Mode & Beauty alle pijlers

Help...kledingcrisis!

19-06-2012 22:10 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik zit met een kledingprobleem en het lijkt steeds erger te worden. Hopelijk herkent iemand dit en / of zijn er forummers die tips voor me hebben. Het liefst draag ik donkere kleding, hier voel ik me soort van veilig in. Ben nogal onzeker en hou er niet van om op te vallen. Ik voel me gewoon niet prettig in de meeste gekleurde kleding. Ook heb ik het liefst shirtjes aan die van boven niet te bloot zijn. Aan de andere kant vind ik mezelf (vooral in deze zomermaanden) op deze manier te saai en te donker gekleed. Ik zou me wat modieuzer willen kleden, maar ik zou niet weten hoe. Als ik ga shoppen, staat de meeste kleding me niet aan, omdat ik me daar niet prettig in voel. Wat er dus overblijft, vind ik vaak saai. Ik kom vaak bij de bekende winkels, zoals Esprit, Mexx, Vero Moda etc.

Daar komt nog bij dat er in een aantal shirtjes (die ik nog vind kunnen) gaatjes zitten in de buikstreek (boven broekrand). Hier heb ik al eens een topic over geopend. Meer mensen hebben hier last van, en wat de oorzaak is, is voor velen een mysterie. Dus die truitjes / shirtjes kan ik ook wel weggooien. En de laatste tijd ben ik wat aangekomen en dit zie je aan mijn buik. Leuke shirtjes staan me daardoor ook niet meer zo, omdat je dan van die vetrollen ziet.... Rokjes draag ik ook niet, want ik vind mijn benen absoluut niet mooi.

Help! Weet iemand wat ik hieraan kan doen? Elke werkdag zit ik 's ochtends lang te dubben en te combineren, omdat ik haast niets heb wat ik nog kan aantrekken en wat nog leuk staat ook. Echt veel kleding heb ik ook niet. Ik wil binnenkort eens flink gaan shoppen, maar op deze manier vind ik weinig echt leuks....

Door mijn onzekerheid durf ik er dus niet echt leuk / vrouwelijk bij te lopen, terwijl ik dit eigenlijk best leuk vind. Ik ben klaar met mijn saaie ik! Het lijkt wel of ik zo onzeker ben, dat ik bang ben voor mijn eigen vrouwelijkheid ofzo....ik weet het niet, maar dat is wat in me opkomt hierover.

Sorry voor het lange verhaal, maar ik weet het even niet meer.

Heeft iemand tips?

Alvast bedankt!
Ik gebruik strijkband bij te lange broeken. Te koop bij de Hema. Dan kun jezelf je broek inzomen, is heel simpel.
Ik zou je aanraden te gaan sporten. Daar voel je je vaak al veel beter en happy-er door. Daar ga je lekker van in je vel zitten. Daarnaast gaat je figuur erop vooruit en wordt je misschien wat minder onzeker.

Meer sporten is ook makkelijker om aan te werken dan afvallen, omdat je de focus legt op iets dat je wel wil doen (en dus al je doel bereikt als je gesport hebt), en niet de focus legt op wat je niet moet doen (wat dus 24 uur per dag doorgaat).

Verder vind ik de linkjes van BGB erg leuk! En bij de grote H&M's kun je ook gratis een afspraak maken met een personal shopper.
Trek je je shirtjes vaak naar beneden? Daarvan kunnen ook die gaatjes komen.
zit je achter een bureau de hele dag? Ik had namelijk ook altijd gaatjes in mijn nieuwe shirtjes op mijn buik

Tegenwoordig heb ik een soort foam over de rand van mijn bureau geschoven waar ik nu dus tegenaan leun en ik heb sindsdien nooit meer gaatjes in mijn nieuwe kleding!! Heerlijk!!

Wat betreft je kleding: ik zou oppassen dat het niet te strak wordt maar ook zeker niet te wijd. Dat maakt namelijk vaak dikker dan je eigenlijk bent.

Verder is het lastig adviseren omdat ik je natuurlijk niet kan zien
Bij de H&M en de We kun je voor gratis een personal shopper krijgen, al verwachten ze natuurlijk wel dat dan je dan ook wat koopt.
Die opmerking van americagirl over niet te strakke/wijde shirtjes vind ik heel goed. Heb nl. ook een buikje en vind dit een goede oplossing. Ik zou alleszins niet voor van die dunne jerseystofjes gaan; dan zie je werkelijk álles!

Deze top heb ik onlangs bij WE gekocht (sorry, kan geen plaatje plakken):

http://www.wefashion.nl/K ... ameter=%26%40QueryTerm%3D*%26CategoryUUIDLevelX%252FP2IKA4QM0xYAAAEl3r84aFDh%3DsBAKA4QM7BIAAAElrcg4aFDh%26CategoryUUIDLevelX%3DP2IKA4QM0xYAAAEl3r84aFDh&ChosenColor=781

En deze, maar dan met rood, lichtgrijs, wit en donkerblauwe print:

http://www.wefashion.nl/T ... ameter=%26%40QueryTerm%3D*%26CategoryUUIDLevelX%252FP2IKA4QM0xYAAAEl3r84aFDh%3DsBAKA4QM7BIAAAElrcg4aFDh%26CategoryUUIDLevelX%3DP2IKA4QM0xYAAAEl3r84aFDh

Als je stevige bovenarmen hebt zoals ik, zou ik je ook aanraden om altijd shirts met een mouwtje te kopen en dan liefst nog een mouwtje dat niet te strak rond je arm gekneld zit.

Je zegt dat je het liefst donkere kleding draagt. Daar is op zich niets mis mee he! Misschien kan je wat kleurrijke/opvallender accessoires dragen zodat dat donkere wat gebroken wordt?

Ik zou ook niet meteen proberen je stijl helemaal om te gooien en jezelf te pushen om dingen te kopen waar je je niet goed in voelt. Zo zijn de gekleurde skinnies heel erg mode momenteel. Daarin hoéf ik mezelf nog niet eens probéren te hijsen; ik weet toch dat het niet mooi zal zijn met mijn stevige bovenbenen. Ik blijf trouw aan mijn bootleg jeans (trendy of niet) omdat ik weet dat dit mij het best flatteert.

Misschien kan je eens gaan shoppen met een vriendin/collega/familielid die volgens jou een mooie stijl/goede smaak heeft. Of probeer te weten te komen waar ze gaat shoppen.

Probeer dan ook een lijstje op te stellen van kledingstukken die je in je kast mist. Let vooral eerst op de basics: vestjes, een jeansjasje, een jeansbroek, t-shirts/topjes in verschillende kleuren,... en ga met dat lijstje shoppen. Dat mogen best wel gewone kleurtjes zijn; die kan je het makkelijkst met vanalles combineren. En dat hoeft allemaal niet duur te zijn; bij hema en WE hebben ze bijv. mooie vestjes voor geen geld! Pas ook eens kledingstukken waarvan je op de hanger denkt; WTF? Soms zijn dat net de mooiste dingen!

Draag je make-up? Een beetje bronspoeder en wat mascara kunnen ook al een verschil maken! Ik gebruik al meer dan een jaar de transelucent bronze concentrate van dr. Hauschka. Niet goedkoop (¤25), maar wel een heel fijn product. Het is een soort vloeibare foundation die in en uit het flesje heel donker lijkt, maar als je hem opbrengt, geeft ie een mooi bronseffect zonder eruit te zien alsof je een maand in saint tropez bent geweest!

Of misschien een nieuw kapsel/nieuwe haarkleur?
quote:lolliebollie schreef op 20 juni 2012 @ 17:07:!

Deze top heb ik onlangs bij WE gekocht (sorry, kan geen plaatje plakken):

http://www.wefashion.nl/K ... ameter=%26%40QueryTerm%3D*%26CategoryUUIDLevelX%252FP2IKA4QM0xYAAAEl3r84aFDh%3DsBAKA4QM7BIAAAElrcg4aFDh%26CategoryUUIDLevelX%3DP2IKA4QM0xYAAAEl3r84aFDh&ChosenColor=781Leuk, best wel mijn stijl,ik ga eens kijken!
Ik zou je aanraden om inderdaad te gaan sporten en evt gezonder te gaan eten, daarvan ga je je al vaak beter voelen. Tevens zou je iets meer aandacht aan bijvoorbeeld de rest van je uiterlijk kunnen besteden als je dat wil.

Wat betreft kleding: ik denk niet dat het handig is om radicaal van stijl te veranderen, maar bijvoorbeeld langzaam gekleurde accessoires te introduceren, zoals gekleurde oorbellen, schoenen of een tas. Langzaamaan kun je dan hele gekleurde items introduceren, bijvoorbeeld een felgekleurde rok of shirt. Of bijvoorbeeld een shirt met een print waar zwart en wat andere kleuren in zitten. Overigens zijn jurkjes ideaal om een buikje mee te verdoezelen, mits je het goede model kiest. Vind je alleen je bovenbenen niet mooi, dan kun je een model op de knie nemen. En anders zijn er nog maxi-jurken, die kunnen ook erg mooi staan.

bijvoorbeeld:

Ceci mag ik vragen waar je die maxi jurk hebt gevonden? Erg mooi!!
quote:Redbullfan schreef op 19 juni 2012 @ 22:24:

[...]

Ik ben niet lang, zit nog net onder de 1m70 en ben ook niet dik. Wel vrouwelijk gevormd, zeg maar. Ben wat aangekomen, heb nu een BMI van 27. Er moeten wel wat kilo's af, vind ik zelf.Een BMI van 27 is toch overgewicht.
Niet lullig bedoeld by the way.

Ik vind deze maxi-jurk gewoon leuk. Is te ver weg om te passen, maar is er ook in een grotere maat. Je kunt er eventueel ook een strak hemdje onder dragen voor minder bloot en een ander kleuraccent. Ik heb vorig jaar zo'n jurk - iets kortere - aangepast en niet gehouden omdat ik de kleur niet zo mooi vond. Nog steeds spijt van. Gelukkig heb ik wel een andere jurk die er op lijkt.
Ach, ik heb net ontdekt dat Mango ook een outlet heeft. Vind dat er dit jaar niet zoveel leuks is. (Niet mijn kleuren.)

Ik zag toevallig dat er ook een paar shirts staan die lijken op die van WE en H&M. Alleen het meeste is al weg. Staan wel een paar shirts bij met applicaties. Misschien dat het voor jou ook wat ideeen bij staan om saaie shirts een beetje te pimpen.

http://www.mangooutlet.co ... 08639&state=outlet_003_IN

http://www.mangooutlet.co ... 08636&state=outlet_003_IN

Gewoon 2 willekeurige voorbeelden.... Ik denk niet dat ze slank maken. Heb zelf een jurkje dat heel goed past, maar een beetje saaie hals heeft.

Meeste leuke items zijn al weg....

http://aka.mangoshop.com/ ... /fotos/S9/49208337_RV.jpg

Ik zag in een blad.... (welke?) ook een paar voorbeelden om een effen shirt te verven, maar geen idee waar. Stond wel een werkbeschrijving in.
Ik heb ook lang zwart gedragen en zo neutraal mogelijke kleding.

Misschien moet je ook met make-up experimenteren, dan durf je daarna meer. Bijvoorbeeld vrij donkere lippenstift dragen, als je dat eenmaal gewend bent wordt het met kleding ook opeens een stuk makkelijker
quote:Dotjemol schreef op 20 juni 2012 @ 21:12:

Ceci mag ik vragen waar je die maxi jurk hebt gevonden? Erg mooi!!Asos.
Herkenbaar topic voor mij TO. Alleen is het punt waarop jij nu zit voor mij zo'n 2 jaar geleden. Ik ben mij leuker gaan kleden nadat ik afgevallen ben. Nu is al het gewicht er weer aan (zit net rond jouw lengte en heb een BMI van 26.5 dus scheelt niet veel), maar het kleden is mij bijgebleven. Ben nu wel weer bezig overigens.

Ga inderdaad sporten, je voelt je er beter door en als je ziet dat de getalletjes op de weegschaal omlaag gaan, geeft dat een kick! Een tip die ik ook veel heb gelezen is om je aandachtig in te smeren met bodylotion, je voelt en ziet dan meer dan wanneer je een blik werpt in de spiegel. Ik doe het nu ook vaker en zeg eerlijk: het helpt. In de spiegel zie ik brede heupen en dikke benen, maar als ik ze insmeer zie ik wel dat het mooi gevormde benen zijn en dat mijn heupen bij mij horen.

Qua kleding: ga een proces in. Je hoeft je niet morgen super te kleden. Leer jezelf kennen, zie wat je leuk en mooi vindt. Pak eens een zwart jurkje i.p.v. een top, pak later eens een gestreept shirtje, dan een printje en dan eens wat kleur. Ik vond het eerst ook doodeng, maar gewoon wat van de rekken pakken wat je aanspreekt werkt wel. Je komt vaak tot verrassende combinaties of kledingstukken.

Ook het internet kan jou veel leren, vindt uit wat je lichaamsvorm is en dan kan je ook al veel zoeken op bepaalde kleding, die helpt bij het winkelen.

Neem desnoods eens een vriendin mee uit shoppen en vraag haar wat uit de rekken te pakken.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt. Succes.
Bij de H&M kan je gratis een afspraak make met een style advisor, dit is nog niet in iedere vestiging zo.
Ik heb trouwens ook heel veel neutrale kleding. Gewoon doordat in die kleuren toch de betere pasvorm te vinden is. Kijk maar eens om je heen op straat. Leuke kleurtjes hebben vaak een goedkope uitstraling of de kleur staat gewoon niet zo mooi. Het kost ook veel meer moeite om er een smaakvolle combinatie van te maken. Het moet maar net de goede kleur zijn...

Wat ik eerder geplakt had dat was een klein beetje gericht op het vele zwart dat je al hebt. Als je een paar shirts met print en met accenten in zwart koopt die met je huidige kleding matchen dan ben je al een eindje op weg. Het vernieuwen van je garderobe krijg je niet in een paar shopbeurten voor elkaar. Koop wat losse items en kijk in je kast of het erbij past en maak vooral veel foto's van jezelf van alle kleding die je gaat passen. Misschien ook even noteren waar en/of welk merk. Dan kan je later nog eens kijken of je nog steeds mooi vind en ook in winkels kan je makkelijker laten zien wat je leuk vind en dan kunnen zij beter op jouw smaak kijken of ze iets hebben dat beter bij je past of gewoon gerichter zoeken naar alternatieven.

O ja, de bonnetjes bewaren en de kaartjes laten zitten tot je zeker weet dat het wil houden en anders gewoon terug brengen. Niets is frustrerender dan een kast vol met ongedragen kleding.
Niet om reclame te maken, maar zie toevallig dat ze ook aan hun site gekoppeld kunnen zijn. style-advisor Kan je via de tabbladen vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven