December 2011 - deel 2

11-04-2012 18:31 1408 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze mooie oase droogte uit..

...wat bleef was een woestijn.

Gelukkig hebben we buren, en die buren leven in een prettige oase. We mogen hier aanschuiven en onze dorst lessen met de mooie verhalen
Alleen ben je sneller, samen kom je verder!
Mims, gefeliciteerd met Mopsey haar A! Gaat ze direct door voor haar B of heb je even rust met het zwemmen? En wat leuk dat ze naar Van der Valk wilde! Is weer eens wat anders dan de Mac! En dan ook nog welgemanierd. Pfff... Wat was je truc?

Rouge, jij weet dat natuurlijk het best.. Jij bent 9 maanden met 'm verbonden geweest met zo'n mooi snoertje. Dus vooralsnog sta jij in je voordeel

Schaap, ik moest gistermiddag aan je denken....

Leliebabybolletje had gisteren een stuk papier verorberd. Gewoon, onder mijn neus! Maar ik was zo druk met mijn post van de belastingdienst en mijn pensioen dat ik haar wel lekker liet spelen met de reclamekaart van de sauna. Niet wetende dat dat ding zo slap is dat de verf over haar hele snoetje zat.

Nou ja... Vroeger heb ik ook wel papier gegeten.

En nu ga ik al mijn creativiteit inzetten om weer een lekkere maaltijd voor te schotelen, vanavond... Iemand nog ideeen?
Truc?

Geen idee, ik was zelf ook verbijsterd,

En ze weigert voor haar B te gaan, ze is het zat. Over een paar maanden zal ik het zwemballentje nog eens opgooien. Maar het is vor haar al heel knap dat ze haar A heeft, zwemmen is natuurlijk best lastig met zulke korte armpjes en beetjes en zwaar hoofd. Mijn topper,

Ach ja, papier eten zal niet het beste dieet zijn, maar gelukkig zijn ze niet meer zo kwetsbaar als in het begin en zal ze er waarschijnlijk geen last van hebben. Het zal niet de laatste snipper zijn die ze eet, :-)

Eten.

Oh ja...

Dat moet ik ook nog bedenken. Geen zin in koken vooralsnog. Misschien eten we wel gewoon een potje van Muppet mee (yuk!).
Wat wilde ik nou toch typen?
Tja, dan heb ik alleen die twee potjes banaan liggen uit zo'n pakket. Wordt flink zunig met z'n viertjes...

Het dillema: gewoon lekker pizza.. Mjam! Of een gezonde en verantwoorde maaltijd...
Nu hoor ik natuurlijk "gezonde en verantwoorde maaltijd" te zeggen....
Wat wilde ik nou toch typen?
Uiteraard... Dat verwacht ik wel ja. Dat wordt het ook wel. Ik deal namelijk met een vreselijk schuldgevoel naar de cadeaukinderen. Bij ons kregen ze alleen maar patat, mac en vooral geen groente (tja... Druk weekend waardoor we toch onverwacht bij de mac belandden. Helaas geen welgemanierde kinderen die staan te springen om 't van der valk ). En toen waren ze bij hun moeder en bestond hun avondeten uit oliebollen en patat.

Dus, ik start goed met kippenpootjes, morgen verse patat en zondag... Ik denk pizza
Mims.. Wat heb jij gegeten? Bruine bonen met appel (die bestaat toch?). Hier werd het dus kip met rode kool. Best gezond, toch? Nog 1x iets gezonds en ik kan me helemaal over het schuldgevoel van 2 weken geleden heen zetten.

Nu ligt er 1 in bed gezellig te kletsen. Tja... Wat als je niet wilt slapen? Dan is daar altijd nog je knuffel oogjes wrijven, gapen... Maar moe? Ik? Nee hoor!

Mims, ik heb nog even over de zwemlessen van jouw Mopsey nagedacht, maar man... Dat is inderdaad een topprestatie!
Ben weer thuis! En gesloopt na een dag autozitten en een dag wassen draaien met schaapje totaal van de leg. Gisteravond was hij ineens zo blij om thuis te zijn! Hij begon naar allemaal dingen te lachen; het schilderij, zijn ingelijste geboortekaart, de katten, de gordijnen. Hij herkende alles zo duidelijk en was helemaal verrukt! Maar vandaag.... pffff... heel lastig alle was weg te werken met een schaap die niets wil. Maar goed, hij ligt op bed en hij slaapt.... hoop ik!

Lelie, papier! Das niet handig he? Maar leliebabybolletjes darmen hebben al wat geoefend met groentes en zo, dus papier kan ze vast ook aan!

Mims, gefeliciteerd met Mopseys A-diploma!! Wat een prestatie!

Rouge foto!!!!!! Ik wil dat haar wel eens bewonderen

Wat vakantie betreft, ik denk er wel een beetje over zoals de rest. Lang weg van je ukkie kan volgens mij een behoorlijke impact hebben. Op zowel de ouders als het kind. Maar dat beschrijven Mims en Luas ook eigenlijk al. Ik zou... nee, ik heb! onze laatste grote reis bewust gepland vóór we aan kinderen begonnen. Maar goed, dat kan ik wel zeggen, dat is nu natuurlijk geen optie meer. Alleen, ik zie schaapje wel als totaal volwaardig onderdeel van ons gezinnetje... en om die reden zou ik een paar jaar wachten en schaap meenemen. Of, als je echt niet kan wachten, nu gaan en een bergwandelrugzak kopen waar een baby in kan. Serieus... die dingen bestaan Een vriendin van mij heeft er een want zij en haar man zijn dol op wandelen door de ongerepte natuur. Kind gaat gewoon mee. Reiswieg mee, en 3 sets kleertjes. Ready to go! Al zal ik de eerste zijn om te zeggen dat dat niet hetzelfde is als met zijn 2en op pad gaan, want eindeloos goedkope coktails drinken aan een louge barretje wordt met kind moeilijk. En elke avond uit eten is mij niet eens in Italie gelukt met baby (al kan dat ook mijn onhandigheid zijn...).

Hier ook nog geen tijgeren hoor. En geen kruipstand, niets. Na die ene meter tijgeren een paar weken terug is het weer afgelopen. Wel regelmatig met billen omhoog en de knieën eronder. En opdrukken doet schaap ook! Met buik en al van de grond. De combi blijft echter lastig. Rollen kan hij als de beste en hij kan ook binnen een minuut alle hoeken van de box bestuderen op zowel rug als buik. Maar tijgeren... neuh... vond ik op vakantie ook nog niet zo heel erg trouwens! Hij zou maar zo die veranda zijn afgetijgerd.. Wel is schaap heel erg bezig met kleine dingetjes vastpakken. Hij probeert al echt touwtjes en kraaltjes (ik had kraaltjes aan mijn bikini... niet handig...) en frutseltjes tussen duim en wijsvinger te pakken. Mislukt vaak uiteraard, maar ziet er wel heel wijs uit

Rouge, is appel stomen ergens goed voor? Ik vroeg me dat af want ik lees dat veel mensen het zo doen... maar zelf eet ik nou eigenlijk nooit gestoomde appel. Heb schaap dus ook gewoon een 'rauw' stukje appel gegeven vandeweek. Vond hij prachtig. Net als de sperziebonen vanavond

Slaapt leliebabybol al?
Schaap! Wat fijn dat jullie veilig thuis zijn! En dat de vakantie zo bevallen is

Hier ook gewoon appel hoor. Prachtig en lastig als je geen tanden hebt..

Maar woat lief dat Schaapje helemaal gelukkig was, dat ie thuis was!

Overigens slaapt ze nadat ze gtst had gekeken en het eerste deel van willy wonka.

Ze viel wel in en in gelukkig in slaap bij de gedachte aan het golden ticket!
Oh en schaap kan niet tegen kietelen!!! Vooral tot groot genoegen van MrSchaap, die zat op dat moment te wachten! Sinds de vakantie sterft schaapje dagelijks meerdere enorme kieteldoden
Het golden ticket Wie wil die niet!!
Geweldig! Hier soms.. bij vlagen. Kan niet wachten tot het echte moment!

Over synchroonposten gesproken!
Kon het niet laten nog wat foto's te plaatsen op het prive gedeelte
Ohhhh mijn ¤&@@%##^$$£¥!

Ben je op verjaardag, alleen maar commentaar. Dat ik vooral alles moet pureren, geen komkommer moet geven maar wel een broodkorstje. Hallo?! Heb ik gevraagd om commentaar.

Vervolgens ook nog even over vorig weekend. Dat ze niet wilde slapen.. (nog nooit bij opa en oma geslapen, vreemd bed...)

Gelukkig is mijn schoolzus vandaag heel lief geweest heeft even haar punt gezet. Dat ze zich vooral met zichzelf moet bezig houden en wij met ons kindje. Fijn, zo'n lieve schoonzus ben ik echt heel blij mee. Ik zat me alweer op te vreten...

Nu lekker tv kijken en er vooral niet meer aan denken....
Lelie, lekker frustrerend weer!!!! Grrrrr.... Wat moet je daar nou mee?! Gelukkig een lieve schoonzus die dat dus wel weet en ingrijpt. Maar na een nachtje slapen is de woede vast weer gezakt?

*Even copy-pasten hoor....*

Ben gister naar de ouders natuurlijk beurs geweest. Was een geslaagde dag! Ik had er niet veel van verwacht maar vond het echt heerlijk om nu eens al die producten te zien die je normaal alleen via webshops kan kopen. Denk aan wasbare luiers, houten speelgoed, ecologisch verantwoorde bamboe en katoenen producten. Fijn! En ik heb me een draagdoeken gezien!! Waar je die dingen normaal nooit ziet, had hier iedereen zo'n doek! En er hingen er nog 10tallen te koop! Ik moest me erg inhouden...... Maar, ik heb wel een ringsling gekocht!!! ik mocht bij een standje zo'n ding proberen en die vrouw hielp me gelijk met hoe je dat het beste kan doen, en waarop letten ect. En het zat echt fantastisch! Dus maar gekocht

En heb een boekje met gebaren gekocht. Ik wist al langer dat het bestaat, gebaren met je kind. Maar heb me er tot nu toe niet echt mee bezig gehouden, gewoon omdat ik al zoveel aan mijn hoofd heb. Maar had daar een lezing gevolgd en toen ook gelijk maar een boekje aangeschaft. Vandaag of morgen maar eens de eerste 6-10 woorden eruit pikken waarmee we kunnen gaan oefenen. Ben benieuwd! Mijn moeder is erg enthousiast dus die gaat zeker meedoen! Wel zo handig aangezien schaap daar 2 dagen per week is.

Verder lezing bijgewoond van Stefan kleintjes. Wat een aardige rustige man is dat. Totaal niet verwacht. Maar heel open, kalm, riep ook gelijk dat je adviezen nooit zomaar moet aannemen. Ook van hem niet! Iedereen heeft zijn eigen waarheid. Wel ging de lezing uiteindelijk vooral over borstvoeden en niet over bijvoeden, wat ik had gehoopt.

En een lezing van Door Frankema gevolgd. Van vaccinvrij. Ik heb nooit eerder veel van haar gelezen omdat ik bang was een heel eenzijdig verhaal te horen. Net als het heel eenzijdige, maar tegenovergestelde, verhaal vanuit de overheid. Maar ook zij riep gelijk, volg je gevoel! Ik heb niet de waarheid in pacht, ik heb alleen mijn eigen ervaring. Was uiteindelijk een erg leuke lezing, vol enthousiasme.

Wel schokkend om bij die lezingen reacties te horen van mensen die zich afvragen of je wel nee mag zeggen tegen het cb. Zowel vwb vaccinaties, als bijvoeden. En reacties van mensen die zeggen in het beginnend moederschap zo te zijn overdonderd door alles (Inc. Hormonen) dat ze vaak ook maar gevolgd hebben wat cb adviseert en nu pas zelf zijn gaan realiseren dat sommige van de adviezen helemaal niet bij ze passen en het dus eigenlijk heel anders willen. Blijft gewoon pittig.... Moeder worden!

Hoedanook, we zijn er veel langer gebleven dan ik in eerste instantie had verwacht. Leuke dag dus

Nu laatste dagje vrij en dan weer aan het werk. 4 dagen per week.... Zie er nog steeds tegen op...

En wij hebben een tijgerende Rougefils! Zo lang geoefend, en het is hem gelukt! Oh en we hebben niet 1 maar 2 tandjes. Ik heb niet eens door gehad dat het 2e tandje er al was. Mijn moeder zei het vrijdag. En de 3e komt er volgens mij aan, Rougefils is weer flink aan het kwijlen. Wat gaat het ineens hard zeg!

Pfff wat een weekend, vrijdag met collega's uit eten geweest en gisteravond moest ik zo nodig tot 2.30 in de kroeg staan, wel met een spa rood in mijn handen ipv een biertje, want ik moet de hele dag voor Rougefils zorgen. Vriend is de hele dag weg. Rougefils ligt lekker te slapen, dus ik heb lekker tijd voor mezelf. Vriendinnen zijn weg nu. Dus ik zit enigszins brak op de bank.

Schaap, goed om weer van je te horen! En dus een fijne vakantie gehad? Nog tips voor ons in Spanje? Wij gaan in augustus! En die 4 dagen werken: het is even wennen, daarrna is het echt wel leuk hoor!

Lelie, wat vervelend dat commentaar. Lekker niet naar luisteren!

Mims, gefeliciteerd met het zwemdiploma van Mopsey! En dat B-diploma wil ze uiteindelijk wel hoor!

Pff, wat een rot weer, ik wil naar buiten zo, frisse lucht halen. Maar goed Rougefils ligt nog te snurken, dus ik kan nu toch niet weg. Maar.. ik wil er uit!!
Hallo!

Wat een rust dit weekend! Heb zelf ook maar een digiloze dag ingelast... Spelletjes spelen en een film. Heerlijk!

Weinig spannends dus!

Rouge, wat goed van rougefils. En dat jij tot half 3 aan het fris kan staan! De derde tand al in zicht?

Schaap, wat goed dat je naar die beurs bent geweest. Ik was het alweer vergeten. Het lijkt me wel leuk om ook andere dragende moeders te zien.. Voel me vaak toch wel eenzaam, hier.

En wat goed dat je naar Stefan Kleintjes bent geweest, en dan vooral omdat ie anders is dan wij denken. Krijg direct meer sympathie door de woorden dat je jezelf moet volgen.

(zie.. Alsof mensen denken dat ik mijn kind laat stikken @-(!)

Hebben jullie nou een beco of een manduca? Nog 4 weken tot de vakantie en die buggy.. Ik vind het zo'n stap...

Tja, ik ga mijn heerlijke kind uit bed sjorren... Die ligt nu vreselijk wakker te worden! Fijne dag!
Lelie, klinkt goed je dagje van gisteren!

Rougefils en ik hebben vriend opgezocht gisteren op de opendag van zijn hobbyclub. Was erg leuk. Rougefils vond het geweldig. De mannen van vriend's hobbyclub zijn erg blij met jongste lid (zo leuk om te zien, al die mannen met zo'n baby, haha). Ik moest er uit gisteren, moest brakheid kwijt.

Oh maar Lelie, ik heb niet alleen spa rood gedronken hoor, ook wat biertjes, dat sjanst en danst wat beter!

Rougefils gaf net aan moe te zijn, dus ik leg hem na zijn appelhapje in bed rond 9.45. Ligt hij nog tot 10.15 te ouwehoeren.. Moe ik? Nee hoor (in oogjes wrijven, gapen, maar nog een half uur liggen kletsen!)...

Appel vindt hij trouwens super lekker.

Oh ja, ik heb de appel gestoomd om het wat zachter te maken, en het smaakte ook wat zoeter dan rauw. Gisteren heb ik ook een prutje van aardappel en witlof gemaakt. Dat krijgt ie morgen..

Hoe is het met de rest trouwens?
Oh.. Grappig! Ik wist dat niet van gestoomde appel. Straks ook maar even proberen maar Rougefils is al lid van de club?

Leliebabybolletje kan trouwens helemaal los zitten en ook los spelen. Ze houdt het echt onwijs lang vol! Maar nu wilt ze niet meer liggen... Ehhhh... Ze heeft afgelopen dagen wel wat gerold (Hoeraaaaa!) maar nu ze niet meer wilt liggen oefent ze dus niet verder. Zou het veel kwaad kunnen?
Lelie, Rouge, heerlijk om te lezen over jullie weekenden!!

Rouge, vakantie was heerlijk Tips moet ik over nadenken, ik geloof niet dat ik iets bijzonders heb. Wij deden maar gewoon.... wel vond ik rapley erg handig, schaapje kon gewoon af en toe wat in zijn handen krijgen en vermaakte zich prima, zodat ik zelf ook wat kon eten. Wel vond ik het trouwens handig om een pareo bij me te hebben, je weet wel, zo'n zomerse omslagdoek. Die gooide ik vaak over de wandelwagen. Zowel tegen de zon als tegen de enorme hoeveelheden prikkels als schaap moe was.

Lelie, we hebben de Ergo. Die zat het best bij MrSchaap. Ik vind hem zelf ook prima zitten, al zit een doek beter (als ik die goed krijg, want in knopen ben ik nog steeds geen ster).

Thnx voor de appeltip. Wordt inderdaad zoeter als je het stoomt, had ik nog niet bij stil gestaan. Gelukkig eet schaap het ook zo, dus dat scheelt me weer

Ik heb sinds gisteren maar bedacht dat ik vooral heel veel los moet laten (dat bedenk ik regelmatig hoor, niets nieuws onder de zon ). Ik zit steeds maar in mijn hoofd met dat schaap toch wel om 19 uur op bed moet liggen, maar in de praktijk blijft dat een enorme stresspost zo rond etenstijd. Schaap vindt het vast niet erg als het later is. Zoals gisteren 20:30. Bovendien komt hij dan snachts ook later zodat ik langer aan 1 stuk kan slapen. Wel moest hij er voor 7en weer uit... maar dat moet hij dan overdag maar inhalen ofzo... Hoedanook moet ik echt gaan zorgen dat ik wat relaxter word. Zoals rond de bevalling en de kraamtijd. Toen deed niets ertoe en was ik best relaxed. Nu.... pff.... ik kan zo moe worden van mezelf

Dus ik ben heeeeeel relaxed aan het werk nu
hehe Lelie, lekkere dwarsboom heb je!

Geen idee of het kwaad kan... maar als ze weer omvalt zal ze er uiteindelijk wel baat bij hebben als ze zelf kan gaan zitten en daarvoor moet je het rollen toch enigzins onder de knie krijgen! Komt dus vast goed Wel knap hoor, al helemaal los zitten! Schaap lukt dat nog niet goed. Hij zit super stevig maar ziet veel te veel om zich heen en is dan afgeleid. Gevolg; vallen! Vindt ie ook leuk trouwens, het is een echte waaghals wat dat aangaat.
Wow! Lelie!

Dat zitten gaat hier alleen in de kinderstoel hoor. Wel pogingen, maar hij valt binnen 3 seconden.

En tandje nummer 3 is hier dus door.. (wat gaat het ineens snel zeg!). Vorige week (of is dat nu 2 weken geleden??) was tandje nummer 1 door en nu heeft hij er 3!!!!!!!!!!

Nou tijd voor actie, ik wil kabeljauw bij mijn eten morgen, morgen geen tijd dus nu maar!
Hahaha.. Mannen hè? Flink onbehouwen! Heb hier trouwens wel voor de zekerheid het voedingskussen er bij liggen (dat ding heeft eindelijk nut!). Maar vallen gebeurt nog maar weinig. Lekkere troela.

Ik had vanmorgen mijn mei tai (zal nog wel een x een foto plaatsen) mee. Maar daar had ik even vreselijke ruzie mee. Ik gok dat het kwam door de gladde stof van mijn jas, maar ik was boos! Boos dat ik niet mijn doek mee had! Stom he?

Rouge... Hoe stoom je? Ik voel me even heel dom, maar ik grill, bak, stoof... Maar stomen? Nog nooit gedaan. Wel handig om te weten als we straks ook aan de kip, vis en vlees gaan...
Nou..... over zitten gesproken. Toen ik net vis wilde halen en Rougefils' schoentjes aan trok, ging ie zitten.. Niet meer die 3 seconden, maar zo'n 10...

Eh.. hoe ik stoom.. Pannetje water en dan heb ik zo'n 'netje'/'vergiet' die ik gebruik om te stomen, deksel er op.

Ik laat het voorlopig bij kip, pas als we gaan uitvinden of Rougefils KMA heeft, ga ik ook rund proberen (schijnen ze bij KMA ook op te reageren). Vis misschien binnenkort.

Ik ga er 1 in bed gooien, is alweer in zijn ogen aan het wrijven en zit te gapen in zijn kinderstoel.. Tandjes krijgen is hard werken....
Oh, ik google net op stoommandje en wat zag ik? Zo'n ding van de chinees! Van de week maar even gluren in de kookwinkel! Thanks Rouge!

Vanmiddag ga ik op kraambezoek. Ik kan me er elke keer weer over verbazen hoe snel leliebabybolletje groeit en ontwikkeld.

Even iets heel grappigs in de categorie eten.

Voor mijn zwangerschap lustte ik geen slagroom. Tijdens mijn zwangerschap (en net na de bevalling) kon ik er geen genoeg van krijgen! En nu? Het idee maakt me alweer misselijk. Geen slagroom meer voor mij!
Wat dacht je van de STABIL Lelie? 3,50 Moet je wel voor naar de Ikea

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven