Seats and Sofas, kwaliteit/ervaringen?

21-06-2012 21:58 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij willen graag een stoffen hoekbank kopen en regelmatig valt mijn oog op leuke banken in het foldertje van Seats en Sofas. Nette prijzen, leuke modellen. Maarr..ik heb ook de associatie met consumentenprogramma's waarin het bedrijf er niet goed vanaf komt. Wie heeft er wel gekocht en is tevreden (of juist niet?)? Ons idee; we willen er niet extreem veel geld aan uitgeven en we snappen dat het voor een lage prijs, ook geen topkwaliteit kan zijn. Maar een jaar of 5 met een bank doen, dat moet toch wel lukken? Alvast bedankt voor de reacties.
Maar ja, als hij opeens weggaat, weten ze natuurlijk dat ik ga happen..hoe los ik dat nu weer op ;).
quote:moekie76 schreef op 21 juni 2012 @ 22:23:

Kijk gewoon goed naar de soort stof en de dikte ervan, constructie en comfort vd bank. Dat in combi met je eigen maximale prijs, en ja ze kunnen daar nog goed wat aan de prijs doen.Ik hoop dat we dat inderdaad goed kunnen beoordelen, gewoon goed kijken dus.
Mirjam.. hoeft niet .. wanneer je voordat je de winkel ingaat ook goed tegen ejzelf zegt dat wanneer ze niet genoeg tegemoet komen naar mijn bod dat je dan met lege handen de deur uit gaat. En kom je paar dagen of week later gewoon terug

Pingelen = goed haha

En echt.. die banken bij S&S zijn heel duur , terwijl zij inkoopprijs nog minder dan de helft er voor betalen.

Stel bank is 1000 euro , zij hebben die ingekocht voor 250 euro. Dan nog wanneer je dus een bod doet van 500 euro verdienen ze er nog 250 euro aan.. Snap je wat ik bedoel ?

Kortom hun marges zijn enorm hoog !
Ik zeg: kringloop, marktplaats of Ikea.
Mirjam.. en goed idd de kwaliteit van de bank bekijken , de stof , kussens e.d.
zit maxx is beter. Daar hebben we ook onze leren banken gehaald.
Ok Zespri, dank je voor je tip. Dus we kunnen het beste een percentage in gedachten nemen wat we minder willen betalen (maar 50% is toch wel heeel erg veel? is dat echt haalbaar?) en daar dan echt voor gaan.

phoolan, van jouw tips vind ik Marktplaats de beste, maar zoals gezegd; we willen graag nieuw kopen (hoewel we zeker weer even de laatste advertenties zullen screenen). Bij de Kringloop vind ik het aanbod maar klein en dan moeten daar steeds naar terug tot er ooit heel misschien iets naar ons zin staat. En Ikea heeft op dit moment niet wat wij zoeken.
Samira, ZitMaxx ken ik ook wel. Wij zoeken nu echter stof en geen leer zoals jullie (ik neem wel aan dat ze dat daar ook verkopen overigens).

Ik vind 1600 euro te veel geld voor een stoffen hoekbank, en die prijzen kom ik bij andere winkelketens vaak genoeg tegen.
Ontevreden. Stof sleet snel, cat.2. Leuning brak af. Banken hebben het 3 jaar gedaan en toen voor een fles rosé aan een studente verkocht. Eens maar noooooit weer
Seats and Sofa's is idd erg slecht met hun service, ik heb er een bank gekocht paar maanden terug, en net wat er net al gezegd werd, je gaat voor de prijs van 500 euro, maar dat was vreselijk dunne stof, dus ga je voor een dikkere stof waarme je al snel op 700 euro uitkomt, [nou vind ik dat zelf een keus die je maakt, maar goed...] en dan moet je hem nog zelf ophalen he! In Maassluis als ik me goed herrinner, je kan hem ook laten bezorgen, dat heb ik dus gedaan uit nood, omdat ik niemand ken die een grote aanhangwagen heeft, en mijn oude bankstel mee laten nemen, kostte me 180 euro nog eens extra, dus ik totaal ben ik nog bijna 1000 euro kwijt, in de winkel was mijj verteld dat het 75 euro zou kosten door de verkoper,[en ik simpele ziel had daar ook nog vertrouwen in] de bank zelf is wel erg naar mijn zin voor de rest, maarop de langere duur kan ik er nog niet over meepraten.....een ding is zeker.... voor mij ook nooit geen Seats and Sofa's meer......
Babseflaps, jij hebt dus niet afgedongen? Ik heb nu (dankzij dit topic) wel begrepen dat dat zo ongeveer les 1 is bij S&S. Wat jammer dat jij zo vreselijk veel geld extra kwijt was. Wij huren voor 15 euro een aanhangwagen dus we halen het ding met alle plezier zelf op. Ik hoop dat de bank verder wel bevalt!?
quote:Mirjam762 schreef op 21 juni 2012 @ 22:15:

Nettel, wij hadden nu net zin in een nieuwe bank, maar inderdaad, MP kan ook geweldig uitpakken.

En als je nu voor de helft van het geld dat je uit wilde geven aan een nieuwe bank, een mooiere bank via MP koopt... (die ook langer meegaat....!). En dat je dan ook ff nieuwe stoelen koopt, of een supermooie bijzettafel?
Ik zou zeggen Leenbakker. Ze hebben echt goede aanbiedingen en je komt ook niet voor verrassingen te staan van prijsstijgingen. Ik heb mijn bank nu een half jaar, dus kan over de kwaliteit op de lange termijn niet zoveel zeggen, maar hij is nog in topconditie. (ik heb ook een kat die zijn nagels erin zet, maar zelfs na zijn escapades -nog- geen schade.) Wat ik ook prettig vond, was dat ik tijdens de actie de bank kon bestellen en een aanbetaling kon doen, om hem pas weken later na mijn verhuizing (en na de actie) op te halen. Voor dezelfde goede prijs.
quote:nettel schreef op 21 juni 2012 @ 22:49:

[...]

En als je nu voor de helft van het geld dat je uit wilde geven aan een nieuwe bank, een mooiere bank via MP koopt... (die ook langer meegaat....!). En dat je dan ook ff nieuwe stoelen koopt, of een supermooie bijzettafel?

Je hebt ook zeker een punt. Maar het is vaak veel gezoek..en daar hadden wij nu geen zin in. Maar ik ga zeker nog even rondkijken op MP.

En potverdikkie, dat is ook een goede tip, Leen Bakker, daar had ik nu even niet aan gedacht maar ik vind het een prettige winkel. Zij hebben in onze vorige woning ook de trapstoffering geleverd en geplaatst; perfecte prijs en topkwaliteit.
quote:Mirjam762 schreef op 21 juni 2012 @ 22:59:

[...]

Je hebt ook zeker een punt. Maar het is vaak veel gezoek..en daar hadden wij nu geen zin in. Maar ik ga zeker nog even rondkijken op MP.

Daar geef ik je volledig gelijk in
Ik heb een leren bank van S & S en ben zeer tevreden over de bank (bijna 10 jaar oud). Maar was wel een duurdere prijsklasse, 2000 meen ik. Over de service kan ik niks zeggen want heb nooit problemen met de bank gehad
Dank je Mika. Jij dus tevreden.

Bij Leen Bakker hebben ze ook leuke dingen, ik hoop er morgen even te gaan kijken. Nu maar hopen dat als we daar slagen, dat de levertijd ook een beetje meevalt.. Hoe is dat eigenlijk bij S&S?
Wij hadden ook een hele mooie bank in de folder gezien. We zijn nadat we gegooled hadden niet eens meer gegaan.

Jeetje wat veel slechte ervaringen, niet normaal.

Meestal lees je wel wat slechte ervaringen, maar hier moest je op zoek naar de goede.

Ook hebben ze al heel vaak waarsvhuwingen gehad van de reclame code.commisie.

Na het filmpje op de radarsite waren we om.
Hm hier dan goede ervaringen, zowel ik als mijn ouders hebben daar een bank weg, nu 5 jaar oud en nog in zeer goede staat, wel leer allebei dat wel.

Ook de service was goed wij hebben juist flinke korting gekregen een 3 zitsbank en 2 stoelen toen voor 1000 euro.

Mijn ouders 1000 euro betaald voor een 5 zits bank met zon stuk eraan nog.
quote:mika65 schreef op 21 juni 2012 @ 23:04:

Ik heb een leren bank van S & S en ben zeer tevreden over de bank (bijna 10 jaar oud). Maar was wel een duurdere prijsklasse, 2000 meen ik. Over de service kan ik niks zeggen want heb nooit problemen met de bank gehadHier precies zo. Ook al een 10 jaar oude leren bank die het nog prima doet. Zou inmiddels best een andere willen maar de bank is nog veel te goed ondanks dat ie regelmatig mishandeld is door kind en honden.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
quote:Mirjam762 schreef op 21 juni 2012 @ 22:49:

Babseflaps, jij hebt dus niet afgedongen? Ik heb nu (dankzij dit topic) wel begrepen dat dat zo ongeveer les 1 is bij S&S. Wat jammer dat jij zo vreselijk veel geld extra kwijt was. Wij huren voor 15 euro een aanhangwagen dus we halen het ding met alle plezier zelf op. Ik hoop dat de bank verder wel bevalt!?Ik heb zelf geen trekhaak, probleem nummer een,en trouwens.... durf ik niet ook denk ik..... en voor de rest geen vrienden die een grote aanhanger hebben, dus was het haast wel verplicht om het zo te doen, de bank zelf bevalt me tot nu toe wel goed, maar was wel boos over die 180 euro extra, en afdingen heb ik nooit zo bij nagedacht, doe ik met mijn volgende bank wel over hopelijk 10 jaar pas......maar nooit meer bij S&S...
quote:Mirjam762 schreef op 21 juni 2012 @ 23:10:

Nu maar hopen dat als we daar slagen, dat de levertijd ook een beetje meevalt.. Hoe is dat eigenlijk bij S&S?Levertijd van mijn bank was officieel 12 weken, waren er achteraf 10, dat was voor mij geen probleem, gaf me de tijd nog om alles nog ff in de verf te zetten ook, maar kan me voortstellen als je "haast" heb dat je dan niet zo lang wilt wachten.....
Vrijwel alle banken komen uit dezelfde fabrieken in het oostblok. Er staat zowel troep als goed spul dat is bij alle meubelwinkels. Je kunt het controleren door eronder te voelen of de balkjes minimaal 5x5 cm zijn, of de stof strak zit, of de stof van kwaliteit is (licht elastisch) en of ie kraakt als je lomp gaat zitten.

Ik heb er zelf 2 jaar geleden een grote hoekbank gekocht voor de helft wat ze vroegen. Op al het serieuze spul zit zeker zo'n 50% marge. Ben erg tevreden!
Prima winkel om goed te onderhandelen en een niet te dure bank te scoren. De mijne heb ik nu 7 jaar en kan nog wel even mee. Vraagprijs was 1500, heb 'm voor 800 gekocht.
conversation = awareness
10 jr geleden 2 leren tweezitsbanken gekocht bij seats and sofa's.

Inderdaad onwijs veel eraf gepingeld. dat moet je echt doen! Schaam je niet om extreem laag in te zetten.

Pas na de koop kwam ik erachter dat ze inderdaad ergens in verweggistan ( nou ja, maassluis ) opgehaald moesten worden, kon gelukkig een busje regelen.

En nu..ja, ik wil best wel zo'n mooie lounge bank maar ze zijn allebaal nog prima die banken Echt ondanks kinderen die dagelijks op en neer springen nog niets kapot aan.

Dus je kan boffen blijkbaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven