Betaal jij hondenbelasting?

22-06-2012 14:46 241 berichten
Ik betaal geen hondenbelasting, mn hond woonde eerst bij mn ouders en nu al een paar maanden bij mij. Ik woon in Rotterdam en vind de belasting zo belachelijk veel geld! En waarom om dat ene kakplaatje van 2 vierkante meter waar mijn hond van 12 jaar toch niet in kakt. Omdat hij het heel zn leven toch in de tuin gedaan heeft en nu doet hij heet altijd netjes tegen een boom ofzo.

En als zou ik daar gebruik vanmaken is het nog steeds belachelijk veel geld!

Als ze nou echt goede faciliteiten voor honden handen begreep ik het nog wel.

Als ze komen controleren zeg ik wel dat hij bij mij logeeert en van mn moeder is.

Betalen er hier nog meer geen hondenbelasting?
Het er niet eens mee zijn is niet aso, wel het niet betalen (en je stront niet opruimen). Ik bedoel ik ben het ook niet eens met allerlei afvalheffingen enzo, maar dat moet toch ook betaald worden.
En ik vind hondenbelasting ook overdreven en ouderwets. Als ze er nou eens de stront mee van de veldjes hier gingen scheppen...
Alle reacties Link kopieren
quote:helene31 schreef op 22 juni 2012 @ 15:20:

[...]

Mijn kat niet. Die loopt alleen in onze tuin en doet haar behoefte op de kattenbak. Ik val niemand lastig met mijn huisdieren.

Hondenbelasting niet betalen vind ik ook asociaal. Hier in de buurt is vrij veel overlast van honden. Poep op de speelveldjes, beesten die loslopen waar dat niet mag en geblaf.

Er zijn ook heel goed opgevoede honden die poepen waar jij (en andere) er geen last van hebben. Geen last van een specifiek huisdier vind ik daarom geen reden om er geen belasting voor te betalen.

Ik denk namelijk dat bijvoorbeeld honden en katten echt niet zoveel uit elkaar liggen wat betreft overlast veroorzaken.
Ik betaal ook altijd netjes de belasting, niet van harte maar oke.

111,96 hier. Op het niet opruimen van de drollen(tjes) staat 90 euro boete en idd op het niet bij je hebben van meerdere zakjes ook een boete, dacht 60 euro. Raap ze dus maar op, blegh. En wat betreft de enorm grote poepzakken, ik heb maar een klein hondje en dan zijn de zakken idd behoorlijk groot voor een soort van konijnenkeutel. Ik gebruik van die maandverbandwegwerpzakjes, pff wat een woord :P.

Ideaal vind ik die.
In mijn vorige woonplaats betaalde ik netjes hondenbelasting, maar wat er mee gedaan werd? Er was in het park in de buurt één mini-uitrenveldje wat niet omheind was en aan een drukke weg lag. Dat was dan meteen de enige plek in de buurt waar de hond los mocht. Dat heb ik één keer gedaan, want mijn hond liep de weg op daarna dus nooit meer.

Poep opruimen (buiten dat veldje) was verplicht evenals het aanlijnen. Daar wordt op gecontroleerd en beboet en dat vind ik prima, maar die hondenbelasting mag wat mij betreft afgelast worden.
quote:Star schreef op 22 juni 2012 @ 15:22:

En ik vind hondenbelasting ook overdreven en ouderwets. Als ze er nou eens de stront mee van de veldjes hier gingen scheppen...

Scheppen?

Joh, als ik mijn zoon naar school breng loop ik langs een hondenuitlaatplek. Daar wordt poep niet opgeschept, maar heerlijk opgeslurpt door een poepzuigmachine van de gemeente!
Katten komen in mijn tuin, waar ik mijn konijen en cavia los heb lopen. Mijn tuin, mijn bezit enzo. Zorg dat je kat niet in mijn tuin komt.
quote:Star schreef op 22 juni 2012 @ 15:17:

Ieniemienie, zakjes bij de dierenwinkel kopen Verkoopt de dierenwinkel ze ook? Die groene zakken kun je hier gratis krijgen bij het gemeentehuis. Heb volgens mij nog wel ergens een stapel liggen maar vind ze gewoon zo enorm en opvallend. Snap sowieso niet het belang van per se dat zakje bij je moeten hebben. Het bij je dragen wil tenslotte nog lang niet zeggen dat je het ook daadwerkelijk gebruikt.
Alle honden komen buiten.

Niet alle katten komen buiten.

Daar ligt voor mij het verschil. Plus dat ik het ook asociaal vindt als andere mensen last hebben van jouw kat/showduif/cavia/goudvis.

Dan zorg je maar voor een oplossing.

In mijn ogen is de belasting bedoeld voor het onderhoud van de poepveldjes en het ruimen van de poep die overal en nergens ligt.

[...]

Mijn kat niet. Die loopt alleen in onze tuin en doet haar behoefte op de kattenbak. Ik val niemand lastig met mijn huisdieren.

Hondenbelasting niet betalen vind ik ook asociaal. Hier in de buurt is vrij veel overlast van honden. Poep op de speelveldjes, beesten die loslopen waar dat niet mag en geblaf.dan heb je een uitzonderlijke kat.. De gemiddelde kat die buitenloopt poept in een tuin.. en dan niet persé zijn eigen tuin..
Jippertje, niet de uitlaatplekken, maar gewoon de normale grasveldjes waar je dus dient op te ruimen. Daar moet de gemeente eens het geld voor gaan gebruiken om dat op te ruimen. Te goor voor woorden.

[...]

Hondenbelasting niet betalen vind ik ook asociaal. Hier in de buurt is vrij veel overlast van honden. Poep op de speelveldjes, beesten die loslopen waar dat niet mag en geblaf.Overal poepen en excessief blaffen is een kwestie van opvoeding en aandacht.. en dat zou nooit een reden mogen zijn voor hondenbelasting.. Ik vind het aso dat je het niet betaald..ook al is het onzin..
quote:poldervrouw schreef op 22 juni 2012 @ 15:25:

[...]

dan heb je een uitzonderlijke kat.. De gemiddelde kat die buitenloopt poept in een tuin.. en dan niet persé zijn eigen tuin..Mijn kat loopt niet los buiten en geeft de voorkeur aan een schone bak boven het kleine strookje tuin dat we hebben.
quote:diane84 schreef op 22 juni 2012 @ 14:57:

Bij ons is het trouwens wel verplicht om de poep op te ruimen. Als de politie of gemeenteman je zonder poepopruimzakjes ziet lopen krijg je ook meteen een boete. Dan helpt het niet om te zeggen dat de hond al gepoept heeft en het zakje al weg is, want je moet er altijd 1tje meer bij hebben dan de hond poept.Geldt hier ook. Wat wel vervelend is: eergisteren had ik er vier bij me (heb twee kleine hondjes). Alle vier vol. Op de terugweg (moest even iets bij iemand afgeven) poepte eentje voor de derde keer: dunne stront zelfs. Had nog een stukje keukenpapier in mijn zak voor snotneuzen. En uiteraard verder geen zakje meer. Volgende kakbak stond pas een heel eind verderop. Tja...
Nou zo aso ben ik niet hoor, sponsort de gemeente al vaak genoeg met mijn parkeerboeten ( niet betalen omdat mn chipkaart op is) en mijn hond doet het altijd op nette plekjes en als het in de weg ligt ruim ik het op.

En de drolletjes zijn erg klein, er zijn genoeg mensen ( in tenten) die het plein achter mij vervuilen met zonnrbloempitten, ze gooien alles op degrond en nog veel meer troep, daar is dat drolletje tegen een boom niks bij!
Ienie, die bij dierenwinkel zijn formaat boterhamzakje
Ik verkleed mijn hond met een gebreide muts en lippenstift en hou bij hoog en laag vol, dat dit mijn schoonmoeder is, wanneer de controleur aan de deur staat.
Niet betalen voor parkeren. Laat me raden, je parkeert ook op invalideplaatsen?

En als anderen in de sloot springen doe jij het ook?
quote:Star schreef op 22 juni 2012 @ 15:27:

Ienie, die bij dierenwinkel zijn formaat boterhamzakjeO, handig. Ga ik maar eens voor kijken dan.
Als je niet wilt betalen, moet je geen hond nemen. Simple as that.
Ja ik betaal hondenbelasting voor één hond. (ik heb er twee, maar de één woont alleen in het weekend bij ons) Maar het maakt me wel boos, vind het een onterechte belasting.

Ten eerste omdat het rond mijn huis bijna overal verboden is voor honden... En dan eindelijk op een kilometer afstand een losloopgebied, naast de ring ... heel gevaarlijke toestand.

Durf ik niet eens met hond aangelijnd langs te lopen.

En ik heb zelf een grote tuin, ik laat hond meestal gewoon in eigen tuin behoefte doen. Hij heeft hiervoor een stuk gras tot zijn beschikking. Heb ik hem als pup geleerd. En elke avond ruim ik het op. Twee keer per week hoge druk spuit.

En alles buiten mijn erf ruim ik uiteraard ook op.
Here I am - now what are your other two wishes...
[quote]molly74 schreef op 22 juni 2012 @ 14:56:

In ons hele dorp mogen de honden niet los lopen. In het buitengebied is gevaarlijk voor de honden én als ze in de wei poepen, kunnen koeien die de stront binnenkrijgen door het gras te eten, er een miskraam van krijgen. Er staan hier en daar wel kakbakken. Maar eigenlijk wordt er heel weinig gedaan om het hondenbezitters makkelijk te maken. Waar dat geld heengaat? Mijn een grote vraag![quote]

Ik woon in limburg en veel mensen die van uit de stad hier "gezellig een weekendje met de hond komen wandelen" weten dit dus niet. Mijn oom (boer) is alleen dit jaar al 3 kalveren kwijtgeraakt! Voor mensen die niet snappen wat ik bedoel, die kalfjes zijn zijn inkomen, dit worden melkkoeien en dat is zijn boterham. En boos dat de hondenbezitters zijn als ik ze hierop aanspreek, "ik heb me er niet mee te bemoeien want het is een vrij land en vrije natuur" NIET DUS. Die weien zijn persoonlijk bezit van mijn oom en als die (of ik namens hem) hen eraf wil jagen met die poepmachine dan heb ik het volste recht daartoe!

Sorry voor de off topic, maar dit is een al heel lang durende ergernis!!
Goed dat er die opruimplicht is waar ze van mij flink op mogen controleren (laat ze daar die belasting lekker voor gebruiken) maar hoe zit het eigenlijk met paarden? Die schijten ook overal (juist de politiepaarden in de stad ) Zijn die het ook verplicht en staat daar ook een boete op?
Ik betaal ook geen hondenbelasting in mijn gemeente.

Mijn hond is door mijn werk door de weeks bij mijn ouders (5 dagen) en alleen in het weekend bij mij.

Ik vertik het echt om 2x belasting te gaan betalen, en aangezien hij het meeste bij mijn ouders is, hebben we hem daar aangemeld.
Calm, kalm aan. Ik begrijp wat je bedoelt, maar mij is dat ook pas bekend sinds drie jaar ofzo. Voorheen wist ik dat ook niet. Ik denk dat de gemeente hier een belangrijke rol ik kan spelen.

Er lagen laatst bij mijn dierenarts wel foldertjes hierover, maar daar moet maar net je oog opvallen.

Tip: als je indruk wilt maken op een hondenuitlater, dan kun je misschien beter rustig zeggen 'Goh, ik zie u nu zo gezellig wandelen samen met uw hond (big smile erbij). Wist u dat koeien... etc.' Brengt het als feitje, als weetje. Dan komt het anders over dan wanneer je iemand de les leest. En al moet je je lach fingeren, denk dan aan je doel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven