Geld & Recht alle pijlers

Vakantieveilingen en intrum justitia

20-06-2012 11:49 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensen,

Misschien is er iemand die verstand heeft van het volgende akkefietje.

Ik heb via vakantieveilingen een bieding gedaan en heb deze gewonnen. Door tijdgebrek is de betaling hiervan mij ontglipt.

Vorige week dacht ik er ineens weer aan het heb het geld overgeboekt naar Ayden hun betalingspartner. Heb ik in het verleden ook gedaan en toen kwam het wel goed. Echter Ayden boekt het geld terug.

Bij navraag bij vakantieveilingen is hun antwoord. Helaas pindakaas, je hebt niet betaald volgens de door ons opgestelde voorwaarden dus we boeken het geld terug en de vordering ligt nu bij Intrum Justitia. Natuurlijk met de daarbij behorende belachelijk hoge incasso kosten.

Na de door hun opgestelde betaaltermijn sluiten ze de site af om te betalen en is er geen enkele wijze van betalen mogelijk dan uitsluitend afwachten op bericht van intrum justitia.

Handelt vakantieveilingen correct in deze?
quote:princess176 schreef op 20 juni 2012 @ 13:10:

Maar ik vraag me af mag een bedrijf in de termijn Na de betalingstermijn maar voordat er bericht is van een incassobureau de mogelijkheden tot betalen blokkeren?

Dit is het enige wat ik me afvraag, jullie weten het waarschijnlijk ook niet.

Ben er wel benieuwd naar! Ga eens verder op zoek naar een antwoord.

Bedankt voor het meedenken.
Tja, hoe wil je dan dat ze een eenmalige incasso uitvoeren?

Eerst te laat met betalen, dan geen eenmalige incasso mogelijk; logisch dat Intrum Justitia nu is ingeschakeld.

Gevalletje van eigen schuld, dikke bult
quote:rara70 schreef op 20 juni 2012 @ 13:44:

Tja, hoe wil je dan dat ze een eenmalige incasso uitvoeren?

Eerst te laat met betalen, dan geen eenmalige incasso mogelijk; logisch dat Intrum Justitia nu is ingeschakeld.

Gevalletje van eigen schuld, dikke bultDat vraag ik toch niet Rara70?
antwoord: ja het mag, je bent op de hoogte gesteld, ook via de algemene voorwaarden, dat er na uitblijven van betaling na aanmaning een incassobureau zal worden ingeschakeld.
Princess je bent wel een beetje aan het zeiken. Alle termijnen zijn verstreken en de consequentie daarvan is incasso op je dak. Dat jij dan opeens wel gewoon gaat betalen is zooo mosterd na de maaltijd.
quote:nellaaa schreef op 20 juni 2012 @ 13:55:

Princess je bent wel een beetje aan het zeiken. Alle termijnen zijn verstreken en de consequentie daarvan is incasso op je dak. Dat jij dan opeens wel gewoon gaat betalen is zooo mosterd na de maaltijd.

Ik zeik? Pardon?

Ik stel gewoon een vraag. Stel hem meerdere keren omdat iedereen uitwijkt naar allerlei zijweggetjes die niet leiden tot een antwoord.

Zeg ook dat ik betaal, dat is ook helemaal niet een issue. Sterker nog ik heb al betaald. Ik neem verantwoording voor het feit dat ik te laat betaal en dat daar kosten aan zitten.

Neemt niet weg dat deze vraag bij me opkwam en kennelijk is het antwoord nog niet zo makkelijk want niemand heeft het antwoord.
Volgens mij geven heel veel mensen hier het antwoord, alleen dat antwoord past niet in jouw straatje.
quote:nellaaa schreef op 20 juni 2012 @ 14:01:

Volgens mij geven heel veel mensen hier het antwoord, alleen dat antwoord past niet in jouw straatje.Dan lees jij niet goed nellaaa
Nee jij leest niet goed prinsesje. Zie het antwoord van Feeks en anderen.
quote:nellaaa schreef op 20 juni 2012 @ 13:55:

Princess je bent wel een beetje aan het zeiken. Alle termijnen zijn verstreken en de consequentie daarvan is incasso op je dak. Dat jij dan opeens wel gewoon gaat betalen is zooo mosterd na de maaltijd.Eens.
Dan maar een antwoord op je vraag: Ja, dat mag!

Hun voorwaarden zijn namelijk dat ze je eerst in de gelegenheid stellen om zelf te betalen, daarna herinneren aan de nog te betalen kosten. Dan deze zelf innen en wanneer dit niet lukt de te betalen kosten doorsluisen naar het incasso buro.
quote:princess176 schreef op 20 juni 2012 @ 13:41:

[...]

Vakantieveilingen heeft mijn juiste bankrekening nummer niet.Lijkt me fraude.
En je zeikt niet. Je dramt.
quote:Star schreef op 20 juni 2012 @ 15:22:

[...]

Lijkt me fraude.Wat een aanname ....
quote:Pepermint_Patty schreef op 20 juni 2012 @ 14:58:

Dan maar een antwoord op je vraag: Ja, dat mag!

Hun voorwaarden zijn namelijk dat ze je eerst in de gelegenheid stellen om zelf te betalen, daarna herinneren aan de nog te betalen kosten. Dan deze zelf innen en wanneer dit niet lukt de te betalen kosten doorsluisen naar het incasso buro.Bedankt voor het antwoord op de vraag.
Hier is je antwoord:

Als vv de vordering verpand of gecedeerd heeft aan i.j. kun je niet meer bevrijdend betalen vv. Daarvoor moet i.j. je overigens een pandakte of cessie-akte kunnen laten zien. Iedereen kan wel zeggen dat je nu aan hem moet betalen.

Vaak gebeurt dit echter niet met die (flut)incassobureaus.

Kortom, bewaar bewijzen (print screens enzo) van die betaling en terugboeking. Wacht bericht van i.j. af en laat de zaak anders maar voorkomen (waarsch gaat i.j. je dagvaarden). Rechters houden ook niet van deze praktijken...
quote:princess176 schreef op 20 juni 2012 @ 13:43:

[...]

Dit is het enige wat ik me afvraag, jullie weten het waarschijnlijk ook niet.

Ben er wel benieuwd naar! Ga eens verder op zoek naar een antwoord.

Bedankt voor het meedenken.

Ik denk dat zij dat mogen doen als ze zich aan hun voorwaarden van de deal hebben gehouden.

A: hebben ze je telefonisch of via mail verwittigd dat je nog moet betalen? Ik geloof dat je antwoord daarop ja was (mailtje gehad)

B: hebben ze het via automatische afboeking proberen alsnog betaald te krijgen? Ik denk dat het antwoord daarop ja is (omdat je zelf zegt dat het 't verkeerde rek.nr. was).

Dan hebben ze dus de twee stappen gevolgd, voordat ze overgaan tot incassoburo. Lijkt me logisch dat je betaling dan gewoon van het incassoburo is geworden en je onder hun regeltjes valt (met de bijbehorende incassokosten dus).
Oh ja, ook niet i.j. gaan bellen om dingen uit te leggen zoals hierboven stond. Maak ze niet wijzer dan ze zijn. Ze weten namelijk meestal niks en proberen gewoon op grote schaal vorderingen van bedrijven te innen. Gewoon geen troeven geven dus.
En sorry to, maar ik vind jou ook een drammerige toon hebben waarbij je vragen handig omzeilt en opmerkingen negeert.
Wacht even, je hebt dus de betalingstermijn laten verstrijken, daarna kreeg je een aanmaning met een nieuwe betalingstermijn en toen die termijn óók verlopen was, heb je pas het geld overgemaakt?

Dan denk ik niet dat je nog veel poot hebt om op te staan nee. Ik dacht dat je nog in fase 2 zat, namelijk binnen de betalingstermijn van de aanmaning.
Ze had toch geen aanmaning gekregen? Of heb ik die gemist?
quote:waterlily schreef op 20 juni 2012 @ 15:41:

Hier is je antwoord:

Als vv de vordering verpand of gecedeerd heeft aan i.j. kun je niet meer bevrijdend betalen vv. Daarvoor moet i.j. je overigens een pandakte of cessie-akte kunnen laten zien. Iedereen kan wel zeggen dat je nu aan hem moet betalen.

Vaak gebeurt dit echter niet met die (flut)incassobureaus.

Kortom, bewaar bewijzen (print screens enzo) van die betaling en terugboeking. Wacht bericht van i.j. af en laat de zaak anders maar voorkomen (waarsch gaat i.j. je dagvaarden). Rechters houden ook niet van deze praktijken...

Zoiets dacht ik ook, iets met klok en klepel enzo . Volgens mij moet je altijd kunnen betalen. Het feit dat ze mij die mogelijheid hebben ontnomen door terug te boeken is volgens mij niet correct.

Dank je wel voor het antwoord.
quote:princess176 schreef op 20 juni 2012 @ 15:36:

[...]

Wat een aanname ....Je meent het
quote:princess176 schreef op 20 juni 2012 @ 15:37:

[...]

Bedankt voor het antwoord op de vraag. Als je nou eens een cursusje lezen had gedaan, dan had je gezien dat dit al tig keer gezegd was.
quote:waterlily schreef op 20 juni 2012 @ 15:49:

Ze had toch geen aanmaning gekregen? Of heb ik die gemist?Ze heeft geloof ik een mailtje ontvangen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven