Centraal Bug topic

12-12-2011 11:45 1838 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kun je forumbugs, bugs op de forumApp en bugs op het mobiele forum melden.

Wees alsjeblieft zo duidelijk mogelijk in je melding, dus omschrijf precies het probleem en de eventuele foutmelding. Het is voor de technische afdeling ook prettig om te weten welke browser je gebruikt. Als je dit liever niet op het forum wilt zetten, kun je je bugmelding ook mailen naar forum@viva.nl.

De bugmeldingen uit de vorige topics zijn doorgegeven aan de technische afdeling.

We waarderen jullie meldingen, er wordt aan gewerkt. Als er een update is, zullen we het hier posten.

Met vriendelijke groet,

Moderatorteam Viva.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
We hebben zelf inmiddels ook met IE enkele stack overflow meldingen verzameld en doorgestuurd naar de Technische Dienst.

Het probleem met het reactieveld was ons nog niet eerder bekend, dank voor de melding.

Wel lijkt het er op dat de gemelde problemen zich niet voordoen bij Firefox, maar alleen bij Internet Explorer. Totdat dit hopelijk binnenkort opgelost is, zou je dus ook Firefox als alternatief kunnen proberen (behalve uiteraard voor het geval van de werkpc ).
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Wow Mods, wat zijn jullie snel met het verwijderen van topics die niet toegestaan zijn. Had al twee keer dat ik wilde staffen en dat het topic al verdwenen was (net ook weer). Complimenten voor jullie.!
Al heel lang zit er een bug in het forum dat forumnamen niet met hoofdletter getoond worden.

Geen idee wat de laatste stand is want ik hou het bug-topic niet bij (mea culpa).

Heb net iets gepost op een blog en daar wordt mijn nick mét hoofdletter getoond.

Mocht de oorzaak van het onthoofdletteren nog niet bekend zijn, dan is dit misschien weer een lead/clou.

(eerlijk gezegd denk ik dat de oorzaak al wel bekend is, maar op een lange lijst toekomstige oplossingen staat, maar dat terzijde...).
Beste courage,

Dit is zeker wel aan te passen, echter worden dat soort verzoeken vaak via de mail afgehandeld.

Ik heb het nu even getest voor jouw account en de wijziging lijkt in orde te zijn. Inderdaad zit er een ander systeem achter de blogsectie en de reacties daaronder, vandaar dat we voor het forum soms apart even de hoofdletterwijziging moeten doorvoeren.

Hopelijk is ie zo naar wens

Ja, prima zo, maar ik wist niet dat dit handmatig aangepast moest/kon worden. Had ik dat ergens kunnen lezen?

Toen ik mijn nick maakte, heb ik hem echt mét hoofdletter ingevoerd. Door de bug werd toch een kleine letter getoond.
quote:Courage_ schreef op 21 juni 2012 @ 18:07:

Ja, prima zo, maar ik wist niet dat dit handmatig aangepast moest/kon worden. Had ik dat ergens kunnen lezen?

Toen ik mijn nick maakte, heb ik hem echt mét hoofdletter ingevoerd. Door de bug werd toch een kleine letter getoond.

Het kan kloppen dat dit vroeger inderdaad mis ging bij het aanmaken van een account. Voor zover ons bekend zou dat tegenwoordig wel goed moeten gaan.

Mocht een hoofdletter toch niet goed doorkomen, dan kun je hier altijd een verzoek toe doen via de mail

Bij mij loopt de boel steeds vast hier op viva en dan krijg ik een grijze pop up die zegt:

An error had ocurred on the script of this page. En dan allemaal cijfertjes en codes.

Wat is dat????
En dat gebeurt me om de 5 minuten!
''Het kan kloppen dat dit vroeger inderdaad mis ging bij het aanmaken van een account. Voor zover ons bekend zou dat tegenwoordig wel goed moeten gaan''

Definieer vroeger? Volgens mij ben ik nog niet zo heel lang lid met dit account toch?
Ik kan er zelfs geen printscreen van maken, anders had ik hem gestuurd.

Het loopt me hier steeds vast!
Mosterd
anoniem_149285 wijzigde dit bericht op 23-06-2012 11:56
Reden: stack overflow gedoe!
% gewijzigd
Ik heb niet alle pagina's doorgelezen, dus wellicht ben ik spuitelf/mosterd, maar altijd als ik loep bij iemand kan ik nooit op de allereerste pagina terechtkomen, ik krijg dan altijd een foutmelding (dus wat diegene als eerste heeft gepost). Ligt dit aan mij of is dit bekend?
quote:elastiekje_ schreef op 23 juni 2012 @ 22:37:

Ik heb niet alle pagina's doorgelezen, dus wellicht ben ik spuitelf/mosterd, maar altijd als ik loep bij iemand kan ik nooit op de allereerste pagina terechtkomen, ik krijg dan altijd een foutmelding (dus wat diegene als eerste heeft gepost). Ligt dit aan mij of is dit bekend?

Me too.

Ik ga er vanuit dat hij (in aantal) meer pagina's toont dan er daadwerkelijk zijn. En daarom bij pagina 1 (soms ook 2, 3) foutmelding. Aan de eerste post die je wel kan lezen, zie je vaak dat het ook echt iemands eerste posting is.
Ik heb precies hetzelfde. Ik vermoed dat het met verwijderde topics/berichten te maken heeft die nog ergens staan waar wij ze niet mogen zien. Er zijn dan dus wel zoveel pagina's met berichten, alleen zien wij er minder omdat de rest achter de schermen staat.

Denk ik, ik weet het ook niet zeker.
Mijn probleem bestaat nog steeds en ik word er stapelmesjogge van.

Ik dacht: ik meld het maar even weer.
quote:yasmijn schreef op 24 juni 2012 @ 18:51:

Mijn probleem bestaat nog steeds en ik word er stapelmesjogge van.

Ik dacht: ik meld het maar even weer.Google Chrome installeren, en dan via de webstore van GoogleChrome de Adblock installeren. De vivasite zit vol met commerciele fratsen, en die fratsen zijn heel erg agressief, heeft niets meer met reclame te maken dit soort ongein.
Ik heb IE. Ik ga niet alleen voor een forum een andere browser installeren, want op alle sites die ik bezoek gaat het goed.

Ik vind dat de verantwoordelijkheid bij Viva ligt. Vele vele forummers gebruiken gewoon IE.

Ze zouden het zo voor elkaar moeten hebben dat elke browser het goed doet hier.

Maar wel bedankt voor de tip!
quote:yasmijn schreef op 24 juni 2012 @ 18:59:

Ik heb IE. Ik ga niet alleen voor een forum een andere browser installeren, want op alle sites die ik bezoek gaat het goed.

Ik vind dat de verantwoordelijkheid bij Viva ligt. Vele vele forummers gebruiken gewoon IE.

Ze zouden het zo voor elkaar moeten hebben dat elke browser het goed doet hier.

Maar wel bedankt voor de tip! Graag gedaan Yas! Maar euh, IE is niks, heel onveilig en hackergevoelig.
Ow, weet ik veel, ben een digibeet
.
Mbt de error-meldingen vanuit Internet Explorer:

Het is bij ons bekend dat deze kunnen voorkomen, we geven ze ook zoveel mogelijk door aan de technische dienst. Echter kunnen ze niet met alle meldingen iets, omdat sommige refereren naar je eigen computer, zoals oblak aangeeft. Dit kan verschillende redenen hebben (bijvoorbeeld bepaalde andere software die draait) en helaas is IE op dit vlak vrij gevoelig. Voor zover ons bekend geven Firefox en Google Chrome geen problemen.

Uiteraard proberen we ook voor IE de site van onze kant zo goed mogelijk te optimaliseren.

@oblak: als jij specifieke info voor ons hebt waar de technische dienst eens naar kan kijken (je noemde bijvoorbeeld het gebruik van scorecardresearch.com, al heb ik persoonlijk geen idee wat dat is ), dan geven wij dit graag door. Hopelijk kunnen we zo de meldingen vanuit IE terugdringen.

@untxia: ik durf niet precies te zeggen waar die grens ligt, enkel weten we wel zeker dat dit in het verleden een bekend probleem was en dat we nu wel in staat zijn om in ieder geval handmatig hoofdletters in je accountnaam te gebruiken. Stuur dus gerust een mailtje als je ook een hoofdletter wil hebben!

Ik wordt gestoord van dat filmpje aan de onderkant. Als je net mis klikt dan hoor je hem al. Je moet hem echt om de post weg klikken.
Je bedoelt dat kloterige canaldigitaalding?

Bij elke paginawissel komt dat rotding weer in beeld en als je op het kruisje klikt komt er een bak herrie uit.

Mag dat ding alsjeblieft weg?
@Ibi & lughnasadh: Komt die op bepaalde forumpijlers tevoorschijn? Ik probeer hem momenteel te localiseren, maar krijg hem nog niet in beeld.

Wil ik een keer een advertentie zien, lukt het niet

Ik heb 'm op alle pijlers, helaas. Onderin.

Elke keer als ik dat ding met moeite weggeklikt heb en ik ga naar een ander topic, komt ie weer. Zelfs als ik een pagina verder ga komt dat ding weer tevoorschijn.

Of als ik een post aanpas...dat ding is er gewoon voortdurend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven