Betaal jij hondenbelasting?

22-06-2012 14:46 241 berichten
Ik betaal geen hondenbelasting, mn hond woonde eerst bij mn ouders en nu al een paar maanden bij mij. Ik woon in Rotterdam en vind de belasting zo belachelijk veel geld! En waarom om dat ene kakplaatje van 2 vierkante meter waar mijn hond van 12 jaar toch niet in kakt. Omdat hij het heel zn leven toch in de tuin gedaan heeft en nu doet hij heet altijd netjes tegen een boom ofzo.

En als zou ik daar gebruik vanmaken is het nog steeds belachelijk veel geld!

Als ze nou echt goede faciliteiten voor honden handen begreep ik het nog wel.

Als ze komen controleren zeg ik wel dat hij bij mij logeeert en van mn moeder is.

Betalen er hier nog meer geen hondenbelasting?
Alle reacties Link kopieren
het kost mij 1.50 per vuilniszak als ik mijn huisvuil kwijt moet. ik betaal dus iedere week 1.50 voor de afvalverwerking van het kattengrit van mijn katten. Mijn katten zeiken en poepen niet buiten.

honden gaan niet op de hondenbak. dus betaal je belasting.

al die buiten katten is een ander verhaal en probleem.
quote:qwopsy schreef op 22 juni 2012 @ 16:10:

het kost mij 1.50 per vuilniszak als ik mijn huisvuil kwijt moet. ik betaal dus iedere week 1.50 voor de afvalverwerking van het kattengrit van mijn katten. Mijn katten zeiken en poepen niet buiten.

honden gaan niet op de hondenbak. dus betaal je belasting.

al die buiten katten is een ander verhaal en probleem.mijn hond poept 1x binnen op de krant en 1x buiten, zou ik dan de helft mogen betalen?
@Yvonne77 haha dat poeptuigje! ik denk dat mijn hond van de stress niet meer kan!

de gemeente waar mijn ouders wonen hebben ze trouwens overal palen met bakken en een zakjesautomaat staan! geweldig. vraag me af waarom ze dat hier niet doen.

ik snap alle ophef overigens wel. ben zelf van mening dat het erbij hoor=betalen. maar het zou beter zijn om het dan ook alleen voor 'hondendoeleinden' te gebruiken. helaas gebruiken veel mensen het ook als smoes hier. ik hoef het niet op te ruimen want daar betaal ik hondenbelasting voor:( ja buurman.... daar heb ik niks aan als m'n schoenen volzitten!

paardenbelasting vind ik ook een goede! hele fietspaden vol hier. blergh!
quote:Jippertje schreef op 22 juni 2012 @ 15:20:

[...]

Wat vind je dan precies aso? Dan men het niet eens is met een belasting en het daarom niet betaald of dat men iets doet wat niet hoor? Ben echt benieuwd, niet sarcastisch bedoeld dus :-)

Overigens vind ik het zelf asocialer om een belasting uit de middeleeuwen te behouden en er een simpel sausje van 'luxe artikel' over te gooien alsof het dan van deze tijd is. En daar bovenop ook nog eens alleen de hond er uit te pikken en de rest van de huisdieren buiten de belasting te laten.

Andere huisdieren schijten de stoep niet onder. Andere huisdieren hebben geen uitlaatterreinen enzo nodig.

Omdat honden nu eenmaal uitgelaten moeten worden moet er wat betreft de openbare ruimte rekening mee worden gehouden. Qua poepveldjes e.d..
Nou,dan hier de volgende aso, we betalen wél hondenbelasting ik heb altijd meerdere zakjes bij me,maar ik weiger stelselmatig om de stront daadwerkelijk op te rapen.

De hond loopt niet los en schijt altijd netjes in de bosjes of op de hondenuitlaatstrook,dat is gras en als je daar in de stront trapt dan heb je pech,er ligt ook een verhard deel naast en dat is eigenlijk altijd vrij van hondenstront,wel ligt er vogelstront,ganzenstront,paardestront,kattestront...

Maar ja dát mag weer wel..
Ik vind het normaal als iemand zijn hondenbelasting ontduikt.

Het is namelijk een vorm van discriminatie. Je betaalt namelijk niet voor voorzieningen voor honden, want die worden niet geboden (nu denk ik even als inwoner van Eindhoven).

Waarvoor je dan wel betaalt? Voor iedereen! Want het gaat gewoon naar algemene middelen zodat iedereen daarvan kan profiteren en er is maar een kleine groep die er uitgelicht wordt en daarvoor moet betalen: de hondeneigenaar. En dat allemaal gebaseerd op een oude regel toen er nog gewerkt werd met honden, de hond als trekdier.

Maar dan kun je ook wel paardenbelasting invoeren (maar dat hoop ik toch echt van niet, omdat er bij paardeneigenaren niets meer te halen valt, niet voor niets staan er veel te veel paarden te koop en moeten er veel mensen vanaf omdat het niet meer te betalen is).

En eigenlijk zou het rechtvaardig zijn dat dan ook kattenbelasting ingevoerd wordt. Want katten veroorzaken heel veel overlast. Dat lees je wel hier op het forum.

Maar als we zo gaan beginnen.....
En vergeet niet dat al het zwart verdiende geld óók een vorm van belastingontduiking is, maar dat er van dit geld veel gekocht wordt wat anders niet gekocht had kunnen worden. En dat is belangrijk voor de economie. De horeca, de reisbureau's en de middenstand leven van een groot deel van hetgeen ze verkopen middels zwart geld.
Dunschiller, gemeentewerkers komen wél in die struiken. Dus ook daar ligt het niet prettig. En op gras loop je zelf vast ook wel 's.

Het vervelendste vind ik zelf, als ik de stront van míjn hondjes aan het opruimen ben, ik met mijn voeten in de stront van een ander sta.

Een vrouw hier uit de buurt ruimde haar poep nooit op. Want de gemeente doet er zelf ook niets voor. Ze heeft ooit naar de gemeente gebeld omdat ze een kakbak bij het gras wilde hebben (waar het overigens, net zoals in de rest van het dorp, geen losloopveld is). Daar deed de gemeente niets mee. Ik heb op mijn beurt, zonder het van haar te weten, een jaar later naar de gemeente geschreven. Met mijn beklag over zwerf- en dumpafval, hondenpoep, geen kakbak bij het veldje, etc.

Het vuil is opgeruimd, er staat een kakbak. Maar die vrouw uit mijn buurt ruimt de stront nog steeds niet op: "Ik heb toen de gemeente gebeld en ze luisterden niet naar mij. Nu doe ik het niet meer!"

Hoe kinderachtig, lui en onverschillig. Ze zal altijd wel een reden vinden om het niet op te hoeven ruimen. En van zulk volk wordt de wereld mooier...
quote:Yvonne77 schreef op 22 juni 2012 @ 15:53:

[...]

Je kunt 'm ook leren op de bak te poepen Maakt niet uit. Je moet dan tóch hondenbelasting betalen. Ook als je nooit buiten komt met je hond.
quote:Liselotte4 schreef op 22 juni 2012 @ 16:09:

[...]

In mijn ogen ben je wel aso. Hoe vaak poept zo'n beest eigenlijk? Stel dat het 1 keer per dag is, dan heb je na een maand 31 van die vieze drollen onder de boom. Lekker zonnetje erop en de hele buurt kan van jouw donatie meegenieten.

En de poep van katten dan, en de poepluiers van babies die een enorme belasting vormen voor het milieu?

Dan kun je overal wel over beginnen he!
eigenlijk is het sneu dat er niet genoeg sociaal besef is dat hondenstront voor veel overlast zorgt! als iedereen het netjes op zou ruimen zou alle ergernis er niet zijn. maarja heeft niks met de belasting te maken...

on topic. is het eigenlijk ook niet raar dat hondenbelasting niet gewoon landelijk is geregeld ipv de ene gemeente wel/niet en wisselende bedragen.
quote:dunschiller schreef op 22 juni 2012 @ 16:28:

Nou,dan hier de volgende aso, we betalen wél hondenbelasting ik heb altijd meerdere zakjes bij me,maar ik weiger stelselmatig om de stront daadwerkelijk op te rapen.

De hond loopt niet los en schijt altijd netjes in de bosjes of op de hondenuitlaatstrook,dat is gras en als je daar in de stront trapt dan heb je pech,er ligt ook een verhard deel naast en dat is eigenlijk altijd vrij van hondenstront,wel ligt er vogelstront,ganzenstront,paardestront,kattestront...

Maar ja dát mag weer wel..Ja, lekker voor kinderen die wel eens hutten maken in de bosjes. Ja, en het zal op de verharde stukken inderdaad wel absoluut bezaaid liggen met vogelstront, kattestront en ganzenstront
Heb een hond gehad en never ever hondenbelasting daarvoor betaald omdat ik het een idiote belasting vind, net zoiets als in vroegere tijden raambelasting (dat was dus voor het hebben van ramen, niet om er voor te zitten in het kader van je broodwinning voor alle duidelijkheid).

Je wordt (terecht) geacht zelf de poep op te ruimen, dus wat wordt er dan gefinancierd met die belasting ? Iig worden de zogenaamde hondentoiletten waar ik woon er niet van schoongehouden.
quote:iones schreef op 22 juni 2012 @ 16:40:

[...]

En de poep van katten dan, en de poepluiers van babies die een enorme belasting vormen voor het milieu?

Dan kun je overal wel over beginnen he!Ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen stukje. Ongeacht wat anderen doen.
quote:iones schreef op 22 juni 2012 @ 16:40:

[...]

Dan kun je overal wel over beginnen he!volgens mij is ook wel eens (een soort van) luierbelasting voorgesteld, serieus !
quote:iones schreef op 22 juni 2012 @ 16:35:

Waarvoor je dan wel betaalt? Voor iedereen! Want het gaat gewoon naar algemene middelen zodat iedereen daarvan kan profiteren en er is maar een kleine groep die er uitgelicht wordt en daarvoor moet betalen: de hondeneigenaar.

Tja. Zo gaan die dingen nu eenmaal. Ik rook en betaal me de barstens aan accijns (belasting dus). Maar hoeveel voorzieningen voor rokers zijn er denk je? Die accijns gaan gewoon in de algemene schatkist. Voor alcohol geldt hetzelfde.

Maar vooral vind ik die verontwaardiging merkwaardig. Ik vonden best leuk maar zeker in de stad ook wel eens irritant. Dat is prima hoor, maar dan is die belasting ook logisch zeker omdat een hond een luxeproduct is. (Ik heb echt nooit last van katten).
quote:jukebox schreef op 22 juni 2012 @ 16:41:

[...]

Ja, lekker voor kinderen die wel eens kutten maken in de bosjes. Ja, en het zal op de verharde stukken inderdaad wel absoluut bezaaid liggen met vogelstront, kattestront en ganzenstront Vertel.... hoe maak je die ?
haha Luierbelasting! en dan controleurs langsturen om te zien of je 2 jarige echt zindelijk is... of dat je stiekem snachts als niemand het ziet een luier omdoet en niet betaald!!!
Eigenlijk wil ik ook wel duivenbelasting. Hebben overlast van de duivenpoep van de duiven van de duiventeler in de buurt.

edit: ben het woord kwijt, geen duiventeler maar een.....?
quote:dunschiller schreef op 22 juni 2012 @ 16:44:

[...]

Vertel.... hoe maak je die ? Haha! Jeetje, wat een typfout. Zal wel freudiaans zijn. Ik heb het veranderd. Was hutten dus.
quote:jukebox schreef op 22 juni 2012 @ 16:22:

[...]

Andere huisdieren schijten de stoep niet onder. Andere huisdieren hebben geen uitlaatterreinen enzo nodig.

Omdat honden nu eenmaal uitgelaten moeten worden moet er wat betreft de openbare ruimte rekening mee worden gehouden. Qua poepveldjes e.d..Dacht je dat katten een uniek spijsverteringssysteem hebben of zo ? Natuurlijk schijten die net zo goed ook als ze buiten zijn.
quote:molly74 schreef op 22 juni 2012 @ 16:37:

Dunschiller, gemeentewerkers komen wél in die struiken. Dus ook daar ligt het niet prettig. En op gras loop je zelf vast ook wel 's.

Nee ik loop nooit op het gras bij de hondenuitlaatplaats,en gemeentewerkers heb ik hier nog nooit in de bossen gezien,wél zien we ze vaak op bankjes in de zon zitten terwijl ze een peuk roken en die ook o pstraat weggooien.. ( en nee dan is het geen lunchpauze,die ins niet van 1500 tot 1600 's-middags
haha jukebox!
quote:lemonlover schreef op 22 juni 2012 @ 16:45:

haha Luierbelasting! en dan controleurs langsturen om te zien of je 2 jarige echt zindelijk is... of dat je stiekem snachts als niemand het ziet een luier omdoet en niet betaald!!!'t was iets praktischer bedacht, nl. speciale containers voor luiers waar je dus naar rato van gebruik voor betaalde, maar even goed idioot.
ja ik betaal gewoon hondenbelasting
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven