Ervaringen Amerikaanse koelkast
dinsdag 19 juni 2012 om 23:03
Mijn koelkast is het aan het begeven, rubbers stuk en het vriest zelfs in de koelkast?! Het ding is al zo'n 15 jaar oud, dus zeker ook wel aan vervangng toe. Nu wil ik graag een Amerikaanse koelkast kopen incl. Ijsblokjes machine.
Wie heeft er ook zo'n koelkast en wil je je ervaringen met mij delen, zowel de voor- als nadelen? Welk merk heb je etc.......(als dat hier genoemd mag worden?)
Ben benieuwd naar jullie ervaringen en alvast bedankt!
Wie heeft er ook zo'n koelkast en wil je je ervaringen met mij delen, zowel de voor- als nadelen? Welk merk heb je etc.......(als dat hier genoemd mag worden?)
Ben benieuwd naar jullie ervaringen en alvast bedankt!
dinsdag 19 juni 2012 om 23:18
dinsdag 19 juni 2012 om 23:20
Valt wel mee met stroomverbruik hoor, zeker de nieuwere. Ik heb geen amerikaanse, mijne is van siemens. Twee deurs, een koeltkast, een vriezer. In koelkastkant nog een apart bakje onderaan wat kouder kan worden gemaakt voor vlees en vis. Staat nu op -1. Verder komt er water, ijs en crushed ijs aan de voorkant eruit. Ideaal! Nooit meer gezeik met ijsblokjes bij covktails maken hehehe
dinsdag 19 juni 2012 om 23:25
Volgens mij hebben alle (of de meest gangbare) amerikaanse koelkasten een groter koelkastgedeelte dan vriesgedeelte.
Daarom zou ik geen amerikaanse koelkast zelf aanschaffen. Ik heb altijd meer in mijn diepvries dan in mijn koelkast. Mijn diepvries puilt uit, mijn koelkast is maar een klein beetje gevuld. Maarja, dat zou mijn bezwaar zijn.
Daarom zou ik geen amerikaanse koelkast zelf aanschaffen. Ik heb altijd meer in mijn diepvries dan in mijn koelkast. Mijn diepvries puilt uit, mijn koelkast is maar een klein beetje gevuld. Maarja, dat zou mijn bezwaar zijn.
dinsdag 19 juni 2012 om 23:27
http://womba.nl/535-liebh ... amerikaanse-koelkast.html
Deze hebben wij.
Een hoorspel van een ding. Al acht keer kapot geweest in drie jaar.
Je zou zeggen dat je voor dat geld wel een probleemloze kast kan kopen. Valt tegen. Bij Liebherr althans, maar ik wilde perse een kast waarvan het koelgedeelte en vriesgedeelte even breed zijn omdat ik dat asymetrische van veel Amerikaanse koelkasten niet mooi vind. Alleen Liebherr en Boretti verkochten zulke, symetrische kasten in 2009, vandaar.
Ze zijn inderdaad niet erg voordelig in het gebruik.
Hopelijk zijn er andere, hele positieve ervaringen.
Deze hebben wij.
Je zou zeggen dat je voor dat geld wel een probleemloze kast kan kopen. Valt tegen. Bij Liebherr althans, maar ik wilde perse een kast waarvan het koelgedeelte en vriesgedeelte even breed zijn omdat ik dat asymetrische van veel Amerikaanse koelkasten niet mooi vind. Alleen Liebherr en Boretti verkochten zulke, symetrische kasten in 2009, vandaar.
dinsdag 19 juni 2012 om 23:29
quote:himalaya schreef op 19 juni 2012 @ 23:18:
Hoe vaak gebruik je ijklontjes? Dat deel staat constant klaar en kost weer extra stroom.
Verder kost een volle koelkast minder stroom dan een lege, dus als he 7 kinders hebt zou je zo'n joekel kunnen overwegen, dan komt die wel vol.Ik gebruik elke dag, zomer en winter ijsblokje, crushed ice en het ijsgekoelde water. Daar heb ik dat ding voor.
Hoe vaak gebruik je ijklontjes? Dat deel staat constant klaar en kost weer extra stroom.
Verder kost een volle koelkast minder stroom dan een lege, dus als he 7 kinders hebt zou je zo'n joekel kunnen overwegen, dan komt die wel vol.Ik gebruik elke dag, zomer en winter ijsblokje, crushed ice en het ijsgekoelde water. Daar heb ik dat ding voor.
dinsdag 19 juni 2012 om 23:37
quote:eleonora schreef op 19 juni 2012 @ 23:27:
Deze hebben wij.
Hopelijk zijn er andere, hele positieve ervaringen.En dat terwijl Liebherr juist bekend staat om hun goeie koelkasten?!
Deze hebben wij.
Hopelijk zijn er andere, hele positieve ervaringen.En dat terwijl Liebherr juist bekend staat om hun goeie koelkasten?!
dinsdag 19 juni 2012 om 23:41
quote:himalaya schreef op 19 juni 2012 @ 23:18:
Verder kost een volle koelkast minder stroom dan een lege, dus als he 7 kinders hebt zou je zo'n joekel kunnen overwegen, dan komt die wel vol.
Ik gebruik dagelijks ijsklontjes, zomer en winter en daarnaast vind ik ijskoud water ook heerlijk. En stroomverbuik valt met de huidige koelkasten wel mee. Sterker nog, durf te wedden dat mijn huidige oude koelkast veel meer stroom verbuikt dan een Amerikaanse koelkast.
Ik ben single, maar mijn koelkast krijg ik écht wel vol hoor! Hou namelijk enorm van koken en borrelen
Verder kost een volle koelkast minder stroom dan een lege, dus als he 7 kinders hebt zou je zo'n joekel kunnen overwegen, dan komt die wel vol.
Ik gebruik dagelijks ijsklontjes, zomer en winter en daarnaast vind ik ijskoud water ook heerlijk. En stroomverbuik valt met de huidige koelkasten wel mee. Sterker nog, durf te wedden dat mijn huidige oude koelkast veel meer stroom verbuikt dan een Amerikaanse koelkast.
Ik ben single, maar mijn koelkast krijg ik écht wel vol hoor! Hou namelijk enorm van koken en borrelen
dinsdag 19 juni 2012 om 23:53
Wij hebben deze van LG. De klep rechts kan open en gebruik je als je drinken pakt. Bespaart energie want je hoeft de deur niet open te doen. Verder piept het ding als je de deur te lang open hebt. Wij gebruiken dagelijks ijsblokjes en het water komt gekoeld uit de waterleiding. Ik zet daar 's ochtends een flesje water onder die ik meeneem voor onderweg, ideaal. Ben er heel blij mee, nooit problemen gehad. Ook fijn is dat we de vriezer nooit meer hoeven te ontdooien. Geen ijsvorming.
woensdag 20 juni 2012 om 14:44
woensdag 20 juni 2012 om 14:59
Deze hebben wij.
Dat is de reden waarom ik zo'n ding niet heb.
Ik heb een NO- Frost van Bosh en een grote koelkast van Bosh. Het bevalt me prima.
Een familielid van mij en een collega hebben beide een Liebherr vriezer en koeler. Allebei hadden ze last van diverse storingen in het systeem.
Deze hebben wij.
Dat is de reden waarom ik zo'n ding niet heb.
Ik heb een NO- Frost van Bosh en een grote koelkast van Bosh. Het bevalt me prima.
Een familielid van mij en een collega hebben beide een Liebherr vriezer en koeler. Allebei hadden ze last van diverse storingen in het systeem.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
woensdag 20 juni 2012 om 20:28
wij hadden er eentje in het vorige huis. Was en prima ding hoor! Vriend vond het vooral 'cool' geloof ik. van mij hoefde het niet zo nodig. maar achteraf was het wel heel handig dat hij piepte als je de deur lang open liet, daar hebben sommigen mensen hier thuis (ik noem geen namen maar ik ben het niet en we wonen maar met z'n 2) een handje van.
het ijscrusher gedeelte is wel een keertje kapot gegaan bij ons. Maar het is netjes gerepareerd. Er werd toen tegen ons gezegd dat je niet 30x achter elkaar kan crushen maar dat er even rust tussen moet zitten!
het ijscrusher gedeelte is wel een keertje kapot gegaan bij ons. Maar het is netjes gerepareerd. Er werd toen tegen ons gezegd dat je niet 30x achter elkaar kan crushen maar dat er even rust tussen moet zitten!
woensdag 27 juni 2012 om 15:46
Dank iedereen voor het commentaar en reacties. Ik heb sinds vandaag dus een Amerikaanse koelkast in huis en hij staat supermooi!
Hij is inmiddels aangelsoten op een waterleiding en is nu zo'n bijna 2 uur aangesloten. Vriesgedeelte is al op temperatuur.
Nu is mijn vraag (want ik kan dit nergens terugvinden?!): hoe lang duurt het ongeveer voordat de eerste ijsklontjes zijn aangemaakt?
Hoop dat iemand dit mij kan vertellen, zodat ik niet hoef te twijfelen of het allemaal wel naar behoren werkt
Hij is inmiddels aangelsoten op een waterleiding en is nu zo'n bijna 2 uur aangesloten. Vriesgedeelte is al op temperatuur.
Nu is mijn vraag (want ik kan dit nergens terugvinden?!): hoe lang duurt het ongeveer voordat de eerste ijsklontjes zijn aangemaakt?
Hoop dat iemand dit mij kan vertellen, zodat ik niet hoef te twijfelen of het allemaal wel naar behoren werkt
woensdag 27 juni 2012 om 15:50
Deze hebben wij.
Wij hebben ook een Liebherr, met wijnkoeler linksboven en ijsblokjesmachine in het vriesgedeelte, dus niet zichtbaar.
We hebben hem nieuw gekocht ongeveer 2 jaar geleden, en hebben al 4 x een monteur over de vloer gehad omdat het vriesgedeelte telkens stuk gaat.
Deze hebben wij.
Wij hebben ook een Liebherr, met wijnkoeler linksboven en ijsblokjesmachine in het vriesgedeelte, dus niet zichtbaar.
We hebben hem nieuw gekocht ongeveer 2 jaar geleden, en hebben al 4 x een monteur over de vloer gehad omdat het vriesgedeelte telkens stuk gaat.
woensdag 27 juni 2012 om 19:14
Een amerikaanse koelkast doet zoveel voor de uitstraling van je keuken! En fijn hoor, die ijsblokjes. Ninon, die klep rechts is superhandig, dan hoef je inderdaad je koelkastdeur niet steeds open en dicht te doen. Zo bespaar je toch ook weer energie. En tegenwoordig worden de meeste apparaten toch wel energiezuinig gemaakt, toch?
woensdag 27 juni 2012 om 19:35
Ik heb deze, een Samsung SR-S2028c
Heb hem al 10 jaar en ben er heel tevreden over. Hij is al 2 verhuizingen meegegaan. Ik weet trouwens niet of hij nu nog te krijgen is.
Geen idee wat het verbruik is eigenlijk, maar het zal meevallen want we hebben een normale energierekening. Zal ook te maken hebben hoe vaak je heb open doet denk ik.
Als je de deur te lang open hebt piept hij en hij heeft geen ijsvorming dus ontdooien hoeft niet.
Heb hem al 10 jaar en ben er heel tevreden over. Hij is al 2 verhuizingen meegegaan. Ik weet trouwens niet of hij nu nog te krijgen is.
Geen idee wat het verbruik is eigenlijk, maar het zal meevallen want we hebben een normale energierekening. Zal ook te maken hebben hoe vaak je heb open doet denk ik.
Als je de deur te lang open hebt piept hij en hij heeft geen ijsvorming dus ontdooien hoeft niet.