Brieven aan oude bewoner

22-06-2012 12:01 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon nu officieel zo'n 2,5 maanden in mijn nieuwe flat. De vorige bewoonster is er inmiddels 3 maanden uit.

Ik blijf echter post voor haar ontvangen, maar daar ik geen nieuw adres van haar heb, kan ik het haar niet doorsturen en ik kan dit adres nergens achterhalen.

Bij "retour afzender" krijg ik de post gewoon weer opnieuw in mijn bus, bij "woont hier niet/is verhuisd" ook. En ondertussen blijft de stapel zich ophogen..

Wat moet ik nu met die post?
"Wat heeft de wetenschap ooit voor ons gedaan?!" typte zij op haar blog.
Gewoon stug retour afzender wegens verhuizing op de enveloppen blijven zetten en in de brievenbus teruggooien.
Duidelijk jouw adres doorstrepen, met een zwarte stift. Dan er op zetten 'retour afzender' en in de bus gooien.

Huur je via een woningbouwvereniging? Anders zou je daar aan kunnen geven dat je nog veel post krijgt en dat zij de oude bewoonster inlichten en zorgen dat de post bij jou weg gaat.

Op een gegeven moment was ik er wel klaar mee, en heb de post weggegooid (na zo'n maand of 10 denk ik, het droogde sowieso steeds meer op).
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Heb je je eigen adres onzichtbaar gemaakt met een zwarte stift oid? Als dat nog wel goed te lezen is en jij gooit de post terug in de brievenbus, gaat het gewoon weer door de sorteermachine en komt het weer bij jou. (Heb het precies hetzelfde meegemaakt)
Dat is raar, dat je bij retour afzender het weer teruggestuurd krijgt. Heb je wel het adres doorgestreept/ onleesbaar gemaakt? Staat er wel een retouradres op?
Ik zou kijken of er in de brieven iets staat (tja niet zo netjes qua privacy, maar je moet toch iets) haar naam bijv. kun je via internet misschien contactgegevens achterhalen.

Anders staat er in de brief vast het adres van de afzender en dan zou ik het direct daarheen terugsturen. Want als je nu retour afzender / is verhuisd er opzet dan komt het weer bij postnl terecht, die er verder niks mee kan, omdat er geen retouradres op de envelop staat waarschijnlijk.
Weggooien als retour zenden niet helpt. Wij krijgen nog post van iemand die hier al 10 jaar niet meer woont. Zelfs van de schuldhulpverlening van de gemeente.

Krijgen ook bankafschriften van iemand die wij helemaal niet kennen. Bank al 4 keer gebeld, er veranderd niets. Dus nu gaat het bij het oud papier.

We zijn niet van de liefdadigheid.
Ik ben al ruim een jaar bezig met de post van de vorige bewoners.

Heb al 5 keer post bij ze langsgebracht, maar nog steeds bleven we post ontvangen. Elke envelop teruggestuurd als retour afzender. Er blijven echter hardnekkige bedrijven tussen zitten, dan bel of mail ik.

De laatste weken wordt het eindelijk minder, we kregen meer post van hen dan van onszelf. Dagelijks een paar poststukken. Van de bank, telefoonrekeningen, psychrekeningen, etc. etc. Zelfs abonnementstijdschriften!
Ik wist wel waar de vorige bewoners van mijn koopwoning naar toe waren gegaan en heb een half jaar lang de brieven daarheen gebracht als ik weer eens in het centrum kwam. Ik heb de laatste keer een briefje toegevoegd met "de rest gaat retour afzender". Dat heb ik toen nog een jaar gedaan ofzo. Toen ik na 2 jaar de oproep voor het bevolkingsonderzoek van de vrouw kreeg heb ik dat wel nog een keer weggebracht met de vraag hoe het kwam. Alle andere post (we krijgen rekeningen van de fysiotherapeut, post van verschillende theaters, post van een hele berg goede doelen, hele tijdschriften van reisorganisaties...) alles gaat gewoon op het oud papier, dat heb ik ook zo afgesproken.
ik kreeg afgelopen jaren ook nog post van vorige bewoner. voornamelijk van deurwaarders. stuurde ze elke keer terug maar ze bleven komen. daarom naam van bedrijf gegoogeld gebeld en verhaal uitgelegd. nu is het opgehouden.
Weggooien gewoon. Ik woon 9 jaar en ik ontvang nog post van de vorige bewoner. Hij is 10 jaar geleden overleden.
Op de hoek van de enveloppe rechts onderin, staat vaak de postcode en het huisnummer afgedrukt. Die moet je doorstrepen. Als je dat niet doet blijft de post inderdaad komen. Door het adres kun je dan gewoon een kruis zetten.
Ik vind hier dingen van.
Een tijdje retour sturen, daarna gewoon weggooien. Ik kreeg na een jaar nog een rouwkaart voor de vorige bewoners. Die heb ik opengemaakt en retour gezonden met een briefje erbij dat die mensen hier niet meer woonden, vond ik toch wel erg lullig om weg te gooien.
Dat klopt, en dat geldt ook voor die roze gestempelde streepjescode die daar vaak staat. Dat heeft onze postbode me een keer uitgelegd toen ik voor de 3e keer een verkeerd bezorgde en teruggestuurde envelop weer in de bus kreeg.
Het is niet zo vreemd dat je brieven blijft krijgen voor de vorige bewoner. Ik heb een tijdje als vrijwilliger bij een goede doelen organisatie gewerkt. Retour gekomen enveloppen werden wel uit het eigen bestand gehaald(was mijn werk) maar de enveloppen die niet uit het eigen bestand kwamen (gekocht van een bedrijf dus) werden niet naar dat bedrijf doorgestuurd maar weggegooid.Die adressen bleven dus in het bestand dat de volgende keer weer gekocht wordt. Er is wel een site/telefoonnummer dat je kunt bereiken om het adres verwijderd te krijgen, maar helaas weet ik dat niet meer.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Kras door adres; "Retour afzender, geadresseerde vertrokken" heeft altijd geholpen.
it's a big club and you ain't in it
quote:tante.Klaas schreef op 22 juni 2012 @ 12:23:

Dat klopt, en dat geldt ook voor die roze gestempelde streepjescode die daar vaak staat. Dat heeft onze postbode me een keer uitgelegd toen ik voor de 3e keer een verkeerd bezorgde en teruggestuurde envelop weer in de bus kreeg.Inderdaad, rechts onderin de code en roze/oranje gekleurde code door strepen, eigen adres doorstrepen en retour afz. en het stug blijven volhouden. Het kan soms lang duren, maar uiteindelijk houdt het op. Soms heb ik zelfs enveloppen opengemaakt op het retour adres te achterhalen.
Nog even hardnekkig terug blijven sturen... En minder delicaat strepen.

Helemaal super, dank jullie
"Wat heeft de wetenschap ooit voor ons gedaan?!" typte zij op haar blog.
Zonder kras door het adres kreeg ik het terug.
it's a big club and you ain't in it
Na 5 jaar alles terugsturen zijn we het weg gaan gooien. Verzekeringspolissen, bankafschriften, pensioenbrieven, het blijft stug naar ons adres gestuurd worden. Jammer maar helaas, moeten ze hun zaakjes maar beter op orde hebben.
Hier ook hoor!

Mevrouw is al 2 jaar verhuisd maar zelfs de enexxis kwam voor mevrouw bij ons de meterstand opnemen ...

Brieven mbt pensioen e.d. kregen wij ook gewoon van haar.

Zo ook loonstrookjes enz.

Eerst retour afzender maar ze bleven maar komen.

Uiteindelijk even belangrijke uitziende post gefilterd (bankgiroloterij e.d. niet dus) en opengemaakt en het nummer gebeld wat daarop stond. Dmv het klantnummer aantekening laten maken dat die persoon dus verhuisd is..

Nu is het zover opgehouden..

Bankgiro kan ik nog wel snappen maar loonstrookjes e.d. dat snap ik echt niet, nja misschien 2 maanden ofzo, maar je gaat ze zelf toch ook missen? Dan ga je toch bellen? Maar goed zij niet dus ...
Hier heb ik het altijd bij iedere verhuizing 1 maand gedaan en daarnaar bedrijven gebeld, gezegd woont hier niet en ik weet ook niet waar en dan deden sommigen moeilijk en dan zei ik je mag het best blijven sturen hoor gooi ik het bij de papierbak.

Ik ben geen postbode dus ga echt niet maanden lang dingen retour afzender sturen.
Op brieven die via postNl verstuurd worden zit rechtsonder een oranje barcode, die doorstrepen met een zwarte stift. Bij postNl word dat namelijk automatisch gescand en krijg je hem gewoon weer terug. Kan het bedrijf wat de post verstuurd niks aan doen.

Verder er op blijven zetten dat de bewoner daar niet meer woont en dan moet het langzaam minder worden.

Brieven die via Sandd enzo worden verstuurd kan je het beste gewoon weggooien, die doen niet aan verhuisberichten en retouren.
Gewoon weggooien!

Doen wij ook. Vriend woont hier al ruim 2 jaar en we krijgen nog steeds post van de vorige bewoner. We gooien het gewoon bij oud papier.
Ook als de oranje streep weg was bleef het gewoon komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven