begin ook niet. Maar hoe langer je ermee bezig bent, hoe uitgebreider je voorraad wordt. Omdat je steeds meer kaarten tegenkomt, omdat je leest wat de wensen van veel postcrossers zijn en gewoon omdat kaarten kopen leuk is. Momenteel kan ik voor de meeste wensen wel iets uit mijn voorraad kiezen. Zelden hebben mensen zeer specifieke voorkeuren waarvoor het dan niet lukt. Laatst had ik iemand die het liefste kaarten met afbeeldingen van Angry Birds ontving. Die heb ik nou toevállig niet , dus heb ik een andere kaart gestuurd. Ik heb wel een tekeningetje ervan op de achterkant gemaakt ter compensatie, trouwens.

Net vond ik een leuke en dankbare hurray van iemand aan wie ik een kaart uit haar favorieten had gestuurd.

Fijne dag verder! Van het weer moeten we het helaas niet hebben .
@stereogram, heb jij een sphynx (kat) kaart?? Mocht je mijn profiel ooit krijgen, heel erg alsjeblieft zend die kaart naar me .

Even werken, reageer vanmiddag/vanavond langer.
quote:nicolientje2410 schreef op 15 juni 2012 @ 07:31:

@stereogram, heb jij een sphynx (kat) kaart?? Mocht je mijn profiel ooit krijgen, heel erg alsjeblieft zend die kaart naar me .

Even werken, reageer vanmiddag/vanavond langer.Kijk maar even via het linkje of je 'm echt wel wil hebben (want het is wel echt een aparte kaart ), maar anders stuur ik 'm met plezier naar je op. Als je het hier meldt, dan stuur ik je een berichtje via Postcrossing.tadaaa

De kaarten op die site zijn ook te bestellen. Een keer per dag geven ze gratis een aantal setjes kaarten weg.
Jaaaa, dat is een sphynx!! Als die katten niet zo duur waren had ik er hier eentje rond lopen... Je mag me via PC wel een berichtje sturen. Zelfde naam als hier maar zonder cijfers erachter.

Echt alvast heel erg bedankt.
Ik ben inderdaad positief, maar dat wil ik ook gewoon blijven. Het zal lastig zijn, heb geen aantoonbaar diploma .

Maar ik kom er wel :-)
Yeah, mijn (44) kaartjes van postzegelerop zijn aangekomen.

Zo voorlopig kan ik iig eventjes door.

4 kaartjes in de vorm van een tulp

8 klederdracht kaarten

3 dalmatiërs kaarten van Disney

Een stel lowbudgetkaarten (0,29/0,39 cent) (altijd leuk om naar neefjes/nichtjes enzo te sturen)

1 rechthoekige kaart met klompen

1 kaart in de vorm van een klomp

2 madeliefjes

1 broodje pindakaas

1 kaartje met 2 meisjes op een typmachine

1 met druppels en een madeliefje (die is echt heeel mooi)

2 waslijn met was

1 kaart van Jan Lavies, die vind ik eigenlijk echt geweldig :$

1 paddestoel

1 verzameling van alle nederlandse producten

Oh en ik had zomaar 2 brieven op m'n mat liggen. Zo blij met penvriendinnen
Helleu,

Sorry was even off the radar. Zit even helemaal niet goed in mn vel. Heb wel leuke kaartjes gekregen, en ook weer kaartjes geschreven. Heb mn WW aangevraagd, ik krijg maar het minimale en dat voor 10 jaar werk ervaring.. 3 maanden, dat is alles wat ik krijg. Nu blijkt ook dat de auto die ik heb gekocht een rijdend wrak is.. De garage waar ik hem in onderhoud wou doen is nu in conclaaf met de garage waar hij vandaan komt over de prijs en reparaties.. Gaat in de honderden euros lopen namelijk. Ik baal zo.. Gelukkig gaat het met de pijn wel beter.. Nu de rest nog.

Angel dat klinken als leuke kaartjes!! Wat leuk dat je weer twee brieven hebt gehad!! Wat vervelend dat je je baan kwijt bent.. Ik weet hoe je je voelt. Ga je ook de WW in? Of heb je alweer wat anders op het oog? In welke sector zoek je werk? Succes met alles meid!

Stereo, wat een ontzettend leuke hurray heb je gekregen van dat jongetje! Wat voor kaart had je hem gestuurd? Hier begint nu het zonnetje een beetje door te komen en het is ook weer raar warm buiten.

Nicolientje, een kattenfreak:) Ik ben zelf ook gek op katten maar Sam (mijn kat) kon niet aarden in mn flatje dus die woont bij mn ouders. Hij is daar helemaal op zn plek maar ik heb toch een speciale band met hem. Mocht ik een keer een Sphinx katten kaart tegen komen zal ik aan je denken!

Neferisis, ooo bah.. ik lik nooit aan die postzegels van PMK en ook niet aan plakrandjes van enveloppen enzo.. Ik wil niet eens weten waar het van gemaakt word getsie,,, haha. Wat lekker weer naar Frankrijk!!!

Janna, nu pas zie ik je avatar, forumde mobiel, en zie ik dat jij het bent hahaha! Hoe is het met je? Alweer aan de schrijf?

Bluebirds, hier maak ik mn eigen ontvangen kaarten ook niet favoriet, je ziet het zo vaak.. Dan heb je een kaart uit hun favorieten en dan hebben ze die al ontvangen.. Kun je weer opnieuw zoeken naar wat anders...

Ik ga maar even wat kaartjes schrijven, mezelf even met wat anders bezig houden! Tot later!
De vier ontvangen kaarten bestonden uit drie stadsgezichten, waaronder zelfs een I-drukker , en een mooie stereogram. Ik heb naar de laatstgenoemde kaart op allerlei manieren zitten kijken - dichtbij, veraf, een oog dicht, scheel, tussen wimpers door - maar ik zie de clou echt niet. Stereo, leg eens uit hoe ik dat moet doen!

@Angel > zo'n 'cadeautje' in de bus blijft een feestje.

@Tine > dit is duidelijk niet jouw jaar... Voor jou gaat de zon misschien nu nog niet schijnen, maar het gaat vast een keer goed komen: always look at the bright side of life. Op papier ziet dat er nogal als een dooddoener uit, toch echt naar de lichtpuntjes blijven zoeken!
Toch weer veel bijgeschreven hier.

44 kaartjes is een hoop! Mijn kaartjes (3 pc kaartjes + de bestelde kaarten)lagen vandaag (of eigenlijk gisteravond) ook in de brievenbus. Collega vroeg vandaag of ik jarig was, omdat 'ik zoveel kaarten kreeg'.

Het bleek dat mijn wijk gister is blijven staan en dat hij rond 18 uur gebeld werd of hij hier nog kon lopen. Af en toe...
Hoi allemaal,

Even een berichtje zonder bij te lezen, doe ik later. Ja, ik leef nog. Postcrossing even op een laag pitje gehad, mijn leven ging even harder dan ik aankon. Begon met een fout uitstrijkje en inmiddels geopereerd. Lang verhaal, laat maar horen als jullie meer willen weten.

Wel af en toe actief geweest op het forum, maar me hier niet echt laten zien. Hoop dat ik het een beetje kan volhouden weer. Ben jullie in ieder geval niet vergeten, thats for sure. Op koninginnedag heb ik heerlijk gesnuffeld en heb zelfs 30 bijzondere kaarten gekocht voor totaal 2 euro, das leuk!

Straks/morgen ff bijlezen, ben benieuwd hoe het met jullie wel en wee staat (en natuurlijk jullie postcrossing verhalen).
Helleu!

Neferisis, nee mijn jaar is dit zeker niet.. Maar het komt vast wel weer, ik probeer nog steeds positief te blijven maar soms zakt de moed me gewoon een beetje in de schoenen. Ik moest wel erg lachen hoe jij beschreef de stereogram te bekijken, ik zag het ook al helemaal voor me:)

Droomz, haha het zou bijna kunnen dat je jarig zou zijn met al die kaarten:) Wel altijd leuk als er zoveel in je brievenbus ligt! Wat een lieve collega heb jij! Dat hij om 18:00 nog een wijk loopt!!

Ik heb net een mail gestuurd naar een bedrijf dat animatie teams verzorgd voor camping. Dit heb ik 10 jaar terug gedaan en zou het super vinden om dat nog eens te doen. Bij de organisatie waar ik het toen heb gedaan was 2 maanden terug al te laat. Maar hier hadden ze nog vacatures. Helaas spreek ik geen Frans en word ik volgens mij te oud... Maar hier over heb ik gemaild!! Ben benieuwd!! Helpen jullie duimen!!
Origami, o wat naar om te horen. Ik hoop dat het nu goed met je gaat! Rustig aan he, denk om je zelf! Operaties zijn niet niks (weet ik helaas uit ervaring) Leuk dat je wel weer even langs komt!! Hoe staat het met postcrossen? Wat leuk dat je die kaarten met de oranjemarkt gevonden hebt! Hier in de stad geen kaart gescoord.

Gelukkig wel in mn brievenbus vandaag:

Uit Litouwen een kaart met 3 cupcakes met kersjes erop!! Grappig verhaaltje ook wel! De kaart deed er maar 3 dagen over om hier te komen.. Best snel!

Uit Duitsland een kaartje van Alladin met een oke verhaaltje achterop. Deed er ook maar 2 dagen over.

Uit eigen land kreeg ik een dubbele kaart, normaal niet zon fan van maar er stond wel een heel toepasselijke tekst op: Glimlach, er is een kaart door je brievenbus gekomen.
He, bah, wat naar Origami.

En die collega loopt meestal vergeten wijken. of als een bezorger vrij is of ziek is.
@angel__, wow, die kaartjes klinken echt heel erg leuk! Ik moet echt eens de tijd nemen om er te gaan kijken. Gelukkig ben je blij met mijn brief:). In ieder geval, ik neem aan dat je mijn brief hebt ontvangen hihi.

@tine2804, wat vervelend zeg, het zit je echt niet mee! En wat een sjippie bericht over je auto en je WW. Kan niet zoveel voor je doen helaas, wel een (hug). Sterkte en succes!

Euhm, ik hou niet zo van katten eigenlijk, sorry. Alleen van Sphynxen. Ik vind vooral dieren die niet iedereen hebben wil leuk. Zoals ratten, muizen en sphynxen dus. Nu heb ik een ratje. Eigenlijk hou ik van heel veel dieren hoor maar ik ben doodsbang voor spinnen en insecten... Rioolratten, muizen, kikkers, slakken, I don't care maarja die spinnen mogen uitgeroeid worden als het aan mij lag.

Wat leuk dat je nog zo'n goede band hebt met Sam! Goed dat je hem daar laat wonen waar hij zicht fijn voelt joh. Geeft wel aan dat je een echte dierenvriend bent;).

Bedankt!!!

Ik hoop zo dat het animatie team iets word! Ik zal voor je duimen hoor. Jij oud? Je bent toch nog hartstikke jong?

Wat leuk dat je drie kaarten hebt gekregen.

@neferisis, nu ben ik wel benieuwd waar de plakpostzegels van gemaakt worden. Maar is het net zoals gelatine gemaakt word?

Eventjes opgezocht wat een stereogram is, zijn wel leuke kaarten. Haha, je omschrijft het zo grappig! Bedankt hè:).

@droomz, wat leuk dat je vandaag je kaarten binnen hebt gekregen! Wel ontzettend lief van die collega.

@_origami_, we kennen elkaar hier nog niet maar toch even kort een reactie. Wat een verschrikkelijke tijd heb je doorgemaakt! Hoe gaat het nu (naar omstandigheden) met je? Veel sterkte. (Hug).

Net een hurray uit Polen. Heel kort bedankje. Zo weer een nieuw adres aanvragen.

Vandaag geen kaarten van PC. Wel een kaartje van een penvriendin (geen brief). Gelukkig wel een mooie kaart. Volgens mij is een andere penvriendin gestopt met schrijven. Ik ga haar zo nog even mailen. Net zoals die van de kaart. Want ik vraag me af of ik nu de brief naar haar was vergeten maar kan me bijna niet voorstellen.... Ik snap er niets meer van eigenlijk:'(.

Vanmiddag bij de Hema en Paperchase een kaartje gekocht. Paperchase had niets nieuws helaas. Kopen jullie wel eens meer dezelfde kaarten? Die je dan naar verschillende mensen stuurt via PC?

Vanmiddag was ook laatste huiswerkles. Van de kinderen rozen en kleine zelfgemaakte kunstwerkjes gekregen, dat maakt mij dag wel goed. Zo leuk!
In het begin kocht ik vaak dezelfde kaarten, maar nu minder.

Ik heb trouwens vanmiddag priorityzegels gehaald. Ben benieuwd of het nu sneller gaat.

Ik vind katten ook erg leuk trouwens. Heb er zelf 3. 1 van die katten trekt geregeld de Pckaarten los die op de deur hangen.
quote:neferisis schreef op 15 juni 2012 @ 15:55:

De vier ontvangen kaarten bestonden uit drie stadsgezichten, waaronder zelfs een I-drukker , en een mooie stereogram. Ik heb naar de laatstgenoemde kaart op allerlei manieren zitten kijken - dichtbij, veraf, een oog dicht, scheel, tussen wimpers door - maar ik zie de clou echt niet. Stereo, leg eens uit hoe ik dat moet doen!

Hier ben ik dan! De simpelste manier is om de kaart tegen je neus aan te houden en de kaart vervolgens langzaam recht van je af te bewegen. Een andere manier is ernaar staren en proberen achter de afbeelding te kijken. En de derde manier is de kaart neerleggen en je hoofd erboven houden. Vervolgens beweeg je je hoofd langzaam naar boven totdat je de afbeelding een beetje ziet 'drijven' voor je ogen. Vervolgens beweeg je weer wat verder van de kaart tot je de 3dafbeelding ziet. Ik hoop dat het lukt. Ik ging trouwens al meteen gluren op je profiel, maar ik zie dat je 'm nog niet geregistreerd hebt. Ik ben benieuwd!

Nicolientje, ik heb je via Postcrossing een bericht gestuurd.

Wat leuk, die presentjes van je 'bijleskinderen'.

Origami, jeetje, wat heftig zeg! Veel sterkte!

Droomz, wat een grappige vraag van je collega. Als mijn postbezorger zoiets zou denken, ben ik wel erg vaak jarig!

Tine, wat een narigheid, meid! Ik hoop dat je toch als entertainer op een camping aan de slag kan. Lijkt me echt iets voor jou! De kaart die ik had gestuurd was een 3dkaart van de Action. Helemaal niet duur of superbijzonder (want heel veel Nederlandse postcrossers sturen die kaarten), maar ik snap wel dat een kind zulke kaarten heel mooi vindt. Had je mijn berichtje in een posting van van de week nog gelezen? (Dat je het pakketje kaarten ook zonder de mini's mag sturen en dan de mini's later bij een meeting geven of zo.)

Angel, knap hoor, dat je zo de spirit erin kunt houden. En om 2 brieven en je pakketje met kaarten te ontvangen is ook een fijne opsteker, denk ik.

Vandaag vond ik bij thuiskomst 2 kaarten in de brievenbus. Na het registreren zag ik dat een van deze users ook al een deel van mijn profiel gekopieerd had. Dat had ik een maand geleden ook al. En zo bijzonder is mijn profiel nou echt niet...

Ligaa, hoe gaat het met jou? Nog steeds druk?

En Snjokorn, hoe is het met jou? Woon je nog in je eigen huis ? En is er nog nieuws op sollicitatiegebied?

Fijn weekend, allemaal!
Tine en origami, da's heftig, voor jullie allebei! Hopelijk gaat het snel weer beter!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven