andijvie-bed verschonen

21-06-2012 16:25 61 berichten
geinspireerd door een ander andijvie-topic

ik weet dat hier vaker topics over zijn geweest, maar ik zit met het volgende.

heel veel mensen (hier ook) verschonen volgens mij hun bed iedere week. ik doe dat ook wel, (althans de lakens, hele bed om de week) maar eerder uit gewoonte.

ik vraag mij af of dat niet een beetje onzin is, zolang je niks geks in bed doet

wat vinden jullie hiervan en hoe vaak verschonen jullie het bed??

(ja ik weet het, ik maak me druk om niks maar ik vroeg het me gewoon af...)
Elke week.

Maar ik zou het liefst elke dag in een ´vers´ bed willen stappen, heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ivetje schreef op 21 juni 2012 @ 16:35:

Om de week, heb het zo van huis uit meegekregen. Mijn moeder deed de ene week hun beddengoed en de andere week dat van de kinderen. Zo doe ik het nu ook

Zo doe ik het ook.

Ik draai na een week mijn dekbed om en ik laat het lekker luchten
Iedere week word mijn hele bed verversd! Ik slaap er alleen zelf maar in, maar dan nog vind ik dat het iedere week fris, spik en span moet zijn.
Ik ben een vieze viespeuk, ik doe t wanneer ik er zin in heb.

Heb geen vaste dag/week ofzo.

En ik heb er niet vaak zin in...
Ik heb weleens ergens gehoord dat 1x in de 2 weken gemiddeld is.

Daar zit ik ruim onder. Iig minder dan eens in de 2 weken. Misschien 1x in de 3 weken ofzo. Als ik ziek ben of door de warmte veel zweet wat meer.
. . . . wekelijks hoeslaken en dekbedovertrek, heb net pas 1 molton. Die gaar richting wasmachine zodra molton 2 gekocht is. Tussendoor gaat molton 1 ook wel in de was.

1x per week, lekker schoon, en ook vanwege 1 bontjasje wat regelmatig op bed ligt . . . .
quote:Ivetje schreef op 21 juni 2012 @ 16:35:

Om de week, heb het zo van huis uit meegekregen. Mijn moeder deed de ene week hun beddengoed en de andere week dat van de kinderen. Zo doe ik het nu ook

ik doe tegenwoordig iedere week hoeslaken en gewone laken (die onder de deken zit, heb ik niet altijd maar wel regelmatig) en om de 2 weken het dekbedhoes (als ik er een laken onder heb)

echter dat vind ik niet handig, ik doe het liever allemaal in 1 x.

echter het hele bed iedere week vind ik wat overdreven.

van huisstofmijt enz. ga je mijns inziens ook niet dood

maar goed zit dus ff te denken wat het handigst is...

heb ook harige diertjes op mijn bed, echter ik heb een apart dekentje op bed liggen voor ze...
quote:dasminder schreef op 21 juni 2012 @ 16:33:

[...]

dus heb je nog steeds huidschilfers / huisstofmijt / zweet ...

3 weken he, dan is 21 x 8 uur. komt op hetzelfde neer als 1 /2 week lang dezelfde kleding dragen, doe je dat ook ?

Nee, kleding wordt een stuk intensiever gebruikt dan beddengoed. (Ik eet, drink, tuinier en sport niet in bed), dus natuurlijk trek ik vaker schone kleren aan.

Daarnaast ben ik wel neurotisch in het luchten en ventileren. En mijn bed ziet er niet onfris uit en ruikt ook niet raar. Ik heb astma en toch al een jaar geen medicatie nodig. Dus ik zie echt geen reden om mijn bed vaker te verschonen.

Bovendien slaap ik er dus alleen zelf in en mag dat ook lekker zelf bepalen!
quote:elastiekje_ schreef op 21 juni 2012 @ 17:06:

Hier eens in de 2 weken. Ik ben niet zo heel panisch met bacterieën en viezigheid. Ik was mezelf iedere dag, douche 5 keer in de week, ben wel slordig maar verder ook niet vies. Ik vind dat schoon zat

Soms lees ik wel eens dingen dan denk ik echt daar krijg je juist weerstand van.Daar ben ik het dus helemaal mee eens. van eens in de 2 weken de boel verschonen ga je echt niet dood..
Ik ook ongeveer om de 2 a 3 weken, maar ik slaap dan ook helft van de tijd bij mijn vriend...

Strijken jullie je beddengoed? Ik heb geen droger en neem soms mijn beddengoed daarom mee naar mijn moeder om te wassen, en die strijkt het altijd. Vind ik zelf onzin, maar je bed lijkt wel nog 'schoner' dan....
quote:lifeforever schreef op 21 juni 2012 @ 17:04:

[...]

Ik keek naar jouw plaatje, toen naar mijn bed, en nu zie ik op tegen vanavond:')
beddengoed strijken? hihihi het zal heerlijk zacht zijn,

maar ik vind het lichtelijk overdreven...
Eens in de 3 weken. Wat voor rampspoed treft mij nu? Ik lees hier al een paar keer dat het vaker moet, maar waarom precies?

Pyjama gaat elke 3 nachten in de was en overdag sla ik het dekbed open. Schijnt huisstofmijt niet leuk te vinden, die houdt van een mooi strak opgemaakt warm bedje.
Een andijviebed klimkt trouwens wel als iets dat nodig verschoond moet worden!
Het bed verschonen vind ik een rotklus, net zoals alle andere huishoudelijke zaken. Ik doe het dus zo min mogelijk, wanneer ik denk dat het nodig is. Dat zal eens in de drie weken zijn, of zo. En ik vind mijn bedje toch altijd lekker. En ik vind mezelf niet vies.
Dit topic verschijnt zo'n 1x in de 4 a 5 maanden.

het wachten is nu op het topic: Hoevaak verschoon jij je handdoek...
quote:pearle schreef op 21 juni 2012 @ 18:01:

het wachten is nu op het topic: Hoevaak verschoon jij je handdoek...of je vaatdoek. Of je theedoek. Of je...
quote:Soppie300 schreef op 21 juni 2012 @ 18:26:

[...]

of je vaatdoek. Of je theedoek. Of je... Onderbroek!
onderbroek.....
Na elke serie nachtdiensten, dus gemiddeld om de week ( 1 keer per 2 weken)
quote:pyridine schreef op 21 juni 2012 @ 17:50:

Een andijviebed klimkt trouwens wel als iets dat nodig verschoond moet worden!

dat is viva-forumtaal...

(andijvie-vragen zijn vragen over het huishouden, schoonmaken enz)
quote:pearle schreef op 21 juni 2012 @ 18:01:

het wachten is nu op het topic: Hoevaak verschoon jij je handdoek...ja ik weet het. goed idee van die vaat/keuken/thee/weetikveelwatvoor doeken, begin jij?
Ik verschoon mijn bed (dus hoeslaken, slopen en dekbedovertrek) elke week, de molton eens in de zoveel tijd. k vind het ook altijd heerlijk in een schoon bed. Moet wel zeggen dat mijn vriend het belangrijk vond om het elke week te doen, hij verschoont dus ook het bed elke week

Een vriendin van mij doet het een paar keer per jaar (lees 2 tot 3 keer) we moeten er samen altijd om lachen dat ze een lekkere viespeuk is
he gadsie, hahaha.

nou ja je zal er echt niet dood aan gaan...
Nee, ze is juist haast nooit ziek. Ach, ieder zo'n zijn ding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven