Weekendje Aalten - Tips?

20-06-2012 20:30 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

ik ga komend weekend met vrienden een weekendje weg in een huis bij Aalten. Omdat we met 8 kinderen zijn (van 0 tot 5) lijkt het ons leuk om naar een zwembad te gaan. Maar nu zie ik dat het zwembad in Aalten op zaterdag dicht is. Weet iemand een (leuk) zwembad in de buurt dat wel op zaterdag open is?

Of zijn er nog andere bezienswaardigheden die we niet mogen missen?
Vlak bij: Bredevoort (oud vesting stadje, nu boekenstad) is leuk. Daar is ook een recreatieplas (de slingeplas).
Ik weet niet of je bekend bent in de omgeving, maar zwembad Jaspers in Winterswijk is volgens mij wel op zaterdag open. Zie de link voor route-informatie, openingstijden en entreeprijzen.

http://www.zwembad-jaspers.nl/index.php ... ome&menu=1

In Bredevoort, een dorpje op zo'n 4 km van Aalten, zijn regelmatig boekenmarkten, mocht je daar van houden.

Daarnaast zijn er vast nog andere leuke uitjes te vinden op de website van de VVV.

http://www.vvvaalten-bredevoort-dinxperlo.nl/

Veel plezier!
Dit weekend is country fair in aalten. Is altijd erg leuk! Ook voor kinderen.

Veel plezier!
Museumboerderij de Neeth is misschien ook wel leuk.

http://www.deneeth.nl/index.html
Bel eens met Landal Stroombroek in Braamt, dat ligt vlakbij Doetinchem en dat is iets van 20 minuten rijden vanaf Aalten. Landal Stroombroek is een vakantiepark met een mooi (overdekt) zwembad met allerlei attracties en ze hebben nog meer faciliteiten zoals een sauna, beauty centre, indoor speelparadijs enz... . Mogelijk kun je daar een dag terecht. Ideaal als het een dag slecht weer is. Zie hier: http://www.landal.nl/nl-n ... /stroombroek/faciliteiten

Dat park ligt bovendien naast het Land van Jan Klaassen waar wij voorheen regelmatig met de kinderen heen gingen. De oudste 2 vermaken zich er niet meer (bijna 12 en bijna 15). Maar met 5 jaar vinden ze dat nog prachtig. Grote speeltuin buiten,veel klimmen (houten kastelen en zo), trampolines, schommels enz... met overal stoelen en banken voor de ouders en opa's en oma's. Het is wel een beetje verweerd allemaal omdat het allemaal buiten staat. Tenminste, dat was het toen. Maar dat maakt voor kinderen niks uit. Je kunt zelf wat lekker meenemen maar dat kun je daar ook kopen. Binnen hebben ze ook speelgelegenheid (klimmen, grote glijbaan enz...) en om de zoveel tijd een poppenkast voorstelling.

Verder ken ik de regio Aalten niet zo. Ik kom nooit verder Doetinchem en 's Heerenberg. In Doetinchem heb je overigens aardig wat winkels. Mocht je willen winkelen (Hamburgerstraat). En je kunt om de kerk op het plein op heel veel terrasjes terecht, kun je de kinderen een beetje rond laten lopen want je houdt ze makkelijk in het zicht.
Bahia. Groot, mooi zwembad in Bocholt (net over de grens bij aalten).

Verder indoor speelhal Binnenpret in Lievelde

Kleine dierentuin met oa beren: Klein Zwitserland (ook in Duitsland, plaatsje heet Anholt)

Veel plezier!
Dank je wel allemaal! Zal het vanavond eens rustig bekijken.

(We kregen gisteren onverwacht bezoek, vandaar dat ik niet eerder had gereageerd...)

Meer tips zijn ook nog welkom!
Kaasboerderij De Harmienehoeve

Openluchtmuseum en pannenkoekenboerderij De Erve Kots

Streekmuseum Freriks

Speeltuin en theeschenkerij De Witte Wieven

Poedelen en wandelen in natuurgebied De "bek-en-delle"

Of dit allemaal nog bestaat weet ik niet zeker, het is jaren geleden dat ik er was.
Als het mooi weer is kun je er voor kiezen om naar het Hilgelo te gaan in Winterswijk. Dat is een meertje in mooi natuurgebied.

En anders idd. Bahia (zwembad)
Het eerste wat in mij opkomt is inderdaad Bahia! Erg leuk :-)

Daarnaast zal in aalten op zondag niet veel te doen zijn.. is erg gelovig

Winterswijk is ook een leuk plaatsje!
Aalten? Wat een rukplaats.
quote:meissie10 schreef op 21 juni 2012 @ 18:53:

Het eerste wat in mij opkomt is inderdaad Bahia! Erg leuk :-)

Daarnaast zal in aalten op zondag niet veel te doen zijn.. is erg gelovig

Winterswijk is ook een leuk plaatsje!....voor een weekendje.
Allemaal bedankt voor de tips!

Helaas werkt het weer niet echt mee, anders was ik graag naar een meertje oid gegaan. Denk dat het nu Bahia gaat worden. De country fair ga ik ook onthouden.

En uiteraard hebben we Aalten niet gekozen om de vele bezienswaardigheden, maar omdat we daar een leuk huis tegen een leuke prijs konden huren. Het belangrijkste is toch dat we elkaar weer eens wat langer zien.

En daarbij is overal in Nederland wel wat leuks te doen voor een weekendje (ook al moeten we deze keer misschien even de grens over. )
http://www.countryfair.nl/

Erg leuk voor kinderen!
De dierentuin in Anholt

Als je van kamperen houdt: Obelink

Zwemmen op Marveld in Groenlo, hebben ze nieuwe glijbanen. Ergens werd Braamt genoemd (Landal). Dat zou ik niet doen, is niets te beleven voor de kinderen.
Ik krijg er een punthoofd van!
Allemaal bedankt voor de tips.

We hebben een gezellig weekend gehad, maar uiteindelijk hebben we niet zo heel veel gedaan...

Zaterdag was het droog en zijn we bij het pannenkoekenrestaurant in Aalten geweest, waar ook een grote speeltuin bij is. Verder gewoon bij het huis rondgehangen. Maar in de tuin was een grote trampoline, dus helemaal goed.

Op zondag (veel regen!) zijn we naar Bahia geweest. Dat was erg leuk. Vooral de glijbaan met de luchbanden was een succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven