Bakfiets ervaringen en tips gevraagd

21-06-2012 13:40 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over 5 weken ben ik uitgerekend van ons derde kind. Omdat ik wel graag mobiel wil blijven zit ik te denken aan de aanschaf van een bakfiets. Oudste is nog niet oud genoeg om zelf hele afstanden te fietsen of te lopen.

Heb een beetje rondgekeken maar zie enorme prijsverschillen.

Wie heeft een bakfiets en bevalt ie? Waar moet ik op letten? Zie ze bijvoorbeeld met 2 wielen voor of 1 wiel voor.

Ik zoek er eentje waar nu 2 kinderen in kunnen + een maxicosi en straks een bankje bij kan voor 3 kinderen. Evt 2 kinderen in de bak en 1 achter in een zitje kan natuurlijk ook, maar das misschien wat ongezellig.

Heb ook gekeken naar de mogelijkheid van een fietskar, maar mijn man is daar heel stellig op tegen. Hij is bang dat automobilisten de kar te snel over het hoofd zien. Voorkeur gaat dus uit naar een bakfiets.
Ik lees even mee.

Hoorde laatst van vriend dat hij het liefst een groot gezin wil.....;)
Ik had een babboe big, maar was er niet zo heel erg tevreden over. Je hebt wel een grote bak, waar alles en iedereen in kan, maar hij is ook erg zwaar. Ik vond hem qua besturen zeg maar ook best heel log (dat is hij natuurlijk ook) en echt wel flink wennen, want je stuurt echt met je stuur en niet met je gewicht. Hier gebruikte ik hem in een dorp, met wat meer plek op de weg, maar denk dat ik er in een stad sowieso niet zo goed op zou durven fietsen. En verder gebruikte ik hem doordat hij zo zwaar was eigenlijk niet voor echt een groter stuk fietsen waar ik best van houd. Vriendin van mij had een tweewieler en die was daar echt wel een stuk tevredener over dan ik met die van mij (heb hem ook weer verkocht). Je hebt een kleinere bak (weet eigenlijk niet zeker of daar 2 kinderen en maxicosi in passen) maar je neemt wel een stuk minder plek in op de weg en bent wendbaarder.
Dankje evi. Denk dat proefrijden sowieso wel een goed idee is.
Wij hebben de baboe big. Ik fiets er zelf niet op. Heb een paar pogingen gewaagd, maar het is niks voor mij. Pak net zo makkelijk de gewone fiets. Maar ik ben ook niet genoodzaakt het ding te pakken. Een tweewieler lijkt mij te onstabiel. Ik zou een vierwieler moeten hebben .
Oja, ga wel voor een beetje kwaliteit. Liever een goede tweedehands, dan een slechte nieuwe. Wij hebben een kwalitatief slechte fiets weggedaan.
Teddy proefrijden zou ik zeker doen. Ik heb die van mij destijds als verrassing van mijn man gekregen, dus had het niet uitgeprobeerd. Maar zeker geen overbodige luxe denk ik.
Ik heb ooit gelezen dat baby's tot een maand of 2 niet in een bakfiets of fietskar vervoerd mogen worden ivm hersenbeschadiging door het schudden. Ik zou zelf dus niet zo'n jonge baby meenemen in zoiets. Ik wou je dit wel meegeven.
Ik heb ook een baboe big, met hulpmotor. Dat bevalt super! Lekker grote bak waar zeker 2 kinderen plus maxi-cosi in passen.

Zonder motor trapt het inderdaad wel zwaar. En je moet in het begin erg wennen aan het sturen met 2 wielen voor. Maar sinds ik hem heb laten ombouwen naar electrische fiets heb ik lokaal geen auto meer nodig. Werkelijk alles past er in en ik kan behoorlijk tempo maken.
twitters, dankje. Zal het eens nazoeken.

nike, ik wil idd wel een kwalitatief goede fiets.

Tweedehands is zeker een optie.
De Cargo-long van Bakfiets.nl! Geloof me: je wordt er gelukkig van.

Eerst hadden we de Babboe Big, maar daar hebben we veel ellende mee gehad. Naast alle ellende fietste hij ellendig, waardoor we hem na drie jaar de deur uit hebben gedaan. We hadden wel een bakfiets nodig en hebben dus een bakfiets.nl aangeschaft. We zijn er zo blij mee!

Zelf heb ik vier kinderen en dus een bakfiets.nl en dat gaat prima. Eentje fietst naast me, twee zitten op het bankje en de baby zit in de maxi-cosi in de bak. Past prima!
das precies de bedoeling spitsmuisje.

Kunnen de kinderen nog goed zitten met de maxicosi voor zich of staat deze ook op een bankje in een beugel?
Helemaals eens met Nike: liever een tweedehands goede, dan een nieuwe goedkopere. Heb ook een Babboe big gehad en die beviel op zich best, heb er ook veel vrij grote stukken op gefietst, maar later een Christiania gehad en die fietst zo veel lichter. Bakfiets.nl (driewieler) heb ik ook geprobeerd, en die fietste ook heel fijn. Ik heb uiteindelijk wel voor een driewieler gekozen omdat ik die stabieler vond en er meer in de bak kan.

Op de website van Babboe staan filmpjes die goed uitleggen hoe je op een bakfiets fietst. Handig om even te kijken voor het uitproberen.

(Ik had trouwens de maxi cosi overdwars op het voorbankje staan, met de twee gordeltjes vastgeklikt en niet op de bodem, zoals bij Babboe wordt aangeraden. Dan wel altijd de regentent erop.)
Ik heb een fietskar omdat bakfiets voor ons niet past als we m niet gebruiken. En ik vind t handig dat ik m kan afkoppelen en in de stad mee lopen....

Suc6 en suc6 met de laatste loodjes
Hoi,

Alvast van hart. Nog maar 5 weken!! Dan zal jij ook wel zijn begonnen met aftellen. Ik heb 4 maanden geleden een kleintje gekregen, Bobby. Ik had exact dezelfde situatie. Ik ben toen verschillende bakfietsen gaan uitproberen en bij Babboe uitgekomen. Zij hebben een nieuwe bakfiets, de Babboe City. Deze heeft en twee zitplaatsen en zij biden de mogelijkheid om met een maxi cosi drager ook je maxo cosi mee te nemen. Ik kan nu dus alle drie de kinderen in één bakfiets vervoeren. Als Bobby dadelijk uit de Maxi gaat dan kan ik een tweede bankje monteren zodat zij alle drie kunnen zitten. Het voordeel vind ik ook dat de maxi cosi goed omringd wordt door de bak zodat het goed beschermd is. Naast het praktiscche vind ik deze bakfiets ook het mooist. Sterker nog, zelfs mijn man vindt deze mooi en rijdt er elk weekend op :-) Succes met de balling. ps Babboe organiseert regelmatig proefdagen. Je kan dan rustig alles testen en zij leggen je alles uit. Succes
Wij hebben ook een cargobike long van bakfiets.nl en ik ben er erg blij mee. Het rijdt lichter dan mijn moederfiets met 1 kind voor en 1 achter. Ook kan ik er met gemak mee aan de hand lopen terwijl er 2 kinderen in zitten, terwijl ik dat met mijn gewone fiets te zwaar vond worden.Voor in de bak is nog voldoende ruimte voor een maxi cosi.

De belangrijkste reden om voor bakfiets.nl te gaan was voor mij de standaard. Die is een stuk stabieler en degelijker dan die van de tweewielers van andere merken.
Gazelle Cabby!

De aller-aller-aller beste bakfiets die er is!!!
inmiddels 3 weken verder en vorige week een bakfiets van bakfiets.nl gekocht. Een cargo long 2 wieler. Proefrit gemaakt en meteen verkocht. Een tweedehands, dat wel, maar hij wordt helemaal opgeknapt door fietsenzaak waar we hem

hebben gekocht. Hoop hem volgende week op te kunnen halen.

Dank voor alle tips

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven