Welk dekbed?

16-06-2012 13:05 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben nieuwe dekbedden nodig. Ik ben heel benieuwd welke jullie hebben en hoe tevreden jullie daar over zijn.

Ik neig naar een uit 2 delen, een dunne en dikke. Een heel zwaar dekbed vind ik fijn maar zou ook graag willen dat ik het gewoon in de wasmachine kan stoppen. Verder willen we graag 2 1-persoons dekbedden.

Waar slapen jullie onder?
Onder een dunne dekbed, in de winter heb ik er een spri over heen. Informeer anders bij een beddenzaak, die kunnenje informeren over verschillen enz
Ik heb het dubbele dekbed van de Aldi , voldoet prima.
Waar is dat dunne dekbed dan van gemaakt mvrKim?

TO, ik slaap onder dons en wil nooit meer anders! Het vormt zich zo lekker om je heen en is zo behagelijk Ik heb een zomer- en een winterdekbed die ook nog aan elkaar kunnen.
ja, 2, 1-persoons zou ik ook doen

wij hebben een litz jum.. en ik heb er zo'n spijt van..wel lekker warm samen maar zo grrrr..om op te maken
quote:mevrkimkim schreef op 16 juni 2012 @ 13:07:

Onder een dunne dekbed, in de winter heb ik er een spri over heen. Informeer anders bij een beddenzaak, die kunnenje informeren over verschillen enzJe betaald wel een hoop extra bij een beddenzaak.
Ik slaap in de zomer onder het alledunste dekbed van Ikea (koste destijds dacht ik 1 euro, maar die hebben ze niet meer). Maar 's winters heb ik zo'n 2 dekbedden aan elkaar systeem. Ik weet niet meer van welk merk.
Stop je je donzen dekbed gewoon in de wasmachine?

(ik deed dat namelijk wel altijd maar misschien "mag" dat wel niet)
Ik heb het donzen dekbed van de Aldi en vind het heerlijk. Stop hem gewoon in de wasmachine. Het is wel belangrijk er GEEN wasverzachter bij te gooien, want dan verdwijnt het isolerende laagje van het dons en heb je er niets meer aan.
Nee, ik heb hem laatst een keer laten stomen. Maar ik zie het nut eigenlijk ook niet zo van een dekbed vaak wassen.
Ik heb een donzen dekbed van ikea. Bestaat uit 2 delen en vind dat heel fijn. In de zomer heb ik alleen het dunne deel, onder alleen een laken kan ik niet slapen. Wij hebben wel gewoon een 2-persoons dekbed, maar vind dat geen probleem. Hebben nooit ruzie over het dekbed en heb ook nooit een open gat ofzo waar kou onder komt. Maar ons bed is ook maar 1.60 breed
quote:nellaaa schreef op 16 juni 2012 @ 13:16:

Nee, ik heb hem laatst een keer laten stomen. Maar ik zie het nut eigenlijk ook niet zo van een dekbed vaak wassen.Ik was hem ook nooit. Hang hem uit zo af en toe.
Ik heb een donzen dekbed, wel duur maar heerlijk.

2x een 1 persoons gehad, was geen succes. Nu weer gewoon een 2 persoons.
Ja en?
Wij hebben 2x 2 persoons, ik wil nog wel eens lekker in een dekbed rollen
quote:Cateautje schreef op 16 juni 2012 @ 13:15:

Ik heb het donzen dekbed van de Aldi .

nog even en ze denken spontaan hier dat we zitten te dubbelnicken

O, dat van die wasverzachter wist ik niet, maar bedankt voor het advies.
quote:redband schreef op 16 juni 2012 @ 13:27:

[...]

nog even en ze denken spontaan hier dat we zitten te dubbelnicken

O, dat van die wasverzachter wist ik niet, maar bedankt voor het advies.

Ik heb aandelen.

Rol me trouwens ook graag op in het dekbed.

Redband, in je motto staat trouwens een schrijffoutje.
Wij hebben een zomer en winterdekbed van beter bed.Bestaat uit twee even dikke delen die samen het winterdekbed vormen. De ene is dan een lentedeel en de andere en najaarsdeel, maar ze zijn even dik.

Moet zeggen dat wij eigenlijk altijd maar 1 deel gebruiken

Vriendlief heeft het vrij snel warm en als ik het 's winters te koud krijg trek ik een pyjama aan ipv een t-shirt. Wij hebben een synthetisch dekbed. Meestal was ik hem twee keer per jaar, 1 keer in het voorjaar en 1 keer in het najaar, dan ruim ik het gewassen deel op en pak het andere, zo gebruiken we ze toch allebei :P
Hier dons, bevalt goed, wel naar de stomerij, is 2x 2.40 past niet in de wasmachine.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Wij hebben een wollen 4 seizoenen (dus een dikkere en dunnere) lekker zwaar in de winter als ze er allebij op liggen. Die van ons is 220 bij 240 cm, heerlijk zo groot.
Wij hebben 2 1-persoons donzen dekbedden van Ikea, deelbaar met een dikker dekbed (gebruik ik 's winters en voor- en najaar) en een dunner dekbed (voor de zomer). En als het 's winters héél koud is allebei

Soms slaap ik in hotels of zo wel eens onder synthetische dekbedden, vreselijk vind ik dat. Benauwd, ik word zweterig wakker en je hebt totaal niet dat heerlijke lichte en behaaglijke gevoel van een donzen dekbed.
Ik heb twee eenpersoons 4-seizoenen dekbedden van v&d. Synthetisch want dons vind ik dan weer niet fijn. ik heb een wasmachine waar 6kg in kan en als ik ieder dekbeddeel los was kan dat prima in de wasmachine en droger (7kg). Ik denk dat iedere set er ook wel helemaal in zou kunnen.
Hier 2 eenpersoonsdekbedden, van zijde. Heerlijk licht en soepel. In de winter doe ik er een sprei overheen.
Hier een donzen dekbed van Ikea. Een dunne en een dikkere en die kun je op elkaar maken. Ik vind het een heerlijk ding!
Hallo?!
Lotje wij hebben nu ook een wollen 4 seizoenen 2.20x2.40 Alleen de dunnere heb ik eens in de wasmachine gekregen maar die wordt natuurlijk veel te zwaar wanneer volgezogen met water.

Ik neig naar 2 1pers dons van Ikea....
Neem alsjeblieft geen dons! Zelfs voor het zogenamde diervriendelijke dons hebben vogels vreselijk moeten lijden: http://www.wakkerdier.nl/ ... -roept-op-tot-boycot-dons

Tegenwordig zijn synthetische dekbedden net zo zacht, licht, warm en isolerend als dons. En nog beter bij allergieën ook! Een vierseizoenendekbed is ideaal; een dun deel voor de zomer, een iets dikker deel voor de lente en herfst, en in de winter combineer je beide delen tot een warm en comfortabel dek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven