Minnaar deel 17

21-05-2012 14:59 3012 berichten
Alle reacties Link kopieren
Profiel

17623 berichten

Voeg toe als contact

13-03-2012, 17:08

--------------------------------------------------------------------------------

Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?

And I wonder if I ever cross your mind, for me it happens all the time
Dames en heren, vraag me het volgende af.... is jullie relatie met je n2 exclusief (naast de relatie met evt n1 uiteraard) en zo ja, hoe maak je dat bespreekbaar? Merk dat ik het best moeilijk vind om te zien dat mijn n2 nog actief is op secondlove (regelmatig on-line). Ik wil hem niet in de gaten houden maar dat gaat vanzelf, vervelende eigenschap.... ben bang dat hij het niet leuk vind als ik er naar vraag, of is dat mijn eigen onzekerheid?
Goedemorgen Dames en een enkele Heer.

Ondanks dat ik geen echte minnares heb, heb ik wel een beetje een dubbel leven op dit moment.

Ik ben aan het scheiden.

de volgende leuke meid meld zich aan.

Ik woon op dit moment nog samen met mijn ex.

Het lijkt mij niet handig om dat in dit stadium het te vertellen.

Anders zou ze mij verdenken dat ik daarvoor ook al wat met haar had, wat niet het geval is. Wij spraken elkaar een paar weken nadat de beslissing gemaakt was.

Aangezien we als vrienden uit elkaar proberen te gaan is dat zeker niet bevordelijk.

Daarbij liggen die twee elkaar niet zo.

Ik zorg in iedergeval dat de kids hier niets van mee krijgen.

Het is al lastig genoeg voor hun, om te begrijpen wat er gebeurd.
quote:kitchenknife schreef op 21 juni 2012 @ 11:25:

Dames en heren, vraag me het volgende af.... is jullie relatie met je n2 exclusief (naast de relatie met evt n1 uiteraard) en zo ja, hoe maak je dat bespreekbaar? Merk dat ik het best moeilijk vind om te zien dat mijn n2 nog actief is op secondlove (regelmatig on-line). Ik wil hem niet in de gaten houden maar dat gaat vanzelf, vervelende eigenschap.... ben bang dat hij het niet leuk vind als ik er naar vraag, of is dat mijn eigen onzekerheid?

De relatie met mijn minnaar was exclusief.

Dit hebben wij gewoon zo besproken. Echter zei hij altijd ..ik kan jou niets verplichten, hij kon zich voorstellen dat het zou kunnen gebeuren.

Wehebben wel afgesproken als dat zou gebeuren we dit eerlijk zouden zeggen aan elkaar.

Voor mij had dat betekend een eind aan onze verhouding, omdat ik exclusief wil zijn.

Dat ik hem moest delen met zijn vrouw is logisch..maar met nog 1 erbij nee...

En dat wist hij ook...hij had daar minder problemen mee.

Gewoon eerlijk vragen hoe je minnaar daar over denkt...dat is het beste denk ik..
@ Kitchenknife...mn ex nr.2 was voor mij niet de enigste..had af en toe ook een ander..

Weet niet of dit onzekerheid is,maar je kunt altijd voorzichtig peilen of hij ook andere dames ziet?

@Scorpid..uit eigen ervaring zou ik zeggen idd niet zeggen en ook de 1e paar maand erna toch maar rustig aan doen..ook ivm je kids.Scheiding en kids is zowiezo meestal erg kl*t*
Heeee "ouwe rot", gaat dat over mij? Aviv, ik heb mijn gevoelens wel een poosje heel heel hard bewaakt en eigenlijk doe ik dat nog. Ik kies ervoor om het er niet meer met me vandoor te laten gaan omdat ik heb gemerkt dat het me teveel pijn doet als het niet zo leuk meer is en dat is het me niet waard. Ik ben zelf dus blij dat ik weer wat gevoelens toe kan laten.

Kitchen: ik spreek geen exclusiviteit af, verre van. En doordat ik daar eerlijk over ben, zijn zij het ook. Ik ben een beetje eerlijk maar vertel niet alles en dat verwacht ik van hun ook niet. Het mag vrijheid-blijheid blijven.

En als ik hem vaak op SL zie (wat idd het geval is) en ik word daar onzeker van (wat niet het geval is) , zou ik ernaar vragen. Zeker als een minnaar weinig tijd voor me heeft zou ik wel raar staan te kijken als hij op zoek zou zijn naar nog een dame. (ons 'en uitgezonderd)
Ja Rooss4

En daarom ben ik ook blij verrast dat je weer wat gevoelens toe laat. Ik mag wel kalend blond zijn maar begrijp je soms best.

@keukenmes , exnr2 en ik spraken toendertijd exclusiviteit af.

Samen besproken en goed bevonden.
@elisa: hahah ik heb dat ook dat het 'stroef' aanvoelt dan

En nee mijn gevoel gaat niet met me op de loop door dit appje van minnaar.

Je moet het gewoon niet groter maken dan het is.

@vain: het is heerlijk om te horen ;). Maar inderdaad.... toch even slikken... heel raar.

@kitchenknife: onze relatie is tot nu toe exclusief en daar hebben we het regelmatig over. Ik heb met mijn man wel een swingrelatie. Dus als ik ga swingen zou hij met andere stellen 'iets' mogen doen. Ik vind het moeilijk. Maar hebben wel de afspraak dat we eerlijk naar elkaar zijn.
Kitchen.. ik ben zo monogaam als een zwaan (uitspraak van Rooss ) dus voor mij is mijn minnaar exclusief. Ik kan en mag hem niet claimen, mocht hij er nog iemand naast hebben.. prima maar ik wil het niet weten..
Uitspraak van mij? Echt? Jeetje, wat een wijsheid

Katniss, als jij gaat swingen mag hij met andere stellen iets doen? Maar dus niet met een vrouw alleen? Ik lees tussen de regels door dat je dit naar je minnaar toe toch echt liever niet hebt, dat het pijn zou doen.

Komt op mij claimend over, zie ik het verkeerd? Ik vind dit een zeer boeiend onderwerp want je kiest ervoor om jezelf te delen maar bij een ander zou je dat liever niet hebben. Wat ik ook weer heel goed snap want ik ken het...

Wat ik aan mezelf maf vind, is dat ik veel claimender was toen ik nog in mijn relatie zat.

Alsof ik in een minnaar tóch een potentiële uitvlucht zag. Dat is nu helemaal verdwenen.
Bedankt voor jullie reacties

Heb het wel geprobeerd te bespreken naar dan maakt hij er een grapje over en veranderd snel van onderwerp. En ik merk dat ik het er toch moeilijk mee heb, gevoel dat ik niet voldoende ben als n2 want wat moet hij anders op die website... zucht ;)!
Komt op mij claimend over, zie ik het verkeerd? Ik vind dit een zeer boeiend onderwerp want je kiest ervoor om jezelf te delen maar bij een ander zou je dat liever niet hebben. Wat ik ook weer heel goed snap want ik ken het...

Claimend niet..Het is de afspraak die je met elkaar maakt en die nakomt.

Als je voor exclusief kiest moet je dat ook nakomen, en niet achteraf liggen rotzooien met een ander.

Het zou mij ongelukkig maken...en daar kies ik niet voor .

Het moet leuk blijven..voor alle twee de kanten.

Ik zou daar geen weg in kunnen vinden.
Silvia, kan een afspraak niet claimend zijn? Exclusiviteit eisen (en dat doe je want als jij niet exclusief zou zijn stop je ermee) is toch een vorm van claimen? Dit soort afspraken werken in mijn optiek controle drang in de hand en wederom een stuk vreemdgaan van hem en geheimhouding als hij de afspraak toch niet zo ziet zitten. Denk je dat hij jou minder leuk vindt als hij ook met anderen zou daten?

Kn, voor mij een duidelijk verhaal hoor. Zijn voelsprieten staan nog steeds uit en ik kan hem geen ongelijk geven. Mannen moeten best flink betalen voor een site als secondlove, ik snap wel dat hij wat "adresjes vergaard" als ik het zo zeggen mag. Het enige wat jij voor jezelf kan bedenken en beslissen is of jij hiermee kunt leven.

Nogmaals, ik snap het ook heel goed want ik heb dit t shirt in 10 voud in de kast hangen maar weet nu gelukkig uit ervaring dat elke man anders is, iets anders brengt en dat het één niet afknaagt van het ander.
quote:Rooss4 schreef op 21 juni 2012 @ 12:23:

Katniss, als jij gaat swingen mag hij met andere stellen iets doen? Maar dus niet met een vrouw alleen? Ik lees tussen de regels door dat je dit naar je minnaar toe toch echt liever niet hebt, dat het pijn zou doen.

Wat ik aan mezelf maf vind, is dat ik veel claimender was toen ik nog in mijn relatie zat.

Alsof ik in een minnaar tóch een potentiële uitvlucht zag. Dat is nu helemaal verdwenen.

Weet je.... sinds ik echt gevoel heb voor mijn minnaar ben ik nog niet wezen swingen omdat dat niet lekker/goed voelt. Omdat ik persoonlijk genoeg heb aan mijn minnaar (en natuurlijk nr1)

En tuurlijk mag hij alles doen wat hij wil. Ik ben zijn vrouw niet. Maar als hij dat zou doen.... dan zou ik niet weten hoe ik zou reageren en weet ook niet of ik dan verder met hem zou willen gaan. En daar hebben we het samen regelmatig over. (trouwens.... als hij in zijn eentje met een vrouw alleen zou gaan rotzooien .. dat is voor mij een echte no-go)

Mocht hij samen met zijn vrouw gaan swingen.... is dat weer totaal anders.

Jaja, ik weet het Roosss ik heb ook vreselijke doorntjes

Maar voorlopig is dit nog niet aan de orde gelukkig.
Nee, als je dit beide overeen bent gekomen niet.

Het zou voor mij niet te handelen zijn als minnaar er nog meer op na hield.

Ik heb altijd gezegd..als je het wilt..zeg het me, en dan heb ik de keuze om te stoppen of niet.

Daarbj had ie ook nooit de behoefte..had zijn handen al meer als vol aan mij :-)quote:Rooss4 schreef op 21 juni 2012 @ 13:50:

Silvia, kan een afspraak niet claimend zijn? Exclusiviteit eisen (en dat doe je want als jij niet exclusief zou zijn stop je ermee) is toch een vorm van claimen? Dit soort afspraken werken in mijn optiek controle drang in de hand en wederom een stuk vreemdgaan van hem en geheimhouding als hij de afspraak toch niet zo ziet zitten. Denk je dat hij jou minder leuk vindt als hij ook met anderen zou daten?

Kn, voor mij een duidelijk verhaal hoor. Zijn voelsprieten staan nog steeds uit en ik kan hem geen ongelijk geven. Mannen moeten best flink betalen voor een site als secondlove, ik snap wel dat hij wat "adresjes vergaard" als ik het zo zeggen mag. Het enige wat jij voor jezelf kan bedenken en beslissen is of jij hiermee kunt leven.

Nogmaals, ik snap het ook heel goed want ik heb dit t shirt in 10 voud in de kast hangen maar weet nu gelukkig uit ervaring dat elke man anders is, iets anders brengt en dat het één niet afknaagt van het ander.
quote:katnisss68 schreef op 21 juni 2012 @ 14:09:

[...]

Weet je.... sinds ik echt gevoel heb voor mijn minnaar ben ik nog niet wezen swingen omdat dat niet lekker/goed voelt. Omdat ik persoonlijk genoeg heb aan mijn minnaar (en natuurlijk nr1)

En tuurlijk mag hij alles doen wat hij wil. Ik ben zijn vrouw niet. Maar als hij dat zou doen.... dan zou ik niet weten hoe ik zou reageren en weet ook niet of ik dan verder met hem zou willen gaan. En daar hebben we het samen regelmatig over. (trouwens.... als hij in zijn eentje met een vrouw alleen zou gaan rotzooien .. dat is voor mij een echte no-go)

Mocht hij samen met zijn vrouw gaan swingen.... is dat weer totaal anders.Jaja, ik weet het Roosss ik heb ook vreselijke doorntjes

Maar voorlopig is dit nog niet aan de orde gelukkig.

Ik heb een vraag uit interesse,om het te begrijpen want vind het interessant en bedoel het dus niet verkeerd..

Waarom mag hij wel een andere vrouw sexen als zijn nr1 er bij is, maar niet als nr1 of jij er niet bij bent? en dus een nmr 3 heeft. (Ik lees dat je gevoelens voor hem hebt, en een nr3 is een ''no-go''.. maar als hij met zijn nr1 naar een club gaat bijv, en daar met een nmr3 vrijt, waarom mag dat wel? ( omdat hij dan niet 1 op 1 is met een vrouw? en je niet wilt dat hij gevoelens heeft voor een nr3? of zie ik het verkeerd? )
Dag Gurly, welkom ! Ik ben blij dat ik je vraag niet hoef te beantwoorden, want ik word helemaal duizelig van al die nummers, haha...

Ook een welkom aan Scorpid. Dat lijkt me inderdaad een lastige situatie.. een nieuwe vriendin terwijl je nog niet formeel en fysiek gescheiden bent. Ik zou sowieso geen relatie aangaan, want een scheiding is al ingewikkeld genoeg lijkt me en dat moet dan allemaal eerst nog een plaatsje krijgen (ik vond het zelf nogal een verdrietige periode eigenlijk). Gewoon een SV (seksvriendin, just for lust) dat kan misschien wel, maar waarom zou je jezelf al dat geheime gedoe op je hals halen in zo'n lastige tijd? Is het een optie om die leuke nieuwe dame even te parkeren tot het moment dat je op je zelf bent en je nu even te focussen op alle veranderingen en met name de impact voor je kids?

Wat de N2 aangaat: Wij hebben ook een afspraak t.a.v. exclusiviteit. En daar is niks claimends aan, maar eerder praktisch omdat we het niet ingewikkelder willen maken dan dat het is. Onderdeel van de afspraak is overigens wel dat als één van beide van gedachten/wens verandert dat we dat gewoon bespreken.... Simple as that. Ik zou het toch gewoon bespreekbaar maken hoor, Kitchenknife.. dan weet je in ieder geval hoe hij er naar kijkt!
@ alleG.

haha Ja ik weet het, duidelijkheid creeéren is volgens mij ook niet mijn beste eigenschap

*wacht geduldig af tot iemand het snapt en wel een uitleg kan/wil geven*
quote:katnisss68 schreef op 20 juni 2012 @ 23:20:

@gaartje: jouw minnaar is een minnaar die die naam verdient. ;) Moet een geweldig lieve man zijn.

(klinkt een beetje als die van mij hahaha)

Nou, in het kader van de exclusiviteits discussie is het vast niet dezelfde hahahaha. Maar wel erg fijn, zo'n relaxte minnaar... ik word er altijd helemaal 'Zen' van.

En heerlijk toch... die 'I you's'. Ik zeg: make love, not war !
quote:gurly3 schreef op 21 juni 2012 @ 15:28:

[...]

Ik heb een vraag uit interesse,om het te begrijpen want vind het interessant en bedoel het dus niet verkeerd..

Waarom mag hij wel een andere vrouw sexen als zijn nr1 er bij is, maar niet als nr1 of jij er niet bij bent? en dus een nmr 3 heeft. (Ik lees dat je gevoelens voor hem hebt, en een nr3 is een ''no-go''.. maar als hij met zijn nr1 naar een club gaat bijv, en daar met een nmr3 vrijt, waarom mag dat wel? ( omdat hij dan niet 1 op 1 is met een vrouw? en je niet wilt dat hij gevoelens heeft voor een nr3? of zie ik het verkeerd? )

Whahaha ik moest ook drie keer lezen voordat ik in de gaten had wie nou welk nummer was

In het kort gezegd komt het er denk ik op neer dat ik gewoon nu stapelverliefd ben op minnaar en hij op mij en dat we graag exclusief zijn voor elkaar.

Van mijn nummer 1. Daarvan weet ik wat ik aan hem heb... zijn al meer dan 20 jaar samen, houden van elkaar, hebben ups en downs en blijven lekker bij elkaar.

Als je zo'n prille nr2 relatie hebt... met gevoelens.... dan wil je geen ander. En ik kan dan ook niet begrijpen dat hij wel een ander zou willen. Alleen voor de sex.

Hmmmm ik zie het al. Moeilijk te verwoorden
quote:Allegaartje schreef op 21 juni 2012 @ 19:06:

[...]

Nou, in het kader van de exclusiviteits discussie is het vast niet dezelfde hahahaha. Maar wel erg fijn, zo'n relaxte minnaar... ik word er altijd helemaal 'Zen' van.

En heerlijk toch... die 'I you's'. Ik zeg: make love, not war !

Hahaha ik zei ook 'een beetje'.

Ja heerlijk zo'n relaxte man. Die laat weten dat ie je graag ziet, ook al is het alleen voor een uurtje voor een kusje tussendoor .

En daar moeite voor doet en omgekeerd.
Nou.. ik snap het wel. Zeker als het meer dan 'just for lust' is, dan wordt delen overbodiger en tegelijkertijd lastiger ook. Geen woord spaans bij !

Over minnaar: Ja, heel fijn, gewoon er voor elkaar kunnen/willen zijn, no matter what. Als het gisteren niet op seks was uitgedraaid, dan was het nog steeds prima geweest. Niks moet, alles mag.
anoniem_65174 wijzigde dit bericht op 21-06-2012 19:31
Reden: aanvullingkje
% gewijzigd
trouwens... wil nog even kwijt: hij wil helemaal niet daten met een andere vrouw hoor! Hij heeft genoeg aan mij en zijn vrouw (in random order? lol)

Het zijn gewoon gesprekken die we voeren en waarover we discussieren. Met respect. Always...
Als de exclusiviteitsbehoefte er van 2 kanten is, is het een prima afspraak. Als je elkaar gaat controleren, als je elkaar steeds op een bepaalde site tegenkomt en je hebt daar last van, dan lijkt er een onbalans te zijn. Exclusiviteit afspreken is wat anders dan dit te eisen. Als je het eist (rommel met een andere vrouw en ik ben exit noem ik eisen) dwing je je minnaar bij nieuwsgierigheid dus wederom tot vreemdgaan, dat is het stukje dat ik niet snap. Bij heftige gevoelens is het inderdaad stukken moeilijker om te delen, Katniss.

Daarom gaat rooss maar weer fijntjes aan de hartbewaking mocht het gevoel te sterk worden...
Ik snap 'm Roosje ! Ik weet dat m'n minnaar met diverse dames contact heeft (mail etc), maar ik ga 'm zeker niet controleren hoor... haha, ik bezit 'm niet en vertrouw 'm 100%.

De hartbewaking is mooi - just in case -, maar mooier zou zijn als die allernieuwste nieuwe man gewoon voorzichtig met jouw hart omgaat !
Ik riep bij voorbaat al dat ik absoluut niet exclusief was en meerdere minnaars had. Maar uiteindelijk vond ik nr3 zo leuk dat ik helemaal geen zin meer had in nr2...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven