December 2011 - deel 2

11-04-2012 18:31 1408 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze mooie oase droogte uit..

...wat bleef was een woestijn.

Gelukkig hebben we buren, en die buren leven in een prettige oase. We mogen hier aanschuiven en onze dorst lessen met de mooie verhalen
Alleen ben je sneller, samen kom je verder!
Nou inderdaad zeg.. En ik maar op die wc zitten...

Lelie, het was vanmiddag leuk in de stad! Ben op pad geweest met pleegzus en dochters. Jongste dochter (3) wil graag met Rougefils trouwen...

Hij krijgt het druk later...... Hij heeft ook al een vriendinnetje op het kdv.

Witlof vindt ie echt lekker.

Had een beetje veel rijst gekookt voor zijn prutje voor dinsdag. Pff Snuggere Rouge..

Oh vriend heeft besloten dat we geen voetbal kijken. Ook goed..
Ja, er waren activiteiten hè, in de stad...! Leuk dat het leuk was.

Wij zaten bij mijn schoonouders in de tuin, uit de wind. Lekker..! Leliebabybolletje heeft watermeloen geprobeerd. Volgens mij viel het wel in de smaak!

Hoe bied je de witlof aan? Gekookt? Wij eten het vaak als salade.. Wat vindt Rougefils van de kip.

Dat is ook zo iets... Vanaf wanneer mag alles nou. Heb da schema van die Kleintjes uitgepint. Maar daar mag vlees later en rijstwafels mogen al vanaf 6 maanden.... Ik snap het niet meer...
Ja gekookte witlof en dan pureren. Smaakt heel anders dan in stukjes. Hij vindt het heerlijk.

Kip/courgette/rijst geven we morgen. We hebben nog een stukje witlof.

We hebben nog wat appels van vorige week over, dus ik denk dat ik zo weer even de keuken in duik.

We hebben hier een goede slaper! Rougefils heeft van 19.15 tot 8.00 geslapen vannacht! Wow!! En na dat flesje om 8.00 wilde hij weer slapen, hij werd pas na 9.30 wakker. Hij ligt nu te whhhhhhhhhaaaaaa-en op zijn speelkleed, ooh nee, hij ligt er niet meer op.. Zo maar eens kijken of hij trek heeft in wat meloen!

Wat is ie gezellig de afgelopen dagen.......
Haaj meiden! Zondag vertrokken naar het Gardameer (zwemmen is over, we hebben het netjes gedaan maar de punten vielen tegen. Het blijft een jurysport he )

Tis hier heerlijk Of nou ja, eigenlijk veel te warm.... 36 graden overdag... maar gelukkig heeft schaapje de koelste kamer hier in ons stacaravannetje en vanmorgen sliep hij door tot 9:30! Wel 2x gekomen om drinken, uiteraard, maar dat geeft niet. Ben weer bijgetankt na een wel heul slechte nacht van pak-ém-beet 3 uur. Was best blij dat nederland verloren had en het dus aardig rustig bleef...

Vanmiddag naar het zwembad geweest hier. Waar ik me dan toch druk maak of het niet te koud is gaat MrSchaap al de zwemoefeningetjes uitproberen van de zwemles. En ze zijn zelfs van de (mini)glijbaan geweest. Vond schaapje leuk

Etentje vorige week met MrSchaap ging prima.Was erg gezellig om weer even vriend en vriendin te zijn ipv papa en mama. Schaapje is niet wakker geworden. En ik geloof best dat babietjes het vast veel beter doen bij een ander. Het is ook niet dat ik me zorgen maakte of dat ik zo'n overbeschermende moeder ben die haar kind liever niet weggeeft (zo zie ik mezelf iig niet). Maar ik wil het gewoon niet hebben dat een ander schaapje zou moeten troosten als hij in een vreemde omgeving helemaal overstuur wakker wordt. Ik vind dat ik of MrSchaap er dan voor hem moet zijn. Als we thuis waren was het een andere situatie geweest, in mijn ogen. Maar anyway, geslaagde avond dsu

Lelie, wat leuk van het babyzwemmen!!

Rouge, wat leuk om te lezen over je enthousiasme over je vrolijke Rougefils! En wat goed van de prutjes. Morgen dus? Ben erg benieuwd wat hij ervan gaat vinden! Ik zit daar ook wel mee, wanneer wat te geven.... tot nu toe doen we gewoon wat voor handen is. En heb ik een bloemkooltje gekocht hier. Vanavond hebben we dat geprakt, maar van een lepel eten ziet schaapje dus echt niet zitten! Dat is dan wel weer gelijk een nadeel van rapelie

Mims, wat een mijlpalen meis! Goed zeg!! En wat mooi om te horen van de zusjes samen!

Bol, Luas, ook al van die wonderlijk presterende mensjes!! Tijgeren en brood met smeerkaas! Doe maar

Over wijn gesproken... heb net 1,5 glas achterover en ik denk dat ik zometeen erg rustig moet gaan opstaan (sorry voor de typfouten, mochten ze erin zitten ). Ik heb hier nog wat melk in de koelkast die niet erg goed werkt staan, dus ik heb bedacht dat de melk nu op moet. En dan wil ik daar best wel een glaasje voor nuttigen... Over voeden gesproken... schaapje zuipt me hélémaal leeg hier. Niet zo gek met die hitte. Wat ik wel gek vind is dat, ondanks dat schaap mij elk uur leegzuigt, mijn borsten enorm vol aan blijven voelen. Zou mijn lichaam anticiperen op de hitte of zouden mijn borsten gewoon extra vocht vasthouden? Hoe dan ook denk ik dat ik de laatste dagen van mijn vakantie thuis gewoon fulltime aan de kolf ga hangen. Die productie loopt dan vast nog even door en ik heb weer een voorraad in de vriezer! Dat is een geruststellend idee.

Ok, we gaan maar eens wat pasta in de pan gooien. Laters!
Hey Vakantieganger!

Wat goed om te horen dat het goed gaat daar. En natuurlijk is het spannend als jullie weg zijn en Schaapje is op een vreemde plek. Vind het super goed dat jullie het toch gedaan hebben.

Echo Echo Echo! Waar is de rest?

Rougefils heeft heel veel geslapen vandaag. Was wel even lekker rustig. Gezellige dag samen gehad!
Hallloooo! Ergens uit een grote geul echoot leliemeisje terug!

Of het is De Sprong of een nawee van het weekend. Maar man o man... Waar is mijn makkelijke, goed slapende kind gebleven? Om het extra leuk te maken, ze weet zelf ook niet wat ze wilt. Alleen maar aan ons hangen en tegelijkertijd óverál mee willen spelen.... Als het De Sprong is, duurt het gelukkig nog max. Een week. Dat geeft hoop.

O.. En ik moet naar haar kijken, pas dan is het goed... Pfff

Schaap, wat goed dat jij zelf kookt op vakantie! Dat doe ik echt niet. Heerlijk elke dag uit eten.. Mjam! Straks 2 weken giros... Wel met een Griekse salade, moet toch iets gezonds binnen krijgen ;-)Wel een slim idee, om na de vakantie nog even flink door te kolven. Zo te lezen genieten jullie!
Verdikkie... Nu ligt ze al 1,5 uur te slapen op de bank...

... Maar goed, wie weet is ze dan straks wel gezellig en kan ze even alleen zijn..l
Hier is de witlof het eerste dat ze direct weer terug legde. Wie weer pakt ze het later wel. Aardappeltjes en worteltjes... Die zijn ook veel lekkerder
Ha Lelie, een springende Leliebabybolletje. Duurde hier ook niet zo lang, die sprong.

Rougefils vond de structuur van rijst/courgette/kip een beetje raar, maar wel lekker denk ik. Morgen poging 2!

Heb niet zo veel melden eigenlijk..
Nou Rouge, zo te lezen de rest ook niet. Zou iedereen op vakantie zijn - hoewel Schaap slecht zonder ons kan

Vanmorgen was het zomaar weer half 6, na 2 prutnachten. Zou het sprongetje dan nu alweer wegebben? Ik mag nog niet van haar weglopen... Maar deze nacht slaap, daar ben ik toch maar weer erg dankbaar over.

Overiges is de frustatie tot afstand heel vervelend duidelijk. Ze gooit iets op de grond, vanuit de kinderstoel (gesjellie.. Samen ontbijten) en dan peeuwen dat ze er niet bij kan. Wat een lekker (vermoeiend) ding, zo.

Zo eerst hier het winkelcentrum in. Ik moet gewoon wat nieuwe kleding halen... Ik gooi wel weg maar koop niets bij. Tja... En maar even dichtbij. Mocht het toch niet gaan, dan zijn we zo weer thuis
Nee, niet op vakantie, maar gewoon druk met vanalles en tegelijkertijd met helemaal niets. Kennen jullie dat, dat dagen te kort lijken zo vol zitten ze maar dat je 's avonds ook het gevoel hebt haast niets te hebben gedaan. Frustrerende dagen zijn dat!

Oh, Schaap wat klink je toch heerljk, samen op vakantie, zwembaden, glijbaan... Ik zou er gewoon nu van in de auto stappe en naar Italie rijden. Helaas gaan wij dit jaar niet op vakantie, dus ik geniet gewoon extra van dit soort verhalen mee! :-)

Hier nog niets wat Muppet niet lust. Alles gaat er heerlijk in. Langzaam beginnen de vier-maanden-potjes te klein voor haar te worden, kleine smulpaap.

Vanmorgen naar het cb geweest, waar ze heel erg tevreden waren over mijn kleine druktemaker. Alhoewel, klein... Ze is nu 71 cm en 8080 gram. Mooi getal, grijns....

Ze heeft inmiddels twee prachtige ondertandjes, die ze met een stralende glimlach vol in je vel zet. Vingers zijn haar favoriet, en toen ze laatst mijn tepel lemvast had ging ik echt door de grond. Die krengen zijn vlijmscherp. Ik heb van het cb echt een tandenborsteltje meegekregen, nu poets ik nog met een vingerborstel, en dat vind ik helemaal echtecht. Pffff...

Oh Lelie, ik hoop dat dit inderdaad het einde van de sprng was, en je weer wat meer aan jouw rust toekomt. Wat kunnen van die corsage-dagen (waarbij je jouw kind als een beeldschoon accesoire constant aan de borst gedrukt lijkt te hebben) toch intensief zijn.

Ben je geslaagd met shoppen?

Rouge, wat fijn zo'n goede slaper. En ik vind Rougefils een held met zijn witlof. Dat heb ik echt moeten leren eten, hoor...

Er ligt nu een klein meisje aan mijn voeten aan mijn broekspijp te trekken.... Volgens mij wil ze aandacht,
Wat wilde ik nou toch typen?
Hallo meiden,

hoe is het hier?

Voetbal heb ik weinig mee dus met een half oog mee gekeken en het boeit mij dus ook totaal niet of wij nou wel of niet winnen.

Minivgm zit sinds een paar weken ook in de buggy, paste niet meer in de bak. (70 cm en 8 kilo een maand terug) En ook ik vond dat wel even weer een emotioneel moment. Want inderdaad, die fase is geweest en komt nooit meer terug.

Hij gaat wel enorm hard momenteel! Brabbelen, rolt de hele kamer door, wil het liefst ook staan, met zijn speelgoed op de grond slaan.. hij lacht héél veel en slaapt nog altijd door. Hij gaat om 20.00 naar bed en rond 7.30 hoor ik gekwebbel vanuit zijn slaapkamer. Dan zit ie met zijn knuffeltjes te spelen.

Wij slaan dit jaar de vakantie over en volgend jaar willen vriend en ik met zijn tweetjes voor 2 weken weg. Maar wat zal ik minivgm dan missen! Maar het is gewoon beter dat wij met zn tweetjes gaan nu het nog kan. Hij heeft er niets aan en wij hebben er niets aan en hij merkt er dan nog weinig van.

Fruit vind minivgm heerlijk maar groente is hij niet kapot van. Bruine bonen met appel vind hij wel lekker (want fruit he) maar ander groente vind ie niet zo geweldig. Maar we blijven gewoon proberen, natuurlijk.
Wat heb ik een kleintje vergeleken met de lengtes die hier hoor! Gisteren met 6,5 maand gemeten, 65cm en gewogen, 7kilo.

Groentes gaan er sinds een week goed in bij muba.

Vgm, echt volgend jaar met z'n tweetjes op vakantie zonder minivgm? Dan is minivgm (ruim) een jaar, Hirsi zouden jullie en hij er niks aan hebben? Wij zijn met luba op vakantie geweest met negen maanden en ik kan niet zeggen dat hij of wij daar niks aan hebben gehad. Hij vond het heel leuk (en wij ook). Daarna met hem op vakantie geweest toen ie 18 maanden was, dat was uiteraard nog veel leuker omdat ie wat ouder was. Ik denk dat het echt wel, voor beiden, de moeite waard is om samen op vakantie te gaan. Maar dat ligt er natuurlijk ook maar net aan wat je wilt doen in je vakantie. Met bergtochten maken kan ik het mee voorstellen (bijvoorbeeld dan), maar dan heeft hij er ook met drie jaar nog niks aan (en jullie ook niet).
Ha! Nog meer leven.

Vgm, ik ben het eens met Luaska... Met een jaar hebben ze misschien niet hetzelfde idee over vakantie, zoals wij dat hebben. Maar ze beleven er wel plezier aan (met dezelfde mits en maars als Luas zegt).

Tja.. Luas, what can I say. Er zijn net zoveel kindjes klein als groot toch? Van mij mag het wel eens wat minder hard gaan (al is het alleen maar omdat de maxi cosi niet te tillen is ) lukt het rennen nog?

Mims, wat moet ik toch lachen om jouw verhalen vooral als je schrijft dat er nog niets is wat Muppet niet lust. Ehhh mag ik je even verwijzen naar het stukje "I kiss better than I cook"? En die legendarische foto

Vanavond leek het zomaar wel beter te gaan! Alleen krijgt ze wel eenkennige trekjes. Bij mijn schoonzus, moeder, vriendin... Hele zielige lipjes en haaltjes. Ehhh... Oke?! Eerst de kat uit de boom kijken....

....maar rollen. Ho maar. Ze vertikt het.. Ze is het vergeten.. Weet ik het wat het is, maar ze doet het niet. Maakt me soms wel onzeker, vooral als ik lees dat jullie kleintjes al teigeren. Aan de andere kant probeer ik maar te relativeren. Ik ben nog nooit iemand tegen gekomen die niet kan rollen en wel kan zitten.
Oke, oke, oke... ze lust alles wat ik niet gekookt heb, grijns!
Hier ook een kleintje hoor, Luas! Rougefils was met 6 maanden 66cm en 6785gram.

VGM, ik zou dan JUIST met Minivgm op vakantie gaan! Nu het nog enigszins goedkoop kan. Wij zitten alweer weg te dromen om met zijn 3-en dan op vakantie te gaan. Lijkt me heerlijk.. Ik achter Rougefils aan, rennend in de hitte...

Ons weekje vakantie, toen Rougefils 2,5 maand was, was juist fijn en gezellig.

Leuk om weer van je te horen trouwens!

Ooh Lelie, dat lijkt me verschrikkelijk, dan eenkennige. Hoort er bij, dat weet ik ook wel, maar goed. Gelukkig is er hier nog geen sprake van. Hij heeft wel een sterke voorkeur voor zijn vader en mij, hahaha

Mims, ja hoor herkenbaar dat soort dagen. Zijn zo om, hahaha

Toen ik vanmiddag op het kdv kwam lag Rougefils in kruipstand te trekken aan de broekspijp van een ander kindje. Toen hij me zag, moest hij heel hard lachen (ik hoop niet uitlachen, maar goed ).

Er was een nieuw meisje, een lieverd volgens mij, invalster. Ze stond helemaal alleen. Ik vond het een beetje sneu. 6 baby's en dan nieuw, helemaal alleen op de groep..

Nog 1 weekje lesgeven en dan repetitieweek! Wat gaat zo'n schooljaar snel zeg!!
quote:mimsey schreef op 20 juni 2012 @ 21:40:

Oke, oke, oke... ze lust alles wat ik niet gekookt heb, grijns!
Vergeet ik te vertellen dat Rougefils haar krijgt: donkerblond, met mama's krullen!
ik wil mijzelf niet te herkenbaar maken maar wij willen inderdaad ergens naartoe wat zo'n 10 uur vliegen is en waar we van alles willen ondernemen. Lijkt mij zowel voor minivgm als voor ons niet prettig.

Vanaf een jaar of 3 heeft hij het denk ik meer door dat papa en mama 'weg' zijn dan nu hij nog zo klein is dus eigenlijk willen we het er nog even van nemen. Nog een laatste keer met zn tweetjes op vakantie en daarna gaat ie gewoon mee natuurlijk.
* Minivgm tijgert ook nog niet hoor, en hij kan ook nog niet zelfstandig zitten. Ja misschien een paar seconde en dan zit hij erg naar voren.

Maar hij is nog niet eens 6 maanden dus maak mij er eigenlijk niet druk om.
Tja.. ieder z'n ding. Mijn gevoel zegt dan gewoon: had het voor je kindje gedaan. Wij gaan deze kerst weer naae Afrika, maar er is geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om leliebabybolletje thuis te laten. Maar goed, zoals ik al zei: ieder z'n ding.

Rouge, ik zocht naar een foto, maar zag 'm nergens... Ik wil die mooie haren wel zien :-)

Mims, voor jou: bij de wehkamp zijn de weekmenu's van de olvarit ook in de aanbieding. En weer gratis thuisbezorgd

Zo weer babyzwemmen... Leuk!
Tien uur vliegen is wel lang voor zo'n kleintje inderdaad. Maar je kind heeft wel eerder door dat je weg bent dan met drie jaar. Luusman is een weekje weg geweest toen luba 16 maanden was, maar hij wilde niks van luusman weten toen ie weer thuiskwam. Duurde een weekje ofzo voordat dat goed was. Ik ben zelf ook vijf dagen weg geweest toen luba ongeveer 26 maanden was, hij heeft me toen erg gemist. Dus ze merken het echt wel, hoe klein ze ook zijn, dat jullie twee weken weg zijn. Heb ook een vriendin die enkele malen voor haar werk weg moest een weekje, maar ook haar kleintje had moeite om haar daarna weer te 'accepteren'.

Ik wil je zeker niet van je vakantie voornemen afhouden, want man, het lijkt mij ook wel eens reuze fijn om zonder kinderen op vakantie te gaan, maar ik hoop je alleen bewust te maken dat ze het echt wel door hebben. Ach en schadelijk is het echt niet dat ze weer opnieuw aan je moeten wennen (als minivgm daar al last van gaat krijgen, want dat hoeft misschien niet eens), en dat is ook met een week ook gedaan.
Oh.. Ben net terug van het babyzwemmen en binnenkort worden er onderwaterfoto's gemaakt! Zo leuk!!
Lelie, leuk dat het babyzwemmen bevalt!

Nog geen foto's gemaakt.

VGM, ik kan me wel voorstellen hoor dat je zo'n reis niet met je kleine wilt maken.. Ik zelf zou dan wachten tot mijn kind wat ouder is en dan bijv. een week met opa en oma mee maken als de band tussen kind en opa en oma goed is of zo. Ikzelf vond het een feest toen mijn ouders op vakantie waren en mijn opa en oma op kwamen passen in ons huis (mijn oma had iedere ochtend de tafel gedekt en dat vond ik heerlijk als dwarse puber!). Het was zoo gezellig!

Maar goed, jouw punt snap ik op zich ook wel..

Wij gaan naar mijn ouders in de vakantie, ik zit er wel over te denken om halverwege de vakantie een citytrip met vriend te doen, dat mijn ouders een paar dagen op Rougefils passen.. Maar dat moet ik nog even overleggen..

Ik ben nu appeltjes aan het stomen, die gaan we (vriend) morgen eens voeren. Heel benieuwd!

Prutje courgette/rijst/kip gaat al heel veel beter, hij is wat meer gewend aan de structuur (smaak ging volgens mij).

Hmm hoe kan ik dat nu weten.
Oh leuk, onderwaterfoto's! Wat geweldig...

Tja, vakantie... Ik snap de droom van VGM heel goed, en als het echt een droom is; doen! Maar tegelijkertijd, een kindje ontwikkelt zich in een jaar zo enorm. Mopsey miste haar vader enorm op die leeftijd als ze hem langer niet zag, dan at en sliep ze veel slechter, en dan was ik nog in de buurt. Ik zou gewoon aankijken hoe Minivgm zich ontwikkelt, als dat met reserveren mogelijk is, en dan wat later boeken. Dan weet je of het goed voelt of niet...

Wij hebben vandaag een ultieme uitdaging gehad; uit eten met drie kinderen! Mopsey had haar A-diploma gehaald (hiephoi), en zij wilde naar.... Van der Valk. Whoehahaha....

Maar het was leuk! De kindjes hadden een spontane aanval van welopgevoedheid ("ik zou graag een Fristi willen, alstublieft"), waren lief en vrolijk, en zelfs Muppet had een pret in haar kinderstoel. Zat heerlijk te knabbelen aan stokbrood, komkommer en wat appelmoes, sjanste met iedereen die voorbij kwam, en bleef maar vrolijk, lief en rustig. We zaten toch anderhalf uur aan tafel, en ze waren alledrie voorbeeldig. Valt het op dat ik trots ben!

Rougefils met haartjes, cute!

Binnenkort de foto's weer eens updaten, ik ben benieuwd hoezeer al de decemberbaby's veranderd zijn! Vast allemaal beeldschoon!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven