Brieven aan oude bewoner

22-06-2012 12:01 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon nu officieel zo'n 2,5 maanden in mijn nieuwe flat. De vorige bewoonster is er inmiddels 3 maanden uit.

Ik blijf echter post voor haar ontvangen, maar daar ik geen nieuw adres van haar heb, kan ik het haar niet doorsturen en ik kan dit adres nergens achterhalen.

Bij "retour afzender" krijg ik de post gewoon weer opnieuw in mijn bus, bij "woont hier niet/is verhuisd" ook. En ondertussen blijft de stapel zich ophogen..

Wat moet ik nu met die post?
"Wat heeft de wetenschap ooit voor ons gedaan?!" typte zij op haar blog.
Als je aanmaningen krijgt (en brieven van deurwaarders) kan het nodig zijn bij de gemeentelijke basis-administratie te melden dat de persoon er niet meer woont.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Openen en hier posten.
haarklover: dat zegt ook niet alles. ik krijg na ruim tweeenhalf jaar nog steeds post van incassobureaus ed voor mijn ex, en die staat al meer dan twee jaar op een ander adres ingeschreven bij de gemeente. Zowel bellen als terugsturen als doorsturen naar zijn nieuwe adres helpt niet. Dus ik gooi ze nu maar gewoon weg.
Ik doe expres retour afzender, zeker met reclamepost. Mogen zij de porto kosten dubbel betalen. Daarvoor maak ik graag een trip naar de brievenbus.
En het kan heel lang duren. Dus hebt geduld. Wij wonen hier inmiddels elf jaar en dit jaar voor het eerst geen kerstkaart gehad van D. en van de zomer komt er ook geen vakantie kaart. D. is namelijk niet meer, dat weet ik heel zeker want vorig jaar zomer kwam haar rouwkaart. Dinie was een goede vriendin van de vorige bewoner en stuurde haar geregeld een kaartje. De vorige bewoner heeft haar alleen niet op de hoogte gesteld van haar verhuizing.
quote:priempje schreef op 22 juni 2012 @ 12:34:

Hier heb ik het altijd bij iedere verhuizing 1 maand gedaan en daarnaar bedrijven gebeld, gezegd woont hier niet en ik weet ook niet waar en dan deden sommigen moeilijk en dan zei ik je mag het best blijven sturen hoor gooi ik het bij de papierbak.

Ik ben geen postbode dus ga echt niet maanden lang dingen retour afzender sturen.

Wat kort!

Sommige veel post krijg je heus niet iedere maand hoor.

mijn loonstroken bv krijg ik pas als er iets wijzigt in het bedrag of de berekening.

Nu had ik afgelopen verhuizing netjes alles doorgegeven aan mijn werkgever, maar ik bleek dus nog een extra stap te moeten zetten door het salariskantoor oók een verhuisbericht te sturen. En dat wist ik niet. Ik was wel blij dat de nieuwe bewoners gewoon de post een beetje bijhielden.
De tnt overstapservice is een ramp. Heb 40euro betaald en heb een week of twee bijna alle post van het oude adres gekregen. Nu komt het weer allemaal aan op het oude adres, Gelukkig woont er nu een kennis dus maakt het niet zoveel uit, maar het is wel vervelend dat tnt er een bende van maakt.
He, dat overkomt mij nou nooit...

Maar dat kan ook niet, want ik ben de eerste bewoner.

Buren van mij krijgen al jaren de Mikrogids op naam van de vorige bewoner. Volgens mij is die man dood. Snappen we ook nix van. Wie betaalt dat dan?

Een bekende van mij heeft een paar dagen geleden bij vergissing een envelop voor mij bij de buurman in de bus gedaan. Helaas is de buurman al maanden met vakantie. Weet ook niet wanneer hij terugkomt.

Er komt ook niemand in huis, hij laat zijn post vasthouden op het postkantoor....
Wanneer er maar post blijft komen is het ook even tijd om bij de gemeente na te gaan wie er op jouw adres staan ingeschreven. Het kan gebeuren dat de oude bewoner daar nog staat ingeschreven. Dan kan die alsnog worden uitgeschreven.

Helpt niet met de post, maar voorkomt wel vervelende dingen later.
Inderdaad, check bij de gemeente. Mijn vorige bewoner was met de noorderzon vertrokken, met achterlating van grote schulden. Ik heb op het nippertje een beslaglegging kunnen voorkomen door een brief van de belastingdienst toch maar eens open te maken. Na een onderzoek van de gemeente is de bewoner uiteindelijk uitgeschreven.
Op mijn oude adres is slechts 2 x post voor ons gekomen, we hadden afgesproken dat ik dat de eerste twee maanden even na zou vragen en ophalen.. Het kost echt heel weinig moeite om zelf te achterhalen wie je allemaal moet aanschrijven over je verhuizing. Zeker als je op tijd begint. Tuurlijk kun je iets vergeten, zoals glaas-beer schrijft. Je baas én de salarisadministratie, dat kan. Maar zoals wij, dat we nog elke dag meer post kregen voor de vorige bewoners dan voor ons zelf dat is gewoon laksheid.
wij hebben een kaartje achtergelaten in het oude huis met veel plezier blablabla en ons nieuwe adres en tel nr. dan kon ze het doorsturen/bellen om het op te halen.

wel een beetje raar dat de nieuwe bewoner gewoon al onze post openmaakte en las voordat hij het doorstuurde maarja.

overigen is er een bedrijf waar ik m'n adres inmiddels al zeker 4x en ik denk wel meer heb gewijzigd. maar ze blijven stug volhouden en naar t oude adres sturen! hoorde pas dat de nieuwe bewoner zich hier erg aan ergerd. maarja... ik doe echt m'n best!
Wij hebben zeker 10 jaar post vande vorige bewoonster gehad. Inmiddels nog heel sporadisch.

Retour afzender hielp hier nog wel.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Ook ik kreeg op mijn vorige adres nog post van 2 bewoners voor mij. Ik heb een jaar lang netjes retour afzender gedaan, maar op een gegeven moment was ik het zat.

Op de geadresseerde reclame (zoals van de loterijen en zo) heb ik 'dood' opgeschreven, maar dat hielp zelfs niet.

Daarna heb ik alles weggegooid. Nu krijgen mijn nieuwe bewoners (ben inmiddels verhuist) dus nog post van 3 vorige bewoners.
The greatest adventure in life is to follow your heart.
De nabestaanden van de vorige huurder van ons huis hadden mbt post niet veel geregeld.

En als het terugsturen van de post met duidelijke vermelding dat de heer ...... was overleden/adres nabestaanden niet bekend niet hielp, maakte ik de post open en ging ik bellen. Die telefoontjes hebben altijd in 1 keer geholpen.

Nu, 4 1/2 jaar later, komt er nog wat geadresseerde reclame gericht aan een mevrouw. Dat flikker ik mooi bij het oud papier.
Ik krijg nu 5 jaar nadat ik in mijn huidige woning ben getrokken nog steeds post van de oude bewoners. In het begin stuurde ik het retour, heb zelfs de vorige bewoner nog gemailt dat hier post kwam. Maar blijkbaar kan het geen van alle partijen iets schelen, want de post komt hier nog steeds. Ik gooi nu alles rechtstreeks in de oud papierbak. Ik blijf niet bezig hoor.
Wij wonen hier nu acht jaar en nog krijg ik zooi van de vorige bewoners,,ik gooi het weg, belasting maak ik open en bel ik, voor het geval dat er deurwaarders komen, incassobureau ook ( die mensen hadden/hebben blijkbaar enorme schulden en hebben blijkbaar daarom geen adreswijziging doorgegeven). Ik heb hier nu al een paar keer een deurwaarder gehad. Ik schrok me dusver hoedjes (want inwas me niet bewust van vergeten betaling) bleek dus voor,vorige bewoners te zijn. Naar gemeente geweest en bleek een van de twee nog op mijn adres te staan. De ander niet meer (gescheiden ?). Dat is onderzocht en heb ik het laatste jaar geen deurwaarder meer gezien.
quote:glaas_beer schreef op 22 juni 2012 @ 14:06:

De tnt overstapservice is een ramp. Heb 40euro betaald en heb een week of twee bijna alle post van het oude adres gekregen. Nu komt het weer allemaal aan op het oude adres, Gelukkig woont er nu een kennis dus maakt het niet zoveel uit, maar het is wel vervelend dat tnt er een bende van maakt.Denk niet dat dat aan de TNT ligt. Zij sturen gewoon voor een bepaalde periode door, obv achternaam en adres. Na die periode gaan ze weer gewoon bezorgen op het op de envelop aangegeven adres. Dat is de deal van de doorstuurservice. Heb je wel adreswijzigingen gestuurd?
quote:kwatta-katta schreef op 24 juni 2012 @ 11:29:

[...]

Denk niet dat dat aan de TNT ligt. Zij sturen gewoon voor een bepaalde periode door, obv achternaam en adres. Na die periode gaan ze weer gewoon bezorgen op het op de envelop aangegeven adres. Dat is de deal van de doorstuurservice. Heb je wel adreswijzigingen gestuurd?Overstapservice voor 6 maanden aangeschaft.. en inderdaad alles overgeschreven via diezelfde service op tnt. Bedrijven die er niet tussen stonden een voor een omgeschreven, maar ook dat werkt niet echt.
quote:nlies schreef op 22 juni 2012 @ 12:24:

Het is niet zo vreemd dat je brieven blijft krijgen voor de vorige bewoner. Ik heb een tijdje als vrijwilliger bij een goede doelen organisatie gewerkt. Retour gekomen enveloppen werden wel uit het eigen bestand gehaald(was mijn werk) maar de enveloppen die niet uit het eigen bestand kwamen (gekocht van een bedrijf dus) werden niet naar dat bedrijf doorgestuurd maar weggegooid.Die adressen bleven dus in het bestand dat de volgende keer weer gekocht wordt. Er is wel een site/telefoonnummer dat je kunt bereiken om het adres verwijderd te krijgen, maar helaas weet ik dat niet meer.Dat is www.postfilter.nl
quote:thasmo schreef op 22 juni 2012 @ 12:31:

Bankgiro kan ik nog wel snappen maar loonstrookjes e.d. dat snap ik echt niet, nja misschien 2 maanden ofzo, maar je gaat ze zelf toch ook missen? Dan ga je toch bellen? Maar goed zij niet dus ...

Eens! Hier na 2.5 jaar nog post voor een oud bewoner. Ook over de kosten van een nieuwe hypotheek...

Wat hij wel miste: het kentekenbewijs voor de motor van de rdw. Netjes retour afzender gedaan. Staat er een week later een man voor de deur: of ik post had gehad want hij had zijn bewijs nog steeds niet en maar vloeken toen ik zei dat ik het had teruggestuurd...
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven