Gezondheid alle pijlers

Afvallen d.m.v. operatie (maagband, GBP of sleeve) deel 4!

09-04-2012 16:49 2237 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dit is deel 4 over maagverkleinende operaties zoals een maagband, Gastric Bypass, Gastric Sleeve of een Duodenal Switch.

Zoek je informatie, ben je nieuwsgierig naar het leven na een operatie, zit je zelf in het traject, twijfel je over wel of niet naar de huisarts gaan voor de eventuele stap. Of ben je inmiddels al een 'oudje' en wil je gezellig mee komen praten?

Kom er bij en laat van je horen

Ook een link om te zien waar je goed geholpen word, een lijst opgesteld door CZ :

http://www.cz.nl/consumen ... jken/beste-zorg-bariatrie

Overzicht (overgenomen uit het 3e deel)

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-05-2013 12:16
Reden: lijst verwijderd ivm privacy
% gewijzigd
Sorry hij is al weg, heb m gratis weggegeven via een prikbordberichtje.

Ik herken mezelf heel erg in je verhaal Brenda, maar langzaamaan gaat het steeds vlotter :D
Woensdag de bijeenkomst en over 2 weken alweer de chirurg pfff begin hem toch wel te knijpen hoor, of hoe je dat ook noemt haha.

welterusten allemaal

Groetjes
Oeh, spannend dita!

Brenda, slaap maar lekker zoveel je nodig hebt. Van slapen word je beter, zeiden ze vroeger weleens

Net een voor ons naar bericht:

Onze aangifte 2011 is niet aangekomen bij de belasting. We zouden 4000(!) euro terugkrijgen. En we hebben het heel hard nodig, van dat geld hebben we afgelopen maand al gegeten....... Je zou ze toch door de telefoon trekken!! Spoedprocedure zit er niet in
origineel, dat gevoel ken ik !!! wat balen dat er iets is misgegaan, moet je nu opnieuw de opgave doen?? dan duurt het dus even wat langer toch?? als ze van jou wat moeten hebben weten ze je ook te vinden ! dus hopleijk is het alleen een kwestie van uitstel....enne nee mijn strapples hangt niet tot op de navel...zit nog teveel boven haha.

brenda, lekker slapen ja, gewoon zoveel als je lijf nodig heeft, komt vanzelf allemaal goed. heb je alplezier met je weegschaal??

dita, het blijft altijd even spannend ja....maar dan krijg je er ook wat voor terug !!!

wens ik iedereen een fijne dag !!!
Origineel, wat een vervelende situatie. Misschien heb je wat aan de vele tips hier op het forum over dingen in huis waar je op kunt besparen, bijv onnodige abonnementen, energiebesparing. Heel goedkoop eten maken. Geld terug acties van de winkel. Eventueel dingetjes die jullie toch nooit gebruiken verkopen. Echt, er staan zoveel gigantisch goeie tips hier op het forum. Tis maar een tipje, je hoeft er niks mee te doen
@Kira, sorry dat ik nu pas reageer, maar jij gaf aan dat ik de belangrijkste goedkeuring al binnenheb. Welke is dat dan?
Holadio, je wilt niet weten wat ik het afgelopen jaar al bezuinigd heb! We zijn tot 70% van ons inkomen gedaald, dus we moesten wel. Maar ja, er zijn altijd grote uitgaven (auto, energie) waar je niet op rekent. Behalve nog meer bezuinigen op de boodschappen is eigenlijk alles al zo kort mogelijk. Tja, we zijn op vakantie geweest (300 euro voor een week). Als dat al niet kan?

Het is niet anders, er is geen werk, dus we moeten het ermee doen. Maar als dan de zo gehoopte aanvulling van je inkomen (eigenlijk geld dat je onterecht aan de overheid hebt betaald!!) opeens verstek laat gaan, is dat heel zuur.......
Ja origineel, dat lijkt mij ook echt heel zuur.. Hopelijk gaat alles snel goed komen! Je krijgt iig een heel nieuw leven begin juli! Dan flink herstellen en in die periode weer verder solliciteren, als je maar naar je lijf blijft luisteren .

Doe je trouwens ook aan die geld terug acties?

Verder hoop ik dat het met iedereen goed gaat! Een dikke knuffel van mij iig. Hier gaat ie goed, na 6 weken 0,00 kilo te zijn afgevallen gaan we nu weer rustig verder (HOOP IK!).. Sinds 10 april is het -15,2 kilo.
Holadio

Jammer maar was ook pas later dat ik het zag. Hoop dat je weer verder zakt nu. Die 15,2 is er maar af!!

Dita

Spannend is het zeker, maar het komt helemaal goed!

Origineel

Dat is balen dat ze hem niet hebben gekregen. Het is ook geen kattepis. Hoop dat ze het snel oplossen.

Majesteit

Tot nu toe wel plezierig de weegschaal. Ben 17 mei begonnen met het pre-dieet en dat is donderdag 5 weken. Tot nu toe -11,3kg

Al weet ik dat het niet zo snel blijft gaan en er een stilstaan periode komt.

Voor nu wel weer lang genoeg, tot later!
Holadio, -15,2 gaat mooi toch? Ik ben ook even stabiel nu, maar lijkt me ook wel 'n beetje logisch

Origineel, balen. Succes

Majesteit zoon weer helemaal opgeknapt?

Brenda, zou je dat pasje een keer naar mij willen mailen?? Ivm defecte computer kan ik er nu niets mee.. Zou erg fijn zijn!

Kira, wat top dat het zo goed met je gaat!

Dita, wordt ineens echt he! Had ik ook hoor!! En nu ben ik alweer 3mnd verder!

Duvelke, hoe gaat het met jou?

Tjiempie..wie oh wie vergeet ik nu weer?! Ik weet het niet hoor..

Hier weer een beetje in beweging, hometrainer in huis gehaald want zumba kan ik echt nog wel even vergeten. Zodra ik op hakken sta speelt mijn heup meteen weer op, erg balen.

Wel even lekker een half uur keihard gefietst, heerlijk weer even wat gedaan te hebben!

Sta ik nu wel even stil op -24 kilo maar denk dat 't lijf ook wel even aan wat rust toe is! Hahaha

Komen jullie allemaal aan de voorgeschreven maaltijden + 2x fruit + 5dl melk + 1,5ltr drinken?? Ik haal het echt niet..

Heb extra vitamine B100 complex gehaald; haren vallen in rap tempo uit nu.. Viel zelfs de kapper op!

Gaat m'n jacht naar nw werk weer verder, de hel in Naarden heb ik achter me gelaten.

Merk overigens wel dat...ik langzaam wordt ingehaald door alles wat er de laatste 10 maanden allemaal gebeurd is. Heb erg kort lontje en voel me soms erg teruggetrokken.

Ben stilletjes en heb niet overal zin in. Eerder een Burn-out gehad en gevoel dat ik weer heel hard die kant op ga beangstigd me eigenlijk wel..

Probeer overal weer luchtig en met een lach in te staan, maar...zo nu en dan...

Afijn, ga ik nu nog even een paar slokken slimpie wegwerken en m'n medicijnen innemen. Dan m'n bed in en hopen dat ik er morgen uitkomen kan! Daar heb ik de laatste tijd wat moeite mee

Ladies, tot snel en alvast bedankt weer voor het even neergooien van wat 'zooi' uit m'n hoofd!

Morgen probeer ik met beter humeur langs te vliegen op m'n telefoon!

Byebye..!
ogen open houden en VOL gas vooruit blijven gaan..
Leonore, jammer zeg, dat de Zumba niet gaat. Lijkt me echt super leuk. Heb je al iemand voor je pc? het is niet gek dat je nu weer emoties voelt. Ik hoorde dat dat ook bij het afvallen hoort. Probeer je trucs die je vast geleerd hebt bij je burnout nu weer toe te passen. Ik weet dat dat bij mij helpt in moeilijke tijden.

Oeh, Holadio, -15, zou ik dat over een maand of 2 ook hebben? Super!

Brenda, jij gaat ook goed, met je -11.

Vandaag en morgen mijn laatste dagen zonder dieet. Gek idee hoor, nog maar 12 dagen tot het uur u
Dita, gaat de tijd ineens een stuk sneller he?? voor je het weet is alles achter de rug !!

origineel, ik hoop zo voor je dat die belasting snel over de brug komt, vind het al heel knap wat je doet, geldt ook voor Leo.

brenda wat fijn dat je ook zo lekker aan het afvallen bent, eindelijk weer he?

en holadio heeft ook niets te klagen. Gaat het hier ineens de andere kant weer op aye aye. ZIjn vorig weekend weggeweest naar een hotel in ootmarsum, en heb op zaterdag op bezoek bij een vriendin behoorlijk wat vette vis gegeten. was toch goed voor me? en ook smorgens bij het ontbijt een stukje zalm . verder in die week erg veel fruit gehad zoals aardbeien en meloen, dus teveel suikers natuurlijk. Mijn bloedwaarden waren wel weer goed bijgekomen, maar ook 2kg op de weegschaal. ben dus nu goed aan het opletten wat ik eet, want het zal me toch niet gebeuren ......ben dus weer een beetje aan het lijnen.

en over slimoie gesproken, ik heb nu ook een groene variant gevonden, die is ook erg lekker. en ben erg gek op de bosvruchtensmaak. die is verkrijgbaar in de supermarkt bij zoon om de hoek, dus die neemt hem af en toe voor me mee.

wens ik jullie een fijne dag
Majesteit, die 2 kilo denk je dat t echt alleen ligt aan die vette vis en fruit of misschien ook vocht vasthouden? Vind 2 kilo namelijk best veel voor wat fruit/vis. Maar ach, die heb jij er zo weer vanaf.

Zelf eet ik ook 1 keer in de week vette vis, n nieuwe haring met uitjes. Vind het ook wel lekker hoor, maar doe het meer voor de omega 3 :-). Verder ben ik echt blij met die ffm pillen, neem ze 2 min voor t slapen gaan in en ga dan met buikpijn naar bed haha, zonder die pillen tril ik als een gek!

En over die slimpie gesproken, BAH! Ik heb t zoveel gedronken dat ik t echt vies vind. Ik drink nu altijd wicky framboos, helft van t glas water en de andere helft wicky. En soms dan crystal clear zonder prik. Meteen ook naar jou vraag Leo, ja ik drink 0,5 liter per dag melk. De 1,5 liter drinken (meestal 1,65 :D haha) is dan incl die 0,5 liter melk. Eet 3/4 keer op een dag en fruit 1 per dag. En de dietiste zei dat ik een heel goed schema heb dus het zal wel goed zijn. Ik eet wel lichte crackers, namelijk LU Cracottes vitalu, 3 totaal op een dag. Waar zit je mee? Is het teveel of te weinig?

Wat haaruitval betreft, balen joh! Je lichaam laat je dus weten dat je meer bouwstenen nodig hebt. Je bent ontzettend veel afgevallen in zo'n korte tijd. Je lichaam moet nodig bijtanken. Gebruik je ook ffm? Ik hoop er geen last van te gaan hebben, maar veel mensen hebben t na de operatie. Luister over t algemeen maar goed naar je eigen lichaam! Denk namelijk dat je zelf heel erg toe bent aan 'een pauze'. *knuffel*

Origineel, hopelijk is het financiele plaatje snel opgelost!!! Toevallig kreeg ik gisteren de belastingbrief binnen. Had er totaal niet opgerekend want belastingvrouwtje had m iets te laat ingeleverd (storing). Altijd leuk! Nu vriend nog, das leuker haha!

Brenda.. Moest weer denken aan dat je t klokje rond kunt slapen. Ik had dat ook zoooo erg. En nu heb ik nog steeds veel meer slaap/rust nodig dan anders! Vind t stiekem wel lekker, lekker slapen haha! Maar aan de andere kant, een dag vliegt voorbij en heb nog altijd zoveel te doen.

Dita.. T gaat allemaal snel he! Ik vond de tijd echt voorbij vliegen. En nu nog steeds. Ben vandaag 2 maanden verder!
Even een vraag: wij krijgen van het ziekenhuis de tip om vitamines van WLS te nemen. Kauwvitamines, dus ik heb ze maar besteld voor de eerste 3 maanden. Kennen jullie die? Zijn die een beetje te doen? Als ik vitamines zonder eten inneem, word ik er misselijk van, nu al. Maar ja, na de operatie mag ik niet meer drinken tijdens het eten.Hopelijk vallen kauwvitamines beter, je moet ze toch 2 keer per dag nemen.
Origineel, na 2 weken kun je gewoon de normale pillen pakken. Veel handiger! (raden ze de bijeenkomst na de operatie ook aan) Die hoef je maar 1 te slikken. Wel groot en vies, maarja, neus dicht en samen met kwark doorslikken maar. Zo doe ik het tenminste, 2 minuten voor ik ga slapen.
Leonore,

Ja hoor wil het je wel mailen. App je wel even wat betreft je email adres. Wauw -24 kilo is TOP!

Jammer dat je niet kan Zumba-en maar dat komt wel.

Het is niet niks wat je voor je kiezen hebt gekregen

Ik haal het meeste tijds wel, al zit ik nog in vloeibare periode (moet zeggen vind dat geen ramp) Dr.Apers keek er vorige week dinsdag van op omdat ik in het ziekenhuis geen trek had en het ook niet haalde. Knap dat hij dat onthouden had, was niet eens geopereerd door hem.

Origineel

Gaat opschieten, spannend!!

Majesteit

Ojee 2 kg erbij dan maar even lijnen (het mag niet word er hier gezegd)

Die groene Slimpie is erg lekkerrr (bubblegum-smaak)

En vanaf vandaag hebben ze bij C-duizend de Slimpie ijsjes in de reclame. Daar gaan we even wat van inslaan.

Afvallen gaat weer gelukkig, had ik niet kunnen dromen hoor, je moet het toch afwachten. En ik weet dat ik straks ook stil kom te staan maar eraf is (hopelijk) eraf.

Holadio

Jij gaat lekker en een goed schema zie ik :-)

Moeheid overvalt me zo ineens maar is niet anders. Slapen doe ik niet maar lig wel even lekker.

Vannacht een beroerde nacht gehad. In slaap omgedraaid op linkerzij en werd wakker met pijn en dacht echt: ojee nu is het mis
holadio, ik vind het ook veel, 2 kg, en hopelijk is het vooral vocht !! maar heb dus echt veel vis en fruit gehad, dus sinds gisteren weer goed aan het opletten.

de ffm wls forte pillen die ik neem slik ik meestal tussen de middag, omdat ik anders in bed zo uit mn mond stink en die pil steeds naar boven komt. ik neem hem meestal in met optimel vla. dan is er daarnaast ook de calcichew waarvan ik er 3 pd moet nemen. weten jullie wel dat de kalk niet tegelijk mag met de ffm? daar moet dus 3 uur tussen zitten. dus smiddags doe ik dan de ffm en 'savonds de kalk.en ik heb ook nog steeds de omeprazol, en die neem ik in de ochtend. en als ik het goed heb gebruikte er ook nog iemand hier de thyrax? die mag ook weer niet tegelijk met iets....dus tip; laat de apotheek even de boel bekijken. ik heb de achterzijde van een ffm verpakking meegenomen, en zo hebben we samen een innameplan opgesteld. gebruik ik dus al een jaar die ffm aanvulingen en bevalt me prima, al mijn bloedwaardes zijn weer normaal. moest wel kalium en natrium aanpassen, en heb nog een heel licht vit d tekort. maar mag haast geen naam hebben.

bedankt voor de tip van de crystal clear..is ook eens het proberen waard. het gewone water komt me de neus een beetje uit, maar groene thee met cranberry drink ik wel graag. zwarte thee is me te bitter.

oh jee brenda, verkeerd geslapen, ja is nog wel even wennen he? maar komt vanzelf. kga zeker eens kijken naar die slimpie ijsjes, hoewel ik ook wel ijsblikjes maak van slimpie, is dan wel lekker zo in de mond, alleen zoveel ineens haha.

het haaruitval heeft te maken met de verandering in je hormoonspiegel, is ook tijdelijk, al heeft het bij mij wel even geduurd. maar komt wel weer goed schatje....

duik ik even lekker met een boek de tuin in, alles voor het eten staat klaar, de was is weggewerkt....en het zonnetje schijnt.

fijne dag nog.....
quote:holadio schreef op 20 juni 2012 @ 11:39:

Origineel, na 2 weken kun je gewoon de normale pillen pakken. Veel handiger! (raden ze de bijeenkomst na de operatie ook aan) Die hoef je maar 1 te slikken. Wel groot en vies, maarja, neus dicht en samen met kwark doorslikken maar. Zo doe ik het tenminste, 2 minuten voor ik ga slapen.

ja, je mag gewoon vanaf de dag na de operatie gewone pillen. Maar omdat je niet mag drinken bij het eten en omdat ik dan misselijk wordt van de pillen, wil ik graag kauwvitamines. Hopelijk kan ik die wel tussen de maaltijden door eten. Want je moet toch 200% van de dag. hoeveelheid slikken. Dat zijn meerdere pillen.

En ach, die kauw dingen kosten 40 euro per kwartaal. Als je bij de drogist dit soort hoeveelheden koopt ben je het ook wel kwijt. Dat weet ik nog van mijn zwangerschappen.
Majesteit, die omeprazol moet 5 jaar, dus daar zit je nog wel even aan vast Wat een gedoe voor je, de planning met de pillen. Gelukkig heb ik niets anders dan de omeprazol en de vitamines. Dat kan gewoon samen.

Brenda, balen zeg, van zo'n rotnacht!
Wat een verschil weer. Heb ook omeprazol en volgens mij is dat 1 jaar. Heb gehaald toen ik met ontslag ging bij apotheek MCL Leeuwarden en volgens mij 1 herhaal-recept. Verder 2 maal vitamines van kruidvat en calcichew. Is verteld dat je ze niet samen mag innemen. Dus calcichew doe ik voor het eten.
Vanavond de bijeenkomst gehad, was niet heel veel nieuws.

Toch al veel info op internet gelezen enzo.

Leuk ook om te zien we nog meer voor een operatie komt.

Zo uiteenlopend.

Op naar de volgende afspaak :-)

Ben al begonnen met vitamines om in het ritme te komen en koolzuurhoudend drinken al afgezworen hihi

Groetjes

dita
origineel, ik kan er niet mee zitten hoor, die pillen. Ik vind bv de omeprazol wel een prettig idee, want met dat kleine stukje maag wat we nog hebben moeten we natuurlijk voorzichtig omgaan.

en wat de rest van de pillen betreft....ik ben van zo ver gekomen, (burn out en depressie door mijn trauma) gebruikte een behoorlijke hoeveelheid opiaten op een dag om de pijn te onderdrukken, plus nog de nodige pillen om zenuwpijnen tegen te gaan, en ben nu bijna overal van af !!! heb op de pijnpoli gelopen, injecties gehad op de plekken in mijn rug waar de zenuwen uit het ruggemerg kwamen, heb een half jaar revalidatie gehad , rolstoel, rollator, noem het allemaal maar. en ben nu zo veel helderder, kan beter onthouden, en daarbij ook nog eens die gbp, ik krijg steeds meer grip terug op mijn leven. ik ben alleen maar blij, dus die paar pilletjes doen het 'm niet meer. ik loop zelfs zonder hulpmiddelen !!!! dankzij mijn wekelijkse fysiobeurt.

mij krijgen ze dus niet meer gek !!!! is niet bedoeld als zielig verhaaltje hoor, maar om aan te geven dat het leven ook al geloof je er zelf niet meer in, toch wel weer heel mooi kan worden !!!! nou, zo kan het wel weer he?

slaap lekker allemaal.....ik ga ook mijn best doen.
Ja, grappig hè, dat verschil. Ik moet tegelijk met de spuitjes met omeprazol beginnen, zodat je geen maagzuur hebt en je littekens beter genezen. Want dat is wel het issue in BoZ, dat de naden goed sluiten en de aansluitingen niet gaan lekken. Daar doen ze echt alles voor merk ik. Als je het vergelijkt met andere ziekenhuizen misschien wel een beetje veel. Ach, dan maar te voorzichtig, lekkage wil ik niet meemaken.

Dita, je wordt al een ouwe rot voordat je geholpen bent

Majesteit, ik heb ook een behoorlijke geschiedenis achter de rug, dus ik snap je verhaal. Ik bedoelde het vooral als geintje hoor, met die pillen. Alsof het een dagtaak zou zijn . Ik ben zo blij voor je dat je weer o de been komt. Ga zo door!

Vandaag mijn laatste dieetloze dag. Ik eet mijn favoriete bami als galgenmaal....... En dan wordt het afwachten wat ik over een maand weer kan gaan eten. Eerst de prodimed wegwerken. Ben benieuwd
Hoi origineel

Hier is het ook 1 jaar lang maagbeschermers gebruiken.

Om een maagzweer te voorkomen.

Groetjes
In BoZ is het pasgeleden 5 jaar geworden, omdat ze merken dat er toch nog complicaties optreden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven