mirena
zondag 17 juni 2012 om 01:13
hoi,
ik ben momenteel erg in twijfel of ik een mirena zal nemen of toch gewoon aan de pil zou blijven. Zijn er misschien mensen die deze stap ook hebben gemaakt en mij kunnen vertellen wat de gevolgen zijn van een mirena, Ik lees hier namelijk veel dingen over zoals onregelmatig vloeien, acne, heftige krampen enz.
hoop dat iemand mij hier mee kan helpen.
ik ben momenteel erg in twijfel of ik een mirena zal nemen of toch gewoon aan de pil zou blijven. Zijn er misschien mensen die deze stap ook hebben gemaakt en mij kunnen vertellen wat de gevolgen zijn van een mirena, Ik lees hier namelijk veel dingen over zoals onregelmatig vloeien, acne, heftige krampen enz.
hoop dat iemand mij hier mee kan helpen.
zondag 17 juni 2012 om 07:54
Eens met blijeberta.
Ik ben dolblij met de mirena. Geen maffe stemmingswisselingen meer, nooit meer ongesteld, geen pms, uitermate verbeterd libido en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Enige nadeel is het inbrengen en verwisselen. Ik heb geen kinderen, waardoor dit proces pijnlijk is. Maar ach, 1 keer in de vijf jaar kan ik dat nog wel handelen... De voordelen wegen zeker op tegen dit nadeel.
Ik ben dolblij met de mirena. Geen maffe stemmingswisselingen meer, nooit meer ongesteld, geen pms, uitermate verbeterd libido en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Enige nadeel is het inbrengen en verwisselen. Ik heb geen kinderen, waardoor dit proces pijnlijk is. Maar ach, 1 keer in de vijf jaar kan ik dat nog wel handelen... De voordelen wegen zeker op tegen dit nadeel.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
zondag 17 juni 2012 om 09:01
Ik heb ook de mirena, en ben er dolbij mee!!
Ik heb geen last meer van stemingswisselingen wat ik bij de pil wel had. Ik heb na het inbrengen een dag of 4 gevloied )lichtjes, een maand later nog 1 keer een menstruatie gehad, en daarna niet meer (heb hem nu bijna 2 jaar)
Het inbrengen viel mij erg mee (heb wel een kind, maar minibubbels is geboren via een keizersnede) dus ik weet niet of het bij mij minder pijnlijk zou moeten zijn , dan bij iemand die nog geen kind heeft. enige wat ik weet is dat ik het wel voelde, maar meer als een menstruatie achtige kramp. (advies is wel om van te voren 1 ibuprofen van 400 mg in te nemen)
Op internet lees je inderdaad veel negatieve verhalen, maar net zoals met alles, de negatieve verhalen komen naar voren omdat de goede verhalen nooit verteld worden. Dus niet teveel lezen, gewoon doen!
Ik heb geen last meer van stemingswisselingen wat ik bij de pil wel had. Ik heb na het inbrengen een dag of 4 gevloied )lichtjes, een maand later nog 1 keer een menstruatie gehad, en daarna niet meer (heb hem nu bijna 2 jaar)
Het inbrengen viel mij erg mee (heb wel een kind, maar minibubbels is geboren via een keizersnede) dus ik weet niet of het bij mij minder pijnlijk zou moeten zijn , dan bij iemand die nog geen kind heeft. enige wat ik weet is dat ik het wel voelde, maar meer als een menstruatie achtige kramp. (advies is wel om van te voren 1 ibuprofen van 400 mg in te nemen)
Op internet lees je inderdaad veel negatieve verhalen, maar net zoals met alles, de negatieve verhalen komen naar voren omdat de goede verhalen nooit verteld worden. Dus niet teveel lezen, gewoon doen!
zondag 17 juni 2012 om 09:46
van mijn kant helaas wel een negatief verhaal over de mirena.. heb hem nu ruim een jaar. Inbrengen deed bij mij veel pijn ( ben nog nooit bevalllen) en daarna ben ik ruim 3 maand ongesteld geweest. Ik ben nu nog gewoon iedere maand ongesteld. Tijdens de seks voel ik hem met sommige standjes, voor mijn gevoel stoot mijn vriend er dan tegen aan en dan krijg ik zo erge kramp dat de seks ook direct voorbij is.
Maar gelukkig heb ik ook nog een paar voordelen
Ik hoef met mijn chaotische hoofd niet meer iedere dag aan de pil te denken en in de stress te schieten als ik hem weer eens vergeten was.
en mijn menstruatiepijn is stukken minder geworden.
Mijn conclusie is:
Voorlopig blijft hij zitten waar hij zit, maar dit is één keer maar nooit weer.
Maar gelukkig heb ik ook nog een paar voordelen
Ik hoef met mijn chaotische hoofd niet meer iedere dag aan de pil te denken en in de stress te schieten als ik hem weer eens vergeten was.
en mijn menstruatiepijn is stukken minder geworden.
Mijn conclusie is:
Voorlopig blijft hij zitten waar hij zit, maar dit is één keer maar nooit weer.
zondag 17 juni 2012 om 10:11
Ik ben er heel positief over! De pijn bij inbrengen viel 100% mee. had wel van tevoren naproxen ingenomen. Bij de huisarts was het de eerste keer mislukt, bij gyn ging t probleemloos. nog twee weken licht gebloed, daarna niets meer. Het is nu 3 maanden verder.
Voor mijn gevoel ben ik er minder humeurig van geworden, heb minder stemmingswisselingen. Ben wel een paar kilo aangekomen, maar niet meer dan 5.. Dat nadeel weegt niet op tegen de voordelen.
Mijn vriend voelt bij sommige standjes de draadjes maar die steken niet omdat ze zijn omgebogen. Soms een beetje kramp, bijv tijdens de seks of als ik ongesteld zou moeten worden (denk ik), maar wederom niet zo erg.
Kortom: ik zie bijna alleen maar voordelen!
Voor mijn gevoel ben ik er minder humeurig van geworden, heb minder stemmingswisselingen. Ben wel een paar kilo aangekomen, maar niet meer dan 5.. Dat nadeel weegt niet op tegen de voordelen.
Mijn vriend voelt bij sommige standjes de draadjes maar die steken niet omdat ze zijn omgebogen. Soms een beetje kramp, bijv tijdens de seks of als ik ongesteld zou moeten worden (denk ik), maar wederom niet zo erg.
Kortom: ik zie bijna alleen maar voordelen!
zondag 17 juni 2012 om 10:21
Ik ben al aan mijn derde. Nog 1x en dan ben ik er vanaf .
Menstruatie voorheen; buikkrampen, doorlekken, kilo´s maandverband, harde borsten, moe.
Menstruatie nu; Ehmmmmm.... welke menstruatie?
Ik woon overigens niet in Nederland, en hier kreeg ik speciale pillen, die eigenlijk bedoeld zijn als maagpijntabletten maar de baarmoedermond wordt er weker van. Daarvan kreeg ik er twee mee, eentje voor de avond ervoor en eentje voor de ochtend van plaatsing. In combinatie met ibuprofen en goed ontspannen is het te doen. En afgezien daarvan; het zijn 2 vervelende minuten voor 5 jaar voordeel.
Menstruatie voorheen; buikkrampen, doorlekken, kilo´s maandverband, harde borsten, moe.
Menstruatie nu; Ehmmmmm.... welke menstruatie?
Ik woon overigens niet in Nederland, en hier kreeg ik speciale pillen, die eigenlijk bedoeld zijn als maagpijntabletten maar de baarmoedermond wordt er weker van. Daarvan kreeg ik er twee mee, eentje voor de avond ervoor en eentje voor de ochtend van plaatsing. In combinatie met ibuprofen en goed ontspannen is het te doen. En afgezien daarvan; het zijn 2 vervelende minuten voor 5 jaar voordeel.
zondag 17 juni 2012 om 10:31
ik heb dat ellendige ding 3jr gehad en het is 3 jaar bloedingen en buikpijnen (had ik anders nooit) geweest en het allerergste is dat ik al die tijd een nogal nare geur down there had (ook nooit eerder gehad). Ik heb de hele tijd het gevoel gehad dat mijn baarmoeder ontstoken was of zo. Die (vis) geur was meteen weg toen ik het ding liet verwijderen. Een andere klacht is een klacht die ik soms nog steeds heb, maar eerder nooit gehad heb: geel/doorzichtig vocht (meurt) aan het einde van de menstruatie.
Bah!
Bah!
zondag 17 juni 2012 om 10:43
Ik heb hem 3,5 jaar gehad. Bij het inbrengen had ik geen pijn, de dag erna leek het of ik weer moest bevallen! Maar door de jaren heen kreeg ik vage klachten..krampen, down voelen, heel veel haaruitval, de groei van mijn haren stopte en heel droog pluizig haar.! Het tegenovergestelde wat ik mijn leven lang heb gehad. Ik bleef ook gewoon mijn maandelijkse cyclus houden en werd dikker.! Wat er ook niet af wilde.
Besloot in januari hem te verwijderen en sinds de laaste 2 menstruaties heb ik geen krampen en zijn mijn borsten niet overgevoelig dat ik niet veel meer kan.!
helaas blijft het gewicht nog steeds maar verwacht dat dat er ook zo af is.!
Ik ben het allemaal eens gaan opzoeken wat het nou allemaal echt inhoudt die mirena.!
Nou die hormonen die plaatselijk afgegeven worden zogenaamd is eeger als de pil slikken!
En blijft veel langer in je lichaam!!
Voor mij geen mirena meer, maar iedereen reageert anders op hormonen!
Succes!
Besloot in januari hem te verwijderen en sinds de laaste 2 menstruaties heb ik geen krampen en zijn mijn borsten niet overgevoelig dat ik niet veel meer kan.!
helaas blijft het gewicht nog steeds maar verwacht dat dat er ook zo af is.!
Ik ben het allemaal eens gaan opzoeken wat het nou allemaal echt inhoudt die mirena.!
Nou die hormonen die plaatselijk afgegeven worden zogenaamd is eeger als de pil slikken!
En blijft veel langer in je lichaam!!
Voor mij geen mirena meer, maar iedereen reageert anders op hormonen!
Succes!
zondag 17 juni 2012 om 10:47
In januari Mirena laten zetten. Al met al een drama. En nog duur ook. Ik besloot aan het begin van dit jaar, ik wil een spiraal want ik wil van de vele hormonen van de pil af. Heb last van puistjes dus ik dacht; misschien helpt dit ook juist wel. Ik ben bijna 23. Eerst soa test laten doen (moest) wat mij 100 euro eigen risico kostte. Beetje jammer, maar ik wist in ieder geval dat ik geen soa's had dus ook weer geen ramp. Daarna Mirena spiraal laten zetten. Het zetten was afschuwelijk. Dacht dat ik flauw viel. Dag erna nog thuis gebleven daarna ging het wel weer. Maar na een paar weken konden mijn vriend en ik niet normaal vrijen. Hij voelde de touwtjes en bij mij was het enorm gevoelig. Terug naar dokter, touwtjes korter geknipt. De eerste 2 maanden bloedde ik af en toe, daarna was het eigenlijk helemaal over. Daar was ik erg blij mee. Na ongeveer 4 maanden deed het vrijen bij mij nog steeds pijn, het was heel gevoelig. Het was net alsof ik elke keer van die ongesteldheidskrampen kreeg. Na ongeveer 5 maanden afwachten toch terug naar dokter om te verwijderen. De dokter vond het naar mijn idee maar raar, en ze kon hem niet verwijderen want de touwtjes waren te kort afgeknipt. Op naar de gynaecoloog. Super lieve vrouw, die het belachelijk vond dat een huisarts zonder verdoving zo een spiraal zet bij jonge vrouwen. Bij hen in de praktijk ging dit gepaard met een heel 'ritueel' van kop thee drinken, pijnstiller nemen, eventueel verdoving, gebruik van soort slang met warm water om de pijn te verlichten ga zo maar door.
Zij heeft de spiraal verwijderd, ik ben weer aan de pil en wacht nu op de rekening van de gyneacoloog van dit grote drama!
Maar goed, iedereen is anders
genoeg succes verhalen.
Zij heeft de spiraal verwijderd, ik ben weer aan de pil en wacht nu op de rekening van de gyneacoloog van dit grote drama!
Maar goed, iedereen is anders
zondag 17 juni 2012 om 11:04
quote:Vivamies schreef op 17 juni 2012 @ 10:31:
ik heb dat ellendige ding 3jr gehad en het is 3 jaar bloedingen en buikpijnen (had ik anders nooit) geweest en het allerergste is dat ik al die tijd een nogal nare geur down there had (ook nooit eerder gehad). Ik heb de hele tijd het gevoel gehad dat mijn baarmoeder ontstoken was of zo. Die (vis) geur was meteen weg toen ik het ding liet verwijderen. Een andere klacht is een klacht die ik soms nog steeds heb, maar eerder nooit gehad heb: geel/doorzichtig vocht (meurt) aan het einde van de menstruatie.
Bah!Idem dito hier. Alleen ik heb het na 6 maanden opgegeven. Nooit meer een Mirena voor mij!
Bah!Idem dito hier. Alleen ik heb het na 6 maanden opgegeven. Nooit meer een Mirena voor mij!
zondag 17 juni 2012 om 16:28
Ik ben ook helemaal fan. Heb hem nu bijna 2 jaar en vind het ideaal.
Het inbrengen deed wel heel veel pijn, maar dat is het echt waard. Ik ben een keer in de paar maanden een dag een beetje ongesteld, maar dat stelt echt niks voor. Ik ben tijdens die 'ongesteldheid' ook niet meer zo chagerijnig en huilerig als toen ik de pil nog had.
Af en toe voelt mn vriend hem tijdens de seks wel zitten, maar dat is niet pijnlijk of storend. Ik raad het dan ook echt iedereen aan!
Het inbrengen deed wel heel veel pijn, maar dat is het echt waard. Ik ben een keer in de paar maanden een dag een beetje ongesteld, maar dat stelt echt niks voor. Ik ben tijdens die 'ongesteldheid' ook niet meer zo chagerijnig en huilerig als toen ik de pil nog had.
Af en toe voelt mn vriend hem tijdens de seks wel zitten, maar dat is niet pijnlijk of storend. Ik raad het dan ook echt iedereen aan!
zondag 17 juni 2012 om 19:37
Mirena is een heel fijn anticonceptiemiddel (je hoeft nergens aan te denken, hij heeft een constante hormoonafgifte en je bent super goed beschermt tegen zwangerschap). Maar niet voor mij.
Ik kreeg er cystes door, op mijn eierstokken. Tot 3 keer toe. Een van de meest voorkomende bijwerkingen die bij de Mirena hoort. Ook weet je nooit zeker wanneer je gaat menstrueren. Door die cystes heb ik 'm toevallig afgelopen week laten verwijderen (na 'm 7 maanden te hebben gehad) en ingeruild voor de Nuvaring (ook constante hormoonafgifte). Dit omdat ik altijd met de angst moest leven dat zo'n cyste kan gaan kantelen, waardoor de bloedvaten naar de eierstokken toe worden afgeknepen wat een vreselijke pijn met zich meebrengt.
Maar bij jou kan het weer heel anders zijn. Als ie geen bijwerkingen veroorzaakt is het echt een ideaal ding! Ik vond het ondanks de cystes wel de moeite waard om het te hebben geprobeerd.
Succes met het maken van je keuze.
Ik kreeg er cystes door, op mijn eierstokken. Tot 3 keer toe. Een van de meest voorkomende bijwerkingen die bij de Mirena hoort. Ook weet je nooit zeker wanneer je gaat menstrueren. Door die cystes heb ik 'm toevallig afgelopen week laten verwijderen (na 'm 7 maanden te hebben gehad) en ingeruild voor de Nuvaring (ook constante hormoonafgifte). Dit omdat ik altijd met de angst moest leven dat zo'n cyste kan gaan kantelen, waardoor de bloedvaten naar de eierstokken toe worden afgeknepen wat een vreselijke pijn met zich meebrengt.
Maar bij jou kan het weer heel anders zijn. Als ie geen bijwerkingen veroorzaakt is het echt een ideaal ding! Ik vond het ondanks de cystes wel de moeite waard om het te hebben geprobeerd.
Succes met het maken van je keuze.
maandag 18 juni 2012 om 09:51
Qua pijn bij mij helemaal 0,0, nada, noppes. Ik zat een uurtje later alweer heerlijk te eten in een restaurant. Ook later geen pijn gehad. Ook nooit meer ongesteld geweest (heb hem nu ca 1 jaar) En geen kilo's erbij.
Het enige waar ik wel last van heb is acne/puistjes terwijl ik die voorheen nooit had.
Het enige waar ik wel last van heb is acne/puistjes terwijl ik die voorheen nooit had.
maandag 18 juni 2012 om 09:57
Ik ben nu, na ruim 8 maanden, gematigd positief.
Inbrengen was pijnlijk, maar wel te doen. Ben daarna ook niet meer ongesteld geweest, wat echt heerlijk is. Heb wel veel last gehad van buikpijn (iedere dag krampen) en heel veel last van puisten (en dan geen kleintjes, maar dikke,harde, onderhuidse bulten op kin/nek/schouders etc. Terwijl ik jaren geleden aan de pil ben gegaan vanwege puisten).
Buikpijn heb ik nu geen last meer van en de puisten beginnen ook heel erg te verminderen, m'n huid wordt nu echt kalmer.
Ik had mezelf voorgenomen tot na de zomer te wachten en als het niet verbeterde ging hij er daarna uit. Nu ik merk dat alles weer kalmeert en minder wordt denk ik dat hij gewoon blijft zitten.
Inbrengen was pijnlijk, maar wel te doen. Ben daarna ook niet meer ongesteld geweest, wat echt heerlijk is. Heb wel veel last gehad van buikpijn (iedere dag krampen) en heel veel last van puisten (en dan geen kleintjes, maar dikke,harde, onderhuidse bulten op kin/nek/schouders etc. Terwijl ik jaren geleden aan de pil ben gegaan vanwege puisten).
Buikpijn heb ik nu geen last meer van en de puisten beginnen ook heel erg te verminderen, m'n huid wordt nu echt kalmer.
Ik had mezelf voorgenomen tot na de zomer te wachten en als het niet verbeterde ging hij er daarna uit. Nu ik merk dat alles weer kalmeert en minder wordt denk ik dat hij gewoon blijft zitten.
donderdag 21 juni 2012 om 09:12
Heb gistermiddag de Mirena laten zetten. Viel me net als het uitstrijkje (waar ik ook altijd tegenop zie) reuze mee. Werd er ook niet duizelig van ofzo. Heb tot nu toe nog nergens last van. Maar heb hem natuurlijk nog maar net. . Ben benieuwd hoe het nu verder gaat. En gelukkig zijn er ook positieve verhalen genoeg.